پوست

راهنمای انتخاب بهترین کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم برای هر فرد متفاوت از دیگری است و مسلما نمی‌توان یک گزینه را به عنوان بهترین دور چشم برای همه افراد معرفی کرد. 

برای انتخاب کرم دور چشم مناسب موارد زیادی را باید در نظر گرفت از جمله سن و نوع مشکل. به عنوان مثال برخی افراد به دنبال کرمی برای رفع تیرگی زیر چشمانشان هستند و برخی مشکل چروک دور چشم را دارند. 

در ادامه برای رایج ترین مشکلات ناحیه دور چشم به صورت جداگانه محصولات کاملا تخصصی را به شمایی که قصد خرید  کرم دور چشم  را دارید، معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید بهترین کرم دور چشم را برای خود تهیه کنید و بیشترین تاثیر را از این محصول بگیرید.

 

راهنمای انتخاب بهترین کرم دور چشم

قبل از آنکه به معرفی بهترین کرم های دور چشم بپردازیم، بهتر است به این سوال اساسی پاسخ دهیم که اصلا چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

پوست اطراف چشم بسیار حساس تر و نازک تر از سایر قسمت‌های بدن است. در نتیجه طی روند پیری و افزایش سن، بیشترین آسیب به ناحیه دور چشم وارد می‌شود و اولین چین و چروک‌ها در این ناحیه از صورت بروز پیدا می‌کنند. علاوه بر علائم پیری که در ناحیه دور چشم به شدت بارز هستند، مشکلات دیگری نظیر پف و تیرگی نیز در ناحیه دور چشم وجود دارد. همچنین این ناحیه دارای مقدار بسیار کمی چربی است و از این رو شدیدا مستعد خشکی می‌باشد که خود یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر پیدایش چین و چروک‌های زوردس است.

برای مقابله با این مشکلات و درمان آنها استفاده از یک بالم یا کرم دور چشم برای همه افراد بالای ۲۰ سال الزامی است. اما چگونه می‌توان این کرم را انتخاب کرد!؟

برای یافتن پاسخ این سوال، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

چگونه می توان بهترین کرم دور چشم مناسب خود را پیدا کرد؟

 

مرحله اول: انتخاب کرم دور چشم

انتخاب بهترین کرم دور چشم

۱) به دنبال یک کرم حاوی رتینول برای خطوط ظریف دور چشمانتان باشید.

رتینول و ویتامین آ سبب بازسازی و رشد سلول‌های پوستی و تقویت کلاژن سازی می‌شوند. در نتیجه به کاهش چین و چروک‌های دور چشم کمک و از بروز چروک‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند. همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید مانند لکه های خورشیدی محافظت می‌کنند.

  • از کرم های حاوی رتینول یا ویتامین آ فقط مقدار کمی به پوستتان بزنید. مقادیر زیاد آن پوست شما را حساس و آزرده می کند.
  • رتینول سبب افزایش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید می‌شود. بنابراین فقط شب‌ها از رتینول استفاده کنید. 
  • در کنار مصرف رتینول در طول روز از یک دور چشم دارای SPF استفاده کنید تا سلامت پوست دور چشمانتان در برابر اشعه‌های خورشید تضمین شودو

 

بهترین کرم های دور چشم حاوی رتینول

 

۲) برای خرید بهترین کرم دور چشم ، محصولی را انتخاب کنید که خاصیت ضد پف داشته باشد.

پف زیر چشم در نتیجه تجمع مایع در این ناحیه و متورم شدن آن به وجود می‌آید. آلرژی، کمبود خواب، رژیم غذایی ناسالم همگی از جمله دلایل پف زیر چشم هستند.

اگر شما نیز چنین مشکلی دارید، هنگام انتخاب کرم دور چشم مناسب برای خود محصولی را انتخاب کنید که حاوی کافئین باشد. کافئین یکی از بهترین و شناخته شده ترین ترکیبات برای کاهش پف و همچنین سیاهی زیر چشم‌ها است.

کرم های دور چشم حاوی ترکیباتی مانند چای سبز، آلوئه ورا، روغن نارگیل، بابونه و ریشه شیرین بیان نیز همگی در کاهش پف زیر چشم ها بسیار موثر می‌باشند.

بهترین کرم ها برای کاهش پف زیر چشم 

 

۳) به دنبال کرم دور چشمی باشید که تیرگی زیر چشم ها را کاهش دهد.

اگر شما دارای تیرگی در زیر چشمان خود هستید، پس بهترین کرم دور چشم برای شما محصولی است که حاوی ویتامین C، K و کافئین باشد.

خیار و اسید کوجیک نیز از جمله ترکیبات مفید برای کاهش تیرگی زیر چشم ها هستند.

 

بهترین کرم های دور چشم برای رفع تیرگی که از آرسس هم می توانید تهیه کنید 

 

۴) برای خرید بهترین کرم دور چشم محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.

اگر پوست چربی دارید، پس به دنبال یک کرم فاقد چربی باشید.

