زیبایی

آموزش خودآرایی صورت در منزل برای مبتدی‌ ها

امروزه اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند به جای رفتن به آرایشگاه و پرداخت هزینه زیاد، با استفاده از ترفندهای ساده و امروزی بتوانند خود را در منزل آرایش کنند. در مقاله آموزش خودآرایی صورت به شما یاد می‌دهیم که چگونه در منزل به ساده‌ترین روش و با صرف کمترین هزینه خود را آرایش کنید. همچنین بهترین محصولات مناسب برای آرایش صورت در خانه را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آموزش گام به گام میکاپ صورت

۱) پاکسازی و آماده‌سازی صورت

پاکسازی صورت برای خودآرایی

در اولین مرحله از آموزش خودآرایی در منزل باید پوست خود را کاملا تمیز کنید. برای انجام این کار ابتدا صورت را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید و سپس از تونر استفاده کنید.

بعد از آنکه پوست کاملا تمیز شد، از آبرسان و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوست کاملا آبرسانی و آماده برای استفاده از کرم پودر شود.

اگر می‌خواهید آرایش بهتر و ماندگارتری داشته باشید، می‌توانید از یک پرایمر آرایشی مناسب نیز استفاده کنید. اگر با این محصول و کاربردهای آن آشنایی ندارید، می‌توانید مقاله فرق کانسیلر و پرایمر چیست را مطالعه کنید تا با ویژگی‌های هر دو محصول کاملا آشنا شوید.

۲) استفاده از کرم پودر

خودآرایی صورت با کرم پودر مناسب
خودآرایی صورت با کرم پودر مناسب

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل آموزش آرایش صورت در خانه ، استفاده از کرم پودر است زیرا اگر از کرم پودر مناسبی استفاده نکنید و یا نتوانید آن را به خوبی پخش و محو کنید، آرایشتان به یک فاجعه بزرگ تبدیل می‌شود. پس اولین قدم خرید کرم پودر مناسب بر اساس نوع پوست و تناژ رنگی پوست است.

کرم پودر مک مدل استودیو فیکس مناسب انواع پوست و کرم پودر آنتی آکنه آموتیا یک محصول تخصصی برای پوست‌های چرب مستعد جوش می‌باشد. هر دوی این محصولات پوشانندگی بالا، بافت سبک و تنوع رنگی خوبی دارند. فقط کافیست بر اساس نوع پوستتان، یکی از این دو محصول را انتخاب کنید.

برای پخش کرم پودر نیز می‌توانید از اسفنج آرایشی و یا براش مخصوص کرم پودر استفاده کنید. فقط اسفنج حتما باید به صورت مرطوب و براش به صورت خشک باید استفاده شود.

توجه: اگر جوش‌های قرمز یا رد باقی از جوش روی صورتتان دارید و می‌خواهید پوشانده شود، این مقاله را بخوانید: چگونه جای جوش را با آرایش محو کنیم؟

۳) سومین مرحله آموزش خودآرایی صورت: استفاده از کانسیلر

برای پوشاندن تیرگی زیر چشم‌ها باید از کانسیلر استفاده کنید. به این منظور کانسیلر را به شکل یک مثلث وارونه در زیر چشم بزنید و سپس با استفاده از اسفنج مرطوب و یا براش خشک، شروع کنید به پخش کردن و محو کردن کانسیلر.

  • کانسیلر را دقیقا تا زیر پلک پایین نزنید زیرا بیشتر در خطوط جمع می‌شود و چشم‌ها را پف دار جلوه می‌دهد. در عوض کانسیلر را کمی پایین تر بزنید و تا نزدیک چشم‌ها پخش و محوش کنید. اجازه دهید یک مرز باریک تیره رنگ بین چشم‌ها و کانسیلر باقی بماند.
  • قبل از زدن کانسیلر حتما از کرم دور چشم استفاده کنید.

توجه: اگر تیرگی زیر چشمانتان شدید است و تنها با کانسیلر پوشانده نمی‌شود، این مقاله را بخوانید: چگونه سیاهی دور چشم را با آرایش بپوشانیم؟

۴) کانتورینگ صورت

استفاده از تکنیک کانتورینگ یک مرحله اختیاری در آموزش خود آرایی صورت است که می‌توانید انجام ندهید. اما فراموش نکنید که تاثیر چشمگیری روی زیبایی چهره دارد و می‌تواند آرایش معمولی را به یک میکاپ حرفه‌ای تبدیل ‌کند.

