پوست

نقد و بررسی کامل کرم دور چشم نوتروژینا

حتما تاکنون درباره کرم دور چشم نوتروژینا شنیده‌اید اما نمی‌دانید که کیفیت کرم‌های دور چشم این برند چگونه است و آیا واقعا ارزش خریدن دارند یا نه؟

برای دانستنش تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

برند نوتروژینا یک برند تخصصی برای مراقبت از پوست و مو بوده که محصولات خود را به بیش از ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و در لیست محبوب‌ترین و بهترین برندهای روز دنیا قرار دارد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که برند نوتروژینا متعلق به کمپانی Johnson & Johnson است؛ یعنی همان کمپانی سازنده واکسن Johnson & Johnson.

تاریخچه شروع فعالیت این برند به سال ۱۹۳۰ میلادی بازمی‌گردد. در آن سال موسس برند نوتروژینا فعالیت خود را با تاسیس شرکتی به نام Natone آغاز نمود.

سپس طی سالیان متوالی به شهرت زیادی دست یافت و سرانجام در سال ۱۹۷۳، اولین لاین محصولات پوستی خود را به بازار عرضه کرد و در سال ۱۹۸۰ نیز وارد صنعت مراقبت از مو شد.

در طول تمامی این سال‌ها محصولات بسیار زیاد و متنوعی توسط این برند به مصرف کنندگان عرضه شده است. در این بین کرم دور چشم نوتروژینا جزء پرفروش‌ترین محصولات بوده و توسط بسیاری از متخصصین پوست توصیه می‌شوند.

اما بهتر است قبل خرید   کرم دور چشم  از این برند معروف و سرشناس، با انواع دور چشم‌های آن و ویژگی‌های هر یک به طور کامل آشنا شوید.

معرفی کامل و نقد کرم دور چشم نوتروژینا

ژل کرم دور چشم hydro boost نوتروژینا

مشخصات ژل کرم دور چشم هیدروبوست نوتروژینا

تمرکز اصلی این ژل کرم دور چشم نوتروژینا بر روی آبرسانی و نگهداری رطوبت در پوست است. این محصول در حجم ۱۵ میل کاملا فاقد الکل، ترکیبات معطر و حساسیت‌زا بوده و اساس فرمولاسیون آن را ترکیبات آبرسان و نرم کننده مانند سدیم هیالورونات و گلیسیرین تشکیل می‌هند.

به طور کلی تاثیری که شما از ژل کرم دور چشم هیدرو بوست نوتروژینا مشاهده می‌کنید، آبرسانی کامل، نرمی، لطافت و شادابی پوست دور چشم‌ها است.

به طور کلی در سنین پایین مانند دهه ۲۰ سالگی، معمولا افراد نیازی به یک دور چشم قوی و ضد چروک ندارند. زیرا در این سن و سال کلاژن سازی در پوست متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. در نتیجه پوست دور چشم دچار افتادگی یا چین و چروک‌های عمقی نمی‌شود.

از این رو بهتر است که مصرف کرم‌های دور چشم ضدچروک قوی به بعد از ۳۰ سالگی موکول شود؛ زمانی که دیگر کلاژن سازی در پوست بسیار کند و یا به طور کلی متوقف شده است.

مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلی که در دهه ۲۰ سالگی پوست شما را تهدید می‌کند، کم آبی و خشکی پوست است. این خشکی می‌تواند منجر به بروز خطوط سطحی شده و این خطوط نیز به مرور زمان به چروک‌های عمقی و دائمی تبدیل می‌شوند.

استفاده از یک دور چشم آبرسان مانند کرم دور چشم نوتروژینا مدل Hydro Boost می‌تواند از بروز این خطوط سطحی جلوگیری کند و باعث حفظ شادابی و جوانی پوست اطراف چشم شود.

ژل کرم دور چشم نوتروژینا بافت بسیار سبکی دارد که در کسری از ثانیه جذب می‌شود و حس نرمی و لطافت از خود روی پوست به جا می‌گذارد.

