پوست

معرفی بهترین روتین ضد چروک برای جلوگیری از پیری پوست

امروزه محصولات ضد چروک و لیفتینگ بسیار زیاد و متنوعی برای جلوگیری از پیری پوست در بازار وجود دارند. اما کدام یک از این محصولات می‌توانند به کاهش و جلوگیری از بروز چین و چروک‌ها کمک کنند؟ این محصولات به چه روش و با چه ترتیبی باید استفاده شوند تا اثربخشی خوبی داشته باشند؟

پاسخ تمامی این سوالات را می‌توانید در ادامه مقاله پیدا کنید. پس با ما همراه باشید تا با بهترین روتین ضد چروک برای جلوگیری از بروز علائم پیری آشنا شوید.

 

کامل‌ترین روتین روز و شب برای جلوگیری از پیری پوست

اولین و مهم‌ترین شرط برای داشتن پوستی همیشه جوان، زیبا و شاداب، انجام یک روتین پوستی منظم و مداوم می‌باشد. روتین پوستی در واقع شامل محصولاتی است که باید به صورت روزانه یا هفتگی و با یک ترتیب خاص استفاده شوند تا حداکثر اثربخشی را روی پوست داشته باشند.

بر اساس نظریه متخصصین پوست داشتن یک روتین پوستی منظم و مداوم برای خانم و آقا با هر نوع پوستی ضروری است. این روتین به قدری اهمیت دارد که تنها با رعایت آن، ۷۰ تا ۸۰ درصد از مشکلات پوستی به سادگی برطرف می‌شوند بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد و یا انجام عمل‌های جراحی باشد.

از آنجا که پیری زودرس یکی از بزرگترین مشکلات پوستی و دغدغه بسیاری از افراد است، در این مقاله قصد داریم تا با معرفی یک روتین ضد چروک برای پیشگیری از پیری پوست، این دغدغه را برای شما برطرف کنیم.

به طور کلی روتین پوستی به دو بخش تقسیم می‌شود: روتین روز و شب.

 

مراحل روتین روز برای جلوگیری از پیری صورت:

مراحل روتین روز برای جلوگیری از پیری پوست

مراحل روتین روز برای جلوگیری از پیری پوست

۱) پاکسازی

اولین مرحله در روتین ضد چروک ، پاکسازی کامل پوست است. متاسفانه بسیاری از افراد به شستشوی روزانه صورتشان اهمیتی نمی‌دهند. در نتیجه آلودگی‌ها، باکتری‌ها و چربی اضافه روی سطح پوست تجمع می‌کنند و منجر به کدری و تسریع روند پیری پوست می‌شوند.

همچنین قدرت جذب دیگر محصولات مانند سرم‌ها و کرم‌ها کاهش می‌یابد زیرا یک سد آلوده مزاحم روی پوست وجود دارد که از جذب کامل این محصولات جلوگیری می‌کند.

پس برای پیشگیری از پیری زودرس پوست هر روز بعد از بیدار شدن از خواب، صورتتان را طی دو مرحله پاکسازی کنید: ۱) شستشوی صورت با شوینده  ۲) استفاده از تونر.

شوینده‌ای که در روتین ضد پیری استفاده می‌کنید باید فرمولاسیون ملایم داشته باشد تا پوست را تحریک و مستعد آسیب نکند. بدین منظور می‌توانید از شوینده‌های برند وچه استفاده کنید که کاملا گیاهی و فاقد هر گونه ماده مضر برای پوست هستند.

فوم شستشوی صورت مناسب پوست خشک و حساس وچه و فوم شستشوی صورت پوست چرب و مستعد آکنه وچه به ترتیب برای پوست‌های خشک و چرب مناسب هستند.

استفاده از تونر بعد از شوینده نیز باعث تنظیم PH پوست و پاکسازی عمقی‌تر منافذ می‌شود. همچنین پوست را برای جذب محصولات مراقبتی آماده می‌کند.

 

۲) آبرسانی به پوست

رطوبت رسانی یکی از موثرترین راههای جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌باشد زیرا پوست خشک و کم آب به شدت مستعد پیری و چروکیده شدن است!

با استفاده از محصولات آبرسان در روتین ضد پیری، رطوبت مورد نیاز پوست کاملا تامین می‌شود و نرمی و لطافت آن حفظ می‌گردد. همچنین یکی از مهم‌ترین تاثیرات آبرسان، پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت می‌باشد.

اگر پوستتان چرب است، می‌توانید از فلوئید آبرسان درماتیپیک استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید، کرم مرطوب مرطوب کننده اریکه یکی از بهترین گزینه‌ها برای نوع پوست شما است.

 

۳) استفاده از ضد آفتاب؛ ضروری‌ترین مرحله برای جلوگیری از پیری پوست

اشعه‌های مضر خورشید یک تهدید بسیار جدی برای جوانی پوست به شمار می‌روند. این اشعه‌ها با تخریب کلاژن و الاستین، عامل بروز ۷۰ تا ۸۰ درصد چروک‌ها و همچنین علت اصلی افتادگی پوست هستند.

بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین راه جلوگیری از پیری زودرس پوست ، مصرف روزانه ضدآفتاب از همان دوران جوانی است. ضد آفتاب همانند یک سد دفاعی از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید و پیری محافظت می‌کند. پس حتما این محصول را در روتین ضد چروک قرار دهید و هر دو تا سه ساعت یک بار ضدآفتاب خود را تمدید کنید.

پیشنهاد آرسس بیوتی برای پوست چرب ضد آفتاب ایزدین فیوژن واتر و یا ضد آفتاب آنتی آکنه سان سیف است. برای پوست خشک نیز ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک و یا ضد آفتاب اتوپیا آردن جزء بهترین محصولات پیشنهادی هستند.

 

۴) ضد آفتاب دور چشم:

پوست اطراف چشم بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از دیگر قسمت‌های صورت است و میزان کلاژن، الاستین و چربی در آن بسیار کمتر می‌باشد. بنابراین استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری از پیری پوست دور چشم اهمیت بسیار زیادی دارد.

به علت حساسیت و نازکی پوست اطراف چشم، به هیچ عنوان نباید از ضد آفتاب صورت برای این ناحیه استفاده کنید. پیشنهاد متخصصین پوست استفاده از یک ضد آفتاب مخصوص دور چشم است. برای آشنایی با ویژگی‌های این نوع ضدآفتاب و بهترین محصولات پیشنهادی، می‌توانید مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب برای دور چشم را مطالعه کنید.

 

مراحل روتین شب برای جلوگیری از پیری پوست:

مراحل روتین شب برای جلوگیری از پیری پوست

مراحل روتین شب برای جلوگیری از پیری پوست

۱) پاکسازی کامل پوست

پاکسازی پوست در روتین ضد چروک شب کمی با روز تفاوت دارد زیرا علاوه بر آلودگی‌های روزمره و چربی اضافه، مواد آرایشی نیز روی پوست وجود دارند که باید کاملا پاکسازی شوند.

بدین منظور ابتدا باید با یک پاک کننده ملایم، آرایش صورتتان را کاملا تمیز کنید. میسلار واتر بهترین انتخاب به عنوان پاک کننده آرایشی است. اگر پوست چربی دارید، می‌توانید از میسلار واتر سیمپل پوست چرب و اگر پوست خشکی دارید، از میسلار واتر پوست خشک سیمپل استفاده کنید. محصولات سیمپل کاملا گیاهی و فاقد ترکیبات شیمیایی مضر مانند پارابن و الکل هستند.

بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و از تونر مناسب نوع پوستتان استفاده کنید.

 

۲) استفاده از سرم ضد چروک برای جلوگیری از پیری صورت

یکی از بهترین راههای پیشگیری از پیری زودرس پوست ، استفاده از سرم‌های ضد چروک در روتین شب است. رتینول یکی از بهترین و قوی‌ترین ترکیبات ضد چروک می‌باشد که می‌توانید در روتین ضد پیری استفاده کنید و تاثیرات شگفت انگیز آن روی کاهش چروک‌های صورت را به وضوح ببینید.

رتینول با تحریک کلاژن سازی و الاستین سازی در پوست، از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری کرده و سفتی و انعطاف پذیری پوست را حفظ می‌کند. همچنین با افزایش سرعت گردش سلولی، باعث حذف سلول‌های قدیمی و جایگزینی سلول‌های سالم و جدید می‌شود.

سرم ضد چروک رتینول ۱% اوردینری نمونه‌ای از محصولات حاوی رتینول برای کاهش علائم پیری و جلوگیری از پیری پوست می‌باشد.

 

۳) استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کننده‌ها به حفظ رطوبت در پوست، افزایش نرمی و لطافت آن کمک می‌کنند. همچنین احتمال آزردگی و حساسیت پوست در اثر مصرف رتینول را کاهش می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید کامل‌ترین روتین ضد پیری را انجام دهید، بعد از سرم‌ ضد چروک حتما از مرطوب کننده مناسب نوع پوستتان استفاده کنید.

 

۴) کرم دور چشم برای جلوگیری از پیری زودرس پوست اطراف چشم

کرم دور چشم عضو جدا نشدنی روتین ضد چروک است زیرا همانطور که گفته شد، پوست دور چشم به شدت نازک و حساس می‌باشد و نیاز به مراقبت جدی دارد.

در این مرحله باید با توجه به سن پوستی خود از یک دور چشم مناسب استفاده کنید. کرم را حدود دو اینچ پایین‌تر از پلک زیرین و روی استخوان گونه بزنید و با ملایمت ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

کرم دور چشم رویتالیفت لورال و کرم دور چشم ۴ در ۱ اریکه از جمله محصولاتی هستند که می‌توانید برای کاهش چروک‌ها و جلوگیری از پیری پوست دور چشم استفاده کنید.

سوالات و نظرات خود در رابطه با روتین ضد چروک را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.