پوست, زیبایی

چگونگی تشخیص محصولات بهداشتی اصل از تقلبی

در بحث خرید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، چگونگی تشخیص محصولات بهداشتی اصل از تقلبی است. متاسفانه با گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین، امروزه نمونه‌های فیک و تقلبی بسیاری از محصولات پرفروش در بازار وجود دارند و افراد ناآگاه به راحتی گول اسم، ظاهر و قیمت کم این محصولات را می‌خورند و با خرید آنها عملا پول خود را دور انداخته و فاتحه پوستشان را می‌خوانند!

متاسفانه باید گفت که بعضی از محصولات تقلبی شباهت بسیار زیادی به محصول اصل و اورجینال دارند و همین مسئله تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی را تبدیل به یک چالش بزرگ کرده است. اما خوشبختانه همیشه یک راه گریزی از این چالش وجود دارد و حتی محصولاتی که بسیار شبیه نمونه‌های اصلی هستند نیز در نهایت قابل تشخیص می‌باشند. فقط کافیست چند نکته کلیدی و مهم را بدانید تا دیگر نگران خرید محصولات فیک و تقلبی نباشید.

در این مقاله ما ۷ روش ساده برای تشخیص لوازم آرایش اصل از فیک به شما معرفی می‌کنیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

چگونگی تشخیص محصولات بهداشتی اصل از تقلبی با ۷ روش ساده

۱) پکیجینگ و بسته بندی محصول

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که در اولین مرحله به شما کمک می‌کند تا محصولات اصل را از تقلبی تشخیص دهید، توجه به بسته بندی محصول می‌باشد. تفاوت رنگ جعبه، فونت نوشته‌های روی محصول، غلط‌های املایی، کیفیت چاپ، تفاوت در لیست ترکیبات تشکیل دهنده، ابعاد نامتقارن، کیفیت پایین بسته بندی و … همگی نشان دهنده فیک بودن یک محصول می‌باشد.

جا به جایی نوشته‌ها و توضیحات روی بسته بندی نیز به طور واضح نشان می‌دهد که آن محصول تقلبی است. به عنوان مثال ممکن است کد رنگ محصول اصلی روی درب آن نوشته شده باشد و در نمونه تقلبی این کد در پشت محصول نوشته شده باشد.

البته باید توجه داشته باشید که پکیجینگ و بسته بندی محصول به تنهایی معیار خوبی برای تشخیص محصولات پوستی اصل از تقلبی نیست زیرا اکثر برندهای آرایشی و پوستی هر چند وقت یک بار بسته بندی محصولات خود را تغییر می‌دهند. پس نباید نمونه قدیمی یا جدید یک محصول اورجینال را با نمونه تقلبی اشتباه بگیرید.

۲) ویژگی‌های ظاهری محصول مانند بو، رنگ، بافت و …

محصولات فیک و اصل در ویژگی‌هایی مانند غلظت، تکسچر، رنگ، بو و … با هم متفاوت هستند.

به عنوان مثال بسیاری از محصولات آرایشی فیک بوی بد و زننده‌ای دارند که به علت داشتن مواد اولیه نامرغوب و بی کیفیت است. بافت و تکسچر این محصولات در بعضی موارد یک مهر تایید برای تقلبی بودن آن محصول می‌باشد. به عنوان مثال کرم پودر استی لادر اصل بافت رقیق‌تر و سبک‌تری نسبت به نمونه تقلبی دارد.

مقالات مرتبط: نقد کرم پودر استی لادر و مقایسه آن با کرم پودر مک

۳) توجه به کیفیت اپلیکاتور، آیینه، براش و … در محصولات آرایشی

لوازم جانبی و ابزارهای موجود در یک محصول نیز روش دیگری برای تشخیص لوازم آرایش اصل از فیک هستند. به عنوان مثال اگر پالت سایه یا رژگونه‌ای که می‌خرید دارای براش است، کیفیت الیاف آن براش به راحتی مشخص می‌کند که محصول شما فیک است یا نه زیرا هیچ موقع کیفیت براش محصول اورجینال را ندارد.

آیینه‌ای که در داخل اکثر محصولات آرایشی مانند پالت‌های سایه اصل وجود دارد نیز از لحاظ کیفیت بسیار متفاوت با نمونه‌های تقلبی است.

مقایسه بین اپلیکاتور محصولات نیز در بعضی موارد تقلبی بودن یک محصول را به طور واضح مشخص می‌کند. به عنوان مثال ممکن است شکل ظاهری اپلیکاتور یا برس یک ریمل اصل با نمونه تقلبی فرق داشته باشد که با کمی دقت می‌توان این تفاوت را تشخیص داد.

۴) تشخیص محصولات بهداشتی اصل از تقلبی با توجه به کیفیت محصول

گاهی بسته بندی، ویژگی‌های ظاهری، لوازم جانبی و هر چیزی در محصول که قابل مشاهده است، بسیار شبیه نمونه اوجینال آن می‌باشد طوریکه به راحتی نمی‌توان تفاوت بین محصول اصل و فیک را تشخیص داد. در چنین شرایطی با یک بار استفاده از محصول می‌توانید به کیفیت بسیار پایین آن و تقلبی بودنش پی ببرید.

