زیبایی

فرق کانسیلر و پرایمر چیست؟ هر کدام چه کاربردی دارند؟

بسیاری از مردم فرق کانسیلر و پرایمر را نمی دانند. یا بهتر بگوییم همه کسانی که می خواهند آرایش کردن را تازه شروع کنند، نمی دانند که هر محصول آرایشی چه کاربردی دارد.

تعداد و انواع بسیار زیادی از این محصولات در بازار وجود دارند مانند کانسیلر، کرم پودر، پرایمر، تونر، مرطوب کننده و … . آیا این تنوع زیاد برای شما نیز گیج کننده است و تفاوت بین آنها را نمی دانید؟

پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با تفاوت پرایمر و کانسیلر و همچنین فرق این دوتا با کرم پودر به طور کامل آشنا شوید.

 

 

فرق کانسیلر و پرایمر چیست؟

اکثر افراد هنگام خرید لوازم آرایش تنها محصولی را که به درستی می شناسند، کرم پودر است. اما کانسیلر و پرایمر چه نقشی در آرایش صورت دارند و کدام یک باید در ابتدا استفاده شوند؟

در ادامه با ارائه یک تعریف خلاصه و دقیق از این محصولات آرایشی، تفاوت پرایمر و کانسیلر را برای شما توضیح می دهیم:

 

 

پرایمر و کانسیلر چیست؟

 

پرایمر:

 

فرق پرایمر و کانسیلر

 

پرایمر صورت را برای پذیرش کرم پودر آماده می کند. پس باید قبل از کرم پودر و کانسیلر استفاده شود. در واقع پرایمر اولین مرحله از آرایش بوده و همین مورد یک فرق کانسیلر و پرایمر می‌باشد.

شما ابتدا باید مرطوب کننده و سپس پرایمر به صورتتان بزنید. اما آیا زدن پرایمر ضروری و اجباری است؟

خیر، استفاده از پرایمر هیچ ضرورتی ندارد اما تفاوت زیادی در آرایش شما ایجاد می کند.

از جمله فواید پرایمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش منافذ باز و قابل مشاهده
  • کاهش خطوط ظریف
  • فراهم کردن یک زیرسازی مناسب برای کرم پودر و سایر محصولات بعد از آن
  • افزایش ماندگاری آرایش روی پوست
  • جلوگیری از جمع شدن کرم پودر در خطوط روی پوست

به عبارتی دیگر پرایمر پوست شما را صاف و آماده برای پذیرش کرم پودر می کند. همچنین باعث می شود تا آرایش شما برای مدت طولانی تری بدون تغییر باقی بماند و به اصطلاح خراب نشود.

کانسیلر

 

فرق کانسیلر با پرایمر

 

و اما  کانسیلر چیست  و چه فرقی با پرایمر دارد؟

کانسیلر محصولی است که تیرگی زیر چشم، لکه‌ها، آکنه‌ها، جای جوش و سایر عیب و ایرادهای صورت را می پوشاند. پس باید بعد از کرم پودر استفاده شود. در اصل شما باید کانسیلر را بعد از کرم پودر بزنید اما بعضی ها برعکس این حالت را انجام می دهند.

شما می توانید هر دو روش را امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام یک برایتان بهتر است.

پس تاکنون متوجه شدید که فرق کانسیلر و پرایمر چیست و هر کدام چه موارد مصرفی دارند.

اما صرف نظر از تفاوت پرایمر و کانسیلر برای اعمال هر دوی آنها روی پوست می توانید از انگشت و یا براش‌های آرایشی استفاده نمایید.

راهنمای خرید کانسیلر: 

شما باید با توجه به نوع پوستتان کانسیلر مناسب خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید، باید کانسیلر استیکی بخرید. اگر پوستتان از نوع چرب است، کانسیلرهای مایع برای شما گزینه‌های مناسب‌تری می‌باشند.

هنگام خرید کانسیلر حتما رنگی از آن را انتخاب کنید که با رنگ پوست و کرم پودرتان مطابقت داشته باشد. کانسیلرهای خیلی روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست نه تنها عیب و ایراهای صورت را به درستی نمی‌پوشانند، بلکه حتی آنها را بیشتر نیز نشان می‌دهند.

