پوست

نقد ضد آفتاب سان سیف و بررسی مزایا و معایب آن

امروزه با توجه به تعداد زیاد و تنوع بالای ضدآفتاب‌های موجود در بازار، انتخاب ضد آفتاب مناسب تبدیل به یک چالش بزرگ شده است. از این رو مطالعه مقالات مربوط به نقد و بررسی ضدآفتاب‌ها می‌تواند در این چالش بزرگ به شما کمک بسزایی بکند. در این مقاله نیز می‌توانید به طور خلاصه و مفید، نقد ضد آفتاب سان سیف را مطالعه نمایید و پاسخ تمامی سوالات خود درباره ضدآفتاب‌ این برند را دریافت کنید.

نقد ضد آفتاب سان سیف ؛ آیا کرم ضد آفتاب سان سیف خوبه ؟

قبل از معرفی و نقد ضد آفتاب سان سیف بهتر است ابتدا کمی بیشتر با برند سان سیف آشنا شوید.

این برند متعلق به شرکت پارس حیان می‌باشد که سابقه‌ درخشان و پرآوازه‌ای در ساخت انواع محصولات مراقبت از پوست و مو دارد. این شرکت برندهای محبوب و شناخته شده‌ای نظیر آردن، فولیکا، هیدرودرم، درماسیف و بایومارین را تولید و به بازار عرضه کرده است.

برند سان سیف در واقع حاصل همکاری شرکت پارس حیان با لابراتوار Dr. Straetmans  در کشور آلمان است. محصولات این برند همگی برای مراقبت تخصصی از پوست در برابر بزرگترین دشمنش یعنی اشعه‌های مضر خورشید ساخته و به بازار عرضه شده‌اند.

در ادامه با نقد ضد آفتاب سان سیف همراه ما باشید.

نقد ضد آفتاب سان سیف مدل آکنه فلوئید

ضد آفتاب سان سیف مدل آکنه فلوئید

ضد آفتاب فاقد چربی سان سیف مدل آکنه فلوئید نسل جدیدی از ضدآفتاب‌های این برند بوده که فرمولاسیون بسیار سبک و زودجذبی دارد. در ساخت این ضدآفتاب از یک ترکیب جدید و انحصاری به نام UV Absolute 5EO استفاده شده که ترکیبی از رایج‌ترین و موثرترین فیلترهای UV برای محافظت همه جانبه از پوست می‌باشد.

از لحاظ میزان SPF و طیف اثر نیز می‌توان گفت که این فلوئید ضد آفتاب سان سیف کاملا استاندارد و مطابق با معیارهای جهانی است زیرا اس پی اف ۵۰ و طیف اثر گسترده‌ای دارد.

داشتن طیف اثر گسترده بدین معناست که این ضد آفتاب می‌تواند از پوست در برابر هر دو نوع اشعه یعنی UVA و UVB محافظت کند. این ویژگی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین فاکتورهایی است که به هنگام  خرید ضد آفتاب  باید به آن توجه داشته باشید.

علامت‌های اختصاری روی بسته بندی ضد آفتاب آکنه فلوئید سان سیف:

SPF 50:

اس پی اف ۵۰ نشان دهنده ۵۰ برابر شدن دفاع طبیعی پوست در برابر اشعه‌های UVB است. این اشعه‌های مضر عامل اصلی قرمزی پوست و آفتاب سوختگی هستند و ضدآفتاب فاقد چربی سان سیف به خوبی می‌تواند از پوست شما در برابر عوارض ناشی از UVB محافظت کند.

PA+++:

PA (مخفف Protection Grade of UVA) فاکتوری است که قدرت حفاظت ضدآفتاب در برابر اشعه‌های UVA را بیان می‌کند. این اشعه‌ها علت اصلی تیره شدن و پیری پوست هستند. حدود ۹۰% اشعه‌های UV که به سطح زمین می‌رسند، از نوع UVA می‌باشند.

این فاکتور حفاظتی می‌تواند از PA+ تا PA++++ را شامل شود که مسلما هر چه تعداد + بیشتر باشد، یعنی قدرت حفاظت ضدآفتاب در برابر اشعه‌های UVA بیشتر است.

در بسیاری از کشورها PA+++ به عنوان حداکثر میزان محافظت در برابر UVA شناخته می‌شود.

فلوئید ضد آفتاب فاقد چربی سان سیف نیز دارای PA+++ بوده و دفاع طبیعی پوست در برابر عوارض ناشی از UVA را حدود ۸ تا ۱۶ برابر افزایش می‌دهد.

