پوست

بهترین ترفندها برای از بین بردن قرمزی جوش صورت

جوش‌های قرمزی که روی صورت و نقاط مختلف بدن ایجاد می‌شوند، بسیار آزاردهنده و حتی گاهی دردناک هستند. در واقع قرمز بودن این جوش‌ها باعث می‌شود تا نسبت به جوش‌های سرسیاه و سرسفید، بیشتر در معرض دید باشند. به همین علت به محض آنکه جوش قرمز روی صورت به وجود می‌آید، همه به دنبال راهی برای کاهش قرمزی آن هستند. در این مقاله چند روش بسیار ساده و تاثیرگذار برای از بین بردن قرمزی جوش صورت به شما معرفی می‌کنیم.

با انجام این روش‌ها قرمزی و التهاب جوش تسکین پیدا می‌کند و در نتیجه جوش‌ها سریع‌تر از بین می‌روند.

 

بهترین روش‌ها برای از بین بردن قرمزی جوش صورت

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا بعضی جوش‌ها به رنگ قرمز، بعضی‌ها به رنگ سفید و حتی گاهی به رنگ سیاه هستند!؟ در ابتدا باید بدانید که علت بروز همه این نوع جوش‌ها، انسداد منافذ پوست با سلول‌های مرده، چربی اضافه و باکتری‌ها می‌باشد.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث انسداد منافذ پوست و بروز آکنه می‌شوند. برای دانستن این دلایل و همچنین راه‌های پیشگیری، می‌توانید مقاله علت بروز جوش صورت را مطالعه کنید.

اما سوال اصلی اینجاست که چرا بعضی از جوش‌ها قرمز رنگ می‌شوند؟ پاسخ این سوال را در ادامه مطلب خواهیم گفت.

 

علت جوش قرمز روی صورت و بدن چیست؟

علت اصلی قرمزی بعضی از جوش‌ها، التهاب است. این جوش‌های قرمز رنگ در اصطلاح علمی “پاپول” نامیده می‌شوند. در برخی موارد این جوش‌ها بسیار بزرگ و دردناک هستند و دستکاری آنها می‌تواند باعث افزایش التهاب و قرمزی جوش شود.

 

تفاوت جوش سر قرمز با جوش سر سیاه و سر سفید چیست؟

انواع مختلف جوش می‌توانند سر بسته یا سر باز باشند. اگر سر بسته باشند به رنگ سفید دیده می‌شوند و اگر سر باز باشند، در اثر تماس با هوا و اکسیداسیون به رنگ سیاه درمی‌آیند. اگر این جوش‌ها همراه با التهاب باشند، از نوع پاپول یا همان جوش‌های قرمز هستند و اگر همراه با عفونت باشند، جوش چرکی یا پوستول (Pustule) نام دارند.

بنابراین برای درمان قرمزی جوش صورت باید با روش‌های موثر، التهاب جوش را برطرف کرد. به این منظور می‌توانید ترفندهای زیر را انجام دهید:

 

۶ راهکار ساده برای رفع قرمزی جوش صورت: 

 

۱) پوست خود را تمیز نگه دارید.

یکی از راه‌های موثر برای کاهش التهاب جوش و درمان هر چه سریع‌تر آکنه، حفظ پاکیزگی پوست صورت می‌باشد. به این منظور روزی دو مرتبه صبح و شب، صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید. شوینده‌ای که استفاده می‌کنید باید مناسب برای پوست مستعد جوش باشد و به هیچ عنوان پوست شما را خشک یا آزرده نکند.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی:

فوم شستشوی صورت زردچوبه نوتروژینا

 

زردچوبه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب است و به عنوان یک تسکین دهنده قوی برای پوست عمل می‌کند. فوم شستشوی نوتروژینا حاوی این ماده موثر برای رفع التهاب پوست می‌باشد و بدون ایجاد حس خشکی، پوست صورت را به خوبی تمیز می‌کند.

 

مقالات مرتبط: فواید زردچوبه برای پوست چیست؟

 

نکته مهم دیگری که برای حفظ پاکیزگی پوست باید بدانید، عدم استفاده زیاد از لوازم آرایش است. توصیه می‌شود تا حد امکان آرایش نکنید و در مواقع لزوم، میکاپ خود را سریع پاک کنید و اجازه ندهید مدت طولانی روی پوست باقی بماند.

۲) از تونر غافل نشوید.

همانطور که گفته شد برای از بین بردن قرمزی جوش صورت، حفظ پاکیزگی پوست بسیار مهم است. تونر با قدرت پاک کنندگی عمیقی که دارد، هر نوع آلودگی باقی مانده در پوست را تمیز کرده و فرآیند پاکسازی را تکمیل می‌کند.

