پوست

نقد و بررسی ضد آفتاب اریکه ؛ بررسی کامل مزایا و معایب

ضد آفتاب های اریکه مانند دیگر محصولات این برند، از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار هستند. اگر شما نیز قصد خرید ضد آفتاب را دارید، در ادامه مقاله نقد ضد آفتاب اریکه همراه ما باشید تا با تمامی مزایا و معایب ضدآفتاب‌های این برند آشنا شوید.

 

نقد ضد آفتاب اریکه ؛ بررسی مزایا و معایب انواع ضدآفتاب‌های اریکه

شاید بتوان گفت که پروسه انتخاب و خرید هیچ محصولی به اندازه ضد آفتاب سخت و چالش برانگیز نیست. زیرا ضد آفتاب نقش بسیار کلیدی و حیاتی در حفظ سلامتی و جوانی پوست دارد و جزء پرمصرف ترین محصولات پوستی می‌باشد.

توجه: جهت آشنایی با خواص ضدآفتاب، ترکیبات تشکیل دهنده و نکات مهم استفاده از آن، توصیه می‌شود مقاله فواید ضد آفتاب را مطالعه نمایید.

برای داشتن انتخابی صحیح و بدون اشتباه، در مرحله اول بهتر است به سراغ برندهای معتبر ایرانی یا خارجی بروید. سپس به کمک مشورت با افراد متخصص، استفاده از تجربه دیگران و مطالعه مقالات مربوط به نقد و بررسی محصولات، ضدآفتاب مناسب نوع پوست خود را تهیه نمایید.

از آنجا که ضد آفتاب اریکه برای برخی افراد بسیار مناسب بوده و برای برخی دیگر گزینه چندان مناسبی نمی‌باشد، مطالعه مقاله نقد ضد آفتاب اریکه در تصمیم گیری صحیح به شما کمک بسیار خواهد کرد.

 

ضد آفتاب اریکه محصول کدام کشور است؟

ضد آفتاب‌ های اریکه تحت لیسانس فرانسه ساخته می‌شوند. به طور کلی مواد اولیه تمامی محصولات اریکه از جمله ضدآفتاب‌های آن از فرانسه تهیه شده و سپس در ایران بسته بندی می‌گردند.

برند اریکه چندین نوع ضد آفتاب برای انواع مختلف پوست تولید و به بازار عرضه کرده است. در ادامه مقاله نقد ضد آفتاب اریکه به بررسی مزایا و معایب هر یک از این محصولات می‌پردازیم:

 

۱) نقد فلوئید ضد آفتاب پوست چرب و مختلط اریکه

نقد ضد آفتاب های فبوئیدی اریکه

فواید:

حتما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب ضدآفتاب، توجه به اس پی اف و طیف اثر آن می‌باشد. اس پی اف فاکتوریست که قدرت محافظت ضدآفتاب در برابر آفتاب سوختگی را نشان می‌دهد و طیف اثر نیز بیانگر دامنه حفاظتی ضدآفتاب است.

فلوئید ضد آفتاب فاقد چربی اریکه دارای SPF 50 است که مورد تایید متخصصین پوست می‌باشد. دامنه حفاظتی این ضدآفتاب نیز بسیار گسترده بوده و از پوست در برابر هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند. همچنین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی و رادیکال‌های آزاد است.

در نقد ضد آفتاب اریکه می‌توان گفت که کاملا فاقد چربی بوده و فرمولاسیون بر پایه آب دارد. تکسچر این محصول به صورت فلوئید با قابلیت پخش آسان و جذب سریع می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین مزایای ضد آفتاب فاقد چربی اریکه این است که بعد از جذب هیچ رد سفیدی از خود باقی نمی‌گذارد و پوست را چرب و سنگین نمی‌کند. در عوض رطوبت و حس نرمی و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد.

در فرمولاسیون ضد آفتاب پوست چرب و مختلط اریکه از ترکیباتی مانند گلیسیرین و عصاره آلوئه ورا استفاده شده که آبرسان و تسکین دهنده پوست هستند. این ضد آفتاب جلوه نهایی بسیار طبیعی روی پوست دارد یعنی نه کاملا مات است و نه براق.

از آنجا که این محصول فاقد عوامل ضد جوش است، برای پوست‌های مختلط و چرب سالم مناسب می‌باشد. اگر پوست مستعد جوش دارید، توصیه می‌شود از ضد آفتاب آنتی آکنه اریکه استفاده کنید که در ادامه مقاله به معرفی و نقد آن می‌پردازیم.

