پوست

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب از برندهای ایرانی و خارجی

انتخاب ضد آفتاب برای پوست چرب یک امر بسیار سخت و چالش برانگیز است. اکثر افرادی که پوست چربی دارند، از ضدآفتاب به علت چرب بودن و سنگین بودنش، فراری هستند. اما آیا عدم استفاده از ضدآفتاب راه حل مناسبی است؟

پرتوهای خورشید بزرگترین دشمن پوست به شمار می‌روند. این اشعه‌ها مهم‌ترین علت سرطان پوست، آفتاب سوختگی، لکه‌های تیره روی بدن و پیری زودرس پوست هستند.

ضدآفتاب دقیقا همانند سپر عمل کرده و از پوست ما در برابر این اشعه‌های مخرب محافظت می‌کند. عدم مصرف ضدآفتاب بدین معناست که پوست ما هیچ گونه سپر بلایی در برابر نور خورشید نداشته و به شدت در معرض خطر قرار دارد.

پس هیچ فرقی ندارد که پوست شما از چه نوعی است؛ حتی چرب‌ترین پوست‌ها نیز باید هر روز سال از ضدآفتاب استفاده کنند.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب و خرید  ضد آفتاب  مناسب پوست چرب است؛ یعنی ضدآفتابی که با توجه به ویژگی‌های این نوع پوست ساخته شده باشد.

در این مقاله شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب آشنا می‌سازیم. در پایان مقاله نیز لیستی از بهترین ضدآفتاب‌ های مناسب پوست چرب از برندهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب برای پوست چرب

همانطور که گفته شد ضد آفتاب همانند یک سپر بلا در برابر پرتوهای مضر خورشید است. مهم‌ترین فواید ضد آفتاب عبارتند از:

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست
  • جلوگیری از بروز لکه‌های تیره روی صورت و بدن
  • حفظ جوانی پوست و به تاخیر انداختن پیری زودرس
  • پیشگیری از التهاب و عواقب ناشی از آن

بنابراین در اهمیت و ضرورت استفاده از ضدآفتاب هیچ شک و شبهه‌ای نیست. اما ضدآفتاب نیز مانند دیگر محصولات پوستی باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود.

اکنون که صحبت از نوع پوست شد، بهتر است ابتدا بدانید که پوست چرب به چه نوع پوستی گفته می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین ویژگی‌ های پوست چرب

  • این نوع پوست غدد چربی فعالی داشته و سبوم (چربی طبیعی پوست) زیادی در سطح آن ترشح می‌شود.
  • پوست چرب منافذ باز و قابل رویتی دارد. این منافذ در قسمت تی زون صورت یعنی پیشانی و بینی، بزرگتر هستند.
  • پوست چرب می‌تواند از نوع سالم باشد یعنی هر پوست چربی الزاما مستعد جوش نیست. اما بروز انواع مختلف آکنه در افرادی که پوست چربی دارند، بسیار رایج‌تر است.
  • این نوع پوست ظاهر براقی داشته و به علت ترشح زیاد چربی، معمولا احساس سنگینی می‌کند.

∗بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب ضدآفتابی است که هیچ یک از علائم گفته شده را تشدید نکند.*

کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مهم ترین ویژگی های ضد آفتاب برای پوست چرب
  • ضد آفتاب Oil free یا ضدآفتاب فاقد چربی

ضدآفتاب پوست چرب باید کاملا بر پایه آب و فاقد چربی باشد. روی لیبل این نوع ضدآفتاب می‌توانید عبارت ” Oil Free ” را مشاهده کنید.

  • ضد آفتاب ضد جوش

کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار باید غیرکومدون‌زا یا ضد جوش باشد. یعنی ضدآفتابی که منافذ پوست را مسدود نکند. (آکنه در اثر انسداد منافذ پوست به وجود می‌آید.)

روی لیبل چنین ضدآفتابی عبارت ” non-comedogenic ” درج شده است که به معنای عدم انسداد منافذ می‌باشد.

  • ضد آفتاب سبک

بافت سبک و فاقد چربی از جمله‌ مهم‌ترین ویژگی‌های کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب است. بدین منظور توصیه می‌شود از ضدآفتاب‌های فلوئیدی، ژلی و یا ژل کرمی استفاده کنید که به راحتی روی پوست پخش می‌شوند و بافت بسیار سبکی و نسبتا روان‌تری دارند.

  • ضد آفتاب مات کننده

پوست چرب در طول روز به علت ترشح زیاد چربی، براق و براق‌تر می‌شود و اگر قرار باشد که از ضدآفتاب براق نیز استفاده کند، خودتان می‌توانید تصور کنید که بعد از گذشت چند ساعت چه فاجعه‌ وحشتناکی رخ می‌دهد!!!

