زیبایی

معرفی بهترین مرطوب کننده پوست چرب از برندهای ایرانی و خارجی

آیا می‌دانستید استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست چرب علاوه بر آبرسانی، به کاهش چربی پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند!؟

اکثر کسانی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، از کرم‌های مرطوب کننده فراری هستند و تصورشان این است که فقط پوست‌های خشک به کرم مرطوب کننده نیاز دارند. اما بد نیست بدانید که عدم استفاده از مرطوب کننده و آبرسان باعث چرب‌تر شدن پوست و بروز آکنه‌های بیشتر روی صورت می‌شود!! حتما از خودتان می‌پرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چربی و رطوبت دو فاکتور کاملا جدا از هم هستند و پوستی سالم است که چربی و رطوبت آن در تعادل با یکدیگر باشند. پس اگر پوستی چرب است، دلیل نمی‌شود که رطوبت کافی داشته باشد و اگر پوستی دچار کمبود رطوبت شود، برای جبران آن چربی بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه پوست چرب‌تر شده و بیشتر مستعد بروز آکنه می‌شود.

وظیفه کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده، تامین رطوبت مورد نیاز پوست است. اگر شما از یک کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید، به هیچ عنوان پوستتان نه چرب می‌شود و نه براق. پس تنها نکته مهم، انتخاب بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های بهترین کرم مرطوب کننده صورت برای پوست چرب و همچنین تعدادی از بهترین محصولات موجود در بازار آشنا شوید.

 

بهترین مرطوب کننده پوست چرب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، تنها انتظارشان از کرم مرطوب کننده این است که پوستشان را به خوبی آبرسانی کند، حس چربی و سنگینی روی پوست باقی نگذارد و آکنه‌های صورت را تشدید نکند.

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت بهترین کرم آبرسان پوست چرب محصولی است که:

 

۱) فرمولاسیون فاقد چربی و غیر کومدون زا داشته باشد.

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب باید در نظر داشته باشید، فرمولاسیون و ترکیبات تشکیل دهنده محصول است.

مرطوب کننده روزانه پوست چرب باید بر پایه آب و کاملا فاقد چربی باشد. همچنین اگر پوست چرب مستعد جوش دارید، باید از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که غیر کومدون زا باشد؛ یعنی منافذ پوست را مسدود نکند و باعث بروز آکنه نشود.

مسلما خواندن یک لیست طولانی از ترکیبات تشکیل دهنده محصول کار بسیار دشواری است. بنابراین فقط کافیست روی لیبل محصول به دنبال دو عبارت Oil-Free و Non-comedogenic بگردید. این دو عبارت نشان می‌دهند که مرطوب کننده شما کاملا فاقد چربی و ترکیبات جوش زا است.

 

۲) تکسچر سبک و زود جذب داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های اصلی بهترین آبرسان برای پوست چرب و جوشدار، نوع تکسچر محصول است که باید بسیار سبک و زود جذب باشد. مرطوب کننده‌هایی که بافت کرمی غلیظ و سنگینی دارند، گزینه مناسبی برای پوست چرب و جوش دار نیستند زیرا بعد از جذب، احساس سنگینی و چربی روی پوست باقی می‌گذارند و منافذ پوست را مسدود می‌کنند.

افرادی که پوست چربی دارند باید به سراغ مرطوب کننده‌هایی بروند که تکسچر لوسیون، ژل، ژل کرم و یا سرمی دارند. نوع بافت و تکسچر این محصولات دقیقا ایده‌آل برای پوست چرب و مستعد جوش است.

 

۳) حاوی ترکیبات تنظیم کننده چربی و ضد جوش باشد.

موقع خرید بهترین مرطوب کننده پوست چرب، محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر خاصیت آبرسانی، به تنظیم ترشح چربی و جلوگیری از بروز آکنه نیز کمک کند.

بسیاری از کرم‌های آبرسان این ویژگی را دارند و حاوی ترکیباتی مانند عصاره درخت چای، نیاسینامید، اسید سالیسیلیک و … هستند. این ترکیبات با کنترل چربی پوست و جلوگیری از بروز آکنه، به رفع مشکلات پوست چرب کمک می‌کنند.

 

۴) جلوه نهایی آن روی پوست باید نیمه مات یا مات باشد.

و در آخر ویژگی که باعث شده اکثر افراد دارای پوست چرب از مرطوب کننده فراری باشند، براق شدن بیش از حد پوستشان است. خوشبختانه باید بگوییم که همه مرطوب کننده‌های موجود در بازار پوست شما را چرب و براق نمی‌کنند.

کرم‌های آبرسانی که مناسب پوست چرب هستند، جلوه نهایی نیمه مات یا کاملا مات دارند. حتی بسیاری از این محصحولات حاوی پودر جاذب چربی هستند که از چرب شدن و براق شدن پوست در طول روز جلوگیری می‌کند.

روی لیبل این محصولات می‌توانید عباراتی مانند Mattifying و یا Matt-Finish را مشاهده کنید.

 

معرفی بهترین مارک مرطوب کننده پوست چرب

 

بهترین مرطوب کننده خارجی برای پوست چرب

معرفی بهترین مرطوب کننده پوست چرب خارجی

آبرسان تی تری بادی شاپ

این محصول با قدرت آبرسانی ۲۴ ساعته و فرمولاسیون کاملا گیاهی، یک کرم آبرسان خوب برای پوست چرب و مستعد جوش است که حتی برای پوست‌های چرب حساس نیز قابل استفاده می‌باشد.

آبرسان تی تری بادی شاپ حاوی عصاره درخت چای است که تنظیم کننده ترشح چربی، ضد جوش، ضد التهاب و تسکین دهنده پوست می‌باشد. این محصول همچنین بافت بسیار زود جذب و سبکی دارد و پوست را کاملا مات می‌کند.

اگر به دنبال بهترین آبرسان خارجی برای پوست چرب و جوشدار هستید، آبرسان تی تری بادی شاپ می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

آبرسان تسکین دهنده زردچوبه نوتروژینا

آبرسان زردچوبه نوتروژینا با بافت ژل کرمی سبک و زود جذب، یکی از بهترین مرطوب کننده های خارجی برای پوست چرب است.

این آبرسان علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست به علت داشتن عصاره زردچوبه، ضد التهاب و تسکین دهنده پوست نیز می‌باشد. زردچوبه همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

این محصول با قدرت آبرسانی بالا می‌تواند بهترین آبرسان برای پوست چرب و دهیدراته شما باشد.

بهترین مرطوب کننده ایرانی برای پوست چرب

معرفی بهترین مرطوب کننده ایرانی برای پوست چرب

فلوئید آبرسان پوست چرب درماتیپیک

این آبرسان برای پوست چرب با منافذ باز مناسب می‌باشد زیرا حاوی ترکیبات موثری برای تنظیم ترشح چربی و جمع شدن منافذ باز است. فلوئید آبرسان درماتیپیک رطوبت مورد نیاز پوست را به خوبی تامین می‌کند و به سبب داشتن عصاره آلوئه ورا، التهاب پوست را تسکین می‌دهد. در عین حال به هیچ عنوان پوست را چرب نمی‌کند زیرا کاملا فاقد چربی است و بافت فلوئیدی بسیار سبک و زود جذبی دارد.

این مرطوب کننده مناسب پوست چرب و مختلط است و علاوه بر آبرسانی به پوست و تنظیم ترشح چربی، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آلودگی هوا نیز محافظت می‌کند.

مواد اولیه فلوئید آبرسان درماتیپیک از فرانسه وارد شده و در ایران بسته بندی می‌شوند. این آبرسان ایرانی مخصوص پوست چرب هم کیفیت بالا و هم قیمت مناسبی دارد.

کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما

اگر به دنبال یک کرم مرطوب کننده برای صورت جوش دار هستید، می‌توانید از مرطوب کننده آردن سبوما استفاده کنید که یک کرم آبرسان فاقد چربی با خاصیت ضد جوش است.

کرم آبرسان آردن سبوما ضمن آبرسانی به پوست، ترشح چربی را تنظیم و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. همچنین پوست را کاملا مات کرده و بدون باقی گذاشتن حس چربی، باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

این کرم مرطوب کننده برای پوست چرب و جوش دار مناسب است به ویژه افرادی که در اثر استفاده از داروهای ضد جوش مانند راکوتان، پوستشان خشک و آسیب دیده است.

مرطوب کننده آردن بهترین آبرسان پوست چرب برای این افراد است زیرا حاوی ترکیبات بازسازی کننده پوست می‌باشد. این محصول با رفع خشکی و تقویت سد دفاعی پوست، عوارض ناشی از مصرف راکوتان را تسکین می‌دهد.

سخن آخر:

استفاده از آبرسان برای انواع پوست حتی چرب‌ترین پوست‌ها ضروری است. برای آنکه کرم آبرسان شما پوستتان را چرب نکند و باعث بروز جوش نشود، باید از کرم آبرسان مخصوص پوست چرب استفاده کنید یعنی محصولی که فاقد چربی و ترکیبات جوش زا باشد.

در این مقاله ما ویژگی‌های بهترین مرطوب کننده پوست چرب و تعدادی از بهترین آبرسان های ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم. امیدواریم مطالعه این مطلب به شما در انتخاب کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست چرب کمک کرده باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار را نیز مطالعه کنید تا با بهترین ضد آفتاب‌های پوست چرب آشنا شوید.

سوالات و نظرات خود را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.