معایب:

تنها ایرادی که می‌توان در نقد و بررسی ضد آفتاب اریکه عنوان کرد، نوع بسته بندی این محصول است.

فلوئید ضد آفتاب فاقد چربی اریکه بافت کاملا فلوئیدی و بسیار روان دارد. از طرفی سری محفظه ضد آفتاب بسیار بزرگ است و به محض خم کردن محصول، مقدار زیادی از آن بیرون می‌ریزد.

برای رفع این مشکل، ضد آفتاب را کمی خم کرده و با احتیاط فشار دهید تا مقدار کافی از آن روی کف دستتان بریزد. سپس با کمک انگشتان ضد آفتاب را بردارید و روی قسمت‌های مختلف صورت بگذارید و ماساژ دهید تا جذب شود.

۲) ضد آفتاب رنگی پوست چرب و مختلط اریکه

فواید:

تمامی ویژگی‌های ضد آفتاب رنگی فاقد چربی اریکه همانند مدل بی رنگ آن است. با این تفاوت که این محصول به سبب داشتن رنگدانه یک کاور لایت و بسیار سبک به همراه دارد و تا حدودی رنگ پوست را یکنواخت ‌تر می‌کند.

معایب:

روش استفاده از ضد آفتاب رنگی فاقد چربی اریکه نیز همانند نوع بی رنگ، کمی سخت و چالش برانگیز است که البته این مشکل با یک یا دوبار استفاده به راحتی برطرف می‌شود.

مورد بعدی که در نقد و بررسی ضد آفتاب اریکه می‌توان اشاره کرد، کاور لایت و بسیار سبک این محصول است که برای بسیاری از افراد یک مزیت مهم به حساب می‌آید. اما برای کسانی که به دنبال ضد آفتاب کرم پودری با کاور بالا هستند، گزینه مناسبی نیست!

۳) نقد ضد آفتاب اریکه مدل آنتی آکنه بدون رنگ

ویژگی های ضد آفتاب آنتی اریکه

فواید:

فلوئید ضد آفتاب آنتی آکنه اریکه به طور ویژه برای پوست‌های چرب یا مختلط مستعد جوش ساخته شده است. این محصول هم به تنظیم ترشح چربی در پوست کمک می‌کند و هم خاصیت ضد جوش دارد.

در نقد ضد آفتاب اریکه و به عنوان یکی از مزایای آن می‌توان گفت که قدرت محافظت بالایی در برابر هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی UVA و UVB دارد. SPF این محصول ۵۰ است که کاملا مورد تایید متخصصین پوست می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ضد آفتاب آنتی آکنه بی رنگ اریکه، داشتن تکسچر فلوئیدی رقیق و بسیار سبک و زود جذب است. فرمولاسیون این محصول کاملا بر پایه آب و فاقد چربی می‌باشد. در نتیجه به راحتی جذب پوست می‌شود بدون آنکه پوست را چرب یا سنگین کند. جلوه نهایی این ضد آفتاب نیز نه کاملا مات است و نه براق و یک جلوه بسیار طبیعی روی پوست دارد.

در نقد و بررسی ضد آفتاب اریکه باید گفت که این محصول حاوی ترکیبات آبرسان است و بافت مرطوب کننده‌ای دارد. در نتیجه بعد از جذب، رطوبت بسیار خوبی به پوست می‌دهد و پوست را نرم و لطیف می‌کند. این ویژگی ضد آفتاب آنتی آکنه اریکه به ویژه برای کسانی که پوست مختلط مستعد جوش دارند، بسیار مناسب است.

در فرمولاسیون ضد آفتاب آنتی آکنه بی رنگ اریکه از ترکیبی به نام سالیسیلیک اسید استفاده شده که در تنظیم ترشح چربی، کاهش منافذ باز و جلوگیری از بروز انواع آکنه تاثیر دارد.

به طور کلی اگر پوست مستعد جوش دارید و به دنبال یک ضد آفتاب سبک و بی رنگ هستید، فلوئید ضد آفتاب آنتی آکنه بی رنگ اریکه کاملا مناسب شما می‌باشد.

معایب:

تکسچر فلوئیدی بسیار روان و داشتن سری محفظه بزرگ یکی از مهم‌ترین ایرادات این محصول است که قبل تر در نقد ضد آفتاب اریکه عنوان کردیم. این ویژگی باعث شده تا استفاده از این محصول کمی سخت باشد زیرا به محض خم کردن و فشار دادن ضد آفتاب، مقدار زیادی از آن بیرون می‌آید و کنترل کردنش دشوار است.

۴) ضد آفتاب رنگی آنتی آکنه فاقد چربی spf50 اریکه 

فواید:

ضد آفتاب آنتی آکنه رنگی و بی رنگ اریکه هر دو ویژگی‌های مشترکی با هم دارند.

ضد آفتاب ضد جوش رنگی اریکه نیز دارای اس پی اف ۵۰، طیف اثر گسترده، ترکیبات ضد جوش و تنظیم کننده ترشح چربی است. بافت فلوئیدی و سبک این محصول حاوی رنگدانه‌ برای پوشش دهی و یکنواخت سازی رنگ پوست می‌باشد و قدرت کاور آن بسیار لایت، سبک و مناسب برای استفاده روزانه است.

 

معایب:

همه معایبی که در نقد و بررسی ضد آفتاب اریکه مدل بی رنگش گفته شد، در مورد نوع رنگی نیز صدق می‌کند. این ضد آفتاب رنگی نیز به علت داشتن کاور لایت و طبیعی برای افرادی که به دنبال ضد آفتاب کاور بالا هستند، گزینه مناسبی نیست.

امیدواریم مطالعه مقاله نقد ضد آفتاب اریکه برای شما مفید بوده باشد.

سوالات و نظرات خود درباره ضدآفتاب‌های اریکه را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

6 دیدگاه در “نقد و بررسی ضد آفتاب اریکه ؛ بررسی کامل مزایا و معایب

  1. بدون نام گفت:

    سلام من ضدافتاب اریکه آنتی اسپات گرفتم
    امروز بازکردم مثل شیر ریخت بیرون
    حتی چندبارتکون دادم خیلی شل و روان هست
    به نظرتون مشکل داره یا بافتش کلا اینطوری؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید کلی پول دادم.

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام وقت بخیر
      فرمولاسیون و بسته بندی ضدآفتاب‌های جدید اریکه تغییر کرده و دقیقا به خاطر همین رقیق بودن یا اصطلاحا فلوئیدی بودن تکسچرشون، خیلی روی پوست سبک و زودجذب هستن.
      ضد آفتاب هر چی بافتش رقیق تر باشه مسلما روی پوست هم سبک تره.
      ضد آفتاب آنتی آکنه اسپات هم دقیقا به همین علت پوستو چرب و سنگین نمیکنه و خیلی زودم جذب میشه.
      فقط استفاده کردن ازش یه مقدار قلق داره. نباید یک مرتبه ضد آفتاب رو کاملا کج کنین و فشار بدین چون اینجوری حجم خیلی زبادی ازش بیرون میاد.
      فقط کافیه یه مقدار کج کنین و خیلی با ملایمت و ‌کنترل شده فشار بدین.
      و نکته بعدی اینکه ضد آفتاب رو مستقیما روی صورتتون و یا روی انگشتاتون نریزین. چون بافت رقیقی داره از لای انگشتا میریزه و یا روی صورت سر میخوره.
      در عوض مقدار ضد آفتابی رو که میخواین روی پشت دست یا روی کف دستتون بریزین و بعد کم کم ازش بردارین و به صورتتون بزنین.
      اینطوری خیلی راحت میتونین ازش استفاده کنین و مشکلی هم پیش نمیاد

  2. بدون نام گفت:

    من ضدافتاب بی رنگ اریکه خریدم وقتی میزنم رو پوستم خیلی چرب میشه با اینکه پوستمم سفیده تا زمانی ک ضدافتاب رو پوستمه دوسه درجه پوستم تیره نشون میده واقعا موندم چکار کنم

    1. Arses Beauty گفت:

      سلام .برای پوستها چرب مدل آنتی آکنه ویا مدل فلویید مت مناسب پوستتون هست که چربی ندارن ولی خاصیت آبرسانی دارن و در مورد تیره شدن پوستتون هم اگر تونر پوست چرب استفاده کنین مشکلتون کم کم برطرف میشه وترجیحا حاوی روغن درخت چای باشه. برای اینکه الان هم بتونین کرم ضدافتاب استفاده کنین وکمتر حس چربی داشته باشین میتونین کمی پودر بیک بزنین رو ضدافتاب

      1. بدون نام گفت:

        من میخام بی رنگ ضدجوش بگیرم ولی گیرم نمیاد
        رنگی ضدجوش بجاش میتونم استفاده کنم؟

        1. Arses Beauty گفت:

          وقت بخیر بله میتونین ولی اگر بخوایین بی رنگ باشه مدل فلویید هم مناسب پوست چرب و مختلط هست که مناسبتون هست

نظرات بسته شده است.