پوست

نقد و بررسی کامل ضد آفتاب درماتیپیک

ضد آفتاب های درماتیپیک جزء محصولات محبوب و پرفروشی هستند که توسط بسیاری از متخصصین پوست و حتی بلاگرهای زیبایی، معرفی و توصیه می‌شوند. این برند دارای ضد آفتاب‌ های بسیار متنوعی است که هر کدام برای نوع خاصی از پوست مناسب هستند. اگر می‌خواهید با ضدآفتاب‌های این برند به طور کامل آشنا شوید، تا پایان مقاله نقد ضد آفتاب درماتیپیک همراه ما باشید.

نقد انواع ضد آفتاب درماتیپیک

ضدآفتاب‌های درماتیپیک دارای فرمولاسیون فرانسوی هستند. به طور کلی مواد اولیه تمامی محصولات درماتیپیک از فرانسه وارد شده و در ایران بسته بندی می‌شوند.

تمامی ضدآفتاب های درماتیپیک دارای قدرت محافظت بالا، SPF 50 و طیف اثر گسترده برای به حداقل رساندن آسیب ناشی از نور خورشید هستند. طیف اثر گسترده به این معناست که ضد آفتاب از پوست در برابر هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی UVA و UVB محافظت می‌کند.

در ساخت ضد آفتاب های درماتیپیک از فیلترهای نوآورانه آرگانیک (تینوزوب S و M) استفاده شده که یک محافظت سطحی و عمقی برای پوست در برابر آفتاب فراهم می‌سازند و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کنند.

ضد آفتاب های درماتیپیک تنوع زیادی داشته و در انواع رنگی و بی رنگ موجود هستند. در ادامه به مقایسه مزایا و معایب هر کدام از این ضد آفتاب‌ها می‌پردازیم.

برای آشنایی کامل با ضدآفتابهای درماتیپیک و مزایا و معایب هرکدام می توانید ویدیو زیر را ببینید:

[/vc_column_text]
  • ضد آفتاب فلوئید مت SPF50 درماتیپیک

نقد ضد آفتاب فلوئید مت درماتیپیک
ضد آفتاب فلوئید مت درماتیپیک

 

مزایا:

ضد آفتاب فلوئید مت درماتیپیک یک ضد آفتاب سبک و فاقد چربی برای پوست‌های چرب و مختلط است. در نقد این مدل ضد آفتاب درماتیپیک می‌توان گفت که بافت فلوئیدی سبک و زودجذبی دارد، حس چربی و سنگینی از خود باقی نمی‌گذارد، در برابر آب و تعریق مقاوم است و در مقایسه با دیگر ضدآفتاب‌های درماتیپیک، جلوه مات تری روی پوست دارد.

این نوع ضد آفتاب درماتیپیک نیز همانند دیگر انواع آن دارای SPF 50 و فیلترهای نوآورانه ارگانیک است. با استفاده از این ضد آفتاب، پوست شما به خوبی در برابر هر دو نوع اشعه فرابنفش خورشید یعنی UVA و UVB محافظت می‌شود.

ضد آفتاب فلوئید مت درماتیپیک حاوی روغن جوجوبا به عنوان یک عامل نرم کننده و مغذی می‌باشد. همچنین حاوی نیاسینامید ( ویتامین B3) است که به تنظیم ترشح چربی پوست کمک می‌کند.

این ضد آفتاب ضمن محافظت از پوست، در کاهش میزان چربی آن نیز موثر است. مزیت دیگری که در نقد و بررسی ضد آفتاب فلوئید مت درماتیپیک می‌توان عنوان کرد، عدم باقی گذاشتن رد سفید روی پوست و داشتن جلوه کاملا طبیعی است.

ضد آفتاب فلویید مت درماتیپیک دارای دو نوع رنگی و بی رنگ می‌باشد که تنها تفاوت آنها در داشتن رنگدانه است. ضد آفتاب فلوئید رنگی درماتیپیک نیز ۳ رنگ متوع بژ طلایی، بژ روشن و رز بژ دارد.

معایب:

ضد آفتاب فلوئید بی رنگ و رنگی درماتیپیک از نوع ضدآفتاب‌های شیمیایی بوده و برای دور چشم قابل استفاده نیستند. همچنین با وجود آنکه این محصول از دیگر ضدآفتاب‌های درماتیپیک مات‌تر است، اما همچنان یک برق نامحسوس روی پوست باقی می‌گذارد و ۱۰۰% مات نیست!

برای آشنایی با ضدآفتاب‌های فیزیکی و شیمیایی، توصیه می‌شود مقاله مقایسه ضد آفتاب فیزیکی با شیمیایی را مطالعه کنید.

  • ضد آفتاب آنتی آکنه SPF50 درماتیپیک

نقد ضد آفتاب درماتیپیک مدل آنتی آکنه
ضد آفتاب آنتی آکنه درماتیپیک

 

مزایا:

ضدآفتاب آنتی آکنه درماتیپیک به طور ویژه برای پوست‌های چرب و مختلطی طراحی شده که مستعد جوش و آکنه هستند.

