پوست

۵ نکته طلایی برای مراقبت از پوست در ۲۰ سالگی

مراقبت از پوست در ۲۰ سالگی چه اهمیتی دارد و اصلا چگونه باید انجام شود؟

اکثر مردم به اشتباه فکر می‌کنند که وقتی پا به سن می‌گذارند و علائم پیری در پوست ظاهر می‌‌شود، باید استفاده از محصولات ضد چروک را آغاز کنند. درحالیکه وقتی صحبت از مراقبت پوست می‌شود، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است زیرا علائمی مانند چروک‌های عمیق یا افتادگی شدید حتی با بهترین محصولات ضد چروک هم به طور قطعی و کامل از بین نمی‌روند؛ به عبارتی وقتی که پوست پیر می‌شود، دیگر به حالت قبل بازنمی‌گردد مگر با انجام روش‌های تهاجمی و عمل‌های جراحی زیبایی!

پس اگر می‌خواهید در آینده پوستی جوان و زیبا داشته باشید و مجبور به انجام عمل‌های زیبایی و پرداخت هزینه‌های سرسام آور نباشید، مراقبت از پوست در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی را جدی بگیرید.

در این مقاله مهم‌ترین نکات مراقبتی که باید در سن ۲۰ سالگی رعایت کنید را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

برای مراقبت از پوست در ۲۰ سالگی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

۱) از محصولات آبرسان استفاده کنید.

استفاده از محصولات آبرسان برای مراقبت از پوست در 20 سالکی

یکی از مهم‌ترین مراقبت های پوستی در ۲۰ سالگی و به طور کلی برای همه سنین، آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشکی آن است.

خشکی پوست باعث تسریع روند پیری و بروز چروک‌های زودرس، تشدید آکنه‌ها، آسیب پذیری بیشتر پوست و از بین رفت شادابی و طراوت آن می‌شود. برای جلوگیری از این عوارض، حتما یک آبرسان و مرطوب کننده مناسب در روتین پوستی خود داشته باشید و روزانه از آن استفاده کنید.

نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز و خوردن میوه‌ها نیز به تامین رطوبت مورد نیاز پوست کمک می‌کند و باعث تازگی و شادابی آن می‌شود.

توجه داشته باشید که آبرسان و مرطوب کننده شما باید حتما متناسب با نوع پوستتان باشند. این محصولات را دو بار در روز و بعد از هر بار شستشوی صورت تمدید کنید تا رطوبت مورد نیاز پوست حفظ گردد.

 

 پیشنهاد آرسس بیوتی:

برای پوست چرب و مختلط: ژل آبرسان زردچوبه نوتروژینا

برای پوست نرمال تا خشک: کرم مرطوب کننده و مغذی ۲۴ساعته قوی درماگور

۲) ضد آفتاب را جدی بگیرید.

استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست

استفاده از ضد آفتاب در روتین مراقبت از پوست

اشعه‌های نور خورشید اولین و مهم‌ترین علت پیری، چروک‌های زودرس و افتادگی پوست هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده اشعه‌های مضر آفتاب با تخریب کلاژن و الاستین باعث بروز تقریبا ۷۰ تا ۸۰ چروک‌های صورت و تسریع روند پیری پوست می‌شوند.

از بحث پیری که بگذریم، نور خورشید مهم‌ترین علت آفتاب سوختگی، ایجاد لکه‌های تیره و سرطان پوست نیز می‌باشد. پس از هر لحاظی که بسنجیم، استفاده روزانه از ضد آفتاب جزء موارد ضروری و حیاتی برای مراقبت از پوست در دهه ۲۰ سالگی است.

نه فقط در این سن بلکه در کل دوران زندگی خود باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید حتی در روزهای ابری و بارانی!

در مقاله فواید استفاده از ضد آفتاب به طور کامل درباره مزایا، عوارض احتمالی و نحوه استفاده از ضد آفتاب‌توضیح داده شده است. توصیه می‌شود این مقاله را حتما مطالعه کنید.

