پوست

ژل ضد آفتاب چیست و چه تفاوتی با کرم ضد آفتاب دارد؟

با شروع فصول گرم ضد آفتاب به وفور در کیف خانم‌ها پیدا می‌شود، ژل ضد آفتاب نیز می‌تواند یک محصول مناسب باشد. ژل ضد آفتاب یک محصول حاوی SPF است که به صورت ژلی و کاملاً سبک ساخته شده است. این محصول حاوی مقادیر کمی از نرم‌کننده‌ها برای آبرسانی پوست نیز می‌باشد، اما در عین حال بافت ژلی آن دارای فرمولاسیون سبک و بر پایه آب است.

این محصول با وجود فرمول سبک و بدون چربی به خوبی می‌تواند از پوست شما محافظت کند، بدون اینکه حالت سنگینی از خود به جای بگذارد. اگر بخواهید بدانید ژل ضد آفتاب دقیقاً چیست یا برای چه نوع پوستی مناسب است، با ما همراه شوید زیرا قصد داریم در مورد همین موضوع در این مطلب صحبت کنیم.

ژل ضد آفتاب چیست؟

این مدل ضد آفتاب‌ها فرمولاسیون ژلی دارند و بر پایه آب هستند. مزیت آن‌ها این است که پس از استفاده مانند کرم های ضد آفتاب چسبندگی یا سفیدی از خود به جای نمی‌گذارند. این مزیت باعث زیبایی صورت شده و زیر آرایش نیز ظاهر پوست شما را خراب نمی‌کند.

ژل ضد آفتاب اگر به طور مرتب استفاده شود می‌تواند مانند دیگر محصولات ضد آفتاب از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی‌ های دردناک و ناخوشایند محافظت کند. در برخی موارد حتی این مدل ضد آفتاب می‌تواند محافظت بیشتری به شما بدهد زیرا به دلیل بافت سبک میزان استفاده از آن متفاوت است.

اشعه‌های UVA و UVB خورشید می‌توانند روی پوست ما حتی در روزهای ابری نیز تأثیر منفی بگذارند، ضد آفتاب ژلی حاوی فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) است که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش و اثرات منفی نور خورشید محافظت می‌کند. همچنین به طور خاص برای پوست‌های حساس تر فرموله شده و می‌توان بدون نگرانی بارها در طول روز از آن استفاده کرد.

مزایا و ویژگی های ژل ضد آفتاب

بیایید مزایا و ویژگی های مهم ژل‌های ضد آفتاب را با هم بررسی کنیم.

  • تکسچر سبک: فرمولاسیون این محصول ژلی و بر پایه آب بوده و به شدت بر روی پوست سبک است.
  • بافت غیر چسبناک: ژل‌های ضد آفتاب بر پایه آب هستند و هیچ گونه چسبندگی برای پوست ایجاد نمی‌کنند.
  • ضد جوش و آکنه: ضد آفتاب‌های ژلی سبک اند و منافذ شما را مسدود نمی‌کنند بنابراین از جوش و آکنه پوست شما جلوگیری می‌کنند.
  • کنترل کننده سبوم: این مدل ضدآفتاب‌ها باعث تولید بیش از حد چربی نمی‌شوند و به حفظ تعادل چربی طبیعی پوست کمک می‌کنند.
  • کمک به آبرسانی پوست: ژل‌ها در کنار کنترل چربی‌های طبیعی پوست، به آبرسانی پوست شما نیز کمک می‌کنند.
  • محافظت قوی: به واسته فرمول ژلی این محصول می‌توان لایه ضخیمی از ضد آفتاب را استفاده کرد. این کار محافظت قوی تری در برابر اشعه های مضر به ما می‌دهد.

نحوه عملکرد و کاربرد ضد آفتاب ژلی

ضدآفتاب‌ ژلی حاوی مقادیر قابل توجهی (SPF) است که می‌تواند از پوست به قدر کافی محافظت کرده و حتی از آفتاب سوختگی جلوگیری کند. این ضد آفتاب به طور خاص برای پوست های حساس تر فرموله شده‌اند و به سرعت جذب پوست شما می‌شوند.

بافت ژلی این محصول به سرعت جذب پوست می‌شود و حالت مخملی و یکدستی از خود بر جای می‌گذارد. در نتیجه بدون ایجاد هیچ ردی از خود، پوست شما را ایمن نگه می‌دارد. همچنین این ژل‌ با ظاهری صاف و ابریشمی، می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد یک لایه محافظتی در زیر آرایش باشد.

نحوه استفاده از ژل ضدآفتاب

ژل ضد آفتاب را مانند دیگر محصولات ضدآفتاب ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به طور سخاوتمندانه‌ای به تمام پوست خود بزنید. به یاد داشته باشید که بعد از شنا، تعریق، خشک کردن و یا به هر نحوی مالش دادن صورت باید دوباره ژل ضدآفتاب خود را تجدید کنید. همچنین اگر برای مدت طولانی بیرون هستید، هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

اگر قصد آرایش کردن دارید، ابتدا ضد آفتاب خود را زده و سپس صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شود. اگر قبل از جذب و خشک شدن ضد آفتاب شروع به آرایش کنید، ممکن است لایه زیرین با لایه بعدی ترکیب شده و اثر خود را از دست بدهد.

