زیبایی

ترفندهای نگهداری آرایش در هوای گرم تابستان

راههای نگهداری آرایش در تابستان

آب و هوای گرم تابستان باعث تعریق بیشتر پوست و خراب شدن سریع آرایش می‌شود و این اتفاق تاخوشایند، همه انرژی و زمان ما را برای داشتن یک میکاپ حرفه‌ای به هدر می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق و نگهداری آرایش در تابستان، راهکارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید.

ما در این مقاله چندتا از ساده‌ترین ترفندها برای تثبیت و حفظ ماندگاری آرایش را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین خواهیم گفت که چگونه می‌توانید آرایش خراب شده در هوای گرم تابستان را دوباره تمدید کنید.

روش‌های تثبیت و نگهداری آرایش در گرمای تابستان

۱) قبل از شروع آرایش، زیرسازی انجام دهید.

برای ثابت نگه داشتن آرایش صورت در هوای گرم، حتما باید پوست خود را آماده‌سازی کنید تا یک زیرسازی مناسب برای آرایش صورت فراهم شود. مراحل آماده‌سازی پوست قبل از شروع میکاپ به ترتیب زیر است:

  • ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب بشویید تا آلودگی‌ها و چربی اضافه از روی سطح پوست پاک شوند.
  • صورت خود را با تیغ اصلاح، شیو کنید تا موهای زائد و سلول‌های مرده از سطح پوست حذف شوند.
  • سپس از تونر استفاده کنید تا منافذ پوست کاملا تمیز شوند و هیچ آلودگی در پوست باقی نماند.
  • در مرحله بعد به یک آبرسان سبک نیاز دارید که بدون باقی گذاشتن چربی اضافه، پوست شما را آبرسانی و لطیف کنید.
  • در آخرین مرحله برای تکمیل زیرسازی پوست، از یک پرایمر مناسب مانند پرایمر مات کننده لورال استفاده کنید تا منافذ باز پوست جمع، ترشح چربی کنترل و از اکسیداسیون کرم پودر جلوگیری شود. 
  • برای تثبیت بهتر آرایش در تابستان می‌توانید بعد از پرایمر از اسپری فیکساتور استفاده کنید. این ترفند باعث فیکس شدن بهتر پرایمر روی پوست و در نتیجه تثبیت کرم پودر روی آن می‌شود.

۲) برای تثبیت آرایش در هوای گرم، از اسپری فیکساتور استفاده کنید.

 اسپری فیکس یکی از محصولات ضروری برای حفظ ماندگاری آرایش در تابستان است. این محصول علاوه بر تثبیت میکاپ، آرایش صورت را بسیار فرِش و تازه جلوه می‌دهد. به همین علت برای آرایش تابستانی بسیار مناسب است.

اسپری فیکساتور را می‌توانید در مراحل مختلف آرایش مانند بعد از پرایمر، بعد از کرم پودر یا در آخرین مرحله بعد از تکمیل آرایش خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید اسپری فیکس را در طول روز همراه خود داشته باشید و هر موقع که لازم بود، روی صورتتان اسپری کنید تا دوام و کیفیت آرایش شما حفظ شود.

۳) از رژگونه و کانتور پودری یا مایع استفاده کنید.

در هوای گرم تابستان که پوست صورت بیشتر چرب می‌شود و عرق می‌کند، استفاده از لوازم آرایش پودری بهترین گزینه است. این محصولات با جذب چربی اضافه پوست، از به هم ریختگی آرایش جلوگیری کرده و ماندگاری میکاپ را حفظ می‌کنند. بنابراین از رژگونه و کانتور پودری به جای محصولات کرمی و چرب استفاده کنید. 

رژگونه و کانتور مایع نیز محصولات خوبی برای آرایش تابستانی هستند زیرا این محصولات روی پوست کاملا خشک می‌شوند و علاوه بر ماندگاری بالا، جلوه بسیار زیبایی روی صورت دارند.

۴) برای نگهداری آرایش لب و گونه از تینت استفاده کنید.

 تینت لب و گونه یکی از محصولات پرطرفدار و ویژه برای آرایش تابستانی و بهاری است. این محصول جلوه نچرال و طبیعی دارد، بسیار با دوام و ماندگار است و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه می‌باشد زیرا دیرتر از رژلب تمام می‌شود و برای لب و گونه نیز قابل استفاده است.

استفاده از تینت لب و گونه به همراه یک ریمل، آرایش روزانه و طبیعی شما را برای روزهای گرم تابستان تکمیل می‌کند.

مقالات مرتبط: تینت لب و گونه چیست و چه فرقی با رژ لب دارد؟

۵) از کرم پودرهای مات کننده و ضد براقی استفاده کنید.

برای جلوگیری از ریختن و خراب شدن آرایش در هوای گرم تابستان، از کرم پودرهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات کنترل کننده چربی هستند و خاصیت مات کنندگی و ضد براقی دارند. این محصولات در مقایسه با کرم پودرهای چرب و براق، بسیار بادوام و ماندگار هستند به ویژه برای کسانی که پوست چرب و مختلط دارند.

مقالات مرتبط: راهنمای خرید کرم پودر برای پوست چرب

۶) برای حفظ ماندگاری آرایش در تابستان، حتما پودر فیکس بزنید.

استفاده از پودر فیکس در آخرین مرحله از میکاپ و قبل از زدن اسپری فیکساتور، یک ترفند عالی برای نگهداری آرایش در تابستان است. پودر فیکس جلوه مات و مخملی به پوست می‌بخشد و آرایش را در طول روز کاملا ثابت و بدون تغییر نگه می‌دارد.

حتی اگر نمی‌خواهید آرایش کنید ولی پوست بسیار چربی دارید، روی ضد آفتاب خود کمی پودر فیکس بزنید تا بعد از گذشت ساعت‌ها، همچنان ظاهر مات و مخملی پوستتان حفظ شده و از براق شدن صورت جلوگیری شود. حتی می‌توانید از یک پودر رنگی مانند پودر فیکس رنگی فلورمار استفاده کنید تا رنگ پوستتان نیز یکدست‌تر می‌شود.

۷) برای نگهداری آرایش در تابستان، از لوازم آرایش ضدآب استفاده کنید.

استفاده از لوازم آرایش ضد آب به ویژه خط چشم و ریمل ضد آب، یک راهکار ساده و موثر برای ثابت نگه داشتن آرایش در تابستان است. البته استفاده از این محصولات برای میکاپ روزانه توصیه نمی‌شود زیرا پاک شدن آنها کمی سخت و زمان بر است. اما برای مناسب‌های خاص که باید میکاپ صورت بسیار حرفه‌ای و بادوام باشد، می‌توانید از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید تا خیالتان از بابت ماندگاری آرایش آسوده باشد.

کدام لوازم آرایش مناسب برای فصل تابستان هستند؟

معرفی لوازم آرایش مناسب تابستان

برای نگهداری آرایش در تابستان گاهی اوقات باید محصولات جدیدی را وارد روتین آرایشی خود کنید. حتی اگر هیچ موقع از این محصولات استفاده نکرده‌اید، در فصل تابستان بهتر است برای یک بار هم که شده آنها را امتحان کنید.

استفاده از این محصولات که در ادامه معرفی خواهیم کرد، یک آرایش زیبا و ماندگار تابستانی را برای شما رقم می‌زند.

بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم‌ها

در فصل گرم تابستان بهتر است تا حد امکان از محصولات سبکی که احساس سنگینی و چربی روی پوست ایجاد نمی‌کنند، استفاده کنید. به همین علت توصیه می‌شود برای میکاپ روزانه به جای کرم پودر از بی بی کرم، سی سی کرم و یا دی دی کرم استفاده کنید. این محصولات علاوه بر داشتن کاور سبک و روزانه، خواص درمانی نیز برای پوست دارند.

مقالات مرتبط: تفاوت بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم چیست؟

تینت لب و گونه

همانطور که گفته شد تینت لب و گونه یکی از بهترین محصولات برای میکاپ تابستانی است که از پاک شدن و خراب شدن آرایش در هوای گرم جلوگیری می‌کند. به این منظور می‌توانید از تینت لب و گونه اتود هاوس استفاده کنید که با داشتن ۳ رنگبندی زیبا و جذاب، یک محصول بسیار پرطرفدار و پرفروش است.

خط چشم ژلی

برای تثبیت آرایش چشم در هوای گرم تابستان به جای خط چشم مایع و ماژیکی، از خط چشم ژلی استفاده کنید.

این نوع خط چشم در پشت پلک کاملا خشک می‌شود و در مقایسه با دیگر انواع خط چشم، جلوه مشکی‌تر و ماندگاری بسیار بیشتری دارد. از جمله این محصولات می‌توان خط چشم ژلی کاسه‌ ای یورن را مثال زد.

پنکک یا موس صورت

یکی دیگر از محصولاتی که برای آرایش صورت در تابستان مناسب است، پنکک و یا موس صورت می‌باشد. این دو محصول از لحاظ تکسچر با هم متفاوت هستند اما هر دو بافت سبک‌تری نسبت به کرم پودر دارند و پوست را کاملا مات و مخملی می‌کنند. به همین علت ماندگاری بیشتری نیز دارند و برای نگهداری آرایش در تابستان کاملا مناسب هستند.

مقالات مرتبط: موس بهتره یا کرم پودر؟

آرایش بهم ریخته در هوای گرم تابستان را چطوری درست کنیم؟

برای تمدید دوباره آرایش خراب شده، همیشه یک کیف آرایشی کوچک همراه خود داشته باشید و محصولات زیر را در آن قرار دهید:

  • پد پنبه‌ای و میسلار واتر (اگر اندازه میسلار واتر شما بزرگ است، مقداری از آن را در یک ظرف کوچک بریزید و همراه خود داشته باشید.)
  • پنکک
  • بلندر کوچک
  • کاغذ جذب کننده چربی صورت

۱) ابتدا کاغذ جاذب چربی را با ملایمت روی نقاط مختلف صورت بگذارید تا چربی اضافه پوست را به خود جذب کنید.

۲) کمی میسلار واتر روی پد بریزید و با کمک آن، آرایش ریخته شده در زیر چشم و قسمت‌هایی از کرم پودر را که روی صورت ماسیده است، پاک کنید.

۳) کمی پنکک به کل صورت بزنید تا پوستتان دوباره یکدست و مات شود.

۴) از آنجا که روی کانسیلر از پودر فیکس استفاده شده است، امکان تمدید دوباره کانسیلر وجود ندارد. ولی با کمک یک بلندر کوچک می‌توانید چند ضربه ملایم روی پوست بزنید تا رنگ زیر چشم‌ها یکدست‌تر شود.

۵) در صورت نیاز رژگونه و رژلب خود را  تمدید کنید.

کلام آخر:

امیدواریم مطالعه این مقاله برای تثبیت و حفظ ماندگاری آرایش در تابستان به شما کمک کرده باشد. اگر همچنان سوالات بیشتری درباره ترفندهای نگهداری آرایش در تابستان و یا محصولات مورد نیاز دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

علت ماسیدن کرم پودر در فصل گرم تابستان چیست؟

علت اصلی این اتفاق، تعریق بیش از حد و چرب شدن پوست در هوای گرم تابستان می‌باشد.

در گرمای تابستان چیکار کنیم آرایش پاک نشه؟

زیرسازی مناسب انجام دهید، از پودر فیکس و اسپری فیکساتور استفاده کنید، برای آرایش‌های طولانی مدت از محصولات ضدآب استفاده کرده و تا حد امکان از لوازم آرایش چرب استفاده نکنید.