زیبایی

چگونه یک آرایش پاییزی جذاب داشته باشیم؟

آموزش آرایش پاییزی

با شروع فصل پاییز خیلی از ما هنگام آرایش کردن گیج می‌شویم. زیرا تابستان یک فصل شاد با آرایش‌های رنگی بود، ولی آرایش های پاییزی با رنگ‌های شدید در تناقض هستند.

پاییز به طور کلی فصلی سردتر و تیره‌تر است، تیره‌تر به این معنا که روزهای پاییزی بیش از دیگر فصول سال ابری و گرفته هستند.

از طرفی طبیعت جلوه سبز خود را از دست داده و به سمت تیرگی می‌رود. بنابراین برای داشتن یک آرایش پاییزی جذاب ابتدا باید رنگ‌های مناسب پاییز آشنایی پیدا کرد.

شناخت رنگ‌های پاییزی مناسب آرایش

اگر بخواهیم به پالت رنگی پاییز نگاهی بی‌اندازیم تنوع رنگی بالایی را خواهیم دید. اما اینکه کدام یک از این رنگ‌ها برای آرایش‌های فصل پاییز مناسب هستند جای بحث و بررسی دارد.

رنگ‌های پاییزی اغلب رنگ‌هایی نود، قهوه‌ای و مایل به نارنجی هستند. اما نسبت به ترند سال و اینکه هر رنگ برای چه بخشی از آرایش شما مناسب است کمی لیست رنگ‌ها تغییر خواهند کرد. از این رو ما در جدول زیر لیستی کامل از رنگ‌های پاییزی تهیه کرده‌ایم.

رنگکاربرد رنگ در آرایش
مشکیخط چشم
آرایش چشم اسموکی
قهوه‌ای سایه
خط چشم
رژ لب‌های نود
برنزر
آجری (رنگ اصلی پاییز)رژگونه
سایه
نارنجیرژگونه
سایه چشم
قرمز و زرشکیسایه و خط چشم
رژلب
صورتی (ترند۲۰۲۳)رژگونه
سایه چشم
رژ لب
خاکستری
و نقره‌ای (ترند۲۰۲۳)
سایه چشم
خط چشم
سبز تیره (ترند۲۰۲۳)خط چشم‌های بزرگ و دنباله‌دار

اصول اولیه و مهم برای داشتن آرایش پاییزی تمیز و مرتب

پس از شناخت رنگ‌های پاییزی باید اصول اصلی یک آرایش پاییزی را بدانید تا بتوانید به درستی رنگ‌ها را روی آرایش خود پیاده کنید. در اینجا ما فهرستی از مهم‌ترین اصول آرایش در فصل پاییز تهیه کرده‌ایم.

زیر سازی مناسب و انتخاب نوع کرم پودر:

اولین اصل یک آرایش زیرسازی آن است، در فصل پاییز هوا به سمت خشکی می‌رود. این خشکی هوا می‌تواند موجب ماسیدن یا پوسته پوسته شدن کرم پودر روی پوست شود. بنابراین در فصل پاییز پوست خود را مرطوب نگه داشته و حتماً از پرایمر مناسب استفاده کنید.

حتی اگر پوست چربی دارید و نمی‌خواهید آرایش لایه لایه‌ای داشته باشید، بهتر است از یک آبرسان سبک مانند ژل آبرسان دلیا استفاده کنید که برای زیرسازی آرایش نیز مناسب است.

نکته مهم بعدی انتخاب نوع کرم پودر است. بهترین کرم پودر برای پاییز محصولی است که جلوه طبیعی و رنگ گرم داشته باشد. زیرا آرایش خیلی مات با تناز سرد برای پاییز مناسب نیست و چهره را خشک و بی‌روح نشان می‌دهد.

مقالات مرتبط: ماسیدن یا کیکی شدن کرم پودر روی پوست

بهترین رنگ‌های رژ لب برای پاییز

یکی از اصول مهم آرایش پاییزی انتخاب رنگ رژلب مناسب این فصل است. رژلب نمای اصلی آرایش است، زیرا اغلب افراد هنگامی که به چهره شما می‌نگردند ابتدا به لب‌های شما توجه می‌کنند.

بنابراین انتخاب یک رژ لب با رنگ صحیح در جلوه نهایی آرایش شما تاثیر بسزایی دارد. از همین رو ما سعی کردیم بهترین رنگ‌های رژ لب پاییزی را برای شما جمع‌‌آوری کنیم.

  • تافی شکلاتی با جلوه براق: این رنگ چهره شما را طبیعی و با طراوت نشان می‌دهد. رنگ in bloom برق لب lip plumper شیگلم این رنگ را به شما می‌دهد.
  • قهوه‌ای نود: این رنگ هم با جلوه مات و هم با جلوه براق از رنگ‌های همیشگی پاییز است که چهره را طبیعی و باطراوت نشان می‌دهد.
  • ارغوانی و بنفش: بنفش و ارغوانی در طیف‌های تیره‌تر برای پاییز جسورانه و جذاب بنظر می‌رسند.
  • قرمز: رنگ قرمز همیشه جذاب و شیک است. در پاییز سه طیف قرمز کلاسیک، جیگری و قرمز مایل به سرخابی چهره را بسیار شیک‌تر نشان می‌دهند.
  • صورتی: صورتی کالباسی جزو رژلب‌های همیشگی پاییزی است اما امسال صورتی باربی نیز ترند است. رژلب‌های جامد مغذی روبی سان این تناژ را با تنوع بالا دارند.

