پوست

درمان چروک دور چشم به ساده‌ترین روش ممکن!!

اولین ناحیه در صورت که چین و چروک‌ها در آن ظاهر می‌شوند، دور چشم است. در صورت عدم مراقبت صحیح، این علائم پیری زودتر از آنچه که انتظار داریم بروز پیدا می‌کنند به طوری که امروزه بسیاری از افراد در دهه ۲۰ سالگی خود دچار چین و چروک‌های زودرس در اطراف چشمانشان می‌شوند. آیا درمان چروک دور چشم امکان پذیر می‌باشد یا صرفا یک شعار تبلیغاتی است؟

شاید شما فکر کنید که تنها راه حل ممکن انجام روش‌های تهاجمی مانند عمل جراحی است. اما باید بگوییم که اینطور نیست! اگر به موقع برای درمان اقدام کنید و به فکر  خرید  کرم دور چشم  مناسب باشید، به راحتی می‌توانید چروک دور چشم را درمان و از پیدایش چروک‌های بعدی در آینده جلوگیری کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چه ترکیباتی به رفع چروک دور چشم کمک می‌کنند. همچنین محصولاتی که حاوی این ترکیبات هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

 

معرفی محصولات و ترکیبات موثر برای درمان چروک دور چشم 

قبل از آنکه به معرفی محصولات برای از بین بردن چروک دور چشم بپردازیم، بهتر است با علت ایجاد و روش‌های پیشگیری از چروک دور چشم آشنا شوید زیرا از قدیم گفته‌اند که “پیشگیری بهتر از درمان است.”

ناحیه دور چشم ما حساس ترین و نازک ترین پوست را در کل بدن دارد و از این رو به شدت مستعد چین و چروک و سایر علائم پیری است. اشعه‌های خورشید، ژنتیک، تغییر مدام حالات صورت، عدم استفاده از کرم دور چشم، عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، دود سیگار و … همگی از جمله دلایل ایجاد چروک‌های زودرس در اطراف چشم هستند.

توصیه می‌شود برای آگاهی بیشتر و آشنایی با روش‌های پیشگیری، مقاله  جلوگیری از چروک دور چشم  را مطالعه کنید تا بتوانید مانع از بروز چروک‌های بیشتر شوید. جلوی ضرر را از هر جایی بگیرید، منفعت است!

 

معرفی ترکیبات و کرم‌ ضد چروک برای دور چشم

 

۱) کرم های ضد چروک دور چشم حاوی ویتامین آ یا رتینول

درمان چروک دور چشم با کرم دور چشم درماتیپیک

استاندارد طلایی درماتولوژیکی برای رفع چین و چروک‌های زیر چشم، رتینول می‌باشد. نخستین بار در دهه ۸۰ میلادی نتیجه حاصل از آزمایش‌ها نشان داد که رتینول می‌تواند ضخامت لایه‌های عمقی‌تر پوست یعنی همان جایی که چین و چروک‌ها شکل می گیرند را افزایش دهد. بنابراین در از بین بردن چروک دور چشم نقش بسزایی دارد.

ویتامین آ به عنوان یک آنتی اکسیدان بالقوه از کلاژن که عامل حفظ استحکام پوست است، محافظت می‌کند. در عین حال گردش سلولی را افزایش داده و باعث می‌شود تا ما پوستی جوان تر و صاف تر داشته باشیم.

اگر نگران چین و چروک‌های زیر چشمانتان هستید، حتما از یک محصول حاوی رتینول در روتین مراقبت پوستی خود استفاده کنید.

کرم‌های زیادی به این منظور برای درمان چروک دور چشم وجود دارند.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی: کرم ضد چروک دور چشم درماتیپیک

هشدار:

رتینوئیدها به واسطه خشک کردن پوست و افزایش حساسیت آن شهرت دارند. اما کرم‌هایی که برای رفع چروک دور چشم هستند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا این اثرات رتینول را به حداقل برسانند.

با این حال شما باید قبل از آنکه هر محصول جدیدی به صورت به ویژه دور چشمانتان بزنید، کمی از آن را روی دستتان تست کنید. اگر هیچ واکنشی در پوست شما رخ نداد، ابتدا دوز کمی از آن را استفاده کرده و به مرور زمان این مقدار را افزایش دهید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که هیچ مشکلی برای دور چشمان شما به وجود نمی‌آید.

در کنار کرم دور چشم حاوی رتینول حتما از ضدآفتاب مخصوص دور چشم نیز استفاده کنید زیرا رتینول حساسیت پوست نسبت به نور خورشید را افزایش می‌دهد. به عنوان یک ضد آفتاب خوب برای دور چشم، ما  ضد آفتاب دور چشم spf 30 سان سیف  را به شما پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر محافظت از پوست خاصیت ضد چروک، ضد تیرگی و ضد پف نیز دارد.

