پوست

راهنمای خرید بهترین کرم مرطوب کننده صورت ایرانی و خارجی

اگر نمی‌دانید که بهترین کرم مرطوب کننده صورت برای پوست شما چه محصولی است، این مقاله را حتما تا آخر مطالعه کنید.

همانطور که می‌دانید کرم مرطوب کننده و آبرسان یکی از مهم‌ترین محصولات در روتین پوستی است که برای انواع پوست‌ها از خشک گرفته تا چرب ضروری می‌باشد. اکثر شما نیز با فواید مرطوب کننده برای پوست آشنایی دارید و می‌دانید که استفاده منظم از کرم آبرسان و مرطوب کننده به حفظ جوانی، شادابی و سلامتی پوست بسیار کمک می‌کند.

اما از طرفی تنوع زیاد محصولات در بازار، انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده مناسب را کمی دشوار کرده است. به همین علت ما در این مقاله راهنمای خرید بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان صورت را مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم. همچنین بهترین مرطوب کننده‌های ایرانی و خارجی را معرفی می‌کنیم تا در نهایت بتوانید بهترین محصول را برای خود تهیه کنید.

  • بهترین مرطوب کننده صورت محصولی است که مناسب نوع پوست باشد.
  • کرم مرطوب کننده باید غیر کومدون زا باشد یعنی باعث انسداد منافذ پوست نشود.
  • آبرسان و مرطوب کننده صورت باید فاقد ترکیبات مضر و حساسیت زا برای پوست باشد.
  • پوست صورت بسیار حساس‌تر از پوست دست‌ها و بدن است. به همین علت مرطوب کننده‌ای برای صورت خوب است که قابل استفاده برای صورت باشد. بعضی‌ از کرم‌های مرطوب کننده اختصاصی برای صورت هستند و بعضی دیگر برای صورت، دست و بدن قابل استفاده می‌باشند.
  • و در آخر بهترین کرم مرطوب کننده صورت محصولی است که بافت سبک و غیر چسبناک داشته باشد تا بتوانید به راحتی درطول روز چندین مرتبه از آن استفاده کنید.

 مقالات مرتبط: تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

۱) تشخیص نوع پوست

در اولین مرحله از خرید بهترین مرطوب کننده، ابتدا باید نوع پوست خود را تشخیص دهید. انواع پوست عبارتند از خشک، چرب، مختلط و معمولی که برای تشخیص نوع پوست می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

بعد از حمام در حالیکه پوست صورتتان کاملا تمیز است، از هیچ محصولی استفاده نکنید. بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه یک دستمال کاغذی را بردارید و روی صورت خود بگذارید. کمی مکث کرده و سپس دستمال را مقابل نور بگیرید:

  • اگر هیچ چربی روی دستمال وجود نداشت، یعنی پوست خشکی دارید.
  • اگر چربی زیادی روی دستمال مشاهده کردید، یعنی پوست شما از نوع چرب است.
  • در صورتیکه چربی فقط روی ناحیه تی زون صورت یعنی پیشانی و بینی وجود داشت، یعنی پوستتان مختلط است.
  • اگر چربی روی دستمال در حد کم و نرمال بود، یعنی پوست کاملا نرمال و معمولی دارید.

توجه به نوع پوست در واقع مهم‌ترین نکته‌ برای خرید بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان صورت است. به عنوان مثال فردی که پوست خشکی دارد، باید از کرم‌های مرطوب کننده مغذی استفاده کند تا خشکی پوستش برطرف شود. اما کسی که پوست چربی دارد، باید از آبرسان‌های سبک و فاقد چربی استفاده کند تا پوست صورتش چرب نشود و جوش نزند.

مقالات مرتبط: معرفی بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب و جوشدار

۲) توجه به سن و جنسیت

سن و جنسیت از جمله عوامل دیگری هستند که برای خرید کرم مرطوب کننده باید در نظر بگیرید. با افزایش سن، فعالیت غدد چربی پوست کمتر شده و در نتیجه پوست خشک‌تر می‌شود. بنابراین در سنین بالا باید از کرم‌های مرطوب کننده قوی‌تر استفاده کنید. همچنین در سن بالا که علائم پیری پوست نیز ظاهر شده‌اند، می‌توانید از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی عوامل ضد چروک هستند.

مقالات مرتبط: از چه سنی کرم ضد چروک استفاده کنیم؟

در مورد جنسیت نیز باید بگوییم که به طور کلی آقایان پوست چرب‌تری نسبت به خانم‌ها دارند زیرا غدد چربی پوستشان فعال‌تر است. به همین علت آقایان باید از آبرسان‌های سبک، فاقد چربی و بر پایه آب استفاده کنند تا احساس سنگینی و چربی روی پوستشان ایجاد نشود. به عنوان مثال آبرسان‌هایی با تکسچر سرم، ژل و یا ژل کرم بهترین گزینه برای آقایان هستند.

