زیبایی

نقد کرم ضد آفتاب نوکس و بررسی کامل ویژگی‌های آن

همیشه هرجایی که صحبت درباره مراقبت از پوست باشد، نام برند محبوب نوکس به گوشمان می‌رسد. وقتی صحبت از انتخاب و خرید ضد آفتاب مناسب نیز می‌شود، باز هم یکی از بهترین انتخاب‌ها کرم ضد آفتاب نوکس است. اگر می‌خواهید بدانید که ضد آفتاب نوکس چه ویژگی‌هایی دارد و آیا برای نوع پوست شما مناسب است یا نه، در مقاله نقد کرم ضد آفتاب نوکس همراه ما باشید.

نقد و بررسی کرم ضد آفتاب نوکس :

ضد آفتاب نوکس یک محصول گیاهی با SPF50 است که برای پوست‌های نرمال تا خشک مناسب می‌باشد.

این ضد آفتاب تکسچر کرمی و سبکی دارد که به سرعت جذب می‌شود و به هیچ عنوان احساس چربی یا سنگینی روی پوست باقی نمی‌گذارد. جلوه نهایی این ضد آفتاب روی پوست کاملا یکدست و بدون باقی گذاشتن رد سفید است.

فیلترهای ضد UV قوی که در ضد آفتاب نوکس وجود دارند، به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کنند.

تا اینجا با ویژگی‌های کلی ضد آفتاب نوکس آشنا شده‌اید.اما سوال اصلی اینجاست که این ضد آفتاب با توجه به قیمتش، چه برتری نسبت به دیگر ضد آفتاب‌ها دارد و در کل خرید آن توصیه می‌شود یا نه؟ برای گرفتن پاسخ این سوال در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کرم ضد آفتاب نوکس خوبه؟

در نقد و بررسی ضد آفتاب نوکس می‌توان گفت گه این محصول از همه نظر یک ضد آفتاب بسیار خوب برای پوست‌های نرمال تا خشک است. این محصول کاملا گیاهی بوده و فاقد ترکیبات مشتق شده از حیوانات می‌باشد.

چندتا از مهم‌ترین ویژگی‌های ضد آفتاب نوکس عبارتند از:

  • قدرت محافظت بالا

ضد آفتاب نوکس به سبب داشتن فیلترهای ضد UV قوی، قدرت بسیار بالایی برای محافظت از پوست دارد. با استفاده روزانه از این ضد آفتاب و تمدید به موقع آن، عوارض ناشی از آفتاب مانند آفتاب سوختگی، لکه‌های تیره، چین و چروک‌های زودرس و … به حداقل می‌رسند.

  • تکسچر کرمی سبک و زود جذب

به طور کلی ضد آفتاب‌هایی که تکسچر کرمی دارند، بهترین انتخاب برای پوست‌های خشک هستند. اما همانطور که شما هم احتمالا تجربه کرده‌اید، اکثر ضد آفتاب‌های کرمی پوست را بیش از حد چرب و سنگین می‌کنند و تکسچر کرمی آنها به خوبی روی پوست پخش و یکدست نمی‌شود.

اما در نقد کرم ضد آفتاب نوکس باید گفت که این محصول با وجود داشتن بافت کرمی به راحتی روی پوست پخش و جذب می‌شود بدون آنکه چربی آزاردهنده‌ای از خود باقی بگذارد.

  • داشتن عوامل ضد چروک و ضد لک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در نقد ضد آفتاب نوکس می‌توان عنوان کرد، وجود ترکیبات ضد چروک و ضد لک در این محصول است.

ضد آفتاب نوکس حاوی ترکیبات موثری است مانند عصاره برنج، عصاره رزماری و ویتامین E که خاصیت آنتی اکسیدان دارند. این ترکیبات با از بین بردن رادیکال‌های آزاد و محافظت از سلول‌های پوستی، مانع از بروز علائم پیری در پوست می‌شود.

ضد آفتاب نوکس همچنین حاوی ترکیبات ضد لک است که با مهار ساخت ملانین، از پیدایش لکه‌های تیره در پوست جلوگیری می‌کنند.

  • داشتن ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده پوست

در فرمولاسیون ضد آفتاب نوکس از ترکیباتی مانند عصاره طبیعی سنبل استفاده شده که به تامین رطوبت مورد نیاز پوست کمک و از دهیدراته شدن آن جلوگیری می‌کند.

  • فرمولاسیون مقاوم در برابر نور، آب و تعریق

از دیگر ویژگی‌هایی که در نقد کرم ضد آفتاب نوکس می‌توان عنوان کرد، داشتن فرمولاسیونی است که در برابر نور خورشید دچار تغییر نمی‌شود و به اصطلاح Photostable است.

این محصول همچنین در برابر آب و تعریق نیز مقاوم می‌باشد.

ضد آفتاب نوکس برای چه کسانی منع مصرف دارد؟

کرم ضد آفتاب نوکس حاوی ترکیبات معطر است و رایحه آن ترکیبی از نت‌های پرتقال شیرین، گل یاس و وانیل می‌باشد. اگرچه رایحه این محصول بسیار دلنشین و خوشبو است، اما برای پوست‌های حساس مناسب نیست زیرا ممکن است پوست را تحریک کند.

این ضد آفتاب همچنین Oil-Free یا فاقد چربی نیست. در نتیجه مصرف آن به پوست‌های چرب و مستعد جوش توصیه نمی‌شود.

ضد آفتاب نوکس همچنین برای ناحیه دور چشم قابل استفاده نیست. در واقع اکثر ضد آفتاب‌های صورت برای دور چشم قابل استفاده نیستند مگر آنکه روی خود محصول ذکر شده باشد. برای ناحیه دور چشم باید از یک ضد آفتاب ویژه استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می‌شود مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب دور چشم را مطالعه کنید.

نتیجه نهایی:

به طور کلی در نقد ضد آفتاب نوکس باید گفت که این محصول هم قدرت محافظت بالایی دارد و هم دارای تسکچر کرمی سبک و زود جذب دقیقا ایده‌آل برای پوست‌های نرمال تا خشک است.

اگر پوست چرب مستعد جوش و یا پوست حساسی دارید، کرم ضد آفتاب نوکس برای شما گزینه مناسبی نیست. اما اگر پوست نرمال تا خشکی دارید، از این ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده کرده و لذت داشتن یک ضد آفتاب خوب و سبک با رایحه بی‌نظیر را تجربه کنید.

برای آشنایی با دیگر ضد آفتاب‌های مناسب پوست خشک از دیگر برندها و با قیمت‌های متنوع تر، می‌توانید مقاله معرفی ضد آفتاب خوب برای پوست خشک را مطالعه کنید.

سوالات و نظرات خود درباره کرم ضد آفتاب نوکس را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.