این ضد آفتاب روی پوست کاملا مات بوده و از براق شدن آن در طول روز جلوگیری می‌کند. از نظر قدرت محافظت نیز دارای SPF50 و طیف اثر گسترده است و حداکثر حفاظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB را برای پوست فراهم می‌سازد.

علاوه بر این به تنظیم ترشح چربی پوست، جمع شدن منافذ باز و درمان انواع جوش‌های صورت نیز کمک می‌کند. این محصول در عین حالی که ضد آفتاب است، یک محصول ضد جوش برای پوست‌های آکنه‌ای و دارای منافذ باز نیز می‌باشد.

مزیت دیگری که در نقد ضدآفتاب آنتی آکنه درماتیپیک می‌توان گفت، بافت سبک و زودجذب این محصول است که هیچ گونه حس چربی، سنگینی و یا رد سفید از خود باقی نمی‌گذارد.

ضد آفتاب ضد جوش درماتیپیک در برابر آب و تعریق مقاوم است. این محصول با ساختار سبک، فاقد چربی و ترکیبات درمانی ضد جوشی که دارد، بهترین گزینه برای پوست‌های مختلط تا چرب مستعد جوش می‌باشد. مهم‌ترین ترکیبات درمانی در ضدآفتاب عبارتند از:

زینک PCA و نیاسنامید: تنظیم کننده ترشح چربی و کاهش دهنده جوش‌های صورت

بیزابولول: ضد التهاب، ضد قرمزی و آنتی اکسیدان

 

معایب:

ضد آفتاب آنتی آکنه درماتیپیک نیز همانند نوع قبلی، برای دور چشم نیست و در صورت خرید آن، بهتر است یک ضد آفتاب جداگانه برای دور چشم نیز تهیه کنید. برای آشنایی با بهترین ضد آفتاب‌های مناسب دور چشم می‌توانید مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب دور چشم را مطالعه نمایید. 

این محصول همچنین جلوه کاملا ماتی روی پوست ندارد و کمی براق است.

  • ضد آفتاب هیدرا SPF50 درماتیپیک

نقد و بررسی ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک مدل رنگی
ضد آفتاب هیدرا رنگی درماتیپیک

 

مزایا:

ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک به طور ویژه برای پوست‌های نرمال تا خشک طراحی و تولید شده است. اما برای پوست چرب سالم (پوستی که جوش نمی‌زند) نیز قابل استفاده می‌باشد.

این ضد آفتاب ضمن محافظت سطحی و عمقی از پوست، به تامین رطوبت مورد نیاز پوست‌های خشک نیز کمک می‌کند و حاوی ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده پوست می‌باشد.

ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک در عین حالی که باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود، حس چربی یا سنگینی آزاردهنده‌ای از خود باقی نمی‌گذارد. همچنین پوست را به طور غیرطبیعی سفید نمی‌کند و جلوه کاملا طبیعی دارد.

مهم‌ترین ترکیبات موثری که در نقد ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک می‌توان نام برد، عبارتند از:

  • روغن جوجوبا: نرم کننده، مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست
  • عصاره آلوئه ورا: آبرسان، التیام بخش، ضد قرمزی و ضد التهاب
  • عصاره جلبک دریایی: آبرسان و تسکین دهنده پوست
  • سدیم لاکتات و سدیم PCA: مرطوب کننده قوی، جلوگیری از بروز خطوط ناشی از خشک، نرم کننده و لطافت بخش پوست

ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و دارای دو نوع رنگی و بی رنگ است. نوع رنگی این محصول یعنی ضد آفتاب هیدرا رنگی درماتیپیک دارای سه رنگ بندی متنوع بژ طلایی، بژ طبیعی و رز بژ می‌باشد. برای آشنایی با فواید ضد آفتاب رنگی، پیشنهاد می‌شود مقاله ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ را مطالعه کنید.

تکسچر ضدآفتاب هیدرا درماتیپیک به صورت کرمی بوده و به راحتی جذب پوست می‌شود. این محصول تمامی ویژگی‌های یک ضد آفتاب ایده‌آل برای پوست‌های نرمال تا خشک را دارد.

 

معایب:

این محصول نیز مانند دیگر ضدآفتاب‌های درماتیپیک، جلوه کاملا ماتی روی پوست ندارد. اگرچه پوست را خیلی براق نمی‌کند و به طور کلی ظاهر طبیعی روی پوست دارد؛ نه خیلی مات است و نه خیلی براق. 

از دیگر محدودیت‌های این ضد آفتاب، منع مصرف آن برای دور چشم می‌باشد.

  • ضد آفتاب ضد لک SPF50 درماتیپیک

مزایا:

ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک محصولی با قدرت محافظت بسیار بالا است که خاصیت ضد لک و روشن کنندگی نیز دارد. این محصول با داشتن SPF50 و فیلترهای ارگانیک تینوزوب S و M، محافظت بسیار خوبی در برابر آفتاب دارد.

ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک برای جلوگیری از ایجاد لک ناشی از آفتاب، دارای بالاترین درجه حفاظت در برابر UVA است زیرا این نوع اشعه عامل اصلی ایجاد لک روی پوست می‌باشد. این محصول علاوه بر پیشگیری، به کاهش انواع لکه‌های تیره از جمله لک ناشی از آفتاب، لیزر، افزایش سن، تغییرات هورمونی و … کمک می‌کند. بنابراین می‌تواند یک مکمل درمانی خوب برای کسانی باشد که پوست کدر و مستعد لک دارند.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در نقد ضد آفتاب ضدلک درماتیپیک عنوان کرد، داشتن بافت سبک و عدم باقی گذاشتن حس سنیگنی یا رد سفید روی پوست است. این محصول همچنین در برابر آب و تعریق بسیار مقاوم می‌باشد.

تعدادی از ترکیبات ضد لک و روشن کننده در این محصول عبارتند از:

  • ویتامین سی
  • آربوتین
  • عصاره شیرین بیان

 

معایب:

این نوع ضد آفتاب درماتیپیک برای پوست مستعد جوش مناسب نبوده و برای دور چشم قابل استفاده نمی‌باشد. همچنین جلوه کاملا مات روی پوست ندارد و برای کسانی که طرفدار ضدآفتاب‌های کاملا مات هستند، زیاد مناسب نمی‌باشد.

مقالات مرتبط: علت لکه های تیره روی پوست چیست؟

  • ضد آفتاب ضد قرمزی SPF50 درماتیپیک

 

مزایا:

ضد آفتاب ضد قرمزی درماتیپیک مناسب پوست‌های حساس و آلرژیک است. این محصول علاوه بر محافظت سطحی و عمقی از پوست در برابر آفتاب، تسکین دهنده التهاب، قرمزی و خارش پوست نیز می‌باشد.

اگر پوست حساسی دارید که به سرعت تحریک و دچار قرمزی می‌شود، این ضد آفتاب از بروز آلرژی جلوگیری کرده و آرامش پوست شما را در طول روز حفظ می‌کند. در عین حال محافظ پوستتان در برابر صدمات ناشی از آفتاب است.

ضد آفتاب ضد قرمزی درماتیپیک مانند دیگر ضد آفتاب‌های این برند، ساختار سبک و جلوه طبیعی روی پوست دارد و به راحتی بدون باقی گذاشتن چربی اضافه، جذب پوست می‌شود. همچنین در برابر آب و تعریق مقاوم است.

 

معایب:

اگر پوست مستعد جوش دارید، ضد آفتاب ضد قرمزی درماتیپیک برای شما مناسب نیست. این محصول برق نامحسوس اما طبیعی روی پوست باقی می‌گذارد و ظاهر کاملا مات ندارد. همچنین با وجود آنکه ضد حساسیت و ضد قرمزی است، اما برای دور چشم قابل استفاده نمی‌باشد.

  • جمع بندی:

    برند درماتیپیک با تولید ضدآفتاب‌های متنوع، توانسته نیاز هر نوع پوست و مشکلی را برطرف کند. ویژگی‌های مشترک در تمامی ضدآفتاب‌های درماتیپیک عبارتند از:

    • محافظت سطحی و عمقی از پوست در برابر آفتاب
    • دارا بودن SPF 50
    • بافت سبک و زودجذب
    • عدم باقی گذاشتن رد سفید و غیرطبیعی روی پوست
    • مقاوم بودن در برابر آب و تعریق

    اکنون با مطالعه نقد ضد آفتاب درماتیپیک می‌توانید بهترین محصول را بر اساس نوع پوست خود انتخاب و خریداری کنید.

    سوالات و نظرات خود در رابطه با ضدآفتاب‌های درماتیپیک را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

8 دیدگاه در “نقد و بررسی کامل ضد آفتاب درماتیپیک

  1. بدون نام گفت:

    ضد آفتاب درماتیپیک مدل هیدرا ، قابل استفاده برای دور چشم هست یا خیر؟

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر این محصول مناسب استفاده برای دورچشم نیست.ممنون

  2. بدون نام گفت:

    سلام ببخشید ضد آفتاب ضد قرمزی درماتیپیک قابل استفاده برای زیر چشم هست؟

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر ضدافتابها این برند برای زیر چشم مناسب نیستن

  3. بدون نام گفت:

    یعنی فرق هیدرا و فلویید در مات بودن هست؟

    1. Arses Beauty گفت:

      وقت بخیر یکی از فرقها این دو محصول مات و براق بودن هست و مورد مهمتر این هست که مدل هیدرا مناسب پوستها نرمال تا خشک هست و مدل فلویید مت مناسب پوست مختلط و چرب ویا مستعد جوش هست

  4. بدون نام گفت:

    من یه ضدافتاب درماتیپیک رنگی برای پوست های مختلط و چرب گرفتم بژ طبیعی واقعا افتضاح بود بافت خیلی سنگینی داشت جوش های زیر پوستیم رو زیاد کرد مثل یه کرم پودر بد بود که پوستم رو داغون کرد

    1. Arses Beauty گفت:

      ضدافتابها رنگی درماتیپیک کاور کرم پودری دارن کاملا درست هست ولی باعث جوش نمیشن اگر مدل فلوییدش تهیه کنین.ممنون که تجربتون به اشتراک گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *