پوست

تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن و کاربرد هر کدام چیست؟

آرایش کردن یکی از کارهای مورد علاقه اغلب خانم هاست. انتخاب صحیح محصولات پاک کننده می‌تواند سلامت پوست را در کنار آرایش تضمین کند. میسلار واتر و شیر پاک کن دو محصول موثر برای پاک کرن آرایش اند، که در نحوه پاک کنندگی تفاوت دارند.

احتمالاً تا به حال تجربه جوش زدن بعد از یک آرایش سنگین را داشته اید، دلیل این جوش‌ها معمولاً باقی ماندن آلودگی و آرایش بر روی پوست است. شاید فکر کنید با شستن پوست می‌توان آن را تمیز کرد. اما باید بدانید که قبل از شستشو به یک پاک کننده مناسب مانند میسلار واتر یا شیر پاک کن که خیلی بهتر می‌توانند پوست را پاکسازی کنند، نیاز دارید.

میسلار واتر و شیر پاک کن هر دو برای پاک کردن آرایش مناسب‌اند، اما بسته به نوع پوست می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب نمود. در ادامه این مطلب ما قصد داریم در مورد فرق میان میسلارواتر و شیر پاکن بیشتر صحبت کنیم.

تفاوت و شباهت میسلار واتر و شیر پاک کن چیست؟

میسلار واتر و شیر پاک کن هر دو برای پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و آرایش مناسب اند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. این دو محصول هر دو می‌توانند به خوبی سطح پوست شما را پاکیزه کنند، اما فرمولاسیون متفاوت آن‌ها برای انواع پوست مناسب نیست.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

میسلارواتر، یک محصول پاک کننده برای مراقبت از پوست است که به حذف آلودگی‌ها و آرایش از روی پوست شما کمک می‌کند. میسلار واتر یک محلول رقیق بوده که حاوی یک پاک کننده ملایم است.

نام این محصول از میسل به معنی مجموعه ای از مولکول‌ها گرفته شده است. این پاک کننده میسلار واتر نامیده می‌شود زیرا در آن غلظت ملایمی از مولکول‌های پاک کننده محلول در آب وجود دارند که اساساً مانند حباب‌های میکروسکوپی کوچک شناور هستند، بنابراین این محصول شبیه به آب است.

مکانیسم اثر میسلار واتر چگونه است؟

میسلار واتر به خشنی پاک‌کننده‌های سنتی نیست، آن‌ها اغلب باعث از بین رفتن سلول‌های پوست شده و پوست شما را خشک می‌کردند. این در حالی است که میسلار واترها می‌توانند حاوی مواد مفید برای پوست نیز باشند. مثلاً برخی از میسلار واترها حاوی مقادیر کمی گلیسیرین یا مواد آبرسان هستند.

همچنین برای افردای که پوست چرب دارند، پاک کننده‌های لایه بردار و سایر محصولات پاک کننده غلیظ مانند شیر پاک کن می‌تواند احتمال مسدود شدن منافذ و بروز آکنه را افزایش دهند. به همین دلیل استفاده از میسلار واتر بهتر است.

نحوه استفاده از میسلار واتر:

برای پاک کردن پوست با کمک میسلار واتر دو راه توصیه شده وجود دارد. در روش اول می‌توانید میسلار واتر را مستقیماً به صورت خود زده و به آرامی ماساژ دهید تا آرایش شما حل شود. سپس آرایش حل شده را با حوله یا پد پنبه ای پاک کرده و پوست خود را با شوینده مناسب بشویید.

در روش دوم می‌توانید چند قطره از محلول را بر روی یک پد پنبه ای یا دستمال نخی ریخته و دستمال را به آرامی بر روی پوست بکشید. توجه داشته باشید که در این روش برای آرایش‌های سنگین تر باید پد را روی نطقه مورد نظر چند دقیقه نگه دارید تا میسلار واتر زمان کافی برای حل کردن آرایش داشته باشد.

شیر پاک کن چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

شیر پاک کن یک پاک کننده سبک و ملایم است که تفاوت آن در قدرت کمتر پاک کنندگی نسبت به میسلار واتر و دیگر پاک کننده‌ها برای پاکسازی پوست است. شاید اسم این محصول شما را به یاد شیر لبنی بیاندازد، اما در حقیقت این محصول از چربی طبیعی و آب تولید می‌شود، نه از شیر واقعی. شیر پاک کن به پاکسازی پوست شما بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست کمک می‌کند و برای پوست‌های خشک و حساس می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

نحوه عملکرد شیر پاک کن چگونه است؟

شیر پاک کن فرمولاسیون ملایم تری برای پاکسازی پوست دارد و به آن احساس نرمی و طراوت می‌دهد. بسیاری از پاک کننده‌های آرایش به ویژه آن‌هایی که برای مبارزه با آکنه طراحی شده‌اند، بسیار خشن هستند و می‌توانند منجر به خشک شدن پوست شما شوند زیرا حاوی مواد شیمیایی یا صابون‌های قوی هستند.

