پوست, زیبایی

راز پرپشت شدن مژه طبیعی بدون کاشت

مژه‌های پرپشت و بلند تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها دارند و جذابیت و گیرایی چشم‌ها را چندین برابر می‌کنند. به همین علت اکثر خانم‌ها به دنبال روشی برای پرپشت شدن مژه هایشان هستند.

برای آنکه مژه‌های پرپشت و بلندی داشته باشید، روش‌های مختلف زیادی وجود دارند که یکی از آنها کاشت مژه است؛ روشی بسیار ساده و سریع برای بلند شدن مژه ‌ها که البته معایب خاص خود را دارد. از جمله این معایب می‌توان به هزینه زیاد و آسیب دیدن مژه‌های طبیعی اشاره کرد. به همین علت بسیاری از افراد طرفدار کاشت مژه نیستند و ترجیح می‌دهند تا مژه‌های طبیعی خودشان پرپشت و زیبا باشند.

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با روش‌های تقویت و مراقبت از مژه طبیعی آشنا شوید و بتوانید بدون انجام کاشت مژه، مژه‌های بلند و زیبایی داشته باشید.

 

برای پرپشت شدن مژه ها چه باید کرد؟

با کمی جستجو در فضای مجازی، روش‌های زیادی برای تقویت مژه پیدا خواهید کرد که بعضی از آنها بسیار ساده و بی دردسر هستند. اما بد نیست بدانید که اکثر این روش‌ها نه تنها کارایی ندارند، بلکه باعث آسیب به چشم‌ و مژه‌های شما نیز می‌شوند!

از آنجا که چشم‌ها یک عضو بسیار حساس در صورت هستند و به مراقبت ویژه نیاز دارند، مسلما نباید هر ترکیبی را در تماس مستقیم با چشم قرار داد. پس به روش‌هایی که در فضای مجازی می‌بینید یا از دیگران می‌شنوید، به راحتی اطمینان نکنید!

در ادامه این مطلب ما فقط روش‌هایی را برای تقویت رشد مژه به شما معرفی می‌کنیم که اثربخشی آنها به اثبات رسیده و کاملا بی خطر هستند. اما قبل از آشنایی با این روش‌ها بهتر است بدانید که چرا بعضی افراد مژه‌های کوتاه و کم پشتی دارند؟

علت ریزش مژه چیست؟

عوامل زیادی می‌توانند باعث ریزش و کم پشت شدن مژه‌ها شوند. این عوامل عبارتند از:

  • ژنتیک
  • افزایش سن
  • تغییرات هورمونی
  • سوء تغذیه
  • استفاده از لوازم آرایش بی کیفیت و نامرغوب
  • بیماری زمینه‌ای یا مصرف یک داروی خاص
  • عدم مراقبت صحیح از مژه ها

 

نکاتی برای درمان ریزش مژه و پرپشت شدن مژه ها

 

۱) مژه های خود را همیشه تمیز نگه دارید.

تمیز نگه داشتن مژه‌ها اولین قدم برای داشتن مژه‌ های پرپشت، بلند و سالم است. مژه‌ها تنها جنبه زیبایی ندارند و وظیفه اصلی‌شان، محافظت از چشم‌ها می‌باشد. به همین علت آلودگی‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب می‌کنند تا این عوامل وارد چشم نشده و باعث ایجاد عفونت نشوند.

بنابراین مژه‌ها نیز همانند پوست و مو نیاز به شستشو دارند. در غیر این صورت تجمع آلودگی‌ها و مواد آرایشی روی مژه‌، باعث سنگینی و در نهایت ریزش مژه‌ها می‌شود.

برای شستشوی چشم و مژه تنها از محصولی استفاده کنید که به طور ویژه برای این ناحیه حساس ساخته شده باشد. به عنوان مثال شامپو شستشوی پلک و مژه آیسول یک محصول کاملا تخصصی و مورد تایید چشم پزشکان است که بدون ایجاد حساسیت، ناحیه پلک و مژه را شستشو می‌دهد. علاوه بر این جنبه درمانی نیز دارد و به رفع مشکلاتی نظیر گل مژه، بلفاریت و شالازیون کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن آرایش چشم، قبل از شستشو باید میکاپ خود را با یک پاک کننده آرایشی که مناسب دور چشم است، کاملا تمیز کنید. دو محصول پیشنهادی بسیار عالی پاک کردن آرایش چشم عبارتند از:

۲) برای بلند شدن مژه ها از محصولات تقویت کننده مژه استفاده کنید.

استفاده از محصولات تقویتی یک روش بسیار ساده برای پرپشت شدن مژه ها است. این محصولات بر اساس چرخه رشد مژه‌ها طراحی و ساخته شده‌اند و مکانسیم اثر آنها به گونه‌ایست که مژه‌ها را در فاز رشد نگه می‌دارند. در نتیجه باعث افزایش طول، حجم و ضخامت مژه‌ها می‌شوند. حتی به مشکی شدن مژه‌ها نیز کمک می‌کنند.

 

معرفی بهترین تقویت کننده مژه:

محصولات پرپشت کننده مژه که بیشترین میزان رضایت و فروش را دارند و اثربخشی آنها کاملا مشهود است عبارتند از:

۳) یک برس مخصوص برای شانه زدن مژه هایتان داشته باشید.

