پوست

چرا استفاده از ضد آفتاب در سفر مهم است؟

اهمیت استفاده از ضد آفتاب

یکی از مهم‌ترین لوازمی که در سفر باید به همراه داشته باشید، ضد آفتاب است. در سفر معمولاً پوست به طور مداوم در معرض آفتاب قرار می‌گیرد. اگر سفر شما جاده‌ای باشد احتمال آن که از پشت پنجره ماشین به طور دائم در معرض آفتاب باشید خیلی بیشتر است. بنابراین استفاده از یک ضد آفتاب خوب در مسافرت بسیار ضروری است.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب در سفر

نور خورشید طیف‌های گوناگونی دارد و اشعه UV آن می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. تابش مستقیم این اشعه‌ها به پوست می‌تواند منجر به ایجاد لک، تیرگی، جوش، آکنه و دیگر بیماری‌های پوستی شود. استفاده از یک ضدآفتاب مناسب، یکی از راه‌های جلوگیری از این آسیب‌ها است.

هنگام سفر به دلیل تغییرات آب و هوایی پوست دچار واکنش‌های گوناگون می‌شود. به خصوص اگر محل سفر شما مناطق ساحلی و آفتابی باشد، پوست بیشتر دچار آفتاب سوختگی شود، یک ضد آفتاب خوب می‌تواند محافظ پوست شما باشد.

مقالات مرتبط: ضد افتاب مناسب مناطق ساحلی

ایمنی در برابر تابش و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی

ضد آفتاب ‌ایمنی پوست شما را در برابر تابش خورشید تامین می‌کند. آفتاب سوختگی می‌تواند سفر شما را خراب کرده دردسر زیادی برا شما ایجاد کند. اگر قصد محافظت از پوست خود در برابر آفتاب سوختگی را دارید، ضد آفتاب ایمن ترین محافظ پوست است.

ضد آفتاب می‌تواند با کاور کردن پوست در برابر اشعه های خورشید از آسیب‌های آن جلوگیری کرده و از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند. همچنین بهتر است هنگام سفر از لباس‌های نخی پوشیده و کلاه‌های لبه‌دار برای محافظت از پوست بدن و صورت در مقابل اشعه‌های آفتاب استفاده کنید.

مقالات مرتبط: درمان آفتاب سوختگی

کاهش تاثیر اشعه ماوراء بنفش و خطر ابتلا به سرطان

همانطور که می‌دانید اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید، عامل اصلی سرطان پوست است. این اشعه با سه طول موج UVB، UVA و UVC به سمت ما تابیده می‌شود. اشعه UVC به جو زمین نفوذ نمی‌کند؛ اما اشعه‌های UVA و UVB به سمت زمین می‌تابند و ما باید در برابر آن‌ها از پوست خود محافظت کنیم.

بزرگترین عامل سرطان پوست اشعه‌ی UVB است. این اشعه باعث آفتاب سوختگی و آسیب دیدن DNA پوست می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. محصولات ضد آفتاب از پوست در برابر UVB محافظت کرده و از آفتاب سوختگی نیز جلوگیری می‌کنند.

محافظت از همه‌ی انواع پوست به خصوص پوست‌های آسیب پذیر

ضد آفتاب می‌تواند از همه نوع پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند. معمولاً افراد دارای پوست روشن‌تر نگرانی بیشتری برای محافظت از پوست در برابر آفتاب دارند. در مقابل افراد دارای پوست تیره تصور می‌کنند به راحتی دچار آفتاب سوختگی نمی‌شوند، اما آفتاب بر همه انواع پوست تاثیر خودش را می‌گذارد.

