زیبایی

نقد ضد آفتاب بایودرما ؛ ضدآفتاب‌های بایودرما خوبن یا نه؟

ضد آفتاب های بایودرما از گذشته تاکنون جزء ضدآفتاب‌های برتر و پرفروش در سراسر دنیا بوده و همچنان نیز هستند. ضدآفتاب‌های این برند تنوع بسیار زیادی دارند که همین مورد، انتخاب و خرید ضد آفتاب مناسب را بسیار سخت و چالش برانگیز کرده‌است. در ادامه نقد ضد آفتاب بایودرما با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب هر کدام از ضدآفتاب‌های این برند آشنا شوید و در نهایت بتوانید تشخیص دهید که کدام ضدآفتاب بایودرما برای شما مناسب است.

نقد و بررسی انواع ضد آفتاب بایودرما

نقد کرم ضد آفتاب فتودرم مکس SPF 50 بایودرما 

کرم ضد آفتاب فتودرم مکس بایودرما

کرم ضد آفتاب فتودرم مکس بایودرما

 

خواص کرم ضد آفتاب بایودرما مدل فتودرم مکس:

کرم ضد آفتاب فتودرم مکس بایودرما دارای بافت کرمی سفید رنگ است که بعد از جذب، اثر سفیدی یا حس سنگینی از خود باقی نمی‌گذارد.

از لحاظ قدرت محافظت می‌توان گفت که این ضد آفتاب به سبب داشتن SPF 50، فیلترهای ضد UV قوی و تکنولوژی Cellular Bioprotection، حداکثر حفاظت برای پوست را فراهم می‌سازد و از بروز آسیب‌هایی مانند آفتاب سوختگی، التهاب پوست، پیری زودرس و … جلوگیری می‌کند.

تکنولوژی Cellular Bioprotection که در انواع ضد آفتاب بایودرما وجود دارد، باعث محافظت عمقی‌تر شده و از تک تک سلول‌های پوستی در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. این تکنولوژی در واقع مکانیسم دفاع طبیعی پوست را فعال می‌سازد و تا ۹۹.۸% از DNA سلولی محافظت می‌کند.

کرم ضد آفتاب فتودرم مکس بایودرما کاملا فاقد ترکیبات معطر است و از این رو پوست را حساس یا تحریک نمی‌کند. همچنین تحمل پذیری بالایی دارد و برای پوست‌های حساس به نور کاملا مناسب است.

این محصول فاقد رنگ است و اگرچه بافت سفید رنگی دارد، اما پوست را به شکل غیرطبیعی سفید نمی‌کند. این ضد آفتاب به سبب داشتن بافت کرمی، باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

 

معایب:

به عنوان یک ایراد در نقد کرم ضد آفتاب بایودرما می‌توان گفت که این محصول بلافاصله بعد از جذب، پوست را کمی براق جلوه می‌دهد که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. اما بعد از گذشت یک مدت و جذب کامل ضدآفتاب، برق ناشی از آن کاهش می‌یابد.

 

این نوع کرم ضد آفتاب بایودرما برای چه نوع پوستی مناسب است؟

کرم ضد آفتاب فتودرم مکس بایودرما برای پوست‌های نرمال تا خشک مناسب است به ویژه پوست‌هایی که حساس یا خیلی روشن و دارای کک و مک هستند. توجه داشته باشید که این محصول برای دور چشم و خانم‌های باردار منع مصرف دارد.

اگر پوست شما چرب یا مختلط است، توصیه می‌شود از دیگر ضد آفتاب های بایودرما استفاده کنید که در ادامه به معرفی و نقد هر یک از آنها می‌پردازیم.

ضد آفتاب آکوافلوئید فتودرم مکس بژ روشن SPF50 بایودرما

ضد آفتاب رنگی فتودرم مکس آکوا فلوئیید بایودرما
ضد آفتاب رنگی فتودرم مکس آکوا فلوئیید بایودرما

 

مزایا:

ضد آفتاب آکوافلوئید فتودرم مکس از لحاظ عملکرد و قدرت محافظت مشابه کرم ضد آفتاب فتودرم مکس است. این ضد آفتاب نیز دارای SPF50، فیلترهای ضد UV قوی و تکنولوژی Cellular Bioprotection برای حداکثر محافظت سطحی و عمقی از پوست می‌باشد.

ضد آفتاب آکوافلوئید فتودرم مکس تا میزان ۹۹.۸% از DNA سلولی محافظت می‌کند و صدمات ناشی از آفتاب مانند پیری زودرس را به حداقل می‌رساند.

مهم‌ترین تفاوت ضد آفتاب آکوافلوئید فتودرم مکس با کرم ضد آفتاب فتودرم مکس در نوع بافت و تکسچر آنها می‌باشد. ضد آفتاب آکوافلوئید دارای بافت رقیق و کاملا بر پایه آب است که بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از کرم ضد آفتاب فتودرم مکس جذب پوست می‌شود.  بعد از جذب نیز جلوه مات‌تر و بافت سبک‌تری روی پوست دارد زیرا کاملا فاقد چربی است.

در ضد آفتاب آکوافلوئید از ترکیب ۳ نوع پودر جاذب چربی استفاده شده‌ تا از براق شدن پوست در طول روز جلوگیری شود. این محصول بر خلاف کرم ضد آفتاب فتودرم مکس، دارای رنگدانه بژ روشن است که باعث یکدست شدن رنگ پوست می‌شود و نواقص صورت را در حد طبیعی می‌پوشاند.

معایب:

بر اساس ادعای برند بایودرما، ضد آفتاب آکوافلوئید بلافاصله بعد از جذب روی پوست کاملا مات و خشک می‌شود. اما در نقد ضد آفتاب بایودرما باید گفت که چنین ادعایی صحت ندارد!

