زیبایی

چگونه جای جوش را با آرایش محو کنیم؟

یکی از رایج‌ترین سوالات و دغدغه‌های امروزه این است که چگونه جای جوش را با آرایش محو کنیم؟ از آنجا که جوش صورت یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی است، پوشاندن آن نیز یک معضل بسیار جدی بوده و تنها با استفاده از تکنیک‌های آرایشی حرفه‌ای قابل انجام است.

ما در این مقاله سعی داریم تا ساده‌ترین تکنیک آرایشی برای محو سریع جای جوش را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بدون دغدغه، پوستی صاف و بی نقص داشته باشید.

پس اگر شما نیز این سوال را در ذهن دارید که چگونه جوش های صورت را محو کنیم ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

چگونه جای جوش را با آرایش محو کنیم؟

ابتدا بهتر است بدانید که پوشاندن جای جوش با آرایش طی چند مرحله انجام می‌شود و تنها با استفاده از یک محصول و طی یک مرحله امکان پذیر نیست!

در ادامه به معرفی این محصولات و مراحل محو کردن جای جوش با آرایش می‌پردازیم. اما قبل از آن توصیه می‌شود مقاله علت جوش صورت را مطالعه کنید تا با دلایل ایجاد جوش و روش‌های پیشگیری از آن به طور کامل آشنا شوید.

 

مراحل محو کردن جای جوش با آرایش:

 

۱) قبل از شروع میکاپ، پوست خود را آماده‌سازی کنید.

اولین و مهم‌ترین مرحله برای داشتن یک آرایش حرفه‌ای، آماده‌سازی پوست می‌باشد. فرقی ندارد که پوست شما کاملا صاف و یا دارای جوش و لک است؛ در هر صورت باید با استفاده از یک پرایمر مناسب، پوست خود را برای پذیرش کرم پودر آماده سازید تا آرایش روی پوست شما جلوه زیباتر و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

پرایمرها انواع مختلفی دارند و می‌توانند علاوه بر آماده‌سازی پوست، خواص و ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشند. به عنوان مثال پرایمر ضد جوش فلورمار علاوه بر جنبه آرایشی، جنبه درمانی نیز دارد و از ایجاد جوش روی صورت جلوگیری می‌کند. این پرایمر منافذ باز را جمع‌تر کرده و پوست را مات، یکدست و آماده برای پذیرش کرم پودر می‌سازد.

اگر شما نیز پوست چرب و مستعد جوش دارید، می‌توانید قبل از شروع میکاپ از این پرایمر برای پوشاندن جای جوش و آماده‌سازی پوست خود استفاده کنید.

 

۲) جای جوش را با کالر کورکتور بپوشانید.

برای آنکه بدانید چگونه جای جوش را با آرایش محو کنیم ، بهتر است از تئوری چرخه رنگ‌ها کمک بگیرید. بدین منظور نیاز به یک محصول آرایشی حرفه‌ای به نام کالر کورکتور یا تصحیح کننده رنگ دارید. این محصول برای محو کردن جای جوش با آرایش به شدت ضروری است و بدون آن نمی‌توانید کاملا جای جوش را محو کنید.

برای پوشاندن جای جوش باید از کالر کورکتور سبز استفاده کنید چرا که رنگ سرد سبز دقیقا در مقابل رنگ گرم قرمز قرار دارد و می‌تواند آن را خنثی کند. تنها کافیست کمی از کالر کورکتور سبز را مستقیما روی جای قرمز جوش‌ها بزنید.

 

۳) برای پوشاندن جای جوش با آرایش ، از کانسیلر استفاده کنید.

پوشاندن جای جوش با کانسیلر
پوشاندن جای جوش با استفاده از کانسیلر

در مرحله سوم باید از یک کانسیلر با قدرت پوشانندگی بالا برای کاور کردن رنگ سبز کالر کورکتور استفاده کنید. در این مرحله رنگ کانسیلر برای محو کردن جای جوش کاملا بستگی به رنگ پوست شما دارد. به طور کلی باید کانسیلر یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست انتخاب شود.

 کانسیلر سافت فوکس آموتیا یک محصول ایده‌آل برای پوشاندن جای جوش، تیرگی زیر چشم‌ها و دیگر نواقص در صورت است. اگر به دنبال بهترین کانسیلر برای پوشاندن جای جوش هستید، قطعا کانسیلر سافت فوکس آموتیا یکی از گزینه‌های پیش روی شما می‌باشد.