علاوه بر این تونر قدرت آبرسانی به پوست، تنظیم PH و تسکین التهابات پوستی را دارد. در نتیجه برای رفع قرمزی جوش صورت بسیار مفید است.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی:

تونر پاک کننده ضدجوش و منافذ نوتروژینا visibly clear

 

این تونر علاوه بر پاکسازی عمیق پوست و تنظیم PH، به کاهش منافذ باز و درمان جوش‌های صورت کمک می‌کند. ترکیبات ضد جوش و تسکین دهنده در این محصول، التهاب و قرمزی جوش را تسکین می‌دهند.

۳) محصولات ضد جوش را به روتین پوستی اضافه کنید.

یکی از محصولاتی که برای درمان سریع قرمزی جوش بسیار مفید است، ضد جوش موضعی می‌باشد.

این محصولات حاوی ترکیبات ضد جوش و ضد التهاب هستند و علاوه بر رفع قرمزی جوش، باعث می‌شوند تا جوش‌های صورت هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کنند.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی:

سرم نیاسینامید اوردینری

 

این سرم حاوی نیاسینامید و زینک به عنوان دو ترکیب ضد التهاب و ضد جوش قوی است. نیاسینامید برای درمان جوش و منافذ باز و همچنین کنترل چربی بسیار مفید می‌باشد. در کنار آن زینک با خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری به رفع قرمزی، التهاب و درمان جوش کمک می‌کند. 

 

مقالات مرتبط: نیاسینامید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

۴) از آبرسانی استفاده کنید که تسکین دهنده پوست باشد.

اگر بیشتر اوقات با جوش‌های قرمز روی صورتتان درگیر هستید، محصولی را به عنوان آبرسان استفاده کنید که تسکین دهنده و التیام بخش پوست باشد تا به رفع التهاب و قرمزی جوش کمک کند.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی:

آبرسان تسکین دهنده زردچوبه نوتروژینا  

 

همانطور که گفته شد زردچوبه برای تسکین و حفظ آرامش پوست بسیار مفید است. به این منظور می‌توانید مرطوب کننده روزانه خود را از لاین زردچوبه نوتروژینا انتخاب کنید.

۵) برای از بین بردن قرمزی جوش صورت، هر روز ضد آفتاب بزنید.

آفتاب یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث التهاب پوست می‌شود و جوش‌های قرمز صورت را تشدید می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق هر روز بدون استثنا حتی در هوای ابری و بارانی، ضد آفتاب بزنید.

برای آشنایی با ضد آفتاب‌های مناسب پوست مستعد جوش، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

 

مقاله پیشنهادی: راهنمای کامل برای خرید ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار

 

۶) روش‌های خانگی را امتحان کنید.

تعدادی روش خانگی ساده برای رفع سریع قرمزی جوش صورت وجود دارند. از جمله این روش‌ها می‌توان به گذاشتن کمپرس یخ و یا حلقه‌های خیار اشاره کرد که هر دو باعث خنکی و کاهش التهاب جوش می‌شوند.

توجه داشته باشید که یخ را نباید به صورت مستقیم روی جوش قرار دهید، بلکه باید آن را در داخل یک پارچه نازک بپیچید و بعد روی جوش‌ها بگذارید.

این روش‌های خانگی در عین حال که ساده و تاثیرگذار هستند، اما بیشتر نقش مکمل درمانی را دارند و به تنهایی کافی نیستند! توصیه می‌شود این روش‌ها را همراه با سایر نکات گفته شده انجام دهید تا بهترین نتیجه را از درمان قرمزی جوش صورت بگیرید.

 

چگونه قرمزی جوش را بپوشانیم؟

همانطور که می‌دانید از بین بردن قرمزی جوش صورت در یک روز امکان پذیر نیست! به همین علت گاهی اوقات چاره‌ای به جز پوشاندن قرمزی جوش با آرایش ندارید.

خوشبختانه یک ترفند آرایشی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید قرمزی جوش را کاملا بپوشانید؛ طوری که انگار پوستتان کاملا صاف و یکدست است و هیچ گونه قرمزی ندارد. برای آشنایی با این ترفند پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترفند پوشاندن جای جوش با آرایش را مطالعه کنید.

 

جمع بندی نهایی:

به خاطر داشته باشید که هر عاملی باعث التهاب و تحریک پوست شود، قرمزی جوش‌ را تشدید می‌کند و هر عاملی که به تسکین التهاب کمک کند، قرمزی جوش‌ها را کاهش می‌دهد.

بنابراین برای رفع قرمزی جوش صورت از محصولاتی استفاده کنید که خاصیت ضد جوش و ضد التهاب دارند. حتی مرطوب کننده و ضد آفتاب روزانه خود را نیز بر همین اساس انتخاب کنید.

همچنین تحت هیچ شرایطی به جوش‌های صورت دست نزنید و سعی نکنید آنها را بترکانید.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر هنوز برای از بین بردن قرمزی جوش صورت نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.