پوست

راهنمای خرید ضد آفتاب برای فصل تابستان

در کل ۳۶۵ روز سال، شدت آفتاب در فصل تابستان به بیشترین میزان ممکن می‌رسد و همین مسئله، اهمیت خرید ضد آفتاب برای تابستان را افزایش می‌دهد. البته این بدین معنا نیست که در دیگر فصل‌های سال به ضد آفتاب نیاز ندارید؛ بلکه در هر فصلی از سال و در هر شرایط آب و هوایی باید از ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان از صدمات پرتوهای فرابنفش خورشید در امان بماند. 

در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که ضد آفتاب مناسب تابستان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. همچنین بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای فصل گرم تابستان را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

چرا باید در تابستان از ضد آفتاب برای صورت و بدن استفاده کنیم؟

شدت پرتوهای آفتاب در مناطق جغرافیایی مختلف، فصل‌های مختلف سال و حتی ساعات مختلف در طول یک روز متفاوت است. در فصل تابستان نیز شدت این پرتوها به مراتب بیشتر از دیگر فصل‌های سال مانند پاییز و زمستان می‌باشد و در نتیجه صدمات ناشی از آفتاب نیز بیشتر است. 

مهم‌ترین دلایل اهمیت استفاده از ضد آفتاب در فصل تابستان عبارتند از:

۱) حفظ جوانی پوست و جلوگیری از پیری زودرس

استفاده از کرم ضد آفتاب در همه روزهای سال به ویژه فصل تابستان، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای داشتن پوستی زیبا و جوان باید انجام دهید. اشعه‌های مضر خورشید و رایکال‌های آزاد با تخریب کلاژن و الاستین، روند پیری پوست را تسریع می‌کنند و باعث ایجاد چین و چروک، شل شدگی و افتادگی پوست می‌شوند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که مصرف روزانه ضد آفتاب می‌تواند از بروز بسیاری از چروک‌های پوستی در سنین بالا جلوگیری کند.

مقالات مرتبط: برای جلوگیری از چین و چروک صورت چه باید کرد؟

۲) جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی پوست یکی از رایج‌ترین عوارض آفتاب در فصل تابستان است. از طرفی شدت تابش آفتاب بسیار زیاد می‌باشد و از طرف دیگر، تابستان فصل آفتاب گرفتن و شنا در محیط‌های سر باز است. در این شرایط اگر از پوست خود محافظت نکنید، به راحتی دچار آفتاب سوختگی می‌شوید. آفتاب سوختگی‌های پی در پی نیز به شدت برای پوست مضر است و ریسک ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. همچنین باعث نازکی پوست و پیری زودرس می‌شود.

مقالات مرتبط: برای افتاب سوختگی پوست چه کنیم؟

۳) حفظ سلامتی و شادابی پوست

سلامتی و شادابی پوست در گروی داشتن رطوبت کافی، کلاژن و الاستین، سد دفاعی سالم و … است. از طرفی اشعه‌های فرابنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد با از بین بردن رطوبت، تخریب کلاژن و الاستین، آسیب به سد دفاعی و …، سلامتی و شادابی پوست را به خطر می‌اندازند. استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب تابستان از چنین آسیب‌های جلوگیری کرده و سلامتی و کیفیت پوست شما را حفظ می‌کند.

۴) جلوگیری از بروز لکه‌های تیره

لکه‌های قهوه‌ای ناشی از آفتاب در همه فصل‌های سال می‌توانند به وجود آیند، اما احتمال بروز این لکه‌هادر فصل تابستان به مراتب بیشتر است. با استفاده از یک ضد آفتاب مناسب و تمدید به موقع آن می‌توانید از ایجاد لک روی صورت و بدن خود جلوگیری کنید. حتی اگر پوست مستعد لک دارید، می‌توانید از یک ضد آفتاب ضد لک مانند ضد آفتاب اسپات ایزدین استفاده کنید.

