پوست

بهترین روش‌ های درمانی برای رفع سیاهی دور چشم

تیرگی زیر چشم یکی از رایج‌ترین مشکلات در ناحیه اطراف چشم است که در هر سنی حتی سنین خیلی کم می‌تواند ایجاد شود. راهکارها و روش‌های درمانی زیادی برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارند مانند استفاده از کرم دور چشم ضد تیرگی ، لیزر ، کربوکسی تراپی و … . 

مسلما هر فردی برای درمان قطعی سیاهی دور چشم باید بسته به علت و شدت تیرگی زیر چشمانش یکی از روش‌های درمانی را انجام دهد. در ادامه این مقاله بهترین و موثرترین روش‌ها برای رفع تیرگی زیر چشم را به شما معرفی می‌کنیم. بعد از مطالعه این مقاله و مشورت با مشاورین آرسس بیوتی می‌توانید تیرگی زیر چشمان خود را کاهش دهید و چهره‌ای شاداب تر و بشاش تر داشته باشید.

بهترین روش برای رفع سیاهی دور چشم چیست؟

برای پیدا کردن بهترین راه درمان سیاهی دور چشم ابتدا باید علت این تیرگی را پیدا کنید تا بتوانید نتیجه قطعی از درمان بگیرید. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه راهکارهای موثر برای از بین بردن تیرگی زیر چشم ابتدا مقاله علت سیاهی دور چشم چیست را مطالعه کنید و سپس در ادامه مطلب که معرفی بهترین روش‌های درمانی است، با ما همراه باشید.

۱) استفاده از کرم دور چشم ضد تیرگی

رفع سیاهی دور چشم با استفاده از کرم دور چشم
بهترین کرم های دور چشم برای رفع سیاهی

یکی از ساده ترین و موثرترین روش‌ها برای درمان سیاهی زیر چشم استفاده مداوم و منظم از کرم دور چشم ضد تیرگی است. این دسته از کرم‌ها حاوی ترکیبات موثری برای تقویت جریان خون مویرگی، روشن نمودن پوست، آبرسانی و تسکین التهاب هستند که نتیجه حاصل از این تاثیرات، رفع سیاهی دور چشم و حتی کاهش پف زیر چشم‌ها می‌باشد.

توجه: اگر علاوه بر تیرگی مشکل پف زیر چشم نیز دارید، توصیه می‌شود مقاله علت و درمان پف زیر چشم را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از کرم دور چشم ضد تیرگی:

  • استفاده از کرم دور چشم برای از بین بردن سیاهی دور چشم یک روش آسان، کم هزینه و در دسترس برای تمامی افراد است.
  • این روش جزء راهکارهای غیر تهاجمی برای درمان تیرگی زیر چشم است و هیچ عوارض جانبی به دنبال ندارد.

معایب:

  • کرم های دور چشم ضد تیرگی به مرور زمان و در اثر استفاده منظم و مداوم، اثر خود را اعمال می‌کنند. پس اگر می‌خواهید از این روش درمانی نتیجه بگیرید باید کرم دور چشم را روزی ۳ مرتبه و حداقل به مدت ۳ دوره استفاده کنید تا تیرگی زیر چشمان شما کاهش یابد. برخی افراد انتظار معجزه یک شبه را از کرم‌های دور چشم دارند! اما حتی قوی‌ترین کرم‌ها نیز نمی‌توانند در مدت زمان کوتاه تغییرات محسوسی ایجاد کنند.
  • کرم های دور چشم در برخی موارد نمی‌توانند کمکی به رفع تیرگی زیر چشم بکنند. به عنوان مثال اگر علت سیاهی دور چشم مربوط به ژنتیک، بیماری درونی (کم خونی، مشکلات تیروئیدی و …) یا ساختار استخوانی صورت باشد(برخی افراد به طور ژنتیکی گودی زیر چشم دارند که باعث تیره دیده شدن این ناحیه در صورت می‌شود)، کرم دور چشم تاثیری روی کاهش تیرگی ندارد. در چنین شرایطی برای رفع سیاهی زیر چشم باید با یک فرد متخصص مشورت کنید و روش‌های درمانی کلینیکال را انجام دهید.

 

بهترین کرم دور چشم برای رفع سیاهی دور چشم

کرم دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک

کرم ضد پف و تیرگی دور چشم اریکه

سرم دور چشم کافئین ۵% اوردینری

 ۲) درمان سیاهی دور چشم با لیزر

لیزر درمانی یکی از روش‌های مرسوم برای درمان تیرگی دور چشم است که طی جلسات متعدد، اثر خود را اعمال می‌کند.

لیزرها انواع مختلف با طول موج‌های متفاوتی دارند که بسته به شدت و علت سیاهی دور چشم می‌توانند برای درمان مورد استفاده قرار بگیرند.

 

۳) تزریق فیلر برای رفع سیاهی دور چشم

برای درمان سریع سیاهی دور چشم، تزریق فیلر یکی از روش‌های موثر است. همانطور که قبل تر گفته شد در بسیاری از افراد گودی زیر چشم عامل تیره دیده شدن این ناحیه است. در چنین شرایطی با تزریق فیلر، گودی زیر چشم برطرف شده و تیرگی نیز کاهش می‌یابد یا کاملا از بین می‌رود.

ماده‌ای که به عنوان فیلر به زیر پوست تزریق می‌شود می‌تواند چربی یا هیالورونیک اسید باشد که هر دو باعث پر شدن پوست، کاهش گودی و رفع تیرگی زیر چشم می‌شوند.

 

۴) کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های جدید برای رفع تیرگی دور چشم است که بسته به شدت تیرگی، تعداد جلسات درمانی متغیر می‌باشد.

در این روش برای درمان سیاهی دور چشم، گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. افزایش مقدار این گاز در یک ناحیه خاص مانند زیر چشم، بدن را وادار به پاسخ می‌کند و اکسیژن رسانی به این ناحیه بیشتر می‌شود.

در بسیاری از افراد عدم اکسیژن رسانی کافی به پوست زیر چشم باعث می‌شود تا این قسمت آبی رنگ تا کبود دیده شود. دقیقا در چنین شرایطی انجام کربوکسی تراپی می‌تواند به رفع کبودی زیر چشم کمک کند.

 
سخن آخر:

روش‌ های درمانی زیادی برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارند؛ بعضی از این روش‌ها غیر تهاجمی و برخی دیگر تهاجمی هستند. بعضی روش‌ها خیلی سریع تاثیر خود را نشان می‌دهند و برخی دیگر برای اثربخشی به زمان نیاز دارند. همچنین برخی روش‌ها کم هزینه و بعضی‌ها هزینه‌ زیادی به دنبال دارند.

قطعا استفاده از کرم دور چشم ضد تیرگی، ساده‌ترین و کم هزینه ترین روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. اما اگر تیرگی زیر چشمان شما شدید باشد، باید برای درمان به سراغ روش‌های کلینیکال بروید که هزینه بیشتری به همراه دارند.

امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده باشد. سوالات و نظرات خود درباره روش‌های برطرف کردن سیاهی دور چشم را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.