در ترکیبات شیر پاک کن هیچ افزودنی یا مواد تشکیل دهنده صابونی وجود ندارد و بافت نرم آن برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند ایده‌آل است. شیر پاک کن محصولی ملایم است و آلودگی‌هایی که در طول روز بر روی صورت انباشته شده‌ اند را بدون حساس کردن پوست، پاک می‌کند.

طرز استفاده از شیر پاک کن:

مقداری شیر پاک کن را با دستان تمیز بر روی صورت ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا آلودگی‌های موجود در سطح پوست را در خود حل کند. سپس پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید.

برای نتیجه بهتر پس از حل شدن آرایش با یک حوله یا دستمال نخی مرطوب صورت خود را پاک کنید و سپس آن را با فیس واش مناسب بشویید.

برای پوست چرب یا خشک، میسلار واتر بهتر است یا شیر پاک کن؟

در پاسخ به این سوال که میسلار واتر بهتره یا شیر پاک کن باید نوع پوست را در نظر بگیریم، ما باید متناسب با هر نوع پوستی از پاک کننده‌های مختلف استفاده کنیم. البته میسلار واتر و شیر پاک کن برای اغلب پوست‌ها قابل استفاده هستند، اما پوست‌های حساس تر بهتر است از پاک کننده مناسب خود استفاده کنند.

پوست چرب و مختلط

به دلیل وجود چربی‌های طبیعی در شیر پاک کن این محصول برای پوست‌های چرب و متخلط، به خصوص پوست‌های مستعد جوش مناسب نمی‌باشد. برای این نوع پوست‌ها بهتر است از میسلار واتر استفاده کنید. اما همچنان توجه داشته باشید، میسلار واتری که انتخاب می‌کنید حتماً مناسب پوست چرب و مختلط باشد.

مقالات مرتبط: معرفی بهترین پاک کننده پوست چرب و جوش دار

پوست نرمال تا خشک

برخی میسلار واترها ممکن است پوست را خشک کرده و چربی پوست را نیز در خود حل کنند. به همین منظور توصیه می‌شود پوست‌های نرمال تا خشک بیشتر از شیر پاک کن برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنند. شیر پاک کن‌ها حاوی روغن‌های طبیعی اند و هنگام پاک کردن آرایش از پوست در برابر دهیدراته شدن محافظت می‌کنند.

فرق میسلار واتر، شیر پاک کن، ژل شستشو، تونر و پاک کننده دو فاز چیست؟

محصولنوع فرمولاسیوننوع پوستکاربرد محصول
میسلار واتربر پایه آبانواع پوست به ویژه پوست‌های چربمرحله اول پاک کنندکی پوست
شیر پاک کنبر پایه چربی‌های طبیعیپوست‌های نرمال تا خشکمرحله اول پاک کنندکی پوست
ژل شستشوبر پایه آب با بافت ژلی پوست‌های مختلط و چربمرحله دوم پاک کنندکی پوست
تونربر پایه آبانواع پوست بسته به نوع محصولمرحله سوم پاک کنندگی پوست
پاک کننده دو فازبر پایه آب و روغنبرای پوست‌های نرمال تا خشکپاک کردن آرایش‌های سنگین و ضد آب

ترتیب مراحل پاکسازی پوست و آرایش

برای پاکسازی پوست شما باید چهار مرحله پاکسازی را طی کنید تا پوستی پاکیزه و سالم داشته باشید. این چهار مرحله هر یک ضرورت خاص خود را داشته و باید به همین ترتیب انجام شوند.