۵) جلوگیری از خشکی پوست

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که خشکی پوست تنها مربوط به آب و هوای سرد و خشک پاییز و زمستان است، در صورتیکه که آفتاب داغ و شدید تابستان نیز می‌تواند باعث تشدید خشکی پوست شود.

اشعه‌های مضر آفتاب با تخریب و آسیب رساندن به سد دفاعی، باعث می‌شوند تا رطوبت به راحتی از سطح پوست تبخیر شده و به هدر برود. در نتیجه پوست دهیدراته شده و خشکی آن تشدید می‌شود. راه حل این مشکل نیز، استفاده از یک ضد آفتاب مناسب در فصل تابستان است.

مقالات مرتبط: علت و درمان خشکی پوست

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب خوب برای تابستان چیست؟

ویژگی های یک ضد آفتاب خوب برای تابستان

کرم ضد آفتابی برای فصل تابستان خوب است که:

اس پی اف حداقل ۳۰ و دامنه اثر گسترده داشته باشد.

حداقل فاکتور حفاظتی که ضد آفتاب مناسب تابستان باید داشته باشد، SPF30 است و کمتر از آن برای محافظت از صورت و بدن کافی نیست. علاوه بر این ضد آفتاب باید طیف اثر گسترده داشته باشد و از پوست در برابر هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی UVA و UVB محافظت کند زیرا هر کدام از این پرتوها اثرات منفی جداگانه‌ای روی پوست دارند.

مقالات مرتبط: SPF ضد آفتاب چیست و باید چند باشد؟

ضد تعریق و ضد براقی پوست باشد.

گرمای هوا در فصل تابستان، میزان تعریق پوست را افزایش می‌دهد و این مسئله می‌تواند باعث کاهش دوام و اثر ضد آفتاب روی پوست شود به ویژه اگر پوست چربی داشته باشید. بنابراین حتما در فصل تابستان از ضد آفتابی استفاده کنید که ضد تعریق باشد تا بتواند از چرب شدن و برق افتادن پوست در طول روز جلوگیری کند.

مقاوم در برابر گرما و آب باشد.

با افزایش گرما در فصل تابستان، تفریحات آبی مانند شنا در استخر یا دریا نیز بیشتر می‌شوند. از طرفی گرما و آب هر دو عواملی هستند که اثر محافظتی ضد آفتاب را کاهش می‌دهند. به همین علت استفاده از کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر گرما و آب در تابستان و همچنین تمدید به موقع آن بسیار اهمیت دارد.

مقالات مرتبط: راهنمای خرید ضد آفتاب برای مناطق ساحلی

معرفی بهترین مارک ضد آفتاب برای فصل تابستان 

ضد آفتاب اکتیو یونیفای رنگی و بی رنگ ایزدین

ضد آفتاب اکتیو یونیفای نسبت به دیگر ضد آفتاب‌های SPF50، دو برابر محافظت بیشتری در برابر اشعه UVA دارد و به علت داشتن همین محافظت بالا، مناسب استفاده در فصل تابستان است. این محصول همچنین با تنظیم ملانین سازی باعث افزایش روشنی و شفافیت پوست می‌شود، بسیار سبک و زود جذب است و مقاوم در برابر آب و تعریق می‌باشد. 

ضد آفتاب اکیتو یونیفای بی رنگ ایزدین و ضد آفتاب اکتیو یونیفای رنگی ایزدین تفاوتی با یکدیگر نداشته و ویژگی‌های مشابهی دارند. تنها تفاوت بین آنها این است که نوع رنگی، قدرت پوشانندگی دارد و برای کاور شدن روزانه پوست بسیار مناسب است.

