پوست

راهنمای خرید ضد آفتاب برای مناطق ساحلی

تفریح در مناطق ساحلی، دراز کشیدن لب ساحل و شنا در دریا اگرچه بسیار لذت بخش و آرامش بخش است، اما می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی پوست و بدن داشته باشد به ویژه اگر به قصد برنزه کردن به ساحل رفته باشید. به همین علت خرید ضد آفتاب برای مناطق ساحلی بسیار ضروری و حیاتی می‌باشد. ولی از آن مهم‌تر، شناخت ضدآفتاب خوب برای مناطق ساحلی است چرا که هر ضد آفتابی برای لب ساحل مناسب نیست!

در این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل اهمیت استفاده از ضد آفتاب در مناطق ساحلی و همچنین بهترین ضدآفتاب‌هایی که مناسب برای ساحل و دریا هستند، آشنا شوید.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب برای مناطق ساحلی

چرا می‌گوییم هر ضد آفتابی برای مناطق ساحلی خوب نیست؟ چون صدمات ناشی از آفتاب در ساحل و موقع شنا در دریا به مراتب بیشتر و شدیدتر است. دقیقا به همین دلیل بیشتر افراد برای برنزه شدن، لب ساحل را انتخاب می‌کنند زیرا پوست بسیار سریع‌تر و بهتر رنگ می‌گیرد که علت آن هم، آسیب بیشتری است که به پوست وارد می‌شود!!

چرا مضرات آفتاب در مناطق ساحلی بیشتر است؟

علت بسیار مهمی که باعث می‌شود پوست ما در مناطق ساحلی بیشتر آسیب ببیند و مستعد آفتاب سوختگی باشد، انعکاس نور از آب دریا و شن و ماسه ساحل است. این دو عامل با انعکاس اشعه‌های خورشید، پوست ما را در تماس بیشتر با این اشعه‌ها قرار می‌دهند. در نتیجه آسیبی که به پوست وارد می‌شود، شدیدتر است به ویژه اگر در حال شنا در دریا باشید و بدنتان کاملا خیس باشد.

مقالات مرتبط: فواید و مضرات آفتاب گرفتن چیست؟

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در مناطق ساحلی چه راهکارهایی وجود دارد؟

  • تا حد امکان در ساعات بین ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر که شدت آفتاب زیاد است، به ساحل نروید. قبل از ساعت ۱۰ و بعد از ساعت ۲، زمان مناسبی برای وقت گذراندن در کنار ساحل می‌باشد.
  • در مناطق ساحلی حتما از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید تا صورت و چشمان شما در برابر آفتاب محافظت شوند.
  • برای محافظت بیشتر می‌توانید یک چتر همراه خود داشته باشید و در بالای سر نگه دارید.
  • اگر پوست بسیار حساسی دارید که به سرعت قرمز و آفتاب سوخته می‌شود، از لباس‌های پوشیده در کنار ساحل استفاده کنید.
  • اگر به قصد آفتاب گرفتن و برنزه شده به ساحل می‌روید، حتما از روغن‌ آفتاب حاوی SPF استفاده کنید.
  • و در نهایت بهترین راه برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست، استفاده از ضدآفتاب برای مناطق ساحلی است. ضد آفتاب از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و دیگر صدمات ناشی از خورشید مانند لکه‌های تیره، پیری زودرس و سرطان پوست محافظت می‌کند به شرط آنکه ویژگی‌های زیر را داشته باشد و به طور مداوم تمدید شود.

مقالات مرتبط: راههای درمان آفتاب سوختگی پوست

مشخصات ضد آفتاب خوب برای مناطق ساحلی 

اس پی اف حداقل ۳۰

حداقل SPF مورد نیاز برای محافظت از پوست در مناطق ساحلی و غیرساحلی، SPF30 است. بنابراین در مناطق ساحلی حتما از ضد آفتابی استفاده کنید که این میزان اس پی اف را داشته باشد. ضدآفتاب‌های SPF50 برای مناطق ساحلی بهتر از ضدآفتاب‌های SPF30 هستند.

مقالات مرتبط: اس پی اف چیست و بهترین اس پی اف برای ضدآفتاب چند است؟

طیف اثر گسترده

نه تنها در مناطق ساحلی، بلکه همیشه و همه جا باید از ضد آفتابی استفاده کنید که طیف اثر گسترده داشته باشد. منظور ضدآفتابی است که از پوست در برابر انواع اشعه‌های فرابنفش یعنی UVA و UVB محافظت کند. این دو اشعه هر کدام به شکل متفاوتی روی پوست تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال اشعه UVB عامل آفتاب سوختگی است و اشعه UVA باعث پیری زودرس و بروز لکه‌های تیره می‌شود.

فرمولاسیون ضد آب یا مقاوم در برابر آب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ضد آفتاب برای مناطق ساحلی، مقاوم بودن محصول در برابر آب است. بعضی از ضدآفتاب‌ها فرمولاسیون ضد آب دارند اما بیشتر ضدآفتاب‌ها در برابر رطوبت و تعریق مقاوم هستند.

در هر صورت ضد آفتاب شما باید یکی از این دو ویژگی را داشته باشد تا در هوای شرجی کنار ساحل و موقع شنا در دریا، تاثیرش را از دست ندهد و همچنان از پوست شما محافظت کند. البته توجه داشته باشید که حتی اگر ضد آفتاب مقاوم به آب باشد، باز هم به تمدید نیاز دارد.

حجم مناسب

از آنجا که در کنار ساحل بیشتر قسمت‌های بدن پوشیده نیست، باید از ضد آفتاب هم برای صورت و هم برای بدن استفاده کنید. به همین علت ترجیحا ضدآفتابی را بخرید که حجم مناسبی داشته باشد تا بتوانید مقدار کافی از آن را به صورت و بدن خود بزنید و از لحاظ اقتصادی برایتان به صرفه باشد.