مقالات مرتبط: بهترین کرم ضد آفتاب مردانه چیست؟

۳) توجه به رایحه محصول

بسیاری از افراد به رایحه محصولات پوستی و آرایشی حساسیت دارند و در واکنش به رایحه دچار قرمزی و خارش پوست یا حتی سردرد و میگرن می‌شوند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، قبل از خرید مرطوب کننده حتما به این مورد توجه داشته باشید و محصولی را بخرید که فاقد رایحه باشد.

۴) خرید مرطوب کننده بر اساس فصل

برای خرید بهترین مارک کرم آبرسان صورت باید توجه داشته باشید که در فصل گرما هستید یا سرما. شاید مرطوب کننده‌ای که در فصل تابستان استفاده می‌کنید و از کیفیتش راضی هستید، برای فصل زمستان مناسب نباشد به ویژه اگر پوست خشک یا کم آبی داشته باشید.

همانطور که می‌دانید در فصل زمستان، خشکی پوست بسیار تشدید می‌شود و این مشکل برای کسانی که پوست خشکی دارند، بسیار جدی‌تر است. این افراد باید در فصل زمستان از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده قوی‌تر و مغذی‌تری استفاده کنند.

مقالات مرتبط: نکات مراقبت از پوست در زمستان

۵) تعیین بودجه

بعد از تشخیص نوع پوست، نوبت به تعیین بودجه می‌رسد. توجه داشته باشید که کرم آبرسان و مرطوب کننده یک محصول همیشگی در روتین پوستی شما است که همیشه باید از آن استفاده کنید. بنابراین برای خرید بهترین کرم آبرسان پوست باید بودجه مالی خود را در نظر بگیرید و محصولی را بخرید که همیشه توانایی خرید آن را داشته باشید.

خوشبختانه امروزه برندهای پوستی بسیار زیاد با قیمت‌های متنوع به بازار آمده‌اند تا همه افراد امکان خرید محصولات پوستی مورد نیاز خود را داشته باشند.

۶) خرید بهترین مارک کرم مرطوب کننده

اهمیتی ندارد که مرطوب کننده شما ایرانی باشد یا خارجی؛ مهم این است که با در نظرگیری همه موارد گفته شده، بهترین کرم مرطوب کننده صورت را برای خود تهیه کنید.

در این باره می‌توانید از مشاورین آرسس بیوتی راهنمایی بگیرید تا بهترین کرم های مرطوب کننده صورت را بر اساس نیاز و میزان بودجه به شما معرفی کنند. در ادامه مقاله نیز چندتا از بهترین مرطوب کننده‌های ایرانی و خارجی را برایتان آورده‌ایم که راهنمای کاملی برای خرید بهترین کرم مرطوب کننده هستند.

بهترین کرم مرطوب کننده صورت خارجی

بهترین کرم مرطوب کننده صورت ایرانی

اگر به دنبال بهترین کرم آبرسان و مرطوب کننده صورت از برندهای ایرانی هستید، ژل کرم مرطوب کننده اریکه یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید استفاده کنید. این محصول با داشتن بافت ژل کرمی سبک، زودجذب و فاقد چربی، ایده‌آل برای پوست‌های چرب و مختلط است و با قدرت رطوبت رسانی بالا، مشکل کم آبی پوست را یه خوبی برطرف می‌کند.

در بین محصولات ایرانی، برندهای زیادی وجود دارند که می‌توان به عنوان بهترین مارک کرم مرطوب کننده برای پوست‌های خشک معرفی کرد. کرم مرطوب کننده درماتیپیک نمونه‌ای از این محصولات است که با داشتن بافت مغذی و رطوبت رسان، حس خشکی پوست را تسکین می‌دهد و نرمی و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد. همچنین به علت داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان از پوست در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت می‌کند.

امیدوارم این مقاله در خرید بهترین کرم مرطوب کننده صورت به شما کمک کرده باشد و راهنمای کاملی بریتان بوده باشد. اگر همچنان سوالات بیشتری درباره خرید کرم مرطوب کننده دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

کرم مرطوب کننده چه مارکی خوبه؟

بهترین مارک کرم مرطوب کننده برای افراد مختلف متفاوت است و برای تشخیص اینکه کدام محصول برای شما مناسب می‌باشد، باید نوع پوست، سن و جنسیت خود را در نظر بگیرید و بر این اساس کرم مرطوب کننده مناسب خود را خریداری کنید.

پرفروش ترین کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده از برندهای نوتروژینا، سیمپل و اسکین وان به علت کیفیت خوب و قیمت مناسبی که دارند، جزء پرفروش‌ترین محصولات هستند.