در صورتی که پوستتان خشک است، یک کرم دور چشم مرطوب کننده (یا بالم دور چشم) می‌تواند برای شما مناسب باشد.

اگر پوستتان از نوع مختلط است، پس باید کرمی را انتخاب کنید که هم برای پوست‌های چرب و هم خشک مناسب باشد.

به طور کلی نوع پوست شما نقش بسیار مهمی در انتخاب کرم دور چشم مناسب دارد.

 

۵) کرم دور چشم خودتان را بسازید.

اگر ترجیح می‌دهید که به جای خرید دور چشم پول خود را پس انداز کنید، پس کرم خانگی خود را بسازید.

با استفاده از خیار، نعناع، آلوئه ورا و روغن بادام می‌توانید کرمی تهیه کنید که از بین برنده تیرگی زیر چشم‌ها باشد و تا حدود کمی از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری کند.

یا اینکه می‌توانید با قهوه آسیاب شده، روغن زیتون و موم زنبور عسل کرمی بسازید که خطوط ظریف اطراف چشم را کاهش دهد. البته بهتر است بدانید که این روش‌ها به اندازه استفاده از کرم دور چشم موثر و حتی ایمن نیستند و احتمال حساسیت زایی وجود دارد. از این رو روش‌های چندان توصیه شده‌ای نمی‌باشند.

مرحله دوم: انتخاب بالم دور چشم

استفاده از بالم دور چشم

۱) از بالم دور چشم مخصوص پوست های خشک استفاده کنید.

بر خلاف کرم، بالم های دور چشم حاوی آب نیستند. این محصولات پایه و اساسشان از موم تشکیل شده به این معنا که یک سد محافظت کننده روی پوست تشکیل می دهند و رطوبت را در آن حفظ می‌کنند.

هنگام انتخاب بهترین کرم دور چشم به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوستتان خشک است، می توانید بالم دور چشم خریداری کنید.

  • برای رفع خشکی پوست از کرم دور چشم نیز می‌توان استفاده کرد اما بالم اثربخشی بیشتری دارد.
  • برخی از کرم‌های دور چشم حاوی ترکیبات غلیظ کننده، محافظت کننده و یا افزودنی‌هایی هستند که باعث خشک شدن بیشتر پوست شما می‌شوند.

 

۲) بالم دور چشمی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات طبیعی باشد و پوست شما را تحریک نکند.

به عنوان راهنمای انتخاب کرم دور چشم ، محصولاتی که حاوی ترکیبات طبیعی مانند کره شی، روغن جوجوبا و موم زنبور عسل هستند، اثربخشی بسیار بهتری دارند.

بالم دور چشم نیز باید تشکیل شده از ترکیبات طبیعی و حاوی ترکیبات مرطوب کننده باشد.

 

۳) از بالم های دور چشمی که حاوی ترکیبات مضر هستند، استفاده نکنید.

استفاده از کرم های دور چشمی که معطر هستند، اصلا توصیه نمی‌شود. چنین کرم‌هایی با ترکیبات معطر می‌توانند پوست اطراف چشم را خشک و تحریک کنند.

توجه داشته باشید که بالم دور چشم باید فاقد هر گونه مواد افزودنی، محافظت کننده و یا شیمیایی باشد. از بالم‌های حاوی الکل استفاده نکنید زیرا احتمال تحریک، خشکی و آزردگی پوست بسیار افزایش پیدا می‌کند.

بعد از راهنمای انتخاب کرم دور چشم ، اکنون می خواهیم نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

 

بعد از پیدا کردن بهترین کرم دور چشم ، چگونه باید از آن استفاده کرد؟

نحوه استفاده کرم دور چشم

۱) کرم دور چشم را صبح‌ها و شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید.

استفاده از کرم یا بالم دور چشم به طور مداوم و منظم باید برای شما تبدیل به یک عادت شود. به یاد داشته باشید که تنها انتخاب بهترین کرم دور چشم کمکی به رفع مشکلات شما نمی‌کند. بلکه تداوم در استفاده از آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

شما باید این کرم دور چشم خود را دوبار در طول روز یعنی صبح ها قبل از شروع روز جدید و همچنین شب‌ها قبل از خواب به دور چشمانتان بزنید. 

  • کرم یا بالم دور چشم را وارد روتین زیبایی خود کنید.
  • این محصولات را روزی دو مرتبه و در صورت نیاز بیشتر به دور چشمانتان بزنید تا تغییرات قابل قبولی را مشاهده کنید.

 

۲) کرم خود را با ملایمت به دور چشمانتان بزنید.

هنگام استفاده از کرم یا بالم دور چشم مقدار کمی از آن را بردارید و به صورت ضربه‌ای به زیر چشمان خود بزنید. سپس با کمک انگشتتان و با ملایمت کرم را به نرمی از گوشه داخلی چشم به سمت بیرونی آن بکشید. با این روش کرم به خوبی جذب پوست دور چشمان شما می‌شود.

سوالات خود در رابطه با انتخاب کرم دور چشم مناسب و همچنین تجربیاتتان را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

منبع: Wikihow

نوشته های مشابه