پوست

تفاوت سرم، کرم و ژل کرم دور چشم چیست؟

تفاوت انواع دور چشم

اولین ناحیه از صورت که علائم پیری در آن ظاهر می‌شوند، ناحیه دور چشم است که پوست بسیار حساس‌تر و نازک‌تری نسبت به دیگر قسمت‌های صورت دارد. از طرفی به علت داشتن غدد چربی کم، پوست دور چشم‌ها شدیدا مستعد خشکی و پیدایش چین و چروک‌های زودرس است. بنابراین باید همانند صورت، یک روتین مراقبتی برای ناحیه دور چشم داشته باشید. آشنایی با سرم و کرم دور چشم و تفاوت بین آنها، به شما کمک می‌کند تا محصول مناسب برای دور چشم خود را پیدا کرده و به بهترین شکل از این ناحیه حساس مراقبت کنید.

در ادامه این مقاله فرق بین سرم و کرم دور چشم را توضیح می‌دهیم و درباره ژل کرم دور چشم و تفاوت آن با کرم دور چشم نیز صحبت می‌کنیم. همچنین تعدادی از بهترین محصولات برای مراقبت از دور چشم را معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سرم و کرم دور چشم چه تفاوت هایی با هم دارند؟

برای آنکه بهتر بتوانید فرق بین سرم و کرم دور چشم را درک کنید، ابتدا بهتر است با هر کدام از این محصولات جداگانه آشنا شوید:

سرم دور چشم چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

سرم‌های دور چشم فرمولاسیون بر پایه آب، بسیار سبک و زود جذبی دارند. در ساختار این محصولات از مواد مرطوب کننده (که ماهیت چربی دارند) به میزان بسیار کم استفاده شده یا به طور کلی فاقد این نوع ترکیبات هستند. در عوض غنی شده با مواد آبرسان مانند هیالورونیک اسید و ترکیبات ضد چروک، روشن کننده و جوانساز دور چشم می‌باشند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ های سرم و کرم دور چشم، قدرت جذب و نفوذ بیشتر سرم به لایه‌های عمقی‌‌تر پوست می‌باشد. این ویژگی سرم‌ها و همچنین نوع ترکیبات به کار رفته در آنها باعث شده تا برای رفع مشکلاتی مانند چروک، تیرگی و پف دور چشم، اثربخشی بهتری نسبت به کرم دور چشم داشته باشند. البته در این باره نوع برند و ترکیبات محصول نیز بسیار مهم است.

سرم‌های دور چشم همچنین پوست را به صورت عمقی آبرسانی می‌کنند و برای کسانی که پوست دور چشم دهیدراته‌ای دارند، بسیار مفید هستند.

اما نکته مهمی که درباره سرم‌های دور چشم باید بدانید، فرار بودن آنهاست. سرم‌ها همانقدر که سریع جذب پوست می‌شوند، به همان سرعت نیز از سطح پوست خارج می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق و حفظ تاثیر سرم، باید بلافاصله بعد آن از یک کرم دور چشم مناسب استفاده کنید.

مقالات مرتبط: هیالورونیک اسید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

کرم دور چشم چیست و چه کسانی باید از آن استفاده کنند؟

کرم‌های دور چشم در مقایسه با سرم، تکسچر غلیظ‌تری دارند که علت آن، داشتن غلظت بالایی از مواد مرطوب کننده و نرم کننده پوست است.  فرق دیگر سرم با کرم دور چشم، قدرت جذب و نفوذ کمتر کرم نسبت به سرم‌ می‌باشد.

کرم‌های دور چشم به علت داشتن بافت مغذی و نرم کننده برای کسانی که پوست دور چشم خشکی دارند، بسیار مناسب بوده و با نگهداری رطوبت داخل پوست، از تبخیر آن جلوگیری می‌کنند. همچنین برای حفظ دوام و اثر سرم‌های دور چشم بسیار مفید و ضروری هستند.

مقالات مرتبط: فرق پوست خشک و دهیدراته چیست؟

برای دور چشم سرم بهتره یا کرم؟ 

به طور کلی همه افراد در روتین پوستی خود باید از کرم دور چشم استفاده کنند زیرا پوست دور چشم بسیار مستعد خشکی است و برای رفع این خشکی، کرم دور چشم بهترین محصول می‌باشد. فقط اگر پوست مستعد میلیا دارید یا به دنیال محصولی سبک‌تر هستید، می‌توانید به جای کرم از ژل کرم دور چشم استفاده کنید که در ادامه تفاوت بین این دو را خواهیم گفت.

سرم‌ها نمی‌توانند جایگزین کرم دور چشم شوند زیرا همانطور که گفته شد، اثرشان ماندگار نبوده و به سرعت از سطح پوست خارج می‌شوند. در نتیجه حتی در صورت استفاده از سرم، شما همچنان به کرم یا ژل کرم دور چشم نیاز دارید که باید روی سرم استفاده کنید.

همه افراد به سرم دور چشم نیازی ندارند و استفاده از آن، به نوع نیاز پوستی شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر زیر چشمانتان تیرگی شدید دارید، توصیه می‌شود از یک سرم ضد تیرگی قوی مانند سرم دور چشم کافئین اوردینری استفاده کنید. سپس روی آن یک کرم دور چشم مرطوب کننده با خاصیت ضد تیرگی بزنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نکته مهم دیگری که باید بدانید، درباره تفاوت اثربخشی سرم و کرم دور چشم است. سرم‌ها همیشه اثربخشی بهتری نسبت به کرم‌های دور چشم ندارند! در واقع نوع برند محصول و ترکیبات تشکیل دهنده آن است که تعیین می‌کند کدام یک قوی‌تر و بهتر است. 

تفاوت ژل کرم دور چشم و کرم دور چشم:

محصولات دور چشم علاوه بر سرم یا کرم، می‌توانند بافت ژلی یا ژل کرمی داشته باشند که غلیظ‌تر از سرم و رقیق‌تر از کرم است. 

ژل یا ژل کرم دور چشم در مقایسه با کرم دور چشم، آبرسانی بیشتر و بافت زود جذب‌تری دارند. کرم‌ها اما قدرت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی‌شان بیشتر است.

فرق دیگر ژل کرم و کرم دور چشم به نوع پوست مربوط می‌شود. ژل یا ژل کرم به علت داشتن بافت سبک‌تر، مناسب کسانی است که پوست مستعد میلیا دارند. از طرفی کرم دور چشم ایده‌آل برای افرادی است که پوست دور چشم بسیار خشکی دارند.

مقالات مرتبط: علت و راه درمان میلیا چیست؟

معرفی بهترین مارک دور چشم 

کرم دور چشم اپتیم آیز فیلورگا

کرم دور چشم اپتیم آیز فیلورگا را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کرم های خارجی دور چشم معرفی کرد. این محصول به کاهش پف، تیرگی و خطوط شکل گرفته در اطراف چشم کمک می‌کند. همچنین آبرسان، تغذیه کننده و احیا کننده پوست دور چشم می‌باشد. 

مشخصات محصول:

  • آبرسان و مرطوب کننده دور چشم
  • ضد تیرگی و پف
  • کاهش دهنده خطوط سطحی
  • جلوگیری از پیدایش چروک‌های عمقی
  • ضد خستگی و شاداب کننده پوست دور چشم
  • در حجم ۱۵ میل

سرم دور چشم انار کلینیانس

سرم دور چشم انار کلینیانس با قدرت جذب و نفوذ بالا، به خوبی پوست دور چشم‌ها را بازسازی و جوانسازی می‌کند، علائم پیری را کاهش می‌دهد و آبرسان، روشن کننده و محافظ پوست حساس دور چشم می‌باشد. وجود غلظت بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدان در این محصول باعث شده تا یکی از بهترین سرم های دور چشم برای جلوگیری از پیری پوست باشد.

مشخصات محصول:

  • جوانساز و ضد پیری
  • روشن کننده و شاداب کننده پوست دور چشم
  • سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان
  • حفظ استحکام و الاستیسیته پوست
  • آبرسان و محرک کلاژن سازی
  • در حجم ۱۵ میل

ژل کرم دور چشم هیدروبوست نوتروژینا

ژل کرم آبرسان دور چشم نوتروژینا به طور تخصصی پوست دهیدراته دور چشم را رطوبت رسانی می‌کند و باعث کاهش خطوط ناشی از خشکی، رفع خستگی و افزایش شادابی و طراوت پوست دور چشم می‌شود. این ژل کرم یکی از بهترین دور چشم های آبرسان است.

مشخصات محصول:

  • آبرسان و احیا کننده پوست دور چشم
  • از بین برنده آثار خستگی
  • کاهش خطوط سطحی ناشی از خشکی
  • فاقد ترکیبات معطر و حساسیت‌زا
  • در حجم ۱۵ میل

ژل دور چشم لیفتینگ کلینیانس

ژل دور چشم هیالورونیک اسید کلینیانس با قدرت آبرسانی بالا، باعث تازگی و شادابی پوست دور چشم می‌شود و تیرگی و پف آن را کاهش می‌دهد. همچنین با داشتن اپلیکاتور ۳ توپی، همانند ماساژور عمل کرده و گردش خون را در زیر پوست تقویت می‌کند.

مشخصات محصول:

  • کاهش خشکی، پف و تیرگی
  • تقویت کننده جریان خون در زیر پوست
  • افزایش شادابی و درخشش پوست
  • تسکین دهنده و آرامش بخش
  • محافظ پوست دور چشم در برابر عوامل محیطی
  • در حجم ۱۵ میل
نتیجه گیری نهایی:

در آخر می‌توانید خلاصه‌ای از تفاوت های بین سرم، کرم و ژل کرم دور چشم را در جدول زیر مطالعه کنید.

نوع محصولنوع پوستسرعت جذبمیزان نفوذقدرت مرطوب کنندگی
سرم دور چشمانواع پوستسریعزیادندارد
ژل/ژل کرم دور چشم انواع پوست به جز پوست‌های خیلی خشکآهسته‌تر از سرمکمتر از سرممتوسط (کمتر از کرم)
کرم دور چشمانواع پوست به جز پوست‌های مستعد میلیاآهسته‌تر از سرم و ژل کرمکمتر از سرم و ژل کرمزیاد

امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالات بیشتری درباره محصولات و روتین مراقبت از دور چشم دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه بنویسید تا مشاورین متخصص آرسس بیوتی پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول:

آیا می‌توان سرم و کرم دور چشم را به طور همزمان استفاده کرد؟

بله، بهتر است روی سرم دور چشم حتما از کرم دور چشم مناسب استفاده کنید زیرا سرم‌ها فاقد قدرت مرطوب کنندگی هستند.

آیا سن و سال فرد در انتخاب بین سرم و کرم دور چشم تاثیرگذار است؟

خیر، قوی‌تر بودن سرم و کرم دور چشم بستگی به برند محصول و نوع ترکیبات آن دارد. بنابراین در انتخاب بین سرم و کرم دور چشم باید بودجه مالی، نوع پوست و مشکلی را که دارید در نظر بگیرید و بر این اساس، بهترین محصول را انتخاب کنید.

برای زیر کانسیلر، سرم دور چشم بهتر است یا کرم؟

مهم‌ترین علتی که باعث جمع شدن کانسیلر در خطوط زیر چشم می‌شود، خشکی پوست در این ناحیه است. بنابراین برای زیر کانسیلر، کرم دور چشم بهتر از سرم است زیرا قدرت مرطوب کنندگی آن باعث رفع خشکی زیر چشم می‌شود.