انتخاب رنگ برنزر و رژگونه مناسب

رنگ برنزر و رژگونه بیش از همه حس و حال آرایش شما را تعیین می‌کنند. ما از رژگونه و برنزر برای رنگ بخشیدن به چهره استفاده می‌کنیم اما انتخاب رنگ اشتباه می‌توانید آرایش ما را از حالت طبیعی خارج کند.

در مورد آرایش‌های پاییزی چهره باید گرم‌تر نشان داده شود تا با حس و حال پاییز هماهنگ باشد. از همین رو استفاده از برنزر در آرایش‌های پاییزی بسیار مهم است.

همچنین باید یک برانزر با ته مایه نارنجی و آجری انتخاب کرده و از انتخاب رنگ‌های تیره دارای تن سرد و خاکستری پرهیز کنید. برای انتخاب رژگونه نیز ما رنگ‌هایی که چهره شما را گرم‌تر نشان می‌دهند را در لیست پایین معرفی کرده‌ایم.

  • آجری: رژگونه آجری اصلی‌ترین و پر طرفدارترین رنگ رژگونه برای پاییز بوده و با اغلب آرایش‌های پاییزی هماهنگ می‌شود.
  • پرتقالی: اگر می‌خواهید کمی جسورتر عمل کرده و نسبت به رژگونه آجری رنگ بیشتری داشته باشید پرتقالی رنگ رژگونه مورد نظر شما است.
  • شامپاینی: شامپاینی رنگی است که با رژلب‌های تناژ قرمز و صورتی ست می‌شود. در ترندهای امسال رژگونه شامپنی براق جایگاه ویژه‌ای داشته که در میان رژگونه‌های تراکوتا فلورمار می‌توان آن را یافت.
  • قهوه‌ای: رژگونه قهوه‌ای کمی ریسکی بوده و برای پوست‌های تیره مناسب است، اما برای آرایش‌های پاییزی یک انتخاب عالی می‌باشد.

مقالات مرتبط: راهنمای خرید رژگونه

انتخاب سایه برای آرایش چشم پاییزی

در فصل پاییز آرایش‌ چشم نیز مانند دیگر قسمت‌های آرایش از رنگ‌های نود و قهوه‌ای و رنگ‌های تیره پیروی می‌کند. برای آرایش چشمانتان می‌توانید از سبک‌های پیشنهادی زیر کمک بگیرید.

  • سایه اسموکی: این مدل سایه با رنگ‌های تیره و مشکی اجرا می‌شود. پالت سایه چشم اسموکی فلورمار یک پالت کامل برای انجام این آرایش است.
  • آرایش چشم دراماتیک: این مدل آرایش‌ها از رنگ و لعاب کمتری برخوداراند و با رنگ‌های نود و اغلب مات چهره شما را زیبا می‌کنند.
  • آرایش مونوکروم: منظور از این نوع آرایش استفاده از یک رنگ خاص برای سایه، رژگونه و رژلب است که برای پاییز این رنگ می‌تواند یک رنگ پاییزی باشد.
  • خط چشم رنگی زیر چشم: یکی از ترندهای امسال پاییز کشیدن خط چشم‌های رنگی زیر چشم است. استثناعا این خط چشم‌ها می‌توانند هر رنگی باشد.
  • خط چشم سبز: یکی دیگر از ترندهای امسال کشیدن خط چشمی پهن، محو و دنباله‌دار با یک خط چشم مانند خط چشم سبز فلورمار یا مداد سبز رنگ است.

ترفندهایی برای داشتن یک آرایش پاییزی جذاب

اگر تمام اصول آرایش پاییزی را هم رعایت کنید و بتوانید بخوبی رنگ‌های آرایش خود را انتخاب کنید. هنوز تکنیک‌هایی وجود دارند که می‌توانند آرایش شما را بهتر نشان دهند.

در حقیقت یکسری نکات و ترفندهای ریزی وجود دارند که کمک می‌کنند آرایش پاییزی شما زیباتر شده و بر جذابیت آن افزوده شود.

  • فید کردن کامل کرم پودر و کانسیلر و زدن حجم کمتری از آن
  • استفاده از ضد آفتاب‌های مغذی زیر آرایش یا استفاده از ضدآفتاب رنگی به جای کرم پودر
  • بیک نکردن بیش از حد پوست به دلیل کیک شدن کرم پودر و کانسیلر
  • انتخاب جای درست برنزر، رژگونه و هایلایتر روی صورت برای کشیده‌تر شدن آن
  • استفاده از هایلایترهایی با تناژ رنگی گرم
  • زدن سایه‌های تیره به گوشه خارجی چشم و استفاده کمتر از سایه‌های براق
  • طبیعی جلوه دادن پوست با استفاده از کرم پودر های طبیعی مانند کرم پودر مرطوب کننده رنگی فلورمار
  • کانتورینگ درست صورت با رنگ‌های گرم و اجتناب از کانتور خاکستری در فصل پاییز
  • حالت دادن به ابروها به شکل لیفت شده و حجیم

جمع بندی:

برای داشتن یک آرایش پاییزی جذاب اولین نکته انتخاب رنگ‌های مناسب این نوع آرایش است. نکته دوم طبیعی جلوه دادن چهره و کمک گرفتن از آرایش‌های نود است.

در نهایت، نکته سوم توجه به تکنیک‌هایی است که آرایش شما را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.