جدای از رنگ، پوست‌های خشک، چرب، مختلط یا حساس هم به یک اندازه به محافظت در برابر خورشید نیاز دارند. بنابراین داشتن یک ضد آفتاب خوب در سفر امری ضروری است زیرا ضد آفتاب‌ها می‌توانند از هر نوع پوست با هر رنگ و شکلی محافظت کنند. البته که پوست برخی افراد در برار آفتاب حساس تر است. این افراد باید از ضد آفتاب‌های قوی‌تر و لباس‌های محافظت کننده از پوست در برابر آفتاب استفاده کنند، این افراد عبارت اند از:

  • نوزادان و کودکان
  • پوست‌های حساس و روشن
  • افراد دارای موهای قرمز یا روشن
  • پوست دارای کک مک
  • افراد چشم‌ رنگی
  • فرد با سابقه آفتاب سوختگی
  • اشخاصی که سابقه‌ی شخصی یا خانوادگی سرطان پوست دارند.
  • افراد دارای شرایط پوستی خاص مانند زالی
  • کسانی که از داروهایی مانند تراسایکلین‌ها، داروهای خوراکی هیپوگلیسمی و دیورتیک‌ها را استفاده می‌کنند.

چرا باید در سفر از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

آفتاب مشکلات پوستی زیادی از جمله، پیری زودرس، آفتاب سوختگی، احتمال ابتلا به سرطان و.. ایجاد می‌کند. ضد آفتاب‌ها حاوی فاکتور محافظتی SPF اند که این فاکتور از پوست در برابر صدمات ناشی از تابش اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

در سفر پوست بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرد و این یعنی خطر آفتاب سوختگی و سایر مشکلات پوستی در طول سفر بیشتر می‌شود. آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست، می‌‎تواند سفر شما را خراب کند. استفاده از ضد آفتاب در سفر می‌‌تواند تا حدود زیادی از پوست محافظت کرده و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کند.

مقالات مرتبط: SPF چیست

تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوست و نحوه استفاده از آن در سفر

نور خورشید یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب سلول‌ها و بافت‌های پوست است. ضد آفتاب یکی از بهترین‌ محصولات مراقبتی پوست است که در انواع مختلف و با فرمولاسیون‌های متفاوت تولید می‌شود. ضد آفتاب‌ها به طور کلی حاوی دو نوع فاکتور فیزیکی و شیمیایی هستند و در اشکال، کرم، لوسیون و استیک تولید می‌شوند. برای داشتن پوستی سالم، جوان و براق از ضد آفتاب‌ها به صورت روزانه استفاده کنید.

نکته مهم دیگر درباره نحوه و نوع استفاده از ضدآفتاب‌هاست. ضد آفتاب را باید حداقل نیم ساعت پیش از خروج از منزل به پوست خود بزنید، تا به خوبی جذب پوست شود. در هنگام سفر نیز نیم ساعت پیش از حرکت، حدود دو تا سه بند انگشت از ضد آفتاب را به تمام نقاط صورت خود بزنید و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید. اگر نقاط دیگری از پوستتان نیز در معرض نور خورشید است، برای محافظت از آن نواحی از ضد افتاب استفاده کنید.

مقالات مرتبط: ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی

ضروت استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصول

خیلی از افراد بر این باورند که در فصول سرد سال که معمولاً هوا ابری است نیازی به استفاده از ضد افتاب نیست. اما آفتاب در فصل‌های سرد سال و حتی روزهای ابری و بارانی نیز تاثیر منفی خودش را می‌گذارد. البته نور خوشید و خطرات آن در روزهای آفتابی و فصل‌های گرم سال، بیشتر بوده و ممکن است منجر به بروز آسیب‌های جدی در پوست صورت شود.

بنابراین شما باید در تمام فصول سال و حتی در روزهای ابری نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. در هر زمان از سال که در سفر هستید استفاده از ضد آفتاب برای شما ضروری است، زیرا در سفر شرایط آب و هوایی بیش از پیش بر پوست تاثیر می‌گذارد.

