پوست, زیبایی

تفاوت بی بی کرم، سی سی کرم، دی دی کرم و کاربرد هر کدام

امرزوه تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار بیشتر از گذشته است. همین امر انتخاب محصول مناسب را بسیار سخت و چالش برانگیز می‌کند. بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم از جمله محصولاتی هستند که امروزه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند و در کنار محصولاتی مانند کرم پودر، مرطوب کننده و ضدآفتاب به فروش می‌رسند. اما تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم با دی دی کرم چیست؟ هر کدام چه مزایا و معایبی دارند و برای چه نوع پوستی مناسب هستند؟

پاسخ تمامی این سوالات را می‌توانید در ادامه مقاله پیدا کنید. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم به زبان ساده!!

بی بی کرم و سی سی کرم در واقع ترکیبی از یک محصول آرایشی و مراقبتی هستند که طی چند سال اخیر بسیار معروف شده‌اند. این محصولات چند کاره می‌توانند به عنوان هر یک از موارد زیر استفاده شوند:

  • پرایمر
  • کرم پودر
  • مرطوب کننده
  • مات کننده
  • ضد آفتاب

مهم‌ترین مزیت بی بی کرم و سی سی کرم، چند کاره بودن این محصولات است که باعث شده جایگزین چندین محصول آرایشی و مراقبتی در روتین پوستی باشند. به این ترتیب فضای کمتر، هزینه معقول‌تر و زمان کوتاه‌تری صرف مراقبت از پوست می‌شود.

با وجود ویژگی‌های مشترک بین بی بی کرم و سی سی کرم، این دو محصول تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. اگر قصد خرید هر یک از این محصولات را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل با فرق بین بی بی کرم و سی سی کرم آشنا شوید.

 

بی بی کرم چیست و چه فوایدی دارد؟

بی بی کرم

بی بی اختصار عبارت beauty balm به معنای بالم زیبایی و یا عبارت blemish balm به معنای بالم جوش می‌باشد. این محصول ترکیبی از مرطوب کننده روزانه و کرم پودر سبک با کاور متوسط است که می‌تواند حاوی SPF نیز باشد. بی بی کرم قدرت پوشانندگی کمتری نسبت به سی سی کرم دارد و همین مورد یکی از مهم‌ترین تفاوت های بی بی کرم و سی سی کرم است.

بی بی کرم پوست را رطوبت رسانی و تغذیه می‌کند، رنگ پوست را روشن و یکنواخت می‌سازد و اگر دارای SPF باشد، از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. 

 

مقالات مرتبط: اس پی اف ضد آفتاب چیست 

 

از آنجا که بی بی کرم قدرت پوشانندگی و کاور متوسطی دارد، برای مواقعی که می‌خواهید آرایشتان طبیعی و نچرال به نظر برسد، گزینه بسیار مناسبی است. بی بی کرم همچنین از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است زیرا شما را از دردسر خرید مرطوب کننده و کرم پودر روزانه خلاص می‌کند!

 

سی سی کرم چیست و چه فوایدی دارد؟

سی سی کرم

سی سی کرم اختصار عبارت color control به معنای کنترل کننده رنگ و یا عبارت complexion corrector به معنای اصلاح کننده رنگ چهره است و همانطور که از نامش پیداست، برای پوشاندن نواقص صورت مانند قرمزی، لکه‌های تیره، زخم ناشی از آکنه، ناهماهنگی رنگ پوست و … فرموله شده است.

مشخصات کلی سی سی کرم مشابه بی بی کرم است با این تفاوت که قدرت پوشانندگی بیشتری دارد و به عنوان یک کرم پودر حرفه‌ای تر قابل استفاده می‌باشد. با این حال بافت سبک تری نسبت به بی بی کرم دارد که این مورد نیز یکی از تفاوت های بی بی کرم با سی سی کرم است.

