پوست

راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و خشک لک دار

آیا پروسه انتخاب ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار متفاوت از دیگر انواع پوست‌ها می‌باشد؟

مسلما همینطور است! پوست خشک ویژگی‌های کاملا متفاوتی از دیگر انواع پوست یعنی پوست نرمال، مختلط و چرب دارد به ویژه اگر مستعد لک باشد. از این رو نیازمند ضدآفتابی است که متناسب با ویژگی‌های خاص این نوع پوست ساخته شده باشد.

اگر شما با وجود خشک بودن پوستتان از ضد آفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنید، خشکی و تحریک پذیری پوستتان تشدید شده و این کار صدمات بسیار جدی به پوست وارد می‌کند.

ضد آفتاب در واقع یک جزء جدا نشدنی از روتین روزمره شماست که باید در تمام طول عمر خود از آن استفاده کنید. از این رو توصیه می‌شود بدون شناخت و آگاهی کامل، برای خرید  ضد آفتاب اقدام نکنید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم اطلاعات کافی برای انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست خشک و همچنین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار در اختیارتان قرار دهیم.

در پایان مقاله نیز تعدادی از بهترین ضد آفتاب های پوست خشک از برندهای ایرانی و خارجی را معرفی کرده‌ایم.

پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای پوست خشک

از زمانی که یک نوزاد متولد می‌شود، پرتوهای فرابنفش خورشید همواره یک تهدید جدی برای پوست او به شمار می‌روند. از این رو ضرورت استفاده از ضدآفتاب برای نوزادان (نوزاد بالای ۶ ماه) تا پیرترین و مسن‌ترین افراد و برای انواع پوست‌ها ضروری می‌باشد.

پوست‌های خشک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حتی می‌توان گفت که استفاده از ضد آفتاب برای این نوع پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علت آن به ویژگی‌ها وعلائم خاص پوست خشک بازمی‌گردد که باعث شده نسبت به دیگر انواع پوست، حساس‌تر و آسیب ‌پذیرتر باشد!

ویژگی‌های پوست خشک

پوست خشک در واقع نوعی پوست با میزان چربی اندک است. غدد چربی در این نوع پوست فعالیت کمی داشته و همین امر منجر به خشکی ملایم تا شدید پوست می‌شود.

مهم‌ترین نشانه‌های پوست خشک عبارتند از:

  • خشکی، خارش و احساس کشیدگی به ویژه بعد از شستشو
  • داشتن حساسیت بیشتر نسبت به پوست چرب
  • قرمزی و التهاب پوست
  • پوسته ریزی خفیف تا شدید
  • وجود خطوط ریز سطحی و ترک‌های پوستی
  • داشتن منافذ ریز و کم
  • زبر و خشن بودن پوست

اگر شما نیز چنین علائمی را تجربه کرده‌اید، پس یعنی پوستتان از نوع خشک بوده و باید به دنبال ضد آفتاب مخصوص پوست خشک باشید.

ضد آفتابی که شما روزانه استفاده می‌کنید، دقیقا همانند یک سپر بلا عمل کرده و از پوست خشک شما در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. مهم‌ترین  فواید ضد آفتاب  برای پوست عبارتند از:

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • جلوگیری از پیدایش لکه‌های تیره روی سطح پوست
  • به تاخیر انداختن علائم پیری
  • جلوگیری از قرمزی و التهاب پوست
  • پیشگیری از سرطان پوست

در ادامه با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین ویژگی‌های یک ضد آفتاب خوب برای پوست خشک و لک دار آشنا شوید.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

ویژگی های ضد آفتاب مناسب برای پوست خشک

۱) ضدآفتاب پوست خشک باید حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده باشد.

ضد آفتاب مناسب پوست خشک باید حاوی ترکیبات آبرسان مانند هیالورونیک اسید و ترکیبات مرطوب کننده مانند روغن‌های گیاهی باشد. این ترکیبات به رفع خشکی پوست و علائم ناشی از آن کمک کرده و پوست را کاملا مرطوب و بسیار نرم و لطیف می‌کنند.

۲) ضد آفتاب پوست خشک باید فاقد ترکیبات حساسیت‌زا باشد.

پوست خشک به علت نداشتن لایه چربی محافظ و سد دفاعی ضعیف، حساسیت بیشتری نسبت به پوست چرب دارد. از این رو هنگام انتخاب ضد آفتاب برای پوست خشک ، باید محصول انتخابی شما فاقد ترکیبات حساسیت‌زا مانند عطر، الکل، اسانس و … باشد.

حتی بهتر است حاوی ترکیبات ضدالتهاب و تسکین دهنده برای مقابله با حساسیت‌های احتمالی پوست باشد.

۳) ضد آفتاب مناسب پوست خشک ترجیحا باید تکسچر کرمی داشته باشد.

تکسچر ضدآفتاب‌ها می‌تواند به صورت کرمی، ژل کرمی و فلوئیدی باشد. تکسچر کرمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ضد آفتاب مخصوص پوست خشک است. بافت ژل کرمی و فلوئیدی معمولا مناسب ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب هستند.

