پوست

تفاوت کرم‌های دور چشم مردانه و زنانه

تفاوت دور چشم های مردانه و زنانه

آیا تا به حال در مورد تفاوت کرم‌های دور چشم مردانه و زنانه چیزی شنیده‌اید؟ همانطور که می‌دانید پوست دور چشم بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت دارد.

کرم‌های دور چشم می‌توانند به کاهش خشکی، چین و چروک و علائم پیری کمک کرده و حتی از پوست اطراف چشم در برابر مضرات اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

اما آیا کرم‌های دور چشمی که برای زنان و مردان استفاده می‌شوند تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این سوالی است که در ادامه این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

کرم دور چشم مردانه چیست و چه تفاوتی با دور چشم زنانه دارد؟

از آنجایی معمولاً مردان در سنین بالاتری به فکر مراقبت از پوست خود می‌افتند، اغلب دارای مشکلات پوستی جدی‌تری هستند. بنابراین کرم‌های دور چشم مردانه به ترکیبات قوی‌تری نیاز دارند.

می‌توان گفت کرم دور چشم مردانه محصولی است که از ترکیبات مغذی قوی برای رفع مشکلات پوستی و مراقبت از پوست دور چشم بهره می‌گیرد.

تقریباً تمام محصولات دور چشم موجود در بازار برای زنان مناسب هستند اما تعداد محدودی از این محصولات برای آقایان فرموله شده‌اند. البته طبق بررسی‌های ما برخی از محصولات دور چشم نیز وجود دارند که برای هر دو جنسیت مناسب‌اند.

تفاوت کرم‌های دور چشم مردانه و زنانه در چیست؟

یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نواحی صورت ما ناحیه دور چشم است. این ناحیه، پوست حساس‌تری داشته و اغلب دچار مشکلاتی همچون خطوط ریز و چین‌های افقی و عمودی می‌شود.

معمولاً این مشکلات در مردان شدیدتر خود را نشان می‌دهد. زیرا آن‌ها بیشتر در معرض آفتاب و دیگر عوامل محیطی مخرب پوست قرار گرفته و دیرتر به فکر مراقبت از پوست خود می‌افتند. بنابراین کرم‌های دور چشم مردانه و زنانه باید تفاوت هایی داشته باشند.

مقالات مرتبط: روتین مراقبت از دور چشم

کرم‌های دور چشم مردانه و زنانه از لحاظ کارایی چه تفاوت هایی دارند؟

یکی از تفاوت‌های مهم میان کرم‌های دور چشم مردانه و زنانه، تفاوت در ترکیبات موجود در آن‌ها است. پوست مردانه و زنانه از نظر ساختاری و نیازهای تغذیه‌ای متفاوت هستند. بنابراین، ترکیبات موجود در کرم‌های دور چشم آقایان و خانم‌ها نیز باید متفاوت باشد.

برای مثال، کرم دور چشم مردانه معمولاً حاوی ترکیبات قوی درمانی می‌باشد. در حالی که کرم‌های دور چشم زنانه می‌توانند تنها ترکیبات آبرسان ملایم برای پیشگیری از چروک داشته باشند.

تفاوت در مشکلات پوستی:

مشکلات پوستی نیز در جنسیت‌های مختلف متفاوت است. برای مثال، مردان اغلب با مشکلاتی مانند پوست چرب یا ترشح زیاد چربی مواجه هستند.

اما زنان اغلب با مشکلاتی مانند خشکی پوست دور چشم و در نتیجه چین و چروک‌های زیاد در این منطقه دست و پنجه نرم کنند. بنابراین، کرم‌های دور چشم مردانه و زنانه مطابق با این نیازهای پوستی فرق دارند.

فاکتورهای زیبایی:

زیبایی یک فاکتور مهم در انتخاب کرم دور چشم است که برای زنان و مردان تعاریف متفاوتی دارد. مثلا اغلب مردان تا زمانی که چروک‌های عمیق یا کبودی و تیرگی دور چشم خود نبینند به فکر درمان نمی‌افتند.

این در حالی است که زنان با ریزترین خطوط و محوترین لک‌ها نیز به فکر درمان آن هستند. بنابراین گاهی همین فاکتور یک عامل تعیین کننده قوی برای فرق میان محصولات دور چشم آقایان و خانم‌ها است.

مقالات مرتبط: علت کبودی دور چشم

عوامل زیستی و جنسیت:

عوامل زیستی و جنسیتی نیز نقش مهمی در انتخاب محصولات مراقبت از پوست دارند. برخی از کرم‌های دور چشم مردانه ممکن است عطر و رایحه خنک‌تری داشته باشند که با سلیقه مردانه هماهنگی دارد.

همچنین برخی از محصولات زنانه ممکن است علاوه بر مراقبت پوست کاربرد آرایشی نیز داشته باشند. بنابراین ترجیحات جنسیتی در انتخاب دور چشم برای آقایان و بانوان دخیل است.

در کرم‌های دور چشم مردانه به دنبال چه چیزی باشیم؟

همانطور که گفتیم کرم‌های دور چشم مردانه باید دارای ترکیبات قوی‌تری نسبت به دور چشم‌های زنانه باشند. اینکه بدانیم در یک دور چشم مناسب مردان باید به دنبال چه ماده‌ای باشیم کمک بزرگی به ما می‌کند.

بنابراین هنگام انتخاب دور چشم برای آقایان ابتدا باید مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنیم. ما در ادامه لیستی از موادی که برای دور چشم مردان موثرتر هستند را جمع آوری کرده‌ایم. امیدواریم این لیست کمک کننده باشد.

