پوست

همه چیز درباره قرص کوکونات کلاژن

این روزها قرص کوکونات کلاژن تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات در زمینه مراقبت از پوست شده است. بدون شک در اطراف شما نیز افراد زیادی از این محصول استفاده می‌کنند و حتی شما را نیز به استفاده از آن تشویق کرده‌اند.

با وجود محبوبیت فراوان مکمل کوکونات کلاژن، سوالات و ابهامات بسیار زیادی درباره این محصول وجود دارد از جمله:

  • ترکیبات تشکیل دهنده کپسول کوکونات کلاژن چیست؟
  • این قرص‌ها چه فواید و عوارضی دارند؟
  • چه کسانی می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟
  • و …

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

پس از مطالعه این مقاله با آگاهی کامل و دانش و اطلاعات کافی، می‌توانید درباره خرید قرص کوکونات کلاژن تصمیم گیری کنید.

قرص کوکونات کلاژن چیست؟

کوکونات کلاژن متعلق به برند مای ویتامینز (Myvitamins) می‌باشد که متعلق به کشور انگلستان است و انواع و اقسام قرص‌ها و مکمل‌ها را برای تقویت سلامتی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن تولید می‌کند.

کپسول کوکونات کلاژن نیز نمونه‌ای از محصولات این برند برای آبرسانی و جوان سازی پوست می‌باشد. این محصول به صورت بسته بندی ۶۰ تایی و ۱۸۰ تایی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

ویدئو زیر حاوی اطلاعات جامع و مفیدی درباره مکمل کوکونات کلاژن است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه ادامه مطلب، این ویدئو را حتما نگاه کنید.

قرص کوکونات کلاژن برای چی خوبه؟

این قرص‌ها به طور ویژه برای تقویت کیفیت و سلامتی پوست طراحی و ساخته شده‌اند. اما بدون شک بر روی تقویت سلامتی موها و ناخن‌های شما نیز تاثیرگذار هستند.

 

به طور کلی مهم‌ترین فواید کوکونات کلاژن عبارتند از:

  • حفظ جوانی و به تاخیر انداختن روند پیری پوست
  • جلوگیری از افتادگی پوست و پیدایش چروک‌های عمیق
  • افزایش حجم رطوبت در پوست
  • حفظ استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست
  • افزایش شفافیت، درخشش و شادابی پوست
  • تقویت رشد و استحکام ناخن‌ها
  • تقویت سلامتی و کیفیت موها

 

ترکیبات تشکیل دهنده کوکونات کلاژن

ترکیبات قرص کوکونات کلاژن

قرص کوکونات کلاژن در واقع تشکیل شده از ترکیباتی است که همگی در حفظ جوانی و سلامتی پوست، نقش کلیدی و حیاتی دارند. این قرص‌ها دارای بهترین فرمولاسیون شناخته شده برای تامین کلاژن مورد نیاز پوست و بدن هستند.

ترکیبات اصلی تشکیل دهنده کپسول کوکونات کلاژن عبارتند از:

 

  • کلاژن هیدرولیز شده

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین شناخته شده در بدن است که در ساختار پوست، مو، ناخن، مفاصل و استخوان‌ها یافت می‌شود. این پروتئین مسئول حفظ استحکام پوست بوده و کمبود آن علت اصلی افتادگی پوست و پیدایش چین و چروک‌های عمیق است.

متاسفانه از سن ۲۵ سالگی به بعد، میزان کلاژن سازی در بدن کاهش پیدا کرده و نهایتا در سن ۳۰ سالگی و شاید حتی زودتر به طور کامل متوقف می‌گردد.

توجه داشته باشید که بخش مهم و عمده کلاژن در بدن به عملکردهای حیاتی مانند حرکت مفصل و ماهیچه اختصاص داده شده است. با کاهش میزان کلاژن سازی، بدن ترجیح می‌دهد تا همان مقدار کم کلاژن را برای حفظ این اعمال حیاتی مصرف کند و از این رو کلاژن کمتری در اختیار پوست قرار می‌دهد.

در نتیجه ذخایر کلاژن در پوست به شدت کاهش پیدا می‌کنند. سرانجام با توقف کامل کلاژن سازی، پوست و به طور کلی بدن با کمبود کلاژن مواجه شده و این مشکل با افزایش سن تشدید می‌شود.

متاسفانه این کمبود کلاژن از طریق رژیم غذایی قابل جبران نیست زیرا یافتن منبع غذایی که حاوی کلاژن کاملا خالص شده باشد، بسیار سخت و دشوار است. از طرفی محصولات پوستی به هیچ عنوان نمی‌توانند از طریق موضعی، کلاژن مورد نیاز پوست را تامین سازند.

بنابراین بهترین راه حل، مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن مانند مکمل کوکونات کلاژن است.