کرم ضدآفتاب پوست چرب باید جلوه نهایی مات روی پوست داشته باشد. روی لیبل چنین ضدآفتابی عبارت ” Matt Finish ” درج شده است.

  • ضدآفتاب غیرحساسیت زا

اگر پوست چرب حساسی دارید، توصیه می‌شود از ضدآفتابی استفاده کنید که فاقد ترکیبات حساسیت زا باشد. روی لیبل این نوع ضدآفتاب عبارت ” hypoallergenic ” نوشته شده است.

راه حل دیگر استفاده از ضدآفتاب‌های فیزیکی یا مینرال است. فیلترهای حفاظتی این نوع ضدآفتاب‌ها کاملا غیرحساسیت زا بوده و ایمنی کامل دارند.

 

ویژگی‌های دیگری که حتما باید مد نظر قرار دهید:

ویژگی‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، تنها مختص کرم ضد آفتاب برای پوست چرب نیست! به طور کلی همه افراد با هر نوع پوستی باید ضدآفتابی تهیه کنند که این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • اس پی اف حداقل ۳۰
  • طیف اثر گسترده
  • مقاوم بودن در برابر آب و تعریق

توجه: اگر ضدآفتاب شما برای دور چشم قابل استفاده نیست، از خرید ضد آفتاب مخصوص دور چشم نیز غافل نشوید.

بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست چرب

در ادامه به ترتیب بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب از برندهای خارجی و ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست چرب

۱) ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین برای پوست چرب

ضدآفتاب فیوژن واتر ایزدین را می‌توان به عنوان بهترین ضد آفتاب خارجی برای پوست چرب معرفی کرد. ضدآفتاب‌های ایزدین به طور کلی جزء محبوب‌ترین ضدآفتاب‌ها در کل دنیا بوده و دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ برای جذب سریع و حس سبکی ضدآفتاب روی پوست هستند.

ضدآفتاب فیوژن واتر با SPF 50 بدون شک بهترین ضد آفتاب بی رنگ برای پوست چرب است. فرمولاسیون آن کاملا بر پایه آب بوده و فاقد چربی و ترکیبات جوش زا می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ضدآفتاب، جذب فوق‌العاده سریع و سبک بودنش روی پوست است به طوری که شما بعد از استفاده، هیچ لایه اضافی روی پوست خود احساس نخواهید کرد.

اگر به دنبال یک کرم ضد آفتاب سبک برای پوست چرب هستید، ضدآفتاب فیوژن واتر ایزدین بهترین گزینه‌ای است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ضد آفتاب مناسب پوست مستعد جوش نیز بوده و به هیچ عنوان منافذ را مسدود نمی‌کند.

ضد آفتاب فیوژن واتر به سبب داشتن تکنولوژی Safe-Eyes، برای دور چشم نیز قابل استفاده است.

۲) ضدآفتاب رنگی فیوژن واتر ایزدین

ضد آفتاب رنگی فیوژن واتر ایزدین برای پوست چرب

اگر به دنبال بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب و جوش دارهستید، اولین پیشنهاد ما به شما ضدآفتاب فیوژن واتر رنگی ایزدین می‌باشد.

ویژگی‌های این محصول نیز همانند ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین است با این تفاوت که به سبب رنگی بودن، یک کاور روزانه لایت و سبک نیز به همراه دارد.

۳) ضد آفتاب ژیل بوته

ضد آفتاب ژیل بوته مناسب پوست چرب

ضدآفتاب‌های ژیل بوته از نوع معدنی یا فیزیکی بوده و فاقد فیلترهای شیمیایی هستند. از این رو یک فرمولاسیون کاملا ایمن و غیرحساسیت‌زا دارند که برای دور چشم نیز قابل استفاده است.

ضدآفتاب های ژیل بوته با وجود فیزیکی بودن، به راحتی روی پوست قابل پخش بوده و بافت بسیار سبک و لطیفی دارند. دارای SPF 50، طیف اثر گسترده، ترکیبات مرطوب کننده و ویتامین‌ها هستند.

این ضد آفتاب برای پوست چرب ، مختلط، نرمال و حتی مستعد جوش مناسب بوده و در دو رنگ بژ روشن و بژ طبیعی موجود است. هر دو این ضدآفتاب‌ها یک کاور روزانه سبک به همراه داشته و رنگ پوست را به طور کاملا طبیعی، یکدست و یکنواخت می‌سازند.