بهتر است که کانسیلر و کرم پودر خود را از یک برند آرایشی تهیه کنید تا مطمئن شوید که رنگشان با هم مطابقت دارد.

 

توجه:

محصولاتی در بازار وجود دارند که هم کرم پودر و هم کانسیلر هستند. اما اگر به دنبال یک نتیجه خوب هستید، بهتر است که کانسیلر و کرم پودر را به صورت جداگانه بخرید.

 

 

فرق کانسیلر و پرایمر با کرم پودر چیست؟

 

فرق کرم پودر با کانسیلر و پرایمر

 

تفاوت پرایمر و کانسیلر با کرم پودر از زمین تا آسمان است. این ۳ محصول آرایشی موارد مصرف کاملا مجزایی دارند و هر یک طی مراحل جداگانه‌ای در آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کرم پودر بهترین راه برای یکنواخت سازی رنگ پوست و پوشاندن تمام عیب و ایرادهای آن است. کرم پودر بعد از پرایمر و قبل از کانسیلر استفاده می شود.

بعضی از مردم کانسیلر را قبل از کرم پودر می زنند. شما می توانید یک بار کانسیلر را قبل از کرم پودر و یک بار بعد از آن بزنید تا متوجه شوید که کدام روش برایتان بهتر است.

اگر اولین بار است که برای خود کرم پودر می خرید، توصیه می شود حتما قبل از خرید آن را تست کنید. بسیار مهم است که رنگ کرم پودر شما مشابه با رنگ گردن و قفسه سینه‌تان باشد. شما می توانید از تستر آن کرم پودر کمی روی پشت کف دستتان بزنید تا بتوانید رنگ درستی را انتخاب کنید.

حتما بعد از زدن تستر، رنگ آن را در نور طبیعی بررسی کنید تا بتوانید رنگ واقعی‌اش را ببینید و انتخاب اشتباهی نکنید.

با توجه به فرق کانسیلر و پرایمر ، کدام یک باید اول استفاده شوند؟

اگر به یاد داشته باشید گفتیم که هدف اصلی پرایمر آماده‌سازی صورت برای سایر محصولات آرایشی از جمله کانسیلر است.

پس باید ابتدا از پرایمر سپس کرم پودر و در نهایت از کانسیلر استفاده شود.

 

 

آیا واقعا استفاده از پرایمر ضروری است؟

صنعت زیبایی کاری کرده است تا ما فکر کنیم استفاده از پرایمر لازم و ضروری می باشد. اما در بحث آرایش هیچ بایدی وجود ندارد و فقط و فقط به انتخاب و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

جالب است بدانید که اولین کانسیلر در سال ۱۹۵۴ ساخته و به بازار عرضه شد. اولین پرایمر در سال ۲۰۰۲ به بازار آمد. اکنون سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا قبل از سال ۲۰۰۲ استفاده از پرایمر ضروری نبوده است؟

پس کاملا واضح است که پرایمر ویژگی های خوب بسیار زیادی دارد اما این گونه نیست که بدون آن اصلا نتوانیم آرایش کنیم.

قبلا هم اشاره کردیم که فرق کانسیلر و پرایمر این است که پرایمر به عنوان یک زیرساز برای آرایش استفاده می شود. این محصول خطوط ظریف و منافذ باز صورت را پر می کند و همچنین باعث می شود تا آرایش روی صورتتان برای مدت طولانی تری بدون تغییر باقی بماند.

علاوه بر این ها پرایمر تولید چربی را کنترل، رنگ صورت را اصلاح و پوست شما را صاف تر می کند. همچنین پرایمر باعث می شود تا شما به مقدار کرم پودر کمتری نیاز داشته باشید.

پس استفاده از پرایمر فواید زیادی برای پوست به همراه دارد اما به هیچ عنوان ضروری نمی‌باشد.

اگر پوست شما نرمال، صاف، بدون خطوط و منافذ است و رنگ یکنواختی دارد، پس لزومی ندارد که از پرایمر استفاده کنید. اما اگر پوست خیلی چرب، خشک و منافذ باز دارید دارید، توصیه می شود قبل کانسیلر از پرایمر استفاده کنید.