مشخصات:

  • SPF50 و دامنه اثر گسترده
  • روشن کننده و یکنواخت کننده رنگ پوست
  • فاقد چربی و غیر کومدون زا
  • دارای تکنولوژی فیوژن با قابلیت پخش آسان و جذب سریع
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • مناسب پوست‌های نرمال، مختلط و چرب

فلویید ضدآفتاب Anthelios لاروش پوزای

فلوئید ضد آفتاب لاروش پوزای دارای محافظت بسیار بالا، بافت سبک و زود جذب بدون ایجاد حس چربی یا سنگینی روی پوست است. این محصول SPF50 و ++++PA دارد و حداکثر حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های UV را فراهم می‌سازد. این ضد آفتاب همچنین فاقد رنگ و چربی است و بدون ایجاد چسبندگی یا حساسیت، کاملا جذب و نامرئی می‌شود و در برابر آب، تعریق و شن و ماسه نیز بسیار مقاوم است. همه این ویژگی‌ها باعث شده تا ضد آفتاب لاروش پوزای یکی از بهترین ضد آفتاب های مناسب فصل تابستان باشد.

مشخصات:

  • SPF50 و ++++PA
  • محافظت گسترده از پوست در برابر UVA و UVB
  • دارای بافت فلوئیدی سبک بدون ایجاد حس چربی یا چسبندگی
  • مقاوم در برابر آب، تعریق، شن و ماسه
  • مناسب پوست‌های نرمال تا مختلط و پوست‌ حساس

ضد آفتاب فیوژن ژل اسپرت ایزدین

اگر به دنبال یک ضد آفتاب بسیار سبک هستید که مخصوص هوای گرم تابستان باشد، ضد آفتاب فیوژن ژل ایزدین با محافظت بالا و اثر خنک کنندگی، ایده‌آل برای آفتاب داغ و سوزان تابستان است. این ضد آفتاب به سرعت جذب می‌شود و جلوه کاملا بی رنگ و طبیعی دارد. همچنین پوست را خنک کرده و حس طراوت و تازگی به پوست می‌بخشد. 

SPF این محصول ۵۰ و طیف اثر آن گسترده است و می‌تواند به خوبی از پوست در برابر آفتاب تابستانی محافظت کند. همچنین در برابر آب و تعریق شدیداً مقاوم است و به علت داشتن تکسچر ژلی غیر چرب، روی نواحی مو دار بدن قابل استفاده می‌باشد و برای آقایان و وزشکاران نیز بسیار مناسب است.

مشخصات:

  • SPF50 و دامنه حفاظت گسترده در برابر UVA و UVB
  • بسیار سبک و زود جذب با اثر خنک کنندگی
  • کاملا بی رنگ و نامرئی
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • حاوی عصاره زنجبیل به عنوان آنتی اکسیدان قوی
  • قابل استفاده روی نواحی مو دار و پوست خیس
  • مناسب برای آقایان و ورزشکاران
  • قابل استفاده برای انواع پوست حتی مستعد جوش

جمع بندی نهایی:

این تصور که استفاده از ضد آفتاب تنها مخصوص فصل تابستان است، یک باور رایج و کاملا اشتباه می‌باشد. اگرچه استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان اهمیت زیادی دارد، ولی نباید فقط با شروع فصل گرما به فکر خرید ضد آفتاب بیفتید، بلکه باید در همه روزهای سال از ضد آفتاب استفاده کنید و برای فصل تابستان ترجیحا ضد آفتابی را بخرید که محافظت بالا و فرمولاسیون مقاوم در برابر آب، تعریق و گرما داشته باشد. در این باره می‌توانید از مشاورین آرسس بیوتی نیز راهنمایی بگیرید و سوالات خود را در قسمت دیدگاه بنویسید.

سوالات متداول:

آیا نوع ضد آفتاب در تابستان و زمستان با هم فرقی دارد؟

به طور کلی تفاوتی بین ضد آفتاب در تابستان و زمستان وجود ندارد اما در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا، بهتر است از ضدآفتاب‌های سبک، فاقد چربی و ضد تعریق استفاده کنید.

اس پی اف کرم ضد آفتاب در تابستان باید چند باشد؟

نه تنها در تابستان بلکه در کل سال باید از ضد آفتابی استفاده کنید که اس پی اف حداقل ۳۰ داشته باشد.