اگر پوستتان حساس بوده و یا در دوران بارداری قرار دارید، حتما توصیه می‌شود که از ضدآفتاب فیزیکی استفاده کنید. به عنوان یک ضد آفتاب خارجی مناسب پوست چرب که تماما از نوع فیزیکی باشد، قطعا ضد آفتاب ژیل بوته جزء بهترین گزینه‌ها است.

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب

۱) ضد آفتاب آنتی آکنه درماتیپیک

ضد آفتاب آنتی آکنه درماتیپیک مناسب پوست چرب

در بین برند‌های ایرانی ضدآفتاب، قطعا اولین پیشنهاد ما به شما ضد آفتاب های درماتیپیک است. تمامی ضدآفتاب‌های این برند دارای طیف اثر گسترده و فیلترهای نوآورانه ارگانیک برای محافظت سطحی و عمقی از پوست هستند.

ضدآفتاب آنتی آکنه این برند یک ضد آفتاب بی رنگ برای پوست چرب بوده که به درمان انواع جوش کمک می‌کند و بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز است.

این ضد آفتاب فاقد چربی بوده و به راحتی روی پوست پخش می‌شود بدون آنکه رد سفیدی از خود باقی بگذارد. بافت بسیار سبکی داشته و حاوی ترکیبات موثری برای تنظیم ترشح چربی و رفع براقی پوست‌های چرب و مختلط است.

ضدآفتاب آنتی آکنه درماتیپیک بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار در بین ضدآفتاب‌های ایرانی می‌باشد.

۲) ضدآفتاب فلویید رنگی درماتیپیک با SPF 50

ضد آفتاب رنگی درماتیپیک برای پوست چرب

اگر در بین برندهای ایرانی به دنبال یک ضد آفتاب رنگی باکیفیت هستید، می‌توانید از ضدآفتاب فلویید رنگی درماتیپیک استفاده کنید که در سه رنگ رز بژ، نچرال بژ و گلد بژ موجود است.

این ضدآفتاب به سبب تنوع رنگی، فرمولاسیون فاقد چربی، بافت فوق‌العاده سبک و جلوه ماتی که روی پوست دارد، بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب در بین محصولات ایرانی است.

این ضد آفتاب مناسب پوست مستعد جوش نیز می‌باشد زیرا فاقد ترکیبات کومدون‌زا است.

۳) ضد آفتاب فیوژن بیوتی درما

فلوئید ضد آفتاب پوست چرب بیوتی درما یک محصول ایده‌آل برای افراد دارای پوست چرب و مختلط به ویژه ورزشکارانی است که به دنبال یک ضد آفتاب سبک، فاقد چربی و مقاوم در برابر تعریق هستند.

این ضد آفتاب بافت فلوئیدی سبک و کاملا بر پایه آب دارد که به سرعت جذب می‌شود و پوست را چرب یا براق نمی‌کند. در عوض جلوه‌ای مات و ماندگار به پوست می‌بخشد که برای افرادی مانند ورزشکاران که زیاد تعرق می‌کنند، بسیار مناسب می‌باشد.

این ضد آفتاب برای پوست مستعد جوش نیز قابل استفاده است زیرا فاقد ترکیبات کومدون زا می‌باشد.

مزیت دیگر ضد آفتاب فیوژن بیوتی درما داشتن اس پی اف ۵۰ و طیف اثر گسترده است که محافظت بسیار خوبی برای پوست به عمل می‌آورد. این محصول تمامی ویژگی‌های یک ضد آفتاب خوب برای پوست چرب و مستعد جوش را دارد.

بنابراین اگر در بین برندهای ایرانی به دنبال بهترین ضد آفتاب سبک برای پوست چرب هستید، ضد آفتاب فیوژن بیوتی درما را حتما امتحان کنید.

شما می‌توانید هر یک از این ضدآفتاب‌های معرفی شده را از فروشگاه اینترنتی آرسس بیوتی تهیه نمایید. آرسس بیوتی نمایندگی فروش محصولات اورجینال از بهترین و معتبرترین برندهای روز دنیا را داشته و دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

سوالات خود درباره ضد آفتاب برای پوست چرب را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

2 دیدگاه در “بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب از برندهای ایرانی و خارجی

  1. بدون نام گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشین عذر میخوام من فلوئید ضد افتاب مای رو خریداری کردم اما روی بروشور قید نشده که تا چه مدت بعد از باز شدن قابل استفاده است؟ممکنه تا اتمام تاریخ انقضا وقت داشته باشیم یا نهایتا یک سال؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر از زمان شروع مصرف ۱۲ ماه فرصت دارین که محصول استفاده کنین که البته اگر درست و منظم استفاده کنین ۲ الی ۳ ماه زمان میبره که محصول تموم بشه

نظرات بسته شده است.