پوست, زیبایی

آموزش کامل پوشاندن سیاهی زیر چشم با کانسیلر

یکی از بزرگترین معضلات خانم‌ها موقع آرایش کردن، پوشاندن سیاهی زیر چشم با کانسیلر است. همه ما شنیده‌ایم که بهترین کرم برای پوشاندن سیاهی دور چشم ، همان محصول معروف همیشگی یعنی کانسیلر می‌باشد در صورتی که واقعیت چیز دیگری است! کانسیلر به تنهایی نمی‌تواند تیرگی زیر چشم‌ها را بپوشاند و برای انجام این کار به چند محصول آرایشی نیاز دارید که باید به ترتیب و با مهارت کافی از آنها استفاده کنید.

در این مقاله می‌توانید صفر تا صد آموزش آرایش دور چشم را یاد بگیرید و با بهترین روش پوشاندن سیاهی زیر چشم آشنا شوید. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

چگونه سیاهی دور چشم را با آرایش بپوشانیم؟ 

سیاهی زیر چشم یک مشکل بسیار رایج است که دلایل مختلفی دارد و در برخی موارد قابل درمان است. شما با آرایش و استفاده از کانسیلر فقط می‌توانید تیرگی زیر چشم‌ها را به صورت موقت بپوشانید.

پس بهتر است قبل از هر چیزی اول علت این تیرگی را پیدا کنید و سپس به فکر درمانش باشید. برای اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید مقاله علت کبودی زیر چشم را مطالعه کنید و سپس در ادامه مراحل پوشاندن سیاهی دور چشم با ما همراه باشید.

 

۱) آماده‌سازی پوست

قبل از شروع آرایش دور چشم ابتدا باید از یک کرم دور چشم مناسب استفاده کنید تا پوست اطراف چشم کاملا آبرسانی و آماده برای استفاده از محصولات بعدی شود.

توجه داشته باشید که نباید کرم را دقیقا زیر چشم بزنید. محل صحیح زدن کرم دور چشم کمی پایین‌تر از پلک زیرین است؛ یعنی جایی در بین چشم و استخوان گونه که بیشترین گودی را دارد. بعد با حرکات ضربه‌ای ملایم کرم را پخش کنید و با ملایمت ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

سپس ادامه مراحل پوشاندن سیاهی زیر چشم با کانسیلر را انجام دهید.

 

۲) استفاده از کالر کورکتور نارنجی

در مرحله بعد باید از محصولی استفاده کنید که بتواند رنگ تیره زیر چشم‌ها را خنثی کند. این محصول همان کالر کورکتور به معنای اطلاح کننده رنگ است که رنگ‌های مختلفی مانند نارنجی، سبز، بنفش و … دارد.

هر کدام از این رنگ‌ها برای اصلاح مورد خاصی کاربرد دارند مانند تیرگی زیر چشم، جوش‌های قرمز، کبودی و … .

برای پوشاندن سیاهی زیر چشم باید از کالر کورکتور نارنجی استفاده کنید. رنگ نارنجی به خوبی حلقه تیره زیر چشم‌ها را خنثی کرده و می‌پوشاند.

رفع تیرگی دور چشم با رژ قرمز نیز یک روش دیگر برای افرادی است که کالر کورکتور ندارند و ترجیح می‌دهند بدون هزینه اضافه، بتوانند سیاهی زیر چشم‌ها را کاور کنند. برای اینکه این روش بهتر نتیجه بدهد، رنگ قرمز رژلب را با توجه به تناژ رنگی پوستتان انتخاب کنید:

پوست روشن: رژ قرمز با ته مایه صورتی

برای پوست معمولی: رژ قرمز مایل به ارغوانی

پوست تیره: رژ قرمز مایل به نارنجی یا مرجانی

توجه: اگر جای قرمز جوش روی صورتتان دارید، مقاله چگونه جای جوش را با آرایش محو کنیم را بخوانید تا با مراحل پوشاندن جوش‌های قرمز روی صورت آشنا شوید.

 

۳) پوشاندن سیاهی زیر چشم با کانسیلر

استفاده از کانسیلر مایع برای پوشاندن سیاهی زیر چشم

استفاده از کانسیلر مایع برای پوشاندن سیاهی زیر چشم

جهت استفاده از کانسیلر برای سیاهی دور چشم باید این محصول را مستقیما روی رنگ نارنجی کالر کورکتور بزنید و سپس با کمک اسفنج کوچک و حرکات ضربه‌ای ملایم، محوش کنید.

برای آنکه نتیجه کار خوب از آب در آید، به چند نکته توجه داشته باشید:

  • اسفنج را قبل از استفاده حتما مرطوب کنید و با ملایمت روی پوست ضربه بزنید تا کانسیلر پخش و محو شود. به هیچ عنوان اسفنج را روی پوست نکشید زیرا هم کانسیلر و هم رنگ نارنجی زیر آن را پاک می‌کند.
  • یک مرتبه حجم زیادی از کانسیلر را زیر چشم نزنید. با مقادیر کم شروع کنید و اگر رنگ نارنجی یا قرمز رژ لب به خوبی کاور نشد، مجددا مقدار دیگری کانسیلر بزنید.
  • یک اشتباه رایج که اکثر افراد انجام می‌دهند، انتخاب کانسیلر چند درجه روشن‌تر از رنگ پوستشان است. چنین کانسیلری نه تنها سیاهی زیر چشم‌ را نمی‌پوشاند، بلکه آن را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد. پس حتما از کانسیلری استفاده کنید که نهایتا یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد.
  • برای پوشاندن سیاهی زیر چشم ترجیحا از کانسیلرهای مایع استفاده کنید که بافت سبک‌تری دارند و راحت تر روی پوست پخش می‌شوند.

توجه: کانسیلر فقط برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده نمی‌شود. این محصول کاربردهای دیگری هم در آرایش دارد که برای آشنایی با آنها می‌توانید مقاله کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد را مطالعه کنید.

 

بهترین کانسیلر برای سیاهی دور چشم

چندتا از بهترین کانسیلرهای مایع سبک با پوشانندگی بالا که می‌توانید برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده کنید عبارتند از:

۴) مرحله نهایی پوشاندن سیاهی زیر چشم؛ تثبیت کانسیلر با پودر فیکس

تثبیت پودر فیکس با کانسیلر

تثبیت پودر فیکس با کانسیلر

در آخرین مرحله آموزش آرایش دور چشم باید با استفاده از پودر فیکس، کانسیلر را تثبیت کنید تا در خطوط زیر چشم جمع نشود. اگر تیرگی زیر چشمانتان هنوز نیاز به کاور بیشتری داشت، می‌توانید از یک پودر فیکس رنگی مانند پودر فیکس رنگی فلورمار استفاده کنید که علاوه بر تثبیت کانسیلر، خاصیت پوشانندگی نیز دارد.

کلام آخر:

برای پوشاندن سیاهی زیر چشم با آرایش باید چند مرحله ساده را به ترتیب انجام دهید تا در نهایت بتوانید این تیرگی را به طور کامل بپوشانید. اما فراموش نکنید که این روش‌ها و مراحل موقتی هستند و حتما باید به فکر درمان تیرگی زیر چشمان خود باشید.

سوالات و نظرات خود در این باره را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.