  • پاک کردن آرایش چشم: برای پاک کردن آرایش چشم از یک پاک کننده ترجیحا روغنی و دو فاز استفاده کنید، زیرا آرایش چشم غلظت بیشتری دارد و پاک کردن آن سخت تر است.
  • استفاده از پاک کننده‌های آرایشی: در مرحله دوم شما به یک پاک کننده صورت مانند شیر پاک کن یا میسلار واتر نیاز دارید که تفاوت این دو پاک کننده در نوع پوست شما خواهد بود. اگر پوست شما حاوی آرایش یا هر محصول رنگی دیگری باشد باید از پاک کننده آرایش استفاده کنید.
  • شستشو صورت با فیس واش: در مرحله سوم شما باید یک فیس واش مناسب با نوع پوست خود انتخاب کرده و صورت خود را با آن شستشو دهید.
  • استفاده از تونر: در مرحله آخر نیز شما به یک تونر مناسب نیاز دارید. توجه داشته باشید که مرحله تونر نیز ضروری است زیرا این محلول به پاک کنندگی عمیق و تنظیم PH پوست شما کمک می‌کند.

مقالات مرتبط: تونر چیست و چه فایده ای دارد؟

بهترین مارک میسلار واتر و شیر پاک کن چیست؟

پس از مقایسه میسلار واتر و شیر پاک کن و بررسی تفاوت ها و شباهت‌های این دو محصول قصد داریم شما را با بهترین مارک‌های میسلار واتر و شیر پاک کن آشنا کرده و از هر یک، به عنوان نمونه یک محصول معرفی کنیم. البته این برندها دارای محصولات پاک کننده دیگری نیز هستند که می‌توانید در دسته بندی پاک کننده‌ها آن‌ها را ببینید.

میسلار واتر پوست چرب گارنیه

میسلار واتر پوست چرب و مختلط گارنیه بسیار سبک بوده و برای افرادی که پوستشان چرب و مختلط بوده، مناسب است.

ویژگی‌ها:

  • مناسب پوست چرب و مختلط
  • کمک به حفظ تعادل پوست
  • پاک کنندگی بالا
  • مناسب آرایش صورت و چشم
  • غنی شده با مواد آبرسان

میسلار واتر هیدرو بوست نوتروژینا

میسلارواتر هیدروبوست نوتروژینا با خاصیت پاک کنندگی بالا، صورت و چشم‌ها را از چربی و انواع آرایش حتی میکاپ‌های ضدآب تمیز می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • پاک کننده چربی و آرایش‌های ضد آب
  • بدون ایجاد خشکی
  • مناسب انواع پوست
  • مرطوب و نرم کننده
  • حاوی اسید هیالورونیک
  • مناسب چشم و صورت

شیر پاکن گل رز گارنیه

شیر پاک کن گل رز گارنیه یک پاک کننده ملایم با فرمولاسیون طبیعی است که بدون تحریک پوست، آن را با ملایمت پاکسازی می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • پاک کننده آرایش چشم و صورت
  • دارای فرمولاسیون طبیعی و ملایم
  • حاوی عصاره گل رز
  • آبرسان و نرم کننده پوست
  • مناسب پوست‌های نرمال، خشک و حساس

شیر پاک کن ۳ در ۱ سی گل

پاک کننده شیر پاک کن ۳ در ۱ سی گل قابل استفاده برای پاک کردن آرایش چشم و صورت بوده آلودگی ها را کاملا پاک کرده و موجب افزایش جذب اکسیژن می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • مناسب پوست نرمال تا خشک
  • پاک کننده آرایش و آلودگی پوست
  • مناسب پاک کردن آرایش چشم
  • بدون ایجاد حساسیت و سوزش
  • ضدعفونی کننده پوست

جمع بندی:

در انتها از شما می‌خواهیم برای پاک کردن آرایش خود حتماً از یک پاک کننده مناسب پوست خود استفاده کنید، تا آسیب‌های پوستی ناشی از آلودگی‌ها را به حداقل برسانید. 

از شما بابت همراهیتان تشکر می‌کنیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. سوالات و پیشنهادات خود را درباره تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن می‌توانید در قسمت دیدگاه، با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

برای پاک کردن آرایش دستمال مرطوب بهتره یا شیر پاک کن و میسلار واتر؟

دستمال مرطوب گزینه مناسبی برای پاک کردن آرایش نیست. بهتر است برای پاک کردن آرایش خود بسته به نوع پوست از میسلار واتر یا شیر پاک کن استفاده کنید.

برای پاک کردن آرایش چشم از شیر پاک کن استفاده کنیم یا میسلار واتر؟

از هردو محصول به شرطی که مناسب چشم باشند می‌توان استفاده کرد، اما در صورت غلیظ یا سنگین بودن آرایش چشم باید از پاک کننده های دوفاز تخصصی چشم استفاده کرد.

آیا شیر پاک کن و میسلار واتر نیاز به شستشو دارند؟

به حتماً دارند، برخلاف توصیه های روی محصول باید از روی پوست شسته شوند و فقط تونر می‌تواند بر روی پوست باقی بماند.