پوست

آیا روغن نارگیل برای دور چشم مفید و قابل استفاده است؟

آیا تاکنون از ترکیبات طبیعی مانند روغن نارگیل برای دور چشم خود استفاده کرده‌اید؟

آیا با خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست صورت و دور چشم آشنایی دارید؟

با ما همرا باشید تا هر آنچه را که باید درباره روغن نارگیل و فواید آن بدانید.

 

 

فواید روغن نارگیل برای دور چشم چیست؟

حتما برای شما هم تاکنون پیش آمده که شب تا دیروقت بیدار بمانید و صبح هنگام بیدار شدن، متوجه حلقه‌ای سیاه در زیر چشمانتان شوید!

برای پوشاندن این تیرگی روش‌هایی مانند استفاده از کانسیلر و یا زدن عینک آفتابی‌های بزرگ وجود دارد.

چین و چروک‌ها، پف زیر چشم و افتادگی پوست نیز از جمله دیگر مشکلات رایج ناحیه دور چشم هستند که با خرید  کرم دور چشم  مناسب و مصرف روزانه آن به سادگی قابل پیشگیری و درمان می‌باشند.

استفاده از روش‌های طبیعی مانند روغن نارگیل نیز می‌تواند به شما در رفع این مشکلات کمک زیادی بکند. به عنوان مثال روغن نارگیل برای چروک دور چشم بسیار مفید است. همچنین تاثیرات شگفت انگیزی برای درمان سیاهی دور چشم دارد.

در ادامه شما را بیشتر با خواص روغن نارگیل برای دور چشم آشنا می‌سازیم.

 

آیا می توان از روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم استفاده کرد؟

روغن نارگیل از نارگیل رسیده به دست می‌آید. این ترکیب نه تنها یک ماده غذایی مفید است، بلکه به علت داشتن قدرت مرطوب کنندگی بالا در محصولات مراقبتی پوست و مو نیز به کار می‌رود.

روغن نارگیل برای دور چشم بسیار مفید بوده و تاثیرات شگفت انگیزی بر پوست آن دارد. این روغن برای کاهش سیاهی دور چشم که هایپرپیگمنتاسیون پری اوربیتال نام دارد، تا حدودی موثر است.

تیرگی زیر چشم یک حالت رایج و معمولا ارثی است که در بعضی از مردم تقریبا دائمی می‌باشد. اما در برخی افراد  علت کبودی زیر چشم  کمبود خواب، عدم نوشیدن آب کافی، دهیدراته بودن بدن، واکنش های آلرژی و یا تورم است.

در حال حاضر هیچ مدرک علمی که بتواند خواص روغن نارگیل برای دور چشم را اثبات کند، وجود ندارد. اما این روغن ویژگی‌هایی دارد که برای درمان موقتی تیرگی زیر چشم موثر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ویژگی‌ها آشنا شوید:

 

روغن نارگیل چگونه می‌تواند سیاهی زیر چشم‌ها را برطرف کند؟

استفاده از روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم

این تصور که روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم ۱۰۰% موثر عمل می‌کند و آن را کاملا از بین می‌برد، اشتباه است! نه تنها از روغن نارگیل بلکه از هیچ ترکیب طبیعی دیگری نباید انتظار معجزه داشته باشید.

با این وجود تعدادی از تحقیقات نشان می‌دهند که روغن نارگیل به طور موقت می‌تواند این سیاهی را محو کند. تحقیقات انجام شده می گویند که:

 

۱) روغن نارگیل ضخامت پوست را افزایش می‌دهد.

پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است. پوستی که نازک باشد، تیرگی را خیلی بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل می‌توانند از طریق افزایش گردش سلولی، ضخامت سد پوستی را افزایش دهند.

 

۲) روغن نارگیل التهاب را کاهش می‌دهد.

گاهی اوقات تیرگی زیر چشم‌ همراه با پف است که این حالت حاکی از ملتهب بودن چشم‌ها می باشد.

بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۱۰، آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل طبیعی برای کاهش التهاب بسیار موثر هستند. این ویژگی یکی از مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای دور چشم به شمار می‌رود.

اما این مطالعه بر روی موش‌ها انجام شده و در نتیجه نیاز داریم تا در این زمینه تحقیقاتی بر روی انسان‌ها نیز انجام شود.

 

چه مدت طول می‌کشد تا روغن نارگیل اثر خود را اعمال کند؟

نتایج حاصل از روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم کاملا موقتی است. اگر شما به دنبال یک روش بهتر و دائمی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کرم دور چشم مانند کرم دور چشم درماتیپیک است.

اما اگر شما به مدت ۲ هفته از این روغن به اطراف چشمانتان زدید و هیچ گونه تغییری مشاهده نکردید، در این صورت بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید.

گاهی اوقات سیاهی دور چشم نشان دهنده یک بیماری مانند آلرژی و یا مشکلات تیروئیدی است. در این صورت به جای استفاده از روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم ، باید بیماری زمینه‌ای خود را درمان کنید.

 

چگونه می‌توان از روغن نارگیل برای دور چشم استفاده کرد؟

جهت استفاده از روغن نارگیل برای پوست صورت و دور چشم به روغن نارگیل فشرده شده سرد و طبیعی نیاز دارید. منظور از بکر و طبیعی بودن این است که روغن مورد استفاده باید تصفیه نشده باشد.

