پوست

معرفی ۱۰ تا از بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین روغن گیاهی برای دور چشم چیست و آیا اصلا روش‌های طبیعی می‌توانند به حفظ جوانی پوست کمک کنند؟

اولین جایی که چین و چروک‌ها شروع به ظاهر شدن می‌کنند، ناحیه دور چشم است. این  چروک‌ها ابتدا به صورت خطوط ظریف بوده و به مرور زمان عمیق‌تر می‌شوند. برای رفع این علائم پیری روش‌های زیادی وجود دارند مانند استفاده از روغن‌های گیاهی، کرم‌های دور چشم و یا روش‌های تهاجمی‌تری که در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شوند.

مسلما روغن‌های گیاهی با وجود همه فوایدشان، به اندازه کرم های دور چشم اثربخشی قوی ندارند. ضمن آنکه اثربخشی روش‌های طبیعی کمی زمان بر بوده و مدتی طول می‌کشد تا بتوانند اثر خود را اعمال کنند.

بنابراین می‌توان گفت که استفاده روزانه از  کرم دور چشم راهی مطمئن‌تر، بهتر و حتی ایمن‌تر است. کرم‌های دور چشم بسیار سریع‌تر شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رسانند.

با این حال روش‌های طبیعی و استفاده از روغن گیاهی برای دور چشم همیشه طرفداران خاص خود را دارند. از این رو ما در این مقاله بهترین روغن برای چروک دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم. در انتهای مقاله نیز شما را با تعدادی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از بروز چروک دور چشم آشنا می‌سازیم.

پس تا پایان مقاله مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی نقش بسیار مهمی در زندگی و سلامتی ما دارند. این ترکیبات دارای یک طبیعت ارگانیک و خالص بوده و در همه جا یافت می‌شوند. این ترکیبات طبیعی در تولید محصولات مراقبت از پوست و مو نیز کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. تعدادی از مهم‌ترین فواید روغن‌های گیاهی برای پوست عبارتند از:

  • خواص آنتی اکسیدانی
  • ضد التهاب
  • قابض
  • تقویت کلاژن سازی
  • بازسازی سلول‌های پوستی
  • تغذیه کننده پوست
  • تقویت گردش خون

استفاده از روغن‌های گیاهی برای دور چشم یک روش ساده، کم هزینه و تا حدودی موثر برای حفظ جوانی و سلامتی پوست در این ناحیه است. اما توصیه می‌شود در کنار این ترکیبات طبیعی از کرم دور چشم مناسب نیز استفاده کنید. برای آشنایی با ترکیبات ضد چروک و بهترین کرم های دور چشم پیشنهاد می‌شود مقاله  درمان چروک دور چشم  را مطالعه نمایید.

در ادامه لیستی از بهترین روغن های گیاهی برای دور چشم را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

۱) روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای دور چشم بسیار آبرسان بوده و در عین حال چرب نمی‌باشد. این روغن حاوی ویتامین E، کمپلکس ویتامین B، سیلیکون، کروم، مس و زینک بوده و به علت داشتن ید، خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

روغن جوجوبا دقیقا به عنوان چربی طبیعی پوست و مو عمل کرده و آنها را مرطوب می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن، خطوط ظریف و چین و چروک‌ها را کاهش داده و بروز سایر علائم پیری را به تاخیر می‌اندازند.

از دیگر فواید روغن جوجوبا برای دور چشم می‌توان به تقویت کلاژن سازی اشاره کرد که به رفع چروک‌ها و افزایش قوام و استحکام پوست کمک بسیار می‌کند.

پس اگر به دنبال بهترین روغن ضد چروک دور چشم هستید، روغن جوجوبا را حتما امتحان کنید و از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

 

۲) روغن هسته انار

روغن هسته انار یکی از بهترین روغن های گیاهی برای دور چشم

روغن انار یکی از درمان‌های طبیعی بالقوه برای سرطان می‌باشد. در طول تاریخ این روغن به علت داشتن خواص بسیار زیاد مانند خاصیت ضد پیری‌اش استفاده بسیار گسترده‌ای داشته است.

بیشترین خاصیت میوه انار، مربوط به روغنی است که از هسته های آن به دست می‌آید. این روغن می‌تواند بهترین روغن گیاهی برای دور چشم باشد. بیوفلاوونوئیدهای موجود در این روغن که عامل رنگ قرمز تیره آن هستند، از پوست دور چشم در برابر آسیب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند. همانطور که می‌دانید اشعه‌های خورشید مهم‌ترین علت پیدایش چین و چروک‌ها هستند.

روغن هسته انار همچنین دارای اس پی اف طبیعی بوده و می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند. شما می‌توانید هر زمان که از خانه بیرون رفتید، این روغن را به دور چشمان خود بزنید. البته این روغن به هیچ عنوان نباید جایگزین ضدآفتاب شود!

برای آشنایی با اهمیت استفاده از ضدآفتاب و نقش پر رنگ آن در حفظ سلامتی و جوانی پوست، توصیه می‌شود مقاله  ضد آفتاب مخصوص دور چشم  را مطالعه نمایید.

 

۳) روغن کندر؛ بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

روغن کندر یک قابض بسیار قوی بوده و می‌تواند برای هر قسمتی از بدن که پوست شل و افتاده‌ای دارد مانند شکم، قسمت پایینی گونه‌ها و همینطور زیر چشم استفاده شود.

جهت استفاده از این روغن گیاهی برای دور چشم خود، ۶ قطره از آن را با یک اونس (تقریبا معادل ۲۸ گرم) روغن غیر معطر مانند جوجوبا ترکیب نمایید. سپس ترکیب حاصل را به دور چشمان خود بزنید. این کار سبب لیفت شدن پوست و رفع افتادگی آن می‌شود.

 

۴) روغن اسطوخودوس؛ بهترین روغن ضد چروک دور چشم

این روغن خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی زیادی دارد و مسلما در لیست بهترین روغن برای دور چشم قرار می‌گیرد. ترکیب روغن اسطوخودوس با ژل آلوئه‌ورا و یا روغن نارگیل یک ترکیب جادویی بوده و فواید بسیار زیادی به پوست شما می‌رساند.

همچنین توصیه می‌شود ترکیب روغن اسطوخودوس با روغن کندر را صبح ها موقع بیدار شدن از خواب، بعد از حمام و همینطور شب ها قبل از خواب به دور چشمانتان بزنید. این ترکیب می‌تواند بهترین روغن ضد چروک دور چشم برای شما باشد.

 

۵) روغن چوب صندل

اگر بخواهیم بهترین روغن گیاهی برای دور چشم را به شما معرفی کنیم، بدون شک روغن چوب صندل یکی از این روغن‌ها خواهد بود. زمانی که این روغن با روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب می‌شود، عطر فوق العاده‌ای پیدا می‌کند.

اگر این ترکیب را روی پوست پیر و یا چروک‌های زیر چشم بزنید و ماساژ دهید، گردش خون در زیر پوست تقویت شده و پوستتان پرتر و حجیم‌تر می‌شود. همچنین طی مرور زمان خطوط ظریف آن را از بین می‌روند.

 

۶) روغن نرولی؛ بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

اگر پوست حساسی دارید که به راحتی تحریک و آزرده می‌شود، روغن نرولی گزینه بسیار خوبی برای شما است. این روغن یک تسکین دهنده عالی و کاهش دهنده علائم پیری پوست می‌باشد. به عنوان یک روغن گیاهی برای چروک دور چشم نیز قابل استفاده بوده و به مرور زمان شما را با خواص بی‌نظیر خود شