پوست

تفاوت پوست خشک و دهیدراته چیست؟

تفاوت پوست خشک و دهیدراته یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که در رابطه با مراقبت از پوست پرسیده می‌شود. اکثر افراد پوست خشک و دهیدراته را در واقع یک نوع پوست می‌دانند در صورتی که کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و حتی برای درمان نیز به محصولات متفاوتی نیاز دارند.

در این مقاله فرق بین پوست خشک و دهیدراته را با به زبان ساده و خلاصه توضیح می‌دهیم و محصولات مناسب برای مراقبت از هر نوع پوست را به شما معرفی می‌کنیم.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات پوست خشک و دهیدراته و ۳ تفاوت اساسی بین آنها آشنا شوید.

مهم‌ترین تفاوت پوست خشک و دهیدراته چیست؟

برای پاسخ به این سوال لازم است تا ابتدا با تعریف پوست خشک و دهیدراته و ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید:

پوست دهیدراته چیست؟

پوست دهیدراته یا کم آب به پوستی گفته می‌شود که دچار کمبود آب یا رطوبت است. برخی عوامل درونی مانند افزایش سن و عوامل محیطی مانند تاثیر آفتاب، رادیکال‌های آزاد، عدم داشتن روتین پوستی صحیح و … باعث می‌شوند تا حجم رطوبت در پوست کاهش یابد و سلول‌های پوستی دچار کمبود آب شوند.

انواع پوست از خشک گرفته تا چرب‌ترین پوست‌ها می‌توانند دچار کمبود آب شوند و این مشکل تنها مختص پوست‌های خشک نیست!

پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟

  • عدم داشتن شادابی و طراوت
  • کدر بودن پوست
  • داشتن خطوط سطحی ناشی از کم آبی

پوست خشک چیست؟

پوست خشک به پوستی گفته می‌شود که دچار کمبود چربی است. به عبارت دیگر فعالیت غدد چربی در پوست خشک کمتر از حد طبیعی می‌باشد و در نتیجه چربی کمتری در پوست تولید می‌شود. مهم‌ترین تفاوت پوست خشک و دهیدراته نیز در همین مورد است؛ پوست خشک کمبود چربی دارد و پوست دهیدراته کمبود رطوبت.

علائم پوست خشک:

  • احساس کشیدگی و خارش
  • زبر بودن پوست
  • التهاب و قرمزی
  • پوسته ریزی

۳ تفاوت پوست خشک با دهیدراته:

 

۱) پوست دهیدراته جزء انواع پوست به حساب نمی‌آید.

بسیاری از افراد پوست دهیدراته یا کم آب را جزء انواع پوست می‌دانند. در صورتی که کم آبی در واقع نوعی مشکل پوستی است که برای هر نوع پوستی از جمله خشک، نرمال، مختلط و چرب می‌تواند به وجود آید.

در مقابل پوست خشک به هیچ عنوان مشکل یا بیماری پوستی نیست، بلکه جزء انواع پوست محسوب می‌شود.

۲) پوست دهیدراته قابل درمان است و پوست خشک قابل کنترل.

یک فرق پوست خشک و دهیدراته در این است که پوست دهیدراته با استفاده از محصولات مناسب و رعایت یک روتین پوستی منظم قابل درمان می‌باشد. در حالیکه پوست خشک یکی از انواع پوست به شمار می‌رود و نمی‌توان گفت که ۱۰۰% قابل درمان است. اما با استفاده از محصولات مناسب می‌توان علائم خشکی پوست را کنترل کرد.

۳) پوست دهیدراته کمبود رطوبت دارد و پوست خشک کمبود چربی.

همانطور که قبل‌تر گفته شد، مهم‌ترین تفاوت پوست خشک و دهیدراته این است که پوست خشک کمبود چربی دارد و پوست دهیدراته کمبود رطوبت. در نتیجه محصولات درمانی برای این دو نوع پوست متفاوت از یکدیگر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین محصولات درمانی برای پوست خشک و دهیدراته را به شما معرفی کنیم.

درمان پوست دهیدراته:

از آنجا که پوست دهیدراته دچار کمبود رطوبت است، پس برای درمان به محصولات آبرسان نیاز دارد. آبرسان‌ها محصولاتی‌اند که عمده ترکیبات تشکیل دهنده آنها، ترکیبات جاذب رطوبت هستند. یعنی ترکیباتی که با جذب رطوبت از محیط اطراف می‌توانند مشکل کمبود آب در پوست را برطرف کنند.

بهترین محصولات آبرسان برای پوست دهیدراته:

سرم آبرسان سین بیونیم

سرم آبرسان هیدرا بوست نوتروژینا

درمان خشکی پوست:

پوست خشک با مشکل کمبود چربی مواجه است و بهترین محصول برای تسکین علائم خشکی پوست، کرم‌های مرطوب کننده و مغذی هستند. مرطوب کننده‌ها محصولاتی‌اند که تکسچر غلیظ‌ تر و چرب تری نسبت به آبرسان‌ها دارند و می‌توانند حس خشکی در پوست و علائمی مانند احساس کشیدگی و خارش را برطرف کنند.

 

بهترین کرم های مرطوب کننده برای پوست خشک

کرم مرطوب کننده و مغذی درماگور

کرم مرطوب کننده و آبرسان اوردینری

نکته آخر:

برای درمان پوست خشک و دهیدراته تنها استفاده از آبرسان و مرطوب کننده کافی نیست، بلکه باید یک روتین پوستی منظم داشته باشید و از محصولات متعددی مانند ضد آفتاب، شوینده، تونر و … استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در صورت نیاز می‌توانید با مشاورین آرسس بیوتی در ارتباط باشید تا مشکلات پوستی شما به تدریج و با استفاده از محصولات مناسب برطرف شوند.

سوالات و نظرات خود در این باره را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

1 دیدگاه در “تفاوت پوست خشک و دهیدراته چیست؟

  1. بدون نام گفت:

    عالی بودش واقعا.

نظرات بسته شده است.