روغن نارگیل فشرده شده سرد و طبیعی را می‌توانید از فروشگاه‌های مواد غذایی سالم، سوپر مارکت‌ها و یا برخی فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی خریداری کنید.

قبل از استفاده ابتدا دست‌ها و صورت خود را کامل بشویید. ناحیه دور چشمانتان را با ملایمت خشک کنید.

جهت بهره‌مندی از خواص روغن نارگیل برای دور چشم مقدار بسیار کمی از روغن را با کمک انگشتانتان که کاملا تمیز هستند، روی تیرگی زیر چشم‌ها بزنید و ماساژ دهید.

هرگز روغن را به زیر چشمان خود نمالید بلکه انگشتانتان را با ملایمت روی این ناحیه بگذارید و بردارید به طوریکه فشار بسیار کمی اعمال شود. این گونه پوستتان می‌تواند روغن را به خوبی جذب کند و در عین حال آسیبی به آن وارد نمی‌شود. مالیدن پوست حساس زیر چشم می تواند موجب آسیب رسیدن به آن شود. در نتیجه این کار را انجام ندهید و هرگز نگذارید روغن داخل چشمانتان برود.

 

آیا می‌توان از روغن نارگیل برای چروک دور چشم نیز استفاده کرد؟

روغن نارگیل یکی از قوی‌ترین مرطوب کننده‌های طبیعی شناخته شده است. این روغن پوست را به خوبی رطوبت رسانی کرده و نرم و لطیف می‌سازد.

رفع خشکی پوست به جلوگیری از پیر شدن آن و بروز چین و چروک‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند. روغن نارگیل نیز به علت خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد، از خشکی پوست نازک دور چشم و پیدایش خطوط ظریف در این ناحیه جلوگیری می‌کند.

توجه: نمی‌توان از روغن نارگیل برای چروک دور چشم استفاده کرد و انتظار معجزه داشت! این روغن تنها به کاهش خطوط ظریف ناشی از خشکی پوست کمک می‌کند و به طور کلی برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌ها موثر است.

به منظور استفاده از روغن نارگیل برای چروک دور چشم می‌توانید آن را با سایر ترکیبات طبیعی مخلوط کرده و استفاده نمایید تا اثربخشی‌اش چندین برابر شود:

  • روغن نارگیل با سرکه سیب
  • روغن نارگیل و روغن کرچک
  • ویتامین E و روغن نارگیل برای دور چشم
  • عسل و روغن نارگیل
  • روغن نارگیل با آبلیمو (مقاله  رفع سیاهی زیر چشم با آبلیمو  را مطالعه نمایید تا با خواص شگفت انگیز آبلیمو برای پوست آشنا شوید.)
  • روغن نارگیل و زردچوبه

 

آیا استفاده از روغن نارگیل برای دور چشم خطری دارد؟

ترکیبات آلرژی زا در نارگیل و روغن آن بسیار نادر هستند. با این حال احتمال بروز واکنش آلرژی در برخی افراد وجود دارد.

بنابراین مانند هر محصول دیگری ابتدا روغن نارگیل را روی قسمت کوچکی از پوست دست امتحان کنید. اگر هیچ گونه حساسیتی رخ نداد، تنها ریسک استفاده از این روغن برای شما عدم اثربخشی آن است. پس استفاده از روغن نارگیل برای شما هیچ گونه ممانعتی ندارد.

 

در صورت وارد شدن روغن نارگیل به داخل چشم چه کاری باید انجام دهیم؟

در ابتدا آرامش خود را حفظ کنید زیرا روغن نارگیل فاقد ترکیبات حساسیت‌زا و مضر می‌باشد. از این رو احتمال آنکه واکنش آلرِژیک در چشم‌ها رخ دهد، بسیار کم است.

برای پاکسازی کامل چشم‌ها ابتدا یک دستمال یا حوله را به آب گرم آغشته کرده و روغن اضافه اطراف چشم را با آن تمیز کنید. سپس چشم‌ها را با آب فراوان بشویید.

برای جلوگیری از رفتن روغن نارگیل داخل چشم بهتر است روغن را روی پلک‌های بالایی یعنی پشت چشم‌ها نزنید. برای زیر چشم نیز روغن را حدود دو اینچ زیر پلک‌های پایینی بزنید (تقریبا روی گودی که بین چشم و استخوان گونه وجود دارد).

 

سخن آخر

کمبود آب، خستگی و ژنتیک همگی از جمله عوامل تاثیرگذار بر سیاهی دور چشم هستند. اما با توجه به خواص روغن نارگیل برای دور چشم ، این روغن می تواند به صورت موقت به رفع تیرگی زیر چشم‌ها کمک کند. مسلما راه حل قطعی‌تر و دائمی برای رفع سیاهی زیر چشم، استفاده از کرم دور چشم می‌باشد.

اگر بعد از دو هفته استفاده از روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم هیچ گونه تغییری حاصل نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است این تیرگی در شما ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد که باید توسط پزشک تشخیص داده شده و درمان شود.

اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، با ما در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

امیدورام این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

منبع: Greatist

نوشته های مشابه