مقالات مرتبط: قبل از ضد آفتاب چی بزنیم؟

ضدآفتاب ژلی برای چه نوع پوستی مناسب است؟

ضد آفتاب‌های ژلی برای پوست‌های چرب و حساس مناسب تر هستند. همچنین این محصول برای پوست‌های چرب مانند یک فرمول خلاقانه است که مشکلات عمده ای که پوست‌های چرب با کرم های ضد آفتاب دارند را حل کرده است.

بافت سبک این محصول با پوست چرب سازگار بوده و بدون آنکه بخواهد چربی بیشتری به پوست بدهد، به راحتی روی آن می‌نشیند. می‌توان گفت این ژل برای پوست های چرب مانند یک موهبت الهی است. همچنین این ژل به دلیل ظاهر نامرئی و سبک مناسب پوست آقایان نیز می‌باشد، پوست مردان اغلب چرب بوده و نیازمند محصولات سبک است. این محصول می‌تواند انتخاب خوبی برای آن‌ها باشد.

مقالات مرتبط: بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست آقایان

 

ژل ضد آفتاب بهتر است یا کرم ضد آفتاب، لوسیون ضد آفتاب و اسپری ضد آفتاب؟

محصولات زیادی وجود دارند که می‌توانند از پوست شما در برابر آفتاب و اشعه‌های مضر آن محافظت کنند، در ادامه قصد داریم به طور خلاصه هر کدام از این محصولات را بررسی کنیم. شما پس از این مقایسه می‌توانید بر اساس نوع پوست و فرمولاسیون دلخواه خود هر محصولی که فکر می‌کنید مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

محصولفرمولاسیوننوع پوست
ژل ضد آفتاب ژلی و بر پایه آبچرب و مختلط 
کرم ضد آفتاببافت کرمی و چربنرمال تا خشک
لوسیون ضد آفتابکرمی و بر پایه آبانواع پوست
اسپری ضد افتابمایع و به صورت قطرات ریزانواع پوست 

مقالات مرتبط: مقایسه بهترین ضد آفتاب های خارجی

ژل ضد آفتاب حاوی ویتامین سی پریم

ژل ضد آفتاب SPF50 از برند پریم حاوی ویتامین سی بوده و دارای بافت کاملا سبک و ابریشمی است. این ضد آفتاب به راحتی و سریع جذب پوست می‌شود، بدون آنکه پوست را چرب یا براق کند.

ضد آفتاب ژلی ویتامین سی پریم با داشتن فیلترهای ضد UV قوی و ترکیبات آنتی اکسیدانی به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB، IR و رادیکال‌های آزاد مخرب محافظت می‌کند. این ژل همه ویژگی‌های یک ضد آفتاب خوب برای پوست چرب را دارد و به مرور زمان پوست را شاداب‌تر و شفاف‌تر می‌کند و در برابر آب و تعریق نیز مقاوم است.

ویژگی ها:

  • بافت سبک و ابریشمی
  • جلوگیری از ایجاد لک های ناشی از افزایش سن
  • محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA ،UVB و IR
  • حاوی ویتامین C
  • جلوگیری از جوش زدن
  • مناسب استفاده به عنوان پرایمر
  • حاوی عصاره چای سبز

کلام آخر:

ژل ضد آفتاب محصولی سبک با بافتی ژلی است که برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد جوش مناسب است. این ضد آفتاب سبک بوده و با محافظت بالا برای زیرسازی آرایش نیز مناسب است. این محصول از کرم‌های ضد آفتاب سبک‌تر بوده و استفاده از آن راحت‌تر می‌باشد.

امیدواریم این مطلب به سوالات شما به طور کامل پاسخ داده باشد، اما اگر هر سوال یا پیشنهادی در مورد این محصول داشتید می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

چرا ژل ضدآفتاب برای پوست چرب بهتر است؟

افراد با پوست‌های چرب معمولاً به دنبال محصولاتی هستند که چربی پوست را افزایش ندهد. ضد آفتاب‌های ژلی نه تنها چربی اضافه به پوست نمی‌دهد بلکه تا حدودی می‌توانند چربی پوست را نیز کنترل کنند.

آیا ژل ضد آفتاب عوارض دارد؟

گاهی اوقات، افرادی که پوست بسیار حساس دارند، ممکن است به هر ماده خاصی از محصول واکنش های آلرژیک نشان دهند. اما به طور کلی این محصول به دلیل تکسچر سبک و ژلی برای پوست‌های حساس نیز قابل استفاده بوده و میان محصولات ضد آفتاب کمترین میزان تحرک پذیری پوست را دارد.