 

۲) کرم‌های دور چشم حاوی پپتیدها برای درمان چروک دور چشم

بیش از ۱۰ سال پیش برای اولین بار پپتیدها معرفی شدند و از آن زمان روز به روز این ترکیبات شهرت بیشتری پیدا می‌کنند.

نحوه اثربخشی پپتیدها برای رفع چروک دور چشم این گونه است که تولید پروتئین ساختاری و کلیدی پوست یعنی کلاژن را القا می‌کنند.

کلاژن ترکیب حیاتی و اصلی برای داشتن پوستی پر، حجیم و جوان است. با افزایش سن تولید این پروتئین به تدریج کاهش می‌یابد که همین مسئله عامل اصلی پیدایش چین و چروک‌هاست.

شما با استفاده از یک کرم دور چشم حاوی پپتید می‌توانید کلاژن سازی را در پوست خود تحریک و تقویت کنید.

 

۳) کرم‌های ضد چروک دور چشم حاوی اسید هیالورونیک

درمان چروک دور چشم با کرم دور چشم بلفامد

کرم های حاوی رتینول و پپتیدها اثر بخشی بسیار خوبی برای درمان چروک دور چشم دارند اما چندیهن ماه طول می‌کشد تا بتوانند تفاوت چشمگیری در پوست ایجاد کنند.

گاهی اوقات شما به دنبال راهی برای کاهش سریع اما موقتی چین و چروک‌های دور چشم هستید. به این منظور می‌توانید از کرم های دور چشم پر کننده پوست حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و می‌تواند بیش از هزار برابر وزنش، رطوبت به خود جذب کند. زمانی که این ترکیب جذب پوست می‌شود، در همان ناحیه رطوبت را از محیط جذب و حفظ می‌کند. در نتیجه پوست پر و حجیم می‌شود و چین و چروک‌های آن به طور موقتی کاهش می‌یابند.

محصولات حاوی اسید هیالورنیک در بازار وجود دارند و به راحتی قابل تهیه هستند.

 

پیشنهاد آرسس بیوتی برای درمان چروک دور چشم : سرم دور چشم هیالورونیک اسید بلفامد

توجه:

برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر می‌توانید به طور همزمان از کرم‌های حاوی اسید هیالورونیک با اثربخشی سریع‌تر و کرم‌های حاوی رتینول یا پپتید با اثربخشی ماندگارتر استفاده کنید.

 

آیا واقعا کرم‌ها برای درمان چروک دور چشم موثر هستند؟

تصور بسیاری از مردم این است که کرم‌های دور چشم فقط یک نوع مرطوب کننده ساده صورت هستند که در حجم کمتری بسته بندی شده‌اند. اما باید بدانید که این کرم‌ها کاملا منحصر به فرد و متفاوت از مرطوب کننده‌های صورت هستند زیرا فرمولاسیون آنها و کاری که انجام می‌دهند، متفاوت است!

ویژگی های منحصر به فرد این کرم‌ها باعث شده تا یک راه‌حل موثر و در عین حال ایمن برای درمان چروک دور چشم و سایر مشکلات مانند تیرگی، پف و … باشند.

پوست اطراف چشم یک دهم ضخامت پوست سایر قسمت‌های صورت را دارد. در نتیجه بسیار حساس و شکننده می‌باشد.

فرمولاسیون کرم‌های دور چشم بسیار ملایم‌تر از مرطوب کننده‌های صورت است. در نتیجه برای پوست حساس دور چشم کاملا مناسب هستند و هیچ گونه آسیبی به آن نمی‌رسانند.

منظور از ایمن بودن کرم های دور چشم نیز همین است و شما می‌توانید بدون نگرانی از این محصولات ویژه برای از بین بردن چروک دور چشم خود استفاده کنید.

از جمله سایر ویژگی‌های منحصر به فرد کرم های دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسانس های تحریک کننده پوست و ترکیبات معطر در آنها وجود ندارد.
  • بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می شوند.
  • به طور ویژه حاوی ترکیبات لازم برای رفع مشکلات دور چشم مانند تیرگی، پف، چین و چروک ها و … می‌باشند مانند:

 

مشکلی که وجود دارد ترکیب موثر
تیرگی زیر چشم کافئین، پپتیدها، میکا منعکس کننده نور
پف کافئین، پپتیدها
خطوط ظریف و چین و چروک ها ویتامین آ، کوآنزیم Q10، پپتیدها
کمبود آب اسید هیالورونیک

 

نکات پایانی:

برای مراقبت بیشتر از دور چشمان خود موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • حتما همیشه کرم دور چشم خود را بعد از شست و شو و قبل از ضدآفتاب بزنید.
  • همیشه در آخر روز صورت و چشمان خود را بشویید تا هر گونه آرایش و آلودگی به طور کامل پاک شوند.
  • حتما از ضد آفتاب مخصوص دور چشم در روتین مراقبتی پوست خود استفاده کنید.

امیدورام این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

سوالات و نظرات خود در رابطه با درمان چروک دور چشم را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: Adorebeauty

نوشته های مشابه