پرایمرهای سایه نیز برای افزایش ماندگاری سایه روی پلک بسیار عالی هستند. اگر زیر چشمان شما تیره است و نمی خواهید که از پرایمر معمولی استفاده کنید، می توانید مقدار کمی از پرایمر سایه را به زیر چشمانتان (قبل از کانسیلر) نیز بزنید.

توجه:

شما می توانید به جای پرایمر از مرطوب کننده و یا بی بی کرم نیز استفاده کنید. بی بی کرم یک محصول چند کاره است که به عنوان پرایمر نیز عمل می کند و در عین حال فواید دیگری برای پوست به همراه دارد.

برای آشنایی بیشتر با بی بی کرم‌ها می‌توانید مقاله  تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم  را مطالعه نمایید.

 

 

کانسیلر بهتر است یا پرایمر؟

همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید، تفاوت پرایمر و کانسیلر بسیار زیاد بوده و قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. نمی‌توان گفت کانسیلر بهتر است یا پرایمر زیرا موارد مصرف این دو کاملا مجزا از یکدیگر است.

اما اگر شما به دنبال صرفه جویی در هزینه‌هایتان هستید و می‌خواهید تنها یکی از این دو محصول آرایشی را خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما خرید کانسیلر است زیرا:

  • اگرچه پرایمر فواید بسیار زیادی دارد اما بدون آن هم می‌توان آرایش کرد.
  • شما می‌توانید به جای پرایمر از محصولات جایگزین برای آن استفاده کنید مانند مرطوب کننده و یا بی بی کرم.
  • این در حالیست که کانسیلر هیچ جایگزینی ندارد و بدون آن نمی‌توانید یک آرایش حرفه‌ای و بی عیب و نقص داشته باشید. به عنوان مثال تیرگی زیر چشم‌ها به شدت آرایش شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و تنها با کانسیلر قابل پوشاندن هستند.

بعضی از آرایشگران حرفه ای می گویند که پرایمر تفاوت چشمگیری در آرایش ایجاد می کند و حتما باید استفاده شود. اما طبق نظر برخی دیگر خرید پرایمر فقط هدر دادن پول است.

پس استفاده از پرایمر کاملا یک سلیقه شخصی بوده و به خود شما بستگی دارد. اما توصیه می شود که حتی برای یک بار هم که شده از پرایمر استفاده کنید به ویژه اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید. مطمئن باشید تغییر زیادی در آرایشتان ایجاد می‌شود.

توجه:

پرایمر اگر به درستی انتخاب شود می تواند خطوط ظریف، منافذ باز و قرمزی پوست را کاهش دهد. حتی برخی از انواع پرایمرها به تنظیم ترشح چربی نیز کمک می‌کنند.

سخن آخر:

بر خلاف آنچه که بسیاری از مردم می گویند، استفاده از پرایمر هیچ ضرورتی ندارد. اما بدون شک بی تاثیر هم نیست!

اگر می خواهید برای اولین بار از پرایمر استفاده کنید، حتما نکات گفته شده در این مقاله راجب فرق کانسیلر و پرایمر را مد نظر قرار دهید و ابتدا پرایمر سپس کرم پودر و در نهایت کانسیلر به صورتتان بزنید.

در مورد اینکه کانسیلر بهتر است یا پرایمر باید به شما بگوییم که این دو با یکدیگر قابل مقایسه نیستند اما قطعا خرید کانسیلر در اولویت قرار دارد.

شما اگر بخواهید می‌توانید بدون پرایمر صورت خود را آرایش کنید. حتی می توانید مرطوب کننده و یا بی بی کرم را به عنوان جایگزین پرایمر قرار دهید.

به طور کلی پرایمر باعث شود که شما آرایش بسیار بهتر و با دوام تری داشته باشید. اما اگر فکر می کنید که نیازی به پرایمر ندارید و خرید آن فقط هزینه الکی است، پس این کار را نکنید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله تفاوت پرایمر و کانسیلر را به درستی متوجه شده باشید.

نظرات و سوالات خود را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

منبع: Livinggorgeous