برای کانتور کردن صورت به دو محصول آرایشی نیاز دارید: برنزر و کانسیلر.

برنزر را که رنگ تیره‌تری دارد روی دو طرف تیغه بینی، زیر استخوان گونه، زیر فک و بالای پیشانی بزنید. سپس کانسیلر را که رنگ روشن‌تری دارد روی تیغه بینی، چانه و قسمت وسط پیشانی بزنید. در آخر هر کدام از این رنگ‌ها را در جای خود محو کنید.

کانسیلر سافت فوکس آموتیا و کانتور مایع آموتیا دو محصول عالی و باکیفیت هستند که می‌توانید برای کانتور صورت استفاده کنید.

۵) استفاده از پودر فیکس و رژگونه

پودر فیکس همانطور که از نامش پیداست، آرایش را فیکس کرده و بدون تغییر حفظ می‌کند. در این مرحله از آموزش خودآرایی صورت می‌توانید از پودر فیکس فقط برای تثبیت کانسیلر و خط کانتور گونه استفاده کنید. به این ترتیب که باید کمی پودر فیکس در زیر چشم و زیر خط کانتور گونه‌ها بزنید.

با انجام این کار دیگر کانسیلر در خطوط زیر چشم جمع نشده و خط کانتور گونه‌ها نیز جابه‌جا نمی‌شود.

برای زدن رژگونه می‌توانید از رژگونه مایع و یا پودری استفاده کنید و کمی از آن را روی قسمت برجسته گونه‌ها بزنید.

۶) آموزش خودآرایی برای آرایش چشم

خودآرایی دور چشم
آموزش خودآرایی دور چشم

قبل از شروع آرایش چشم ابتدا کمی کانسیلر روی پشت پلک بزنید تا یک سطح یکدست و صاف برای زدن سایه ایجاد شود. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • یک رنگ سایه با تناژ کرم مایل به قهوه‌ای روشن انتخاب کنید و روی کریس پلک (قسمت گودی پشت چشم) بزنید و با حرکات رفت و برگشتی محوش کنید.
  • کمی از یک سایه تیره رنگ مانند قهوه‌ای تیره یا مشکی را روی گوشه خارجی پلک‌ها بزنید و به سمت بیرون چشم محوش کنید.
  • سپس کمی سایه شاین دار روی قسمت میانی و گوشه داخلی پلک‌ها بزنید.
  • در آخر آرایش چشم را با استفاده از یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده مانند ریمل بمباستیک دوسه تکمیل کنید. در صورت تمایل می‌توانید خط چشم بکشید تا چشمانتان حالت دار و کشیده به نظر برسند.

۷) رژلب

ما در آموزش خودآرایی صورت به شما نمی‌گوییم که چه رنگ رژلبی باید بزنید زیرا این کاملا بستگی به سبک آرایش و رنگ لباس شما دارد. در این مرحله ما فقط روش صحیح رژلب زدن را به شما آموزش می‌دهیم:

  • ابتدا با استفاده از خط لبی که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ رژتان است، لب‌های خود را دورگیری کنید.
  • سپس رژلب انتخابی خود را روی کل لب بکشید.
  • برای آنکه لب‌هایتان حجیم‌تر به نظر برسند، می‌توانید کمی از یک رژلب روشن‌تر را روی قسمت میانی لب‌ها بزنید و با انگشت یا براش مخصوص رژلب محوش کنید.

۸) آخرین مرحله آموزش آرایش صورت در خانه : استفاده از هایلایتر و اسپری فیکس

در این مرحله با استفاده از هایلایتر می‌توانید آرایش خود را درخشان و خیره کننده جلوه دهید. اگر نمی‌دانید چگونه باید از هایلایتر استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هایلایتر چیست را مطالعه نمایید.

در آخرین مرحله از آموزش خودارایی باید از اسپری فیکس استفاده کنید تا کل آرایشتان تثبیت شود و تا ساعت‌ها بدون تغییر باقی بماند.

اکنون آرایش شما تکمیل شده و هیچ کم و کسری ندارد.

سوالات و نظرات خود درباره مراحل آموزش خودآرایی و محصولات معرفی شده را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.