سی سی کرم نیز همانند بی بی کرم دارای چندین نوع عملکرد بوده و جایگزینی برای مرطوب کننده، ضد آفتاب و کرم پودر است. این محصول در واقع نسخه حرفه‌ای‌تری از بی بی کرم می‌باشد و برای افرادی مناسب است که به دنبال یک محصول چندکاره با پوشانندگی بیشتر هستند.

کسانی که پوستشان لک تیره، قرمزی و نواقص زیادی دارد، سی سی کرم برایشان بهتر از بی بی کرم است. همچنین خاصیت درمانی و تقویتی سی سی کرم نیز بیشتر از بی بی کرم می‌باشد.

 

مقالات مرتبط: دلایل لک افتادن روی صورت چیست؟

 

خلاصه‌ای از فرق BB کرم با CC کرم:

بی بی کرم و سی سی کرم هر دو پوست را زیباسازی، تقویت و از آن محافظت می‌کنند. اما BB کرم بیشتر بر روی آبرسانی به پوست و محافظت از آن تمرکز دارد، در حالیکه CC کرم بیشتر اصلاح کننده و پوشاننده پوست است و خاصیت درمانی آن نیز برای پوست بیشتر است.

اگر بخواهیم تفاوت بی بی کرم بو سی سی کرم را به طور خلاصه بگوییم، سی سی کرم نسخه حرفه‌ای تر و کامل‌ تری از بی بی کرم می‌باشد که بعد از آن به بازار آمده و پوشانندگی بیشتر و بافت سبک تری نسبت به بی بی کرم دارد.

 

برای پوست چرب و خشک، بی بی کرم بهتره یا سی سی کرم؟

 

پوست چرب و مستعد آکنه

به طور کلی سی سی کرم به سبب داشتن جلوه مات و بافت سبک‌‌تر برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه گزینه مناسب تری است. با این حال بی بی کرم‌هایی در بازار هستند که به طور ویژه برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه ساخته شده‌اند و برای افرادی که پوست چربی دارند اما خواهان استفاده از بی بی کرم هستند، گزینه مناسبی می‌باشند.

 

مقالات مرتبط: چگونه جای جوش را با آرایش بپوشانیم؟

پوست‌ خشک

از آنجا که بی بی کرم قدرت آبرسانی بیشتری نسبت به سی سی کرم دارد، برای پوست‌های خشک گزینه مناسب‌تری است. این محصول باعث نرمی و لطافت پوست خشک می‌شود و یک میکاپ طبیعی و روزانه را برایتان رقم می‌زند.

 

مقالات مرتبط: چرا پوستمان خشک می‌شود؟

 

فرق بی بی کرم و سی سی کرم با دی دی کرم چیست؟

DD کرم مخفف عبارت Dynamic Do-All و یا Daily Defense، نسل جدید از کرم‌های مراقبتی و چند کاره است که علاوه بر پوشانندگی و رطوبت رسانی پوست، سرشار از ترکیبات ضد پیری، آنتی اکسیدان و تقویت کننده پوست می‌باشد. این محصول در مقایسه با BB کرم و CC کرم، تمرکز زیادی روی جوانسازی و محافظت از پوست دارد و بافت و تکسچر آن نیز روی پوست، سبک‌تر از بی بی و سی کرم می‌باشد.

 

دی دی کرم برای چه نوع پوستی خوبه؟

این محصول به طور کلی برای انواع پوست‌ها مناسب است اما برندهای مختلف می‌توانند DD کرم را اختصاصی برای نوع خاصی از پوست تولید کنند.

 

بهترین مارک بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم چیست؟

 

بی بی کرم SPF20 درماتیپیک

بی بی کرم درماتیپیک  در سه رنگ مختلف بژ طبیعی، بژ طلایی و رز بژ، مناسب برای پوست‌های چرب و مختلط است. این محصول علاوه بر تمامی فوایدی که به عنوان بی بی کرم دارد، به تنظیم ترشح چربی، جمع شدن منافذ باز و درمان جوش‌های صورت نیز کمک می‌کند.