ضد آفتاب های مناسب سفر 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ضد آفتاب‌ها در انواع و اشکال مختلف تولید می‌شوند. الان مسئله مهم انتخاب یک ضد آفتاب مناسب برای استفاده در سفر است. ضد آفتاب‌هایی مناسب سفر اند که دارای فاکتورهای محافظتی بالا بوده و در عین حال استفاده آن‌ها راحت باشد.

ضد آفتاب استیکی بی رنگ SPF50 شیسیدو

شما در طول روز باید بارها ضد آفتاب خود را تمدید کنید و هنگام سفر یک ضد آفتاب استیکی می‌تواند کار شما را راحت تر کند. ضد آفتاب استیکی SPF50 شیسیدو یک محصول سبک با محافظت بالا در برابر آفتاب است. این محصول بسیار سبک بوده و در برابر آب و تعریق مقاوم است.

ویژگی‌ها:

  • محافظت از پوست در برابر آفتاب
  • بافت سبک و نامرئی
  • استفاده آسان
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • فاقد فیلترهای شیمیایی
  • مناسب دور چشم و انواع پوست

ضد آفتاب اکتیو یونیفای ایزدین

همانطور که گفتیم در سفر ضدآفتاب باید مرتباً تمدید شود، اما گاهی ما به دلیل فراموشی یا مشغله از تمدید ضد آفتاب خود غافل می‌شویم. بنابراین باید از یک ضد آفتاب با فاکتور های محافظتی بالا استفاده کنیم تا در صورت طولانی شدن زمان تمدید، پوست دچار مشکلات زیادی نشود.

ضد آفتاب اکتیو یونیفای ایزدین +SPF50، بافت فلوئیدی و سبکی داشته و به سرعت جذب پوست می‌شود. قدرت محافظت این ضد آفتاب دو برابر یک ضد آفتاب معمولی با SPF50 در برابر اشعه UVA آفتاب است.

همچمین اگر به دنبال یک ضد آفتاب با کاور رنگی هستید ضد آفتاب اکتیو یونیفای رنگی ایزدین می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ویژگی‌ها:

  • حداکثر محافظت از پوست در برابر آفتاب
  • دارای +SPF50
  • شفاف کننده و یکنواخت کننده رنگ پوست
  • دارای بافت فلوئیدی سبک
  • دارای تکنولوژی فیوژن با پخش آسان و جذب سریع
  • عدم باقی گذاشتن حس چربی روی پوست
  • کاور کننده و یکنواخت کننده رنگ پوست
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • ضد حساسیت و فاقد چربی

کلام آخر:

هنگام سفر پوست به مراقبت بیشتری در برابر عوامل محیطی و آفتاب نیاز دارد. انتخاب یک ضد آفتاب خوب برای استفاده در سفر می‌تواند به سلامت پوست کمک بسیاری کند. مقاله مراقبت از پوست در سفر نیز می‌تواند بیشتر در مورد نگهداری از پوست در مسافرت به شما کمک کند.

ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با اهمیت استفاده از ضد آفتاب در مسافرت آشنا کنیم. شنیدن تجربیات و نظرات شما نیز برای ما مایه افتخار است پس در قسمت دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

آیا در سفرهای هوایی نیز به ضد آفتاب نیاز داریم؟

شیشه‌های هواپیما حدودا ۹۹ درصد از اشعه UVB را فیلتر می‌کند اما در مورد اشعه UVA، این درصد به نصف می رسد. این اشعه خطرناک است پس در سفرهای هوایی نیز باید از ضد آفتاب استفاده کرد.

اگر در سفر دچار آفتاب سوختگی شدیم چه کنیم؟

در سفر از ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید، اما اگر دچار آفتاب سوختگی شدید از یک لوسیون مناسب برای بهبود پوست خود استفاده کنید.

آیا هنگام سفر به مناطق سرد نیز باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

بله در مناطق سرد و بارانی نیز اشعه‌های خورشید وجود داشته و بر پوست شما تاثیر می‌گذارند.