آیا کرم ضد افتاب سان سیف خوب است ؟

در مورد نقد ضد آفتاب سان سیف می‌توان گفت که این محصول تاکنون هیچ فیدبک منفی نداشته است. این ضد آفتاب برای پوست چرب ، مختلط و مستعد آکنه یکی از بهترین گزینه‌ها در بین محصولات ایرانی با قیمت مناسب می‌باشد.

ضد آفتاب آکنه فلوئید سان سیف کاملا فاقد چربی بوده و از این رو پوست شما را چرب یا سنگین نمی‌کند. دارای یک بافت ژل آبی بسیار سبک و کاملا غیرچسبناک است که بهترین نوع تکسچر برای پوست‌های چرب و مستعد جوش می‌باشد.

در فرمولاسیون این ضدآفتاب هیچ ترکیب جوش زایی به کار نرفته و بنابراین پوست‌های مستعد جوش می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. بدین منظور عبارت Non-Comedogenic روی بسته بندی محصول درج شده که به معنای غیرکومدون زا یا غیرجوش‌زا است.

همچنین روی بسته بندی این ضدآفتاب عبارت No Whitening Effect را می‌توانید مشاهده کنید که به معنای عدم باقی گذاشتن رد سفید روی پوست است.

از دیگر  فواید ضد آفتاب  آنتی آکنه سان سیف می‌توان به ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد. البته روی بسته بندی ضدآفتاب نوشته شده که این محصول احتمال حساسیت‌زایی را به حداقل می‌رساند. پس نمی‌توان گفت که به طور ۱۰۰% ضد حساسیت است اما احتمال بروز واکنش آلرژِیک بسیار کم و نزدیک به صفر می‌باشد.

در پایان نقد ضد آفتاب سان سیف باید گفت که این محصول غیر رنگی بوده و کاملا فاقد پارابن است.

مدت زمان تمدید ضد آفتاب آکنه فلوئید سان سیف :

بسیاری از ضدآفتاب‌ها هر دو ساعت یک بار نیاز به تمدید دارند. اما فلوئید ضد آفتاب سان سیف اثر خود را به مدت ۴ ساعت حفظ می‌کند و از این رو هر ۴ ساعت یک بار باید تمدید شود. این ضدآفتاب در برابر آب و تعریق کاملا مقاوم است اما ضدآب نیست! بنابراین در صورت تماس با آب باید زودتر از موعد تمدید شود.

جمع بندی نقد ضد آفتاب سان سیف مدل آکنه فلوئید

به عنوان یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که ضد آفتاب آکنه فلوئید سان سیف کاملا مناسب پوست‌های چرب، مختلط و مستعد جوش می‌باشد و حتی یکی از بهترین ضدآفتاب‌ها در بین برندهای ایرانی است.

این محصول به سرعت جذب می‌شود، هیچ رد سفیدی از خود باقی نمی‌گذارد، پوست را چرب نمی‌کند و کاملا غیرجوش‌زا است؛ یعنی تمامی ویژگی‌های لازم برای یک ضدآفتاب مناسب پوست چرب را دارد.

نقد کرم ضد آفتاب دور چشم سان سیف:

برند سان سیف یک ضد آفتاب تخصصی با SPF30 برای پوست حساس دور چشم دارد. این ضد آفتاب در واقع یک محصول چند کاره است که هم به عنوان ضد آفتاب عمل می‌کند و هم به عنوان یک کرم دور چشم ضد تیرگی، ضد پف و ضد چروک.

این ضد آفتاب حاوی فیلترهای فیزیکی با درصد خلوص بالا و اثرات ضد التهاب است تا احتمال بروز حساسیت در ناحیه دور چشم به حداقل برسد. همچنین حاوی ترکیبات آبرسان جهت تامین رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم می‌باشد.

همانطور که در نقد ضد آفتاب سان سیف گفته شد، این محصول خاصیت ضد چروک، ضد تیرگی و ضد پف نیز دارد اما نه به طوری که بتواند چروک‌های عمیق یا تیرگی و پف شدید را از بین ببرد، بلکه می‌توان گفت بیشتر خاصیت پیشگیری دارد تا درمانی.

مورد بعدی که در نقد و بررسی ضد آفتاب سان سیف می‌توان اشاره کرد، رنگی بودن این محصول است که باعث شده بتواند تیرگی زیر چشم‌ها را در حد طبیعی کاور کند. بنابراین به عنوان یک کانسیلر روزانه سبک نیز قابل استفاده است.

کرم ضد آفتاب دور چشم سان سیف خوبه؟

در مقاله بهترین ضد آفتاب برای دور چشم به طور کامل توضیح داده‌ایم که یک ضد آفتاب مخصوص دور چشم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید. ضد آفتاب دور چشم سان سیف نیز همه ویژگی‌های نام برده شده را دارد و کاملا سازگار با پوست حساس دور چشم می‌باشد.

این ضد آفتاب به علت داشتن SPF30 و جدیترین فیلترهای فیزیکی به خوبی از ناحیه حساس دور چشم محافظت کرده و از بروز مشکلاتی مانند چروک، پف و تیرگی تا حد امکان جلوگیری می‌کند.

از طرفی تکسچر سبک و زودجذبی دارد که به راحتی روی پوست پخش می‌شود. رنگ این محصول بژ طبیعی است که یک رنگ کاملا هماهنگ با پوست می‌باشد و جلوه بسیار طبیعی روی پوست دارد.

با توجه به ویژگی‌های گفته شده در نقد ضد آفتاب سان سیف می‌توان گفت که این محصول یک ضد آفتاب خوب و باکیفیت برای محافظت تخصصی از ناحیه دور چشم می‌باشد.

مدت زمان تمدید کرم ضد آفتاب دور چشم سان سیف:

این محصول تا مدت ۴ ساعت ماندگاری داشته و نیازی به تمدید ندارد. اما در صورت تماس با آب باید زودتر برای تمدید آن اقدام کنید.

در آینده می‌توانید نقد مربوط به دیگر ضدآفتاب‌های سان سیف را در ادامه همین مقاله مطالعه نمایید.

سوالات و نظرات خود درباره ضد آفتاب‌های این برند را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

سوالات متداول
کرم ضد آفتاب سان سیف محصول کدام کشور است؟

سان سیف یک برند ایرانی است که به طور تخصصی انواع ضد آفتاب را برای انواع مختلف پوست تولید می‌کند. ضد آفتاب های سان سیف در بین برندهای ایرانی جزء بهترین و پرفروش‌ترین محصولات هستند.

مضرات ضد آفتاب سان سیف چیست؟

در نقد و بررسی ضد آفتاب سان سیف باید گفت که این محصول معایب خاصی به همراه ندارد. اگر ضد آفتابی که از این برند تهیه می‌کنید مناسب نوع پوست شما باشد، قطعا یک ضد آفتاب بسیار خوب است که نسبت به کیفیتش، قیمت مناسبی دارد.

آیا ضد آفتاب سان سیف لک میاره؟

یک باور بسیار رایج و غلطی که راجب ضدآفتاب‌ وجود دارد این است که برخی ضد آفتاب‌ها باعث بروز لک روی صورت می‌شوند! در حالیکه عدم استفاده کافی از ضد آفتاب و عدم تمدید به موقع آن است که علت ایجاد لک روی پوست می‌باشد.
همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوارض آفتاب، پیدایش لک روی صورت و بدن است. اگر شما مقدار کافی از ضد آفتاب را نزنید یا به موقع آن را تمدید نکنید، قدرت محافظت ضد آفتاب کاهش می‌یابد. در نتیجه اگر پوست مستعد لک داشته باشید، دچار این لکه‌ها خواهید شد. پس ضد آفتاب سان سیف به نوبه خود باعث بروز هیچ گونه لکی نمی‌شود.

21 دیدگاه در “نقد ضد آفتاب سان سیف و بررسی مزایا و معایب آن

  1. بدون نام گفت:

    سلام ببخشید موقع استفاده ضد افتاب احساس میکنم بوی الکل میدهد و خیلی خیلی زود جذب میشه مثل اینکه الکل یه جا میزنی میپره میشه توضیح بدین درموردش

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقتتون بخیر.ممنون از سوالتون
      ضد آفتاب سان سیف همونطوری که خودتون می‌فرمایین، یک مقدارخیلی خیلی کم رایحه الکل داره که به خاطر فرمولاسیون و ترکیبات داخلش هست. وگرنه خود محصول کاملا فاقد الکله.
      در کل زود جذب بودن این محصول به این علت هست که مناسب پوست‌های چرب و مستعد جوشه و طوری ساخته شده که سبک و زودجذب باشه و احساس چربی و سنگینی روی پوست به جا نذاره. زود جذب بودن این ضدآفتاب یک‌ مزیت خیلی مهم براش به حساب میاد و به همین علت یک ضدآفتاب محبوب و پرفروش هست.