هرعدد قرص کوکونات کلاژن حاوی ۵۰۰ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده می‌باشد. هیدرولیزه بودن کلاژن در این قرص‌ها باعث واکنش پذیری بیشتر، اثربخشی بهتر و جذب سریع‌تر کلاژن در بدن شده است.

با مصرف روزانه کپسول کوکونات کلاژن :

  • پوست از حالت کدری خارج شده و درخشش و شفافیت خاصی پیدا می‌کند.
  • با افزایش سن، پوست دچار افتادگی نمی‌شود.
  • پیدایش چین و چروک‌ها تا حد امکان کاهش پیدا می‌کند.
  • زیبایی و سلامتی پوست، مو و ناخن حفظ می‌گردد.
  • ویتامین سی

از دیگر ترکیبات مهم در قرص کوکونات کلاژن می‌توان به ویتامین C اشاره کرد که به میزان ۸۰ میلی گرم در هر کپسول وجود دارد. این ویتامین نه تنها برای پوست، بلکه به طور کلی برای بدن و به ویژه سیستم ایمنی بسیار مفید است. مهم‌ترین فواید ویتامین سی عبارتند از:

  • افزایش کلاژن سازی در بدن
  • افزایش درخشش و شادابی پوست
  • محافظت از سلول‌های پوستی در برابر رادیکال‌های آزاد که یکی از مهم‌ترین دلایل پیری زودرس پوست هستند.
  • انرژی دهنده و از بین برنده خستگی و کسالت بدن
  • کمک به افزایش جذب آهن
  • تقویت سیستم ایمنی

 

  • پودر روغن نارگیل

روغن نارگیل یک منبع غنی از اسیدهای چرب مفید است و پوست را از خواص بی‌نظیر این اسیدهای چرب بهره‌مند می‌کند. روغن نارگیل در کنار کلاژن هیدرولیز شده و ویتامین سی، ترکیب شگفت انگیزی برای تقویت و جوان سازی پوست تشکیل می‌دهد.

هر عدد کپسول کوکونات کلاژن حاوی ۲۵۰ میلی گرم پودر روغن نارگیل است.

 

عوارض قرص کوکونات کلاژن چیست؟

مکمل کوکونات کلاژن دارای فرمولاسیون کاملا ایمن و بی ضرر است و ترکیبات تشکیل دهنده آن و منبع تهیه هر کدام بر روی خود محصول درج شده و در داخل سایت رسمی Myvitamins نیز ذکر شده‌اند.

تنها عارضه جانبی این محصول، احتمال بروز جوش در افرادی است که پوست مستعد جوش دارند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید، توصیه می‌شود از کوکونات کلاژن استفائده نکنید.

 

مکمل کوکونات کلاژن برای چه افرادی مناسب و قابل استفاده است؟

قرص کوکونات کلاژن برای انواع مختلف پوست و برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است. به طور کلی مصرف این مکمل‌ها برای هر آقا یا خانم بالای ۳۰ سال توصیه می‌شود؛ یعنی سنی که بعد از آن دیگر کلاژن سازی در بدن متوقف می‌گردد.

 

نحوه مصرف قرص کوکونات کلاژن

برای گرفتن نتیجه دلخواه و مشاهده تغییرات، مصرف روزانه دو عدد کپسول کوکونات کلاژن الزامی است. می‌توانید کپسول‌ها را هم زمان با یکدیگر و یا در دو نوبت صبح و عصر مصرف کنید.

دوره مصرف قرص کوکونات کلاژن نیز برای افراد مختلف، متفاوت است. این قرص‌ها بلافاصله بعد از مصرف با تامین کلاژن مورد نیاز، تاثیر مثبت خود را اعمال می‌کنند. مسلما شما هر چه بیشتر از این مکمل‌های کلاژن استفاده کنید، نتیجه بهتری نیز خواهید گرفت.

توجه: اگر خواستار افزایش رشد و کاهش ریزش موهای خود هستید، توصیه می‌شود از مکمل‌های ویژه برای موها مانند تقویت کننده مو هیرتامین استفاده کنید.

 

قیمت کوکونات کلاژن

خرید قرص کوکونات کلاژن

بدون شک مکمل‌ کوکونات کلاژن را نمی‌توان به عنوان یک هزینه اضافه در نظر گرفت. این مکمل‌ها در واقع یک سرمایه گذاری بلند مدت برای حفظ جوانی و سلامتی پوست شما هستند و با توجه به اثربخشی فوق‌العاده‌ای که دارند، قیمتشان کاملا منصفانه است.

توجه داشته باشید که بسته بندی ۱۸۰ تایی کپسول کوکونات کلاژن بسیار مقرون به صرفه‌تر از بسته بندی ۶۰ تایی آن می‌باشد. 