مشخصات:

  • کاور کننده پوست
  • تنظیم کننده چربی 
  • قابض منافذ
  • کمک به جلوگیری از ایجاد جوش
  • مات کننده پوست
  • دارای SPF20
  • مناسب پوست‌های چرب، مختلط و مستعد جوش

 

بی بی کرم SPF20 فلورمار

بی بی کرم فلورمار دارای کاور طبیعی و بسیار زیبا روی پوست می‌باشد و از روشن تا تیره، سه رنگ بندی مختلف دارد که با انواع تناژهای پوستی هماهنگ می‌شود. این محصول نیز علاوه بر زیباسازی صورت، جنبه درمانی نیز دارد و برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است.

مشخصات:

  • رطوبت رسان و مغذی
  • دارای فیلترهای محافظت در برابر آفتاب
  • کاور کننده طبیعی صورت
  • بدون باقی گذاشتن چربی اضافه روی پوست
  • دارای SPF20
  • مناسب انواع پوست (به جز مستعد جوش)

 

سی سی کرم  متعادل کننده چربی پوست SPF30 سی گل

سی سی رنگی کرم سی گل نمونه‌های از محصولات سی سی با خاصیت پوشانندگی و درمانی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه است که بافت سبک و کاور مات و یکدستی روی پوست دارد.

مشخصات:

  • پوشاننده و یکدست کننده رنگ پوست
  • مات کننده و ضد براقی
  • کنترل کننده چربی و ضد جوش
  • دارای خاصیت روشن کنندگی به سبب داشتن ویتامین C
  • محافظ پوست در برابر آفتاب
  • مناسب پوست‌های چرب و مستعد جوش

دی دی کرم SPF25 ورونیک

دی دی کرم ورونیک از جمله محصولات بسیار باکیفیت و پرفروش است که برای انواع پوست‌ها قابل استفاده می‌باشد. این محصول دارای رنگ بندی متنوع بوده و خاصیت ضد چروک، سفت کنندگی و رطوبت رسانی برای پوست دارد.

مشخصات محصول:

  • پوشاننده نواقص صورت
  • دارای بافت سبک
  • ضد چروکف سفت کننده و جوانساز
  • غنی شده با ترکیبات آنتی اکسیدان و مغذی
  • رطوبت رسان و نرم کننده پوست
  • دارای SPF25
  • مناسب انواع پوست

 

جمع بندی نهایی:

در پایان یک جدول کامل و خلاصه از جمع بندی تفاوت بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم برایتان آورده‌ایم:

نام محصول مخفف عبارت مزیت اصلی ویژگی‌های کلی نوع پوست
بی بی کرم Blemish Balm یا Beauty Balm آبرسان و پوشاننده پوست آبرسان، کاور کننده، دارای خاصیت درمانی، محافظ پوست در برابر آفتاب (در صورت داشتن SPF) بسته به ویژگی‌ها و برند محصول، برای هر نوع پوستی می‌تواند قابل استفاده باشد. برای پوست‌های خشک، بهتر از سی سی کرم است.
سی سی کرم Color Control یا complexion corrector کاور کننده پوست و اصلاح کننده رنگ دارای پوشانندگی بیشتر، بافت سبک‌تر و خواص درمانی بیشتر نسبت به بی بی کرم بیشتر برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب است.
دی دی کرم Dynamic Do-All یا Daily Defense جونساز و کاور کننده پوست دارای بافت سبک‌تر نسبت به بی بی و سی سی کرم، جوانساز و محافظ پوست در برابر عوامل پیری انواع پوست

تجربیات و سوالات خود در رابطه با بی بی کرم و سی سی کرم را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

منبع: Healthline

1 دیدگاه در “تفاوت بی بی کرم، سی سی کرم، دی دی کرم و کاربرد هر کدام

  1. بدون نام گفت:

    سلام … من سی سی کرم رو به بی بی کرم ترجیح می دم … چون خیلی سبکتره و روی صورت احساسی سنگینی نمی کنی.

نظرات بسته شده است.