شانه زدن مژه ها باعث حذف آلودگی‌های باقی مانده، باز شدن گره مژه‌ها و حتی تحریک فولیکول مژه می‌شود که نتیجه آن، رشد سریع‌تر مژه‌ها است.

به همین علت حتما یک برس مخصوص برای مژه‌هایتان داشته باشید و مژه‌های خود را هر روز به ویژه بعد از شستشو، شانه بزنید. مطمئن باشید بعد از مدتی تاثیرات مثبت آن را خواهید دید.

 

۴) از هر نوع لوازم آرایشی استفاده نکنید.

استفاده از لوازم آرایش فیک و نامرغوب، آسیب بسیار جدی به چشم‌ و مژه‌ وارد می‌کند و می‌تواند باعث ریزش مژه ‌ها شود. به همین علت توصیه می‌شود محصولات آرایشی خود را فقط از برندهای ایرانی و خارجی معتبر و شناخته شده خریداری کنید.

 

مقالات مرتبط: چگونگی تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی

 

۵) در انتخاب ریمل روزانه خود دقت کنید.

برای آرایش روزانه تا حد امکان از لوازم آرایش ضد آب مانند خط چشم یا ریمل ضد آب استفاده نکنید زیرا این محصولات به سختی پاک می‌شوند و پروسه پاک کردن آنها می‌تواند به مژه‌هایتان آسیب برساند.

از طرفی ریمل‌هایی که حجم دهنده بسیار قوی هستند و احساس سنگینی روی مژه‌ها ایجاد می‌کنند، برای استفاده روزانه اصلا گزینه مناسبی نیستند و بهتر است فقط در مواقع خاص استفاده شوند.

برای استفاده روزانه توصیه می‌شود به جای ریمل‌های سنگین و ضدآب، از ریمل‌های سبک و تقویتی استفاده کنید. ریمل مجیشن آموتیا و ریمل بیگ بلد ایزادورا دو نمونه از ریمل‌های سبک برای استفاده روزانه هستند که به حفظ سلامت و تقویت مژه ها کمک می‌کنند.

 

۶) برای تقویت رشد مژه، ماساژ پلک را امتحان کنید.

 

یکی از ترفندهای بسیار ساده که به بلند شدن مژه ها کمک می‌کند، ماساژ دادن پلک‌ها است. انجام این کار باعث تقویت جریان خون، تحریک فولیکول مو و در نهایت رشد بهتر و سریع‌تر مژه‌ها می‌شود.

روش‌های زیادی برای ماساژ پلک وجود دارند که بسیاری از آنها برای رفع افتادگی پلک هستند. اما اگر هدف شما پرپشت شدن مژه هایتان است، فقط کافیست انگشت حلقه خود را در امتداد خط مژه از داخل به سمت خارج با حرکات دورانی ملایم حرکت دهید.

 

مقالات مرتبط: صفر تا صد روتین مراقبت از پوست دور چشم

 

باورهای غلط برای پرپشت شدن مژه ها 

 

  • پرپشت شدن مژه با وازلین

یک تصور بسیار رایج و کاملا غلط این است که وازلین می‌تواند به رشد مژه‌ و ابروها کمک کند. در حالیکه وازلین یکی از مشتقات نفتی است و در فرمولاسیون آن هیچ ترکیب مفیدی برای تقویت رشد مژه وجود ندارد!

تنها علتی که وازلین برای تقویت مژه ها توصیه می‌شود، خاصیت مرطوب کنندگی آن است که حتی اگر صحت هم داشته باشد، نباید فراموش کنید که وازلین یک ترکیب نفتی است که می‌تواند باعث حساسیت چشم و آسیب به مژه‌ها شود. بنابراین به هیچ عنوان از وازلین برای مژه های خود استفاده نکنید.

 

  • تقویت مژه با روغن گیاهی

شاید روغن‌های گیاهی دارای ترکیبات مفید برای پرپشت شدن مژه ها باشند، اما استفاده از آنها برای ناحیه حساس دور چشم به هیچ عنوان ایمن نبوده و ممکن است باعث حساسیت چشم شود.

همانطور که گفته شد فقط باید از ترکیب یا محصولی برای دور چشم استفاده کنید که سازگار با ناحیه حساس دور باشد. مصرف خودسرانه روغن‌های گیاهی و ماسک‌های خانگی می‌تواند باعث سوزش، قرمزی و التهاب چشم‌ها شود. چه بسا که فواید بسیاری از روغن‌های گیاهی برای رشد مژه‌ها از لحاظ علمی اصلا ثابت نشده است!

 

نتیجه نهایی:

مراقبت از مژه ها در عین حال که ضروری و مهم است، پروسه بسیار حساسی می‌باشد زیرا چشم‌ها حساس‌ترین عضو در صورت ما هستند. در نتیجه برای داشتن مژه‌های بلند، پرپشت و ضخیم باید بسیار محتاطانه عمل کنید و تنها روش‌هایی را انجام دهید که ایمن و اثربخش هستند.

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین و موثرترین روش‌ها برای پرپشت شدن مژه را به شما معرفی کنیم. اگر سوالات بیشتری درباره مراقبت از مژه دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.