برای استفاده از کانسیلر کمی از آن را به صورت نقطه‌ای روی جای جوش بزنید. برای انجام این کار می‌توانید از براش مخصوص کانسیلر و یا اسفنج استفاده کنید. اما هنگام محو کردن کانسیلر مراقب باشید تا رنگ سبز کالر کورکتور در زیر آن پاک نشود.

۴) از یک کرم پودر با قدرت کاور بالا استفاده کنید.

استفاده از کرم پودر برای محو کردن جای جوش
استفاده از کرم پودر کاور بالا برای پوشاندن جای جوش

اکنون به مهم‌ترین مرحله محو کردن جای جوش با آرایش می‌رسیم. در این مرحله باید با استفاده از یک کرم پودر مناسب کل صورت را کاور کنید و رنگ پوست را یکنواخت سازید.

  • بهترین کرم پودر برای پوشاندن جای جوش بر اساس نوع پوست شما انتخاب می‌شود. اگر پوستتان چرب است، ما کرم پودر سوپر استی میبلین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر پوست خشکی دارید، کرم پودر دابل ور استی لادر برای شما یکی از بهترین گزینه‌ها است.
  • کرم پودر را با تکنیک ضربه‌ای روی پوست بزنید تا از قدرت کاور آن کاسته نشود.

 

۵) خطای دید ایجاد کنید.

تکنیک‌هایی مانند کانتورینگ و هایلایت کردن به طور غیر مستقیم به پوشانده شدن بهتر جای جوش‌ها کمک می‌کنند زیرا پوست را طبیعی‌تر و چهره را بی نقص جلوه می‌دهند.

برای کانتورینگ صورت کمی از برنزر را روی قسمت بالای پیشانی، زیر استخوان گونه، دو طرف تیغه بینی و زیر استخوان فک بزنید. در مقابل از کانسیلر برای روشن‌تر کردن نواحی مانند وسط پیشانی، تیغه بینی و چانه استفاده کنید.

در نهایت کمی هایلایتر به نوک بینی، قسمت کمانی لب‌ها، بالای گونه و زیر ابروها بزنید تا درخشش آن زیبایی میکاپ شما را چندین برابر کند.

 

۶) آرایش خود را با استفاده از اسپری فیکس تثبیت کنید.

استفاده از اسپری فیکس برای پوشاندن جای جوش
استفاده از اسپری فیکس برای پوشاندن جای جوش

در آخرین مرحله با استفاده از یک اسپری فیکس بادوام مانند اسپری فیکس فلورمار ، آرایش خود را تثبیت کنید. انجام این کار برای حفظ ماندگاری آرایش و مراحلی که تاکنون انجام داده‌اید، ضروری است.

 

نکات پایانی:
  • برای ایجاد خطای دید بیشتر، روی قسمت‌هایی از صورت تاکید کنید که پوست صاف و بی نقصی دارند. به عنوان مثال اگر جای جوش روی پیشانی است، با استفاده از یک رژلب قرمز تمامی زیبایی و جذابیت میکاپ را روی لب‌ها متمرکز کنید. با این روش لب‌ها به مرکز توجه در چهره تبدیل می‌شوند و دیگر نواحی کمتر به چشم می‌آیند.
  • برای جلوگیری از بروز جوش‌های بیشتر روی صورت، از محصولات آرایشی مناسب پوست چرب و مستعد جوش استفاده کنید که فاقد ترکیبات جوش‌زا هستند.
  • حتما در طول روز از یک ضدآفتاب مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.
  • تنها به فکر راهی برای پوشاندن جای جوش با آرایش نباشید! با مراجعه به یک فرد متخصص برای درمان قطعی جای جوش‌ روی صورتتان اقدام کنید.

2 دیدگاه در “چگونه جای جوش را با آرایش محو کنیم؟

  1. بدون نام گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید بابت سوال غیر مرتبطم اما تنها مجله سایت با مضمون جوش بود من برای مشکل جوش های زیرپوستیم به متخصص مراجعه کردم و ژل آکنومیس برام تجویز شد میخواستم ببینم میشه از این کرم در طول روز استفاده کرد یا فقط شبها؟چون روی محصول قید شده مقابل لامپ های آفتابی قرار نگیریم یعنی ممکن نور گوشی یا لپ تاپ هم مضر باشه؟ممنونم

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر فقط شبها باید استفاده بشه قبل از خواب و نورگوشی و لپ تاپ نباید باشه و حتما قسمت پشت لب و اطراف چشم (از استخوان گونه به بالا )نباید بزنین و در طول روز از ضدافتاب فاقد چربی مناسب پوستها چرب و جوشی استفاده کنین .

نظرات بسته شده است.