توجه: ضد آفتاب نیز مانند دیگر محصولات پوستی باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. همچنین باید ضد آفتابی را تهیه کنید که SPF حداقل ۳۰ و طیف اثر گسترده داشته باشید.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی:

برای پوست چرب و مختلط: ضد آفتاب فلوئید مت SPF50 درماتیپیک

برای پوست نرمال تا خشک: کرم ضد آفتاب رطوبت رسان آتوپیا spf 40 آردن

۳) به هیچ عنوان با آرایش نخوابید.

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در حق پوستتان انجام دهید، خوابیدن با آرایش است! محصولات آرایشی اگر بیش از ۸ ساعت روی پوست باقی بمانند، در منافذ جمع شده و باعث بروز آکنه می‌شوند. همچنین به مرور زمان پوست را کدر می‌کنند و شادابی و طراوت آن را از بین می‌برند.

پس فرقی ندارد که ۲۰ سالتان است یا ۴۰ سال؛ اگر اهل آرایش هستید باید به موقع آن را از روی پوستتان پاک کنید و این کار را باید طی ۳ مرحله انجام دهید:

  • پاک کردن آرایش با استفاده از یک پاک کننده مناسب مانند میسلار واتر
  • شستشوی صورت
  • استفاده از تونر

 

پیشنهاد آرسس بیوتی:

برای پوست چرب و مختلط: میسلار واتر پوست چرب هیدرودرم

برای پوست نرمال تا خشک: میسلار واتر اریکالم درماگور

۴) یک روتین منظم برای مراقبت از پوست در ۲۰ سالگی داشته باشید.

تداوم و نظم در استفاده از محصولات پوستی، شرط اصلی برای گرفتن نتیجه دلخواه است. در هر سن و سالی که هستید، باید محصولات پوستی را طی یک روتین منظم و همیشگی استفاده کنید تا آن محصولات واقعا تاثیرگذار باشند.

برای مراقبت پوست در ۲۰ سالگی ابتدا باید محصولات مورد نیاز مانند شوینده، میسلار واتر، آبرسان، ضد آفتاب، لایه بردار و … را بر اساس نوع پوستتان تهیه کنید. سپس این محصولات را به طور منظم و با یک ترتیب خاص استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

۵) از مراقبت دور چشم غافل نشوید.

استفاده از کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست در 20 سالگی

استفاده از کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست

یکی از مراقبت های پوستی در ۲۰ سالگی استفاده از کرم دور چشم می‌باشد.

همانطور که گفته شد خشکی پوست یکی از مهم‌ترین عوامل پیری زودرس است. از طرفی به علت آنکه غدد چربی و عوامل مرطوب کننده طبیعی در دور چشم کمتر از دیگر قسمت‌های صورت هستند، پوست این ناحیه شدیدا مستعد خشکی بوده و به آبرسانی مداوم و منظم نیاز دارد.

علاوه بر خشکی مشکلات دیگری مانند پف و تیرگی دور چشم در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی بسیار رایج هستند. این مشکلات در صورتی که ارثی یا ناشی از یک بیماری زمینه‌ای نباشند، با استفاده از یک دور چشم ضد تیرگی و پف به راحتی برطرف می‌شوند.

پس برای مراقبت از پوست در سن ۲۰ سالگی حتما روزانه از یک دور چشم مناسب استفاده کنید.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی:

برای آبرسانی به دور چشم: ژل کرم دور چشم hydro boost نوتروژینا

برای آبرسانی و رفع تیرگی و پف: کرم دور چشم ضد پف و تیرگی اریکه

سخن آخر:

برای جلوگیری از پیری زودرس و داشتن پوستی زیبا و سالم در سنین بالا، مراقبت از پوست در دهه ۲۰ سالگی اهمیت زیادی دارد. حتی اگر پوستتان در این سن کاملا بی عیب و نقص است، بدانید که این وضعیت همیشگی نیست و دیر یا زود علائم پیری خود را نشان می‌دهند.

پس قبل از آنکه خیلی دیر شود با انجام مراقبت های پوستی لازم، بروز این علائم را به تاخیر بیاندازید تا زیبایی و جوانی پوستتان حفظ شود.

سوالات خود درباره روتین مراقبت از پوست در ۲۰ سالگی را می‌توانید در قسمت دیدگاه بنویسید تا مشاورین آرسس بیوتی شما را راهنمایی کنند

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.