      1. بدون نام گفت:

        پس بابت بوی الکش خیالم راحت باشه؟؟؟ :/

        1. Arses Beauty گفت:

          بله مشکلی نداره.نگران نباشین

  2. بدون نام گفت:

    عالی عالی بینظیره من هرچی تاحالا ضدآفتاب فاقدچربی خریدم برای پوستم که چربه از جمله ژیناژن سینره مای و…. افتضاح صورتم براق و چرب وچیلی اما این بعدش دست بزن صورتت مخملی کرده ومات عالی

  3. بدون نام گفت:

    سی گل بدون رنگ هم بدک نیست ولی مثل سان سیف نمیشه کهرنمیشه

  4. بدون نام گفت:

    سلام وقت بخیر آیا تقلبی ضدآفتاب های سان سیف هم اومده تو بازار؟

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر تا الان دیده نشده ولی بازهم از فروشگاه ها و داروخونه ها معتبر تهیه کنین که خیالتون راحت باشه

  5. بدون نام گفت:

    من مدت طولانی از ضد آفتاب فلوییدیش استفاده کردم واقعا عالی بوده تنها عیبش اینه که وقتی میزنی بعد یه مدت دو درجه رنگ پوست تیره می‌شه انگار آلودگی هوا و جذب می‌کنه که البته با شستشوی صورت از بین می‌ره ، درکل اگه پوست مختلط و مستعد دارید حتما امتحانش کنید

  6. بدون نام گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید روی محصول قید نشده که تا چند ماه بعد از باز شدن قابل استفاده است میخواستم ببینم مدت زمان استفاده از این ضدافتاب بعد از باز شدن تیوب چند ماه؟سپاسگزارم

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر تا ۱۲ ماه بعد از باز شدن میتونین محصول استفاده کنین وترجیحا مکان نگهداری محصول خیلی پر نور نباشه و بهتر هست یک دما ۲۳ تا ۲۵ درجه باشه

  7. بدون نام گفت:

    سلام
    من کرم پودر سان سیف برای انواع پوست گرفتم ولی احساس میکنم تقلبیه چون وقتی استفاده میکنم پوستم سوزش داره
    البته قبلا هم خریدم ولی سوزش نداشت فکر کنم این دفعه فیک بوده

    1. Arses Beauty گفت:

      وقت بخیر ممکن هست ترکیبات محصول از طرف خود کمپانی کمی تغییر کرده و شما به اون ترکیبات جدید حساسیت داشتین.الزاما حساسیت داشتن به یک محصول نمیتونه علت تقلبی بودن باشه.

  8. بدون نام گفت:

    سلام ببخشید چ نوع ضدآفتاب خیلی خوب هست برای پوست و اینکه پوست رو روشن میکنه.

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقتتون بخیر. ضد افتاب رو باید با توجه به نوع پوستتون انتخاب کنید اینکه پوستتون چرب هست یا خشک برای انتخاب ضدافتاب مهم هست. برای روشن شدن پوستتون می توانید از ضد افتاب های ضدلک و روشن کننده استفاده کنید.

  9. بدون نام گفت:

    من سان سیف با spf50+ فلوئید، فیزیکال مناسب پوست های حساس و مستعد به قرمزی رو گرفتم
    من پوست روشن و مستعد کک و مک دارم و نوع پوستم مختلط هستش این ضد آفتاب خیلی سفید می‌کنه و برای من مناسب نبود چون صورتم پر از کک و مک شد یعنی در برابر نور خورشید خیلی محافظت نکرد

    1. Arses Beauty گفت:

      وقت بخیر . احتمالا بدلیل اینکه مینرال هست و جلوه سفید روی پوست داره میزان استاندارد ضدافتاب رو رعایت نمیکنید و مقدار کم ازش استفاده می کنید به همین دلیل باعث ایجاد کک و مک شده واستون

  10. بدون نام گفت:

    یه سوالی داشتم میزان استاندارد برای این ضد آفتابه مقدار هستش؟؟

    1. Arses Beauty گفت:

      وقت بخیر برای هر طرف صورت کمی کمتر از دوبند انگشت

  11. بدون نام گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اگه ضد آفتاب بیشتر از ۴ساعت رو پوست بمونه چی‌میشه؟

    1. Arses Beauty گفت:

      وقت بخیر ضدافتاب معمولا بعد از ۴ ساعت دیگه اثر محافظتیشو از دست میده .وبهتر هست تمیز بشه اگر تمیز نشه ممکنه شروع به جذب آلودگی کنه وباعث کدر شدن پوست بشه و یا پوست مستعد جوش بشه

نظرات بسته شده است.