بهترین مارک ضد آفتاب برای مناطق ساحلی

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین که لقب بهترین و پرفروش‌ترین ضد آفتاب را در دنیا دارد، یکی از بهترین ضد آفتاب‌ها برای مناطق ساحلی است. این محصول با SPF50، از پوست در برابر انواع اشعه‌های UV محافظت می‌کند.

ضد آفتاب فیوژن واتر بسیار سبک و زود جذب است و به هیچ عنوان پوست را چرب و براق نمی‌کند. همچنین فاقد چربی، الکل و ترکیبات حساسیت زا است و به علت داشتن تکنولوژی Safe-Eyes، برای دور چشم نیز قابل استفاده می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول که باعث شده یک ضد آفتاب خوب برای مناطق ساحلی باشد، قابلیت مصرف آن روی پوست خیس و مرطوب است. به طور معمول ضد آفتاب روی پوست خیس قابل استفاده نیست زیرا اثر محافظتی آن کم می‌شود. اما ضد آفتاب فیوژن واتر با داشتن تکنولوژی Wet-Skin، روی پوست مرطوب و خیس قابل استفاده است و این امکان را به شما می‌دهد که در حین شنا کردن، بتوانید ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

ویژگی‌ها:

  • SPF50 و طیف اثر گسترده
  • فرمولاسیون مقاوم در برابر آب و تعریق
  • بسیار سبک و زود جذب
  • جلوه مات و نامرئی
  • فاقد چربی و الکل
  • قابل استفاده برای دور چشم
  • قابل استفاده روی پوست خیس و مرطوب
  • حجم ۵۰ میل

مقالات مرتبط: نقد و بررسی انواع ضد آفتاب ایزدین

ضد آفتاب اکتیو یونیفای ایزدین

ضد آفتاب اکتیو یونیفای ایزدین با SPF50 و طیف اثر گسترده، کاملا مناسب برای استفاده روزمره و مناطق ساحلی است. قدرت محافظت این ضد آفتاب بسیار بالا و دو برابر یک ضدآفتاب معمولی با SPF50 می‌باشد!

ضد آفتاب اکتیو یونیفای ایزدین فاقد چربی است و بافت فلوئیدی بسیار سبکی دارد. این محصول حاوی  کمپلکس DP3-Unify است که با تنظیم ملانین سازی، به شفاف سازی و یکدست شدن پوست کمک می‌کند. بنابراین اگر پوست کدر و غیریکنواختی دارید، مصرف این ضدآفتاب برای مناطق ساحلی به شما پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • قدرت محافظت دو برابر بیشتر از ضدآفتاب معمولی با SPF50
  • بافت فلوئیدی سبک و زود جذب
  • فاقد چربی
  • یکدست کننده و شفاف کننده رنگ پوست
  • حجم ۵۰ میل

ضد آفتاب فتودرم Spot-Age بایودرما

ضد آفتاب اسپات ایج بایودرما دارای قدرت محافظت بالا و خاصیت ضد چروک و ضد لک می‌باشد. این ضدآفتاب طیف اثر بسیار کاملی دارد و از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB، مادون قرمز، نور مرئی و حتی استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

این ضد آفتاب SPF50 با ماندگاری ۸ ساعته دارد و به همین علت برای استفاده در ساحل بسیار مناسب است. البته در صورت شنا کردن، باید زودتر از ۸ ساعت تمدید شود.

مزیت دیگری که این محصول را به یک ضد آفتاب مناسب برای مناطق ساحلی تبدیل کرده، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، تعریق و گرما است. به همین علت برای هوای گرم و شرجی کنار دریا کاملا ایده‌آل می‌باشد.

ویژگی‌ها:

  • SPF50 با ماندگاری ۸ ساعته!
  • ضد چروک و ضد لک
  • بافت ژل کرمی سبک
  • قابل استفاده برای دور چشم
  • مقاوم در برابر رطوبت، تعریق و گرما
  • حجم ۴۰ میل

مقالات مرتبط: نقد ضد آفتاب های بایودرما

جمع بندی نهایی:

ضدآفتاب یکی از واجبات روتین پوستی است که هر روز بدون استثنا باید استفاده شود. فرقی ندارد که هوا آفتابی است یا ابری، تابستان است یا زمستان؛ در کل ۳۶۵ روز سال باید از ضد آفتاب استفاده کنید به ویژه زمانی که به مناطق ساحلی یا گرمسیری سفر می‌کنید. در این مناطق فراموش نکنید که در کنار تفریح و خوش گذرانی، برای مراقبت از پوست خود کمی وقت بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. سوالات خود را می‌توانید در قسمت دیدگاه بنویسید و اگر تجربه‌ای درباره خرید ضدآفتاب برای مناطق ساحلی دارید، حتما با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

آیا اسپری ضد آفتاب برای مناطق ساحلی خوبه؟

بله، در صورتی که اسپری ضد آفتاب دارای SPF کافی برای محافظت از پوست باشد و فرمولاسیون مقاوم در برابر آب داشته باشد، می‌توانید در مناطق ساحلی از آن استفاده کنید.

در مناطق ساحلی، ضد آفتاب باید هر چند ساعت یک بار تمدید شود؟

به طور معمول ضد آفتاب‌ها بین ۲ تا ۴ ساعت یک بار باید تمدید شوند. در صورت شنا، ضد آفتاب را باید زودتر از موعد و بعد از گذشت ۶۰ تا ۸۰ دقیقه تمدید کنید.