پوست

معرفی بهترین پاک کننده پوست چرب و جوش دار

انتخاب بهترین پاک کننده پوست چرب و جوش دار مانند دیگر محصولات روتین پوستی اهمیت زیادی دارد زیرا پاکسازی اصولی و صحیح از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار برای داشتن پوستی سالم و شاداب است.

اما سوال اصلی اینجاست که برای پاکسازی کامل پوست به چه محصولاتی نیاز داریم؟ آیا تنها استفاده از شوینده صورت کافیست؟ اصلا پاک کننده مناسب پوست چرب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در ادامه این مقاله صفر تا صد مراحل پاکسازی پوست را به شما آموزش می‌دهیم و چندتا از بهترین محصولات پاک کننده صورت برای پوست چرب و جوش دار را معرفی می‌کنیم.

پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌های بهترین پاک کننده پوست چرب و جوش دار

چربی اضافه و آکنه دوتا از مهم‌ترین مشکلات پوست چرب هستند که باید با استفاده از محصولات مناسب کنترل شوند. پاک کننده های صورت نیز به نوبه خود می‌توانند به تنظیم ترشح چربی و جلوگیری از بروز آکنه کمک کنند. اگرچه اثربخشی آنها به اندازه کرم‌های درمانی نیست اما تکمیل کننده اثر دیگر محصولات روتین پوستی هستند.

پس موقع خرید بهترین پاک کننده صورت برای پوست چرب محصولی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات تنظیم کننده چربی و ترکیبات ضد جوش باشد. چنین پاک کننده‌ای کاملا مناسب برای نوع پوست شما است.

بهترین پاک کننده برای پوست های چرب و جوش دار چیست؟ شوینده، تونر یا میسلار واتر؟؟

فرقی ندارد که پوست شما از چه نوعی است؛ به طور کلی شوینده، میسلار واتر و تونر هیچ کدام به تنهایی بهترین پاک کننده برای پوست چرب نیستند! برای پاکسازی کامل پوست، این ۳ محصول باید در کنار هم استفاده شوند. در غیر این صورت آلودگی‌ها در پوست و منافذ باقی می‌مانند و باعث انسداد منافذ و بروز آکنه می‌شوند.

این آلودگی‌ها به مرور زمان بیشتر و بیشتر شده و در نهایت شادابی و طراوت پوست شما را از بین می‌برند. همچنین باعث کاهش جذب دیگر محصولات روتین پوستی می‌شوند.

افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، باید به پاکسازی پوست خود اهمیت بیشتری بدهند زیرا با کوچکترین سهل انگاری به سرعت صورتشان جوش می‌زند. در بسیاری از موارد این افراد از سرم‌ها و کرم‌های ضد جوش قوی استفاده می‌کنند اما همچنان شاهد بروز آکنه هستند! یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق، عدم پاکسازی اصولی و کامل پوست می‌باشد.

به طور کلی فرآیند پاکسازی پوست شامل ۳ مرحله است که تکمیل کننده یکدیگر هستند و باید به ترتیب انجام شوند. این مراحل عبارتند از:

  • استفاده از میسلار واتر
  • شستشو با شوینده صورت
  • پاکسازی نهایی با تونر

در ادامه هر کدام از این مراحل را با ذکر چند نمونه از بهترین پاک کننده‌ های پوست چرب و جوش دار معرفی می‌کنیم:

۱) پاکسازی اولیه صورت با میسلار واتر

بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار

بسیاری از افراد میسلار واتر را به جای شوینده یا حتی تونر استفاده می‌کنند که کاملا اشتباه است! میسلار واترها محصولاتی هستند که با جذب آلودگی‌ها، چربی اضافه و آرایش، پاکسازی اولیه پوست را انجام می‌دهند و نباید با تونر یا شوینده اشتباه گرفته شوند.

روی بسته بندی همه میسلار واترها عبارت “بدون نیاز به شستشو” نوشته شده که کاملا غلط می‌باشد زیرا ترکیبات میسلار واتر نباید روی پوست باقی بمانند وگرنه منجر به حساسیت می‌شوند. بنابراین در مرحله بعدی باید میسلار واتر کاملا از روی پوست شسته شود.

توجه: استفاده از میسلار واتر زمانی ضروری است که از محصولات آرایشی یا ضد آفتاب‌های رنگی استفاده کرده باشید. در غیر این صورت می‌توانید این مرحله را حذف کنید.

معرفی بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار:

حتما می‌دانید که میسلار واترهای معروف بایودرما جزء بهترین پاک کننده‌های صورت هستند و رنگ‌های مختلفی دارند که هر کدام برای نوع خاصی از پوست مناسب می‌باشد.

میسلار واتر سبیوم بایودرما به رنگ سبز بوده و فرمولاسیون آن اختصاصی برای پوست‌های چرب، مختلط و آکنه‌ای است. این میسلار بدون ایجاد حساسیت، آلودگی‌ها و آرایش را از روی پوست پاکسازی کرده و به تنظیم ترشح چربی کمک می‌کند.

رضایت بالای مصرف کنندگان از این محصول باعث شده تا یک نمونه کامل از بهترین پاک کننده پوست چرب و جوش دار باشد.

اگر به دنبال بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست چرب از برندهای ایرانی و با قیمت مناسب‌تر هستید، پیشنهاد ما به شما میسلار واتر درماتیپیک است. این میسلار واتر علاوه بر پاکسازی آلودگی‌ها و آرایش، روی تنظیم چربی و کاهش منافذ باز نیز تاثیرگذار می‌باشد.

این محصول بر خلاف میسلار واتر بایودرما، برای دور چشم نیز قابل استفاده است.

۲) شستشوی صورت با بهترین شوینده برای پوست چرب و جوش دار

بهترین شوینده ها برای پوست چرب و جوش دار

بعد از معرفی بهترین میسلار واتر پوست چرب نوبت به شوینده مناسب پوست چرب و جوش دار می‌رسد. همانطور که گفته شد اگر آرایش نداشته باشید یا از ضد آفتاب رنگی استفاده نکرده باشید، نیازی به میسلار واتر نیست و شستشوی صورت با شوینده، اولین مرحله از پاکسازی پوست شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که شوینده پوست چرب محصولی است که احساس خشکی یا کشیدگی در پوست ایجاد نکند. اگر بعد از شستشو با شوینده احساس خشکی شدید در پوست خود داشتید، بدانید که آن محصول برای شما مناسب نیست!

معرفی بهترین شوینده برای پوست های چرب و جوش دار

این محصول یک نمونه‌ بارز از بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست چرب می‌باشد زیرا علاوه بر پاکسازی پوست، قدرت لایه برداری ملایمی دارد که باعث حذف سلول‌های مرده، جلوگیری از انسداد منافذ و بروز آکنه می‌شود. این ژل شستشو همچنین حاوی عصاره کالاندولا است که تسکین دهنده و التیام بخش پوست می‌باشد.

اگر پوست چرب آکنه‌ای و دهیدراته دارید، فوم درخت چای بادی شاپ بهترین شوینده برای پوست چرب و جوش دار شما است زیرا فرمولاسیون ملایمی دارد و با حفظ رطوبت، آلودگی‌های پوست را پاکسازی می‌کند. این محصول حاوی روغن درخت چای است که تنظیم کننده چربی، ضد آکنه و تسکین دهنده پوست می‌باشد.

۳) استفاده از تونر به عنوان آخرین مرحله فرآیند پاکسازی

بهترین تونر برای پوست چرب و جوش دار

تونر جزء محصولاتی است که به هیچ عنوان نباید از روتین پوستی حذف شود زیرا فواید بسیار زیادی برای پوست به همراه دارد.

تونر همه آلودگی‌های باقی مانده در پوست را تمیز کرده و منافذ را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند. همچنین PH پوست را که در اثر استفاده از میسلار واتر و شوینده دچار تغییر شده، به حالت نرمال بازمی‌گرداند و پوست را برای جذب محصولات مراقبتی آماده می‌کند.

از آنجا که تونر روی پوست باقی می‌ماند و نیازی به شستشو ندارد، نسبت به میسلار واتر و شوینده تاثیر بیشتری روی تنظیم چربی و کاهش جوش‌های صورت دارد به شرط آنکه حاوی ترکیبات ضد جوش باشد.

معرفی بهترین تونر برای پوست چرب و جوش دار:

بهترین تونر برای پوست جوش دار محصولی است که هیچ آلودگی در پوست باقی نگذارد و به درمان آکنه‌ها کمک کند. تونر نوتروژینا ضمن پاکسازی کامل پوست، به جمع شدن منافذ باز و جلوگیری از ایجاد جوش نیز کمک می‌کند. این محصول می‌تواند بهترین پاک کننده صورت برای پوست چرب و جوش دار شما باشد.

تونر تی تری بادی شاپ همانند فوم شستشوی آن، حاوی روغن درخت چای است که خواص بی نظیری برای پوست چرب و آکنه‌ای به همراه دارد. این محصول نیز نمونه دیگری از بهترین تونر برای پوست های چرب و جوش دار می‌باشد.

در آخر:

بعد از تونر و تکمیل فرآیند پاکسازی پوست، نوبت به استفاده از آبرسان و مرطوب کننده می‌رسد که در این باره می‌توانید مقاله معرفی بهترین مرطوب کننده پوست چرب را مطالعه کنید.

سوالات و نظرات خود درباره مراحل پاکسازی و روتین پوستی را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

2 دیدگاه در “معرفی بهترین پاک کننده پوست چرب و جوش دار

  1. بدون نام گفت:

    سلام وقتتون بخیر مرسی از سایت بینظیرتون…ببخشید من یه سوال دارم ممنون میشم محبت کنید جواب بدین من از فوم شست و شو درمالیفت که حاوی AHA است استفاده میکنم میخواستم ببینم مصرف این شوینده در طول روز و یا حتی شب ها در مقابل نور لامپ ایرادی نداره؟عمیقا سپاسگزارم

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر ممنون ازلطفتون.در مورد سوال هم که داشتین معمولا داخل شوینده ها aha زیادی نداره ومشکلی ایجاد نمیکنن ومدلی هم که شما فرمودین بررسی کردیم و استفاده روزانه محصول مشکلی نداره ولی به صورت کلی همیشه ضدافتاب (در تابستان یا زمستان) استفاده کنین چون افتاب یکی از بزرگترین دشمنها پوست هست .ممنون

نظرات بسته شده است.