اگرچه ضد آفتاب آکوافلوئید سبک‌ترین و زودجذب‌ترین تکسچر را در بین انواع ضدآفتاب‌های بایودرما دارد، اما بعد از جذب یک برق نامحسوس روی پوست باقی می‌گذارد که با گذشت زمان، کمتر و کمتر می‌شود.

برخی افراد این برق طبیعی روی پوست را می‌پسندند و برای برخی افراد ناخوشایند است.

ضد آفتاب آکوافلوئید فتودرم مکس برای چه نوع پوستی مناسب است؟

این ضد آفتاب به سبب داشتن بافت رقیق، فاقد چربی و ترکیبات جوش زا مناسب پوست‌های چرب، مختلط و مستعد جوش می‌باشد. همچنین یک ضد آفتاب ایده‌آل برای پوست‌های حساس به نور خورشید و پوست سفید دارای کک و مک است.

این محصول به سبب داشتن فیلترهای شیمیایی برای دور چشم و خانم‌های باردار قابل استفاده نیست.

اگر به دنیال ضد آفتابی هستید که در دوران بارداری قابل استفاده باشد، توصیه می‌شود مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب بارداری را مطالعه کنید.

فلوئید ضد آفتاب فتودرم مکس بژ روشن SPF100 بایودرما

ضد آفتاب فتودرم مکس فلوئید رنگی بایودرما
ضد آفتاب فتودرم مکس فلوئید رنگی بایودرما

 

مزایا:

به عنوان اولین و مهم‌ترین ویژگی در نقد ضد آفتاب بایودرما می‌توان به SPF 100 این محصول اشاره کرد.

اگر جزء افرادی هستید که مدت زیادی را در معرض نور شدید آفتاب می‌گذرانید، به عنوان مثال کوهنورد هستید و یا برای گردشگری به مناطق گرمسیری مانند کویر می‌روید، ضد آفتاب فتودرم مکس SPF100 بایودرما برای شما کاملا مناسب است. این محصول به علت داشتن SPF100 می‌تواند از پوست در برابر تابش شدید و طولانی مدت آفتاب محافظت کند.

این ضد آفتاب نیز همانند دیگر ضدآفتاب‌های بایودرما دارای فیلترهای ضد UV قوی و تکنولوژی Cellular Bioprotection است که باعث محافظت حداکثر از سلول‌های پوستی و جلوگیری از آسیب‌های سطحی و عمقی می‌شود.

از لحاظ تکسچر می‌توان گفت که بافت این ضد آفتاب رقیق‌تر از کرم ضدآفتاب فتودرم مکس و غلیظ ‌تر از مدل آکوافلوئید است.

معمولا ضد آفتاب‌های فلوئیدی دارای بافت رقیق و بسیار زودجذب هستند. اما فلوئید ضد آفتاب فتودرم مکس به سبب داشتن SPF100، بافت کمی غلیظ تر دارد اما نه به گونه‌ای که روی پوست احساس سنگینی ایجاد کند یا جذب سختی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های این ضد آفتاب داشتن رنگدانه بژ روشن است که باعث کاور شدن و یکدست شدن طبیعی رنگ پوست می‌شود.

توجه:

یک مورد بسیار مهم در نقد ضد آفتاب بایودرما اس پی اف ۱۰۰ این محصول است که بسیار فریبنده می‌باشد و هر فردی را ترغیب به خرید آن می‌کند. در صورتی که افراد عادی برای گذراندن فعالیت‌های روزمره خود در محیط بیرون از خانه، به این مقدار اس پی اف نیازی ندارند!

برای افراد عادی ضد آفتاب فتودرم مکس SPF50 بایودرما مدل کرمی یا آکوافلوئید گزینه‌های مناسب‌تری هستند. اما اگر شما مدت زیادی را در معرض آفتاب شدید می‌گذرانید و امکان تمدید به موقع ضد آفتاب را ندارید، توصیه می‌شود از ضد آفتاب فتودرم مکس SPF100 استفاده کنید.

معایب:

در برخی موارد گزارش شده که این ضد آفتاب روی پوست اصطلاحا Peel یا پوسته پوسته می‌شود و پخش آسانی ندارد. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می‌شود قبل از مصرف، ضد آفتاب را کاملا تکان دهید تا تکسچر آن یکدست‌تر شود.

مورد بعدی که در نقد و بررسی ضد آفتاب بایودرما می‌توان عنوان کرد، جلوه کمی براق این محصول بعد از جذب توسط پوست است. بنابراین اگر به ضدآفتاب‌های کاملا مات علاقه دارید، موقع خرید این نکته را در نظر بگیرید.

فلوئید ضد آفتاب فتودرم مکس SPF100 بایودرما برای چه نوع پوستی مناسب است؟

فرمولاسیون و تکسچر این ضدآفتاب ایده‌آل برای پوست‌های چرب و مختلط می‌باشد. همچنین به سبب داشتن تحمل پذیری بالا برای پوست‌های حساس نیز قابل استفاده است.

ضد آفتاب فتودرم مکس SPF100 نیز مانند دیگر ضد آفتاب های بایودرما، برای دور چشم و خانم‌های باردار قابل استفاده نیست زیرا جزء ضد آفتاب‌های شیمیایی است.

اگر می‌خواهید تفاوت ضد آفتاب شیمیایی با فیزیکی را بدانید، می‌توانید مقاله مقایسه ضد آفتاب فیزیکی با شیمیایی را مطالعه کنید.

اگر سوال یا تجربه‌ای درباره ضد آفتاب‌های بایودرما دارید، ممنون می‌شویم در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.