به عنوان مثال یک محصول آرایشی یا پوستی به محض استفاده پوست شما را تحریک و آزرده می‌کند که این مسئله یکی از جدی‌ترین عوارض استفاده از محصولات فیک و تقلبی است. البته باید توجه داشته باشید که حساسیت پوستی همیشه نشان دهنده تقلبی بودن یک محصول نیست زیرا ممکن است در محصول اورجینال هم ترکیبی وجود داشته باشد که پوست شما نسبت به آن واکنش نشان دهد.

در مثال دیگر فرض کنید شما رژگونه‌ای از یک برند بسیار معروف مانند هدی بیوتی می‌خرید و مسلما انتظار کیفیت بالایی از آن محصول دارید. اما بعد از استفاده متوجه می‌شوید که رنگ آن به خوبی روی گونه پخش نمی‌شود و هیچ کدام از ویژگی‌های یک رژگونه خوب و باکیفیت را ندارد. در چنین شرایطی احتمال تقلبی بودن آن محصول وجود دارد.

۵) تفاوت قیمتی بین محصولات

تفاوت قیمت بین محصولات اصل و فیک برای بعضی از افراد بسیار وسوسه کننده است در حالیکه همین تفاوت چشمگیر داد می‌زند که آن محصول فیک و تقلبی می‌باشد.

متاسفانه بسیاری از افراد با وجود دانستن این موضوع باز هم محصول فیک را می‌خرند و توجیهشان این است که پولشان به خرید محصولات اورجینال نمی‌رسد!

این تصور کاملا غلط است زیرا شما می‌توانید با همان بودجه کم از برندهایی خرید کنید که هم قیمت مناسب و هم کیفیت اصل دارند. اینطوری خیالتان هم راحت است که به پوستتان آسیبی وارد نمی‌شود و پولتان هم به هدر نمی‌رود.

امروزه برندهای پوستی و آرایشی بسیار متنوعی در بازار وجود دارند و همین موضوع باعث شده تا همه افراد با هر میزان بودجه‌ای بتوانند به راحتی محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند بدون آنکه مجبور به خرید محصولات فیک و تقلبی باشند. از جمله این برندها می‌توان به آردن ، فلورمار ، ویتالیر و … اشاره کرد که محصولات بسیار باکیفیت و قیمت مناسبی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

۶) تشخیص محصولات پوستی اصل از تقلبی بر اساس نوع برند

بر خلاف چیزی که شما تصور می‌کنید همه محصولات خارجی نمونه فیک در بازار ندارند و تا حالا برای محصولات ایرانی هیچ نمونه تقلبی ساخته نشده است. حتما از خودتان می‌پرسید چرا!؟

در مورد محصولات ایرانی که کاملا واضح است زیرا برای فرد تولید کننده به هیچ عنوان صرف نمی‌کند محصولی را با کلی هزینه تولید کند که هم باید برای آن بازاریابی انجام دهد و هم احتمال پیگرد قانونی وجود دارد.

در مورد برندهای خارجی نیز بعضی از محصولات بسیار گران قیمت هستند و فقط متقاضیان خاص خود را دارند. از جمله این برندها می‌توان به کدلی و نوکس را مثال زد که هیچ نمونه تقلبی در بازار ندارند زیرا برای فرد تولید کننده محصولات فیک هیچ موقع صرف نمی‌کند محصولی را تولید کند که مشتریان و متقاضیان محدودی در بازار دارد. در عوض ترجیح می‌دهد تا زمان و هزینه خود را صرف تولید محصولات پرفروش و پرطرفداری کند که ترندهای اصلی بازار هستند.

۷) خرید از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده

و در آخر یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های تشخیص محصولات بهداشتی اصل از تقلبی ، خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌باشد.

اگر شما از فروشگاهی خرید کنید که معتبر و شناخته شده باشد، دیگر خیالتان راحت است که آن فروشگاه هیچ موقع محصول تقلبی و فیک را به شما نمی‌فروشد.

فروشگاه‌ آرسس بیوتی با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، پوستی و مراقبت از مو، به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد که محصولات کاملا اورجینال را از بهترین برندهای روز دنیا خریداری می‌کنند.

با خرید حضوری یا آنلاین از فروشگاه آرسس بیوتی می‌توانید با خیال آسوده محصولات مورد نیاز خود را با کیفیت اصل تهیه کنید و در دام محصولات فیک و تقلبی بازار نیفتید!

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

در آخر ممنون می‌شویم تجربه خود در رابطه با خرید محصولات تقلبی را با ما و دیگران در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

آیا سایت یا سامانه‌ای برای تشخیص اصل بودن کالا وجود دارد؟

خیر، هیچ وبسایتی تحت عنوان سایت تشخیص لوازم آرایش اصل و یا سامانه اصل بودن کالا وجود ندارد. در واقع تنها سامانه موجود، وب سایت رسمی برندی است که محصول آن را خریداری می‌کنید.

بهترین راه تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی چیست؟

متاسفانه هیچ روش قطعی و مطمئنی برای تشخیص لوازم آرایش اصل از فیک وجود ندارد و تنها راه اطمینان از اصالت کالا، خرید از فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی معتبر است.