۴) ضدآفتاب باید اس پی اف حداقل ۳۰ داشته باشد.

طبق توصیه متخصصین پوست، ضدآفتاب باید دارای SPF حداقل ۳۰ باشد. این توصیه در مورد کرم ضد آفتاب پوست خشک نیز صدق می‌کند.

اگر نمی‌دانید که SPF ضدآفتاب دقیقا چه فاکتوری است، پیشنهاد می‌شود مقاله اس پی اف ضد آفتاب چیست را مطالعه نمایید

 

۵) ضدآفتاب با طیف اثر گسترده خریداری کنید.

طیف اثر گسترده بدین معناست که ضد آفتاب بتواند از پوست در برابر هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت کند. ضد آفتاب پوست خشک نیز حتما باید دامنه حفاظتی گسترده‌ای داشته باشد.

 

۶) ضدآفتاب باید در برابر آب و تعریق مقاوم باشد.

مقاوم بودن در برابر آب و تعریق جزء ویژگی‌های اصلی و حتی یک شرط اساسی برای خرید ضد آفتاب از جمله ضدآفتاب پوست خشک می‌باشد. بهتر است شما نیز این شرط مهم و حیاتی را رعایت کنید.

۷) به دنبال ضد افتاب روشن کننده پوست باشید.

این مورد برای آن دسته از افرادیست که پوستشان خشک و لک دار است. چنین افرادی باید به دنبال یک ضد آفتاب مخصوص پوست خشک با خاصیت ضد لک و روشن کنندگی باشند.

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

اگر پوستتان از نوع خشک و لک دار است، ضدآفتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم جزء بهترین گزینه‌ها برای نوع پوست شما هستند.

بهترین ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک و لک دار

معرفی ضد آفتاب ضد لک سین بیونیم برای پوست خشک

ضدآفتاب‌های فرانسوی سین بیونیم جزء یکی از بهترین و پرطرفدارترین ضدآفتاب‌ها در بین مصرف کنندگان هستند که تنوع زیادی هم دارند.

ضدآفتاب ضدلک فتو ۳ سین بیونیم نمونه‌ای از ضدآفتاب‌های این برند برای پوست خشک و لک دار است که SPF 50 و طیف اثر گسترده دارد. این محصول تنها یک ضدآفتاب ساده نیست، بلکه مرطوب کننده و روشن کننده پوست‌های لک دار نیز می‌باشد.

پس اگر در بین برندهای خارجی به دنبال یک کرم ضد آفتاب بی رنگ برای پوست خشک و لک دار هستید، ضد آفتاب ضد لک سین بیونیم کاملا مناسب برای نوع پوست شماست. این ضد آفتاب برای پوست‌ خشک و حساس نیز قابل استفاده است.

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک و لک دار

معرفی ضد آفتاب روشن کننده بیوتی درما مناسب پوست خشک

اگر در بین محصولات ایرانی به دنبال یک کرم ضدآفتاب خوب برای پوست خشک و لک دار هستید، قطعا یکی از گزینه‌های پیش روی شما ضدآفتاب بیوتی درما است.

این محصول در طول روز همانند یک سپر بلا از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. در عین حال به سبب داشتن ترکیبات ضد لک مانند عصاره شیرین بیان و آربوتین، لکه‌های تیره صورت را کاهش داده و پوست شما را روشن و یکنواخت می‌سازد.

ضد آفتاب روشن کننده بیوتی درما دارای SPF 50 بوده و طیف اثر گسترده‌ای دارد. هیچ رد سفیدی از خود به جا نمی‌گذارد و روی پوست نیز بسیار سبک و زودجذب است.

ضد آفتاب آردن برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب آتوپیا آردن مناسب پوست‌های نرمال تا خشک است و به تسکین علائم خشکی در پوست کمک می‌کند. این ضد آفتاب دارای SPF 40 و ترکیبات مرطوب کننده است و تکسچر بسیار نرم و سبکی دارد.

ضد آفتاب آتوپیا آردن بعد از جذب هیچ گونه رد سفیدی از خود باقی نمی‌گذارد و از همه نظر یک ضد آفتاب عالی برای پوست خشک محسوب می‌شود. حتی می‌توان گفت که در بین برندهای ایرانی بهترین ضد آفتاب بی رنگ برای پوست خشک می‌باشد. اما این محصول خاصیت ضد لک ندارد و برای پوست خشک و لک دار مناسب نیست.

سخن آخر:

اولین و مهم‌ترین اصل در روتین پوستی هر فرد، مصرف روزانه ضدآفتاب است به ویژه برای پوست‌های خشک که به علت نداشتن لایه محافظ چربی و سد دفاعی ضعیف، به شدت مستعد آسیب‌های محیطی هستند.

از این رو ضدآفتاب پوست خشک باید متناسب با ویژگی‌های خاص این نوع پوست ساخته شده باشد.

اکنون شما با مطالعه این مقاله می‌توانید با آگاهی کامل، یک کرم ضدآفتاب خوب برای پوست خشک خود انتخاب و خریداری کنید.

سوالات و نظرات خود را نیز می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.