سوالات و نظرات خود درباره قرص کوکونات کلاژن را نیز می‌توانید در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

عوارض قرص کوکونات کلاژن چیست؟

در وب سایت رسمی Myvitamins که تولید کننده قرص‌های کوکونات کلاژن می‌باشد، همه ترکیبات این محصول همراه با جزئیات ذکر شده است و در این لیست هیچ ترکیبی وجود ندارد که تاثیر منفی روی سلامت بدن داشته باشد. تنها عارضه‌ این محصول، افزایش احتمال بروز جوش در افراد دارای پوست مستعد آکنه است. به این افراد مصرف ککمل کوکونات کلاژن توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص کوکونات کلاژن چه موقع می‌باشد؟

بهترین زمان مصرف برای این قرص‌ها بعد از وعده غذایی است. شما می‌توانید روزی دو عدد قرص کوکونات کلاژن را بعد از ناهار و شام میل کنید.

دوره مصرف قرص کوکونات کلاژن چقدر است؟

خود کمپانی سازنده کوکونات کلاژن دوره مشخصی برای مصرف این قرص‌ها تعیین نکرده است. طبق گفته وب سایت مای ویتامینز، بدن ما همیشه به کلاژن نیاز دارد و هر چه مدت طولانی تری از این مکمل استفاده کنید، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

اما در طی مدت زمانی که از قرص کوکونات کلاژن استفاده می‌کنید، بهتر است هر ۶ ماه یک بار مصرف این قرص را به مدت ۲ ماه قطع کرده و سپس دوباره شروع کنید و تا ۶ ماه آینده به مصرف منظم و مداوم آن ادامه دهید.

15 دیدگاه در “همه چیز درباره قرص کوکونات کلاژن

  1. بدون نام گفت:

    سلام کپسول کوکونات چندنوع هست بصورت قرص یاکپسول

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت شما بخیر. مکمل کلاژن انواع مختلفی داره به صورت پودر، کپسول، قرص و شربت که توسط برند های مختلف تولید شده که هر برند ممکن هست به صورت کلاژن تنها و یا مثل مای ویتامنز ترکیب شده با عصاره نارگیل تولید کند.

  2. 9182200997 گفت:

    سلام وقت بخیر درسته که برای پوست های چرب مناسب نیست؟؟

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر . بعضی از افراد که پوستها چرب ومستعد جوش دارن ممکنه باعث ایجاد جوش بشه.ممنون از سوالتون

      1. بدون نام گفت:

        من این قرص رو روزی دوتا میخوردم جوش میزدم بعد روز یکی کردم خیلی خوب شد و مشکلی نداشتم و تاثیرش رو می دیدم پس هر کسی با توحه به شرایط پوستش مصرف کنه که جوش نزنه

        1. Arses Beauty گفت:

          ممنون که تجربتون به اشتراک گذاشتین

      2. بدون نام گفت:

        درود من ده سال بود درد شدید در کمر و باسن داشتم. به محض اینکه مصرف کلاژن رو شروع کردم دردهایم ساکت شدند. من برای خشکی و دارماتیت پوستی مصرف می کنم. اما درد مفاصلم نیز بهبود داد.عالیه عالی.

  3. بدون نام گفت:

    سلام، مصرف کلاژن برای سنین بالای ۵۰ سال موثر هست یا خیر؟

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر بله کاملا مناسب هست به مرور زمان باعث شفاف شدن و سفت تر شدن پوستتون میشه

  4. بدون نام گفت:

    سلام
    استفاده یک دوره از این قرص کافیه یا باید چندین دوره مصرف بکنیم؟

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر این محصول هم مثل مولتی ویتامین ها هست و باید چندین دوره استفاده بشه بهتر هست که پس از استفاده هر بسته ۱۸۰ عددی یک ماه استراحت باشه وبعد بسته بعدی رو شروع کنین

  5. بدون نام گفت:

    سلام
    بنده کاشت مو انجام دادم و باید روزانه هرتامین ، زینک و بیوتین مصرف کنم
    میخواستم بدونم مصرف روزانه‌ی اینها با کوکونات ایرادی نداره
    در واقع تداخل ، کاهش اثر گذاری یا افزایش بی‌رویه‌ی ویتامین ها و رسوب کبدی ایجاد نمیکنه

    1. Arses Beauty گفت:

      درود قطعا استفاده بی رویه ویتامین ها اصلا خوب نیست وحتما توصیه میکنم با پزشک خودتون مشورت کنین

      1. بدون نام گفت:

        مقدار کلاژن ویتامین سی وبقیه اجزا لطفا میفرمایید

        1. Arses Beauty گفت:

          وقت بخیر
          collagen 500mg .coconut oil 250mg. vitamin C 80mg.

نظرات بسته شده است.