پوست

معرفی کرم ضد آفتاب خوب برای پوست معمولی از بهترین برندها

اگر دنبال یک ضد آفتاب خوب برای پوست معمولی هستید، در مرحله اول باید بدانید که پوست معمولی چه نوع پوستی است و ضد آفتاب مناسب برای این نوع پوست چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ سپس از بین بهترین ضد آفتاب های موجود در بازار که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید بهترین ضد آفتاب برای پوست نرمال را انتخاب و خریداری کنید.

اکثر افراد موقع خرید ضد آفتاب برای پوست معمولی فکر می‌کنند که چون پوست کاملا عادی و نرمالی دارند، پس از هر نوع ضد آفتابی می‌توانند استفاده کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است!!

به عنوان مثال ضد آفتاب‌هایی که مناسب پوست خیلی خشک یا خیلی چرب هستند، گزینه‌‌های خوبی برای پوست معمولی نمی‌باشند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره توضیح دهیم و بهترین ضدآفتاب برای پوست معمولی را به شما معرفی کنیم.

 

راهنمای خرید ضد آفتاب خوب برای پوست معمولی

قبل از معرفی بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست معمولی بهتر است ابتدا با ویژگی‌های این نوع پوست بیشتر آشنا شوید.

 

ویژگی‌های پوست معمولی چیست؟

به طور کلی انواع مختلف پوست به ۴ نوع تقسیم می‌شوند:

۱) پوست خشک و خیلی خشک ( مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک )

۲) پوست چرب (مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب )

۳) پوست مختلط (مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط )

۴) پوست معمولی یا نرمال

پوست معمولی یا نرمال به پوستی گفته می‌شود که نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب. میزان چربی طبیعی یا همان سبوم در این نوع پوست کاملا در حد معمول و متعادل است و همین ویژگی باعث می‌شود که پوست معمولی نه احساس خشکی بکند و نه چربی.

 

چه نوع ضد آفتابی برای پوست معمولی خوبه؟

با توجه به ویژگی‌های پوست نرمال می‌توان گفت که این نوع پوست از هر نوع ضد آفتابی می‌تواند استفاده کند به جز ضد آفتاب‌هایی که مناسب پوست خیلی خشک و آتوپیک یا پوست خیلی چرب هستند. ضدآفتاب‌های گروه اول چربی نسبتا زیادی دارند و در نتیجه روی پوست معمولی که مشکل کمبود چربی ندارد، احساس چربی و سنگینی بیش از حد باقی می‌گذارند.

از طرفی ضدآفتاب‌های دسته دوم ممکن است احساس خشکی در پوست نرمال ایجاد کنند زیرا این محصولات اختصاصی برای پوست خیلی چرب هستند.

بقیه محصولات موجود در بازار می‌توانند یک ضد آفتاب خوب برای پوست معمولی باشند.

 

معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست نرمال:

 

کرم ضد آفتاب ورونیک

ضد آفتاب ورونیک برای پوست معمولی

ضد آفتاب‌های رونیک برای انواع پوست از جمله پوست معمولی مناسب هستند. این محصولات بافت بسیار سبک، زودجذب و فرمولاسیون آبرسان و فاقد چربی دارند. در نتیجه نه احساس خشکی در پوست ایجاد می‌کنند و نه چربی؛ بعد از استفاده بلافاصله جذب می‌شوند و پوست را یکدست و مات جلوه می‌دهند.

ضد آفتاب‌های ورونیک قدرت محافظت بسیار بالایی دارند و از پوست در برابر اشعه‌های مختلف خورشید مانند UV، IR و نور مرئی محافظت می‌کنند. برخی از این اشعه‌ها مانند نور مرئی از منابع مصنوعی مانند لپ تاپ، تلویزیون، گوشی موبایل و … ساطع می‌شوند و به پوست آسیب می‌رسانند.

لازم به ذکر است که ضد آفتاب‌های ورونیک فرمولاسیون فرانسوی دارند و مواد اولیه آنها از فرانسه وارد می‌شود. این محصولات کاملا گیاهی بوده و با استفاده از ترکیبات ۱۰۰% طبیعی ساخته شده‌اند.

ضد آفتاب‌های این برند دارای دو نوع مختلف هستند:

  • کرم ضد آفتاب ضد لک ورونیک (اگر به دنبال کرم ضد آفتاب برای پوست معمولی مستعد لک هستید، این محصول گزینه بسیار مناسبی برای شما است.)
  • کرم ضد آفتاب ضد چروک ورونیک (اگر پوستتان در معرض پیری قرار دارد، این ضد آفتاب هم به کاهش و هم به جلوگیری از بروز علائم پیری در پوست کمک می‌کند.)

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین

ضد آفتاب ایزدین برای پوست معمولی

ضد آفتاب ایزدین را می‌توانیم به عنوان بهترین ضد آفتاب خارجی برای پوست معمولی، چرب و مختلط معرفی کنیم. این ضد آفتاب جزء محصولات ۵ ستاره در دنیا است و به عنوان سبک‌ترین ضد آفتاب شناخته می‌شود.

فرمولاسیون ضد آفتاب ایزدین کاملا بر پایه آب بوده و فاقد چربی است. این محصول به خوبی روی پوست نرمال پخش می‌شود و بعد از جذب هیچ رد سفیدی باقی نمی‌گذارد و پوست را چرب یا خشک نمی‌کند.

ضد آفتاب ایزدین دارای SPF50 و طیف اثر گسترده برای حداکثر محافظت از پوست می‌باشد. این ضد آفتاب به سبب داشتن فرمولاسیون ایمن و ضدحساسیت، برای دور چشم نیز قابل استفاده است.

انواع ضد آفتاب فیوژن واتر عبارتند از:

کرم ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک

کرم ضد آفتاب درماتیپیک برای پوست معمولی

ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک برای پوست نرمال

از بین برندهای پرفروش ایرانی، بدون شک ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک یک ضد آفتاب خوب برای پوست نرمال تا خشک است. این محصول SPF50، بافت سبک و زودجذبی دارد و حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده برای افزایش رطوبت، نرمی و لطافت پوست می‌باشد. همچنین قیمت بسیار مناسب و به صرفه‌ای دارد با وجود اینکه مواد اولیه‌اش از فرانسه وارد و در ایران بسته بندی می‌شوند.

کرم ضد آفتاب هیدرا دارای دو نوع مختلف است:

و در آخر:

کرم ضد آفتاب خوب برای پوست معمولی محصولی است که:

  • پوست را بیش از حد خشک یا چرب نکند.
  • بافت سبک و زودجذبی داشته باشد.
  • طیف اثر گسترده و اس پی اف حداق ۳۰ داشته باشد (اگر با اس پی اف آشنایی ندارید، توصیه می‌شود مقاله SPF ضد آفتاب چیست را مطالعه کنید.)

اگر پوست شما نرمال است، محصولات معرفی شده در این مقاله جزء بهترین ضدآفتاب‌های ایرانی و خارجی هستند که می‌توانید استفاده کنید.

سوالات و نظرات خود درباره ضد آفتاب برای پوست نرمال را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.