رتینول

پوست اطراف چشم نازک‌تر از سایر قسمت‌های صورت است. البته در مردان این ناحیه مقاوم‌تر بوده اما در بهترین حالت نیز از ۴۰ سالگی به بعد چروک و تغییر رنگ از خود نشان می‌دهد.

بنابراین مردان به کرم‌های دور چشمی نیاز دارند که فواید ضد پیری قوی دارند. رتینول یک ماده طلایی برای محصولات ضد پیری بوده و بهترین انتخاب برای مردان است.

این ماده به بهبود ظاهر چین و چروک‌ها کمک کرده و برای مقابله با خطوط پنجه کلاغی ضروری است. با این حال ممکن است کمی پوست را تحریک کند. بنابراین باید از دور چشم‌های با کیفیت حاوی رتینول استفاده کنید.

مقالات مرتبط: رتینول برای دور چشم چیست؟

هیالورونیک اسید

اغلب آقایان در برابر محصولات آبرسان مقاومت می‌کنند و اغلب پوست دهیدارته‌ای دارند. اسید هیالورونیک دقیقا همان ماده‌ای است که این مدل افراد نیاز دارند.

هیالورنیک اسید یک ماده آبرسان است که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند. این ماده از نظر بافت سبک بوده و برای افرادی که از کرم‌های سنگین و حس چربی روی پوست خود بیزارند مناسب است.

مقالات مرتبط: هیالورونیک اسید چیست؟

کافئین

خیلی از مردان با پف دور چشم درگیر هستند. کافئین ماده‌ای است که به رفع پف و تیرگی زیر چشم کمک بسیاری می‌کند. این ماده منقبض کننده عروق بوده و به سفت شدن رگ‌های خونی اطراف چشم کمک خواهد کرد.

همین امیر به طور موقت تورم پوست را کاهش داده و پف زیر چشم شما را کنترل می‌کند. همچنین روشن کننده بوده و تیرگی‌های دور چشم شما را نیز تا حدودی بهبود می‌بخشد.

بهترین کرم‌های دور چشم مردانه

از آنجایی که اغلب کرم‌های دور چشم برای خانم‌ها فرموله شده‌اند و خانم‌ها برای انتخاب دور چشم مشکلی ندارد. ما تصمیم گرفته‌ایم تا برخی از کرم‌های دورچشمی که برای آقایان نیز مناسب هستند را به شما معرفی کنیم.

سرم دور چشم کافئین ۵% اوردینری

سرم دور چشم کافئین ۵% اوردینری برای رفع تیرگی و پف زیرچشم فرموله شده و حاوی ۵% کافئین و غلظت بالایی از EGCG خالص شده است که هردو آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قوی هستند. این کرم هم برای پوست اطراف چشم آقایان و هم برای خانم‌ها قابل استفاده است.

ویژگی‌ها:

  • کاهش موثر تیرگی و پف زیر چشم
  • افزایش جریان خون مویرگی
  • آبرسان، روشن کننده و شاداب کننده پوست زیر چشم
  • سرشار از ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان
  • حاوی ۵% کافئین و غلظت بالایی از EGCG
  • فاقد روغن، الکل، گلوتن، سولفات، پارابن، فتالات، SLS و SLES
  • مناسب انواع پوست

ژل کرم دور چشم Hydro Boost نوتروژینا

ژل کرم دور چشم Hydro Boost نوتروژینا دارای فرمولاسیون برپایه آب و سرشار از ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده است. این محصول پوست دورچشم را آبرسانی می‌کند و حس لطافت و تازگی به آن می‌بخشد.

ویژگی‌ها:

  • آبرسان و مرطوب کننده قوی
  • نرم کننده و شاداب کننده پوست دور چشم
  • کمک به رفع آثار خستگی
  • دارای بافت ژل کرمی بسیار سبک و زودجذب
  • تقویت کننده خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش خطوط سطحی ناشی از کمبود آب
  • فاقد چربی و غیرکومدون‌زا
  • مناسب انواع پوست خانم‌ها و آقایان

کرم دور چشم رتینول اینکی لیست

کرم دور چشم رتینول اینکی لیست کاهش دهنده چین و چروک و سفت کننده پوست دور چشم است. این کرم برای پوست مردان و زنان و حتی پوست‌های حساس مناسب بوده و برای سنین ۲۵ سال به بالا و برای استفاده در طول شب مناسب می‌باشد.

ویژگی‌ها:

  • کاهش دهنده چین و چروک‌های اطراف چشم
  • محرک ساخت کلاژن و الاستین در پوست
  • دارای تکنولوژی رتینول کپسولی
  • سازگار با پوست حساس دور چشم
  • مناسب انواع پوست بالای ۲۵ سال
  • قابل استفاده در طول شب

کلام نهایی:

به طور کلی کرم دور چشم یک کرم مغذی است. کرم‌های دور چشم زنانه و مردانه اغلب در میزان تاثیرگذاری با یکدیگر تفاوت دارند اما به طور کلی استفاده از کرم دور چشم هم برای زنان و هم مردان امری ضروری است.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید پیشنهادات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه با در میان بگذارید.

سوالات متداول:

مردان به په صورت باید کرم دور چشم بزنند؟

مردانه نیز باید هر روز صبح و شب کرم دور چشم بزنند. استفاده منظم به کاهش پف و خطوط ریز کمک کرده و هیدراتاسیون ناحیه چشم را بهبود می‌بخشد.

مردان از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کنند؟

بهترین سن برای استفاده از کرم دور چشم، بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است. پس از این بازه برای پیش‌گیری از ایجاد چین و چروک دور چشم کمی دیر است.