این محصول در زیر کانسیلر نیز یک سطح نرم و صاف برای آرایش فراهم می‌سازد و از جمع شدن کانسیلر در خطوط زیر چشم جلوگیری می‌کند.

چه کسانی می‌توانند از کرم دور چشم نوتروژینا مدل Hydro Boost استفاده کنند؟

این ژل کرم برای افرادی که سن و سال کم و در دهه ۲۰ سالگی خود قرار دارند، به عنوان یک آبرسان قوی گزینه بسیار مناسبی است. در سنین بالاتر نیز مصرف این دور چشم ممانعتی ندارد ولی بهتر است همراه با آن از یک دور چشم ضد چروک نیز استفاده کنید.

توجه:

از ژل کرم دور چشم Hydro Boost نوتروژینا نمی‌توان انتظار درمان چین و چروک و یا رفع افتادگی پوست را داشت زیرا به طور کلی فاقد ترکیبات جوان ساز و بازسازی کننده پوست است.

حتی ترکیبات ضد پف و ضد تیرگی نیز در فرمولاسیون آن وجود ندارند. اما قدرت آبرسانی بالای این کرم، پوست دور چشم را بسیار تازه و شاداب می‌سازد و آثار استرس و خستگی را از بین می‌برد. این مورد می‌تواند مقدار اندکی به کاهش تیرگی زیر چشم کمک کند.

اما اگر حلقه‌های سیاه بسیار تیره‌ای در زیر چشمان خود دارید، بهتر است در کنار ژل کرم دور چشم نوتروژینا از یک کرم ضد تیرگی مانند  کرم دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک  استفاده کنید.

کرم دور چشم سلولار بوست نوتروژینا

نقد کرم دور چشم سلولار بوست نوتروژینا

دور چشم Cellular Boost نوتروژینا بر خلاف ژل کرم Hydro Boost آن، حاوی ترکیبات ضد چروک و بازسازی کننده پوست بوده و از این رو برای سنین بالا یعنی ۳۰ سالگی به بعد مناسب است.

این محصول بافت نرم و سبکی دارد که روی پوست احساس سنگینی یا چربی ایجاد نمی‌کند. دارای حجم ۱۵ میل بوده و فاقد الکل و ترکیبات معطر است.

کرم دور چشم نوتروژینا مدل سلولار بوست همانطور که از نامش پیداست، بر روی نوسازی و بازسازی سلولی تمرکز دارد. این کرم با تحریک کلاژن سازی و الاستین سازی، باعث جوان سازی و کاهش علائم پیری در پوست دور چشم می‌شود و می‌تواند به وضوح چروک‌های سطحی زیر چشم و خطوط پنجه کلاغی در گوشه خارجی چشم را کاهش دهد و از پیدایش خطوط جدید نیز جلوگیری ‌کند.

طبق ادعای خود کمپانی نوتروژینا، شما با مصرف منظم و مداوم این دور چشم بعد از ۴ هفته، شاهد صاف شدن، نرم شدن و کاهش نشانه‌های پیری در اطراف چشمان خود خواهید بود. با توجه به فرمولاسیون قوی محصول و رضایت مصرف کنندگان، این ادعا می‌تواند صحت داشته باشد.

مهم‌ترین ترکیبات تشکیل دهنده:

کرم دور چشم نوتروژینا مدل Cellular Boost حاوی رتینول به عنوان یکی از بهترین و قوی‌ترین ترکیبات ضد چروک است که باعث نوسازی سلولی و افزایش ساخت کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

در کنار رتینول از هیالورونیک اسید هیدرولیز شده به عنوان یک ترکیب آبرسان نیز استفاده کرده است. این ترکیب با رطوبت رسانی به پوست، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و تکمیل کننده اثرات رتینول بر پوست است.

دور چشم نوتروژینا همچنین به سبب داشتن ویتامین C، به افزایش شادابی و شفافیت پوست تیره زیر چشم‌ها کمک می‌کند. اما نمی‌توان آن را به عنوان یک دور چشم ضد تیرگی معرفی کرد زیرا همانطور که گفته شد، این کرم در اصل یک دور چشم ضد چروک است.

ویتامین سی همچنین می‌تواند سرعت کلاژن سازی در پوست را افزایش دهد و در واقع به عنوان یک ماده حمایتگر از رتینول عمل می‌کند.

توجه:

کرم دور چشم سلولار بوست نوتروژینا فاقد ترکیبات لیفت کننده بوده و از رو تاثیری بر روی رفع افتادگی پلک‌ها ندارد.

حتی توصیه می‌شود به علت داشتن رتینول، اصلا برای پشت پلک‌ها استفاده نشود.

چه کسانی می‌توانند از کرم دور چشم نوتروژینا مدل Cellular Boost استفاده کنند؟

همانطور که گفته شد این کرم برای سنین ۳۰ سال به بالا مناسب بوده و برای انواع پوست‌ها به ویژه پوست‌های چرب و مختلط قابل استفاده است.

کرم دور چشم نوتروژینا برای افرادی که مستعد میلیا هستند نیز یک گزینه بسیار مناسب بوده و حتی می‌تواند به جلوگیری از بروز میلیا کمک کند.

توجه داشته باشید که خانم‌های باردار و شیرده نباید از محصولات حاوی رتینول استفاده کنند و این کرم برای آنها منع مصرف دارد.

 

معایب کرم دور چشم Cellular Boost نوتروژینا:

با وجود آنکه کرم دور چشم سلولار بوست نوتروژینا در فرمولاسیون خود هیالورونیک اسید دارد، اما یک حس خشکی روی پوست ایجاد می‌کند که برای برخی افراد کمی آزاردهنده است.

از این رو توصیه می‌شود قبل از مصرف این کرم، از یک دور چشم آبرسان مانند ژل کرم دور چشم Hydro Boost نوتروژینا و یا  سرم دورچشم هیالورونیک اسید بلفامد  استفاده کنید.

و در آخر:

برند نوتروژینا برای ارتقا کیفیت و پاسخ گویی به نیاز‌ مصرف کنندگان در حال تلاش برای تولید لاین‌های اختصاصی جدید و به روزرسانی محصولات خود می‌باشد. قطعا در آینده نزدیک کرم‌های دور چشم بیشتری از این برند به بازار عرضه می‌شوند که نقد همه آنها را در همین مقاله می‌توانید مطالعه کنید.

سوالات متداول
کرم دور چشم نوتروژینا خوبه؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به سن و نوع مشکل شما در ناحیه دور چشم دارد. به عنوان مثال اگر سن بالایی دارید و دارای چین و چروک در اطراف چشم هستید، قطعا دور چشم هیدرو بوست نوتروژینا برای شما مناسب نیست و تاثیری روی کاهش چروک‌های دور چشم نخواهد داشت.
در نقد و بررسی دور چشم نوتروژینا باید گفت که هر کدام از دور چشم‌های این برند به نوبه خود اثربخشی خوبی دارند. اگر به دنبال یک دور چشم آبرسان هستید، پیشنهاد ما به شما ژل کرم دور چشم هیدرو بوست نوتروژینا است. اما اگر می‌خواهید از یک دور چشم ضد چروک استفاده کنید، کرم دور چشم سلولار بوست نوتروژینا برای شما مناسب می‌باشد.

کرم دور چشم نوتروژینا برای چه سنی مناسب است؟

ژل کرم دور چشم Hydro Boost نوتروژینا هیچ محدودیت سنی ندارد و برای همه سنین قابل استفاده است. اما کرم دور چشم Cellular Boost نوتروژینا برای سنین ۲۸-۳۰ سال به بالا توصیه می‌شود؛ یعنی سنی که کلاژن سازی در پوست متوقف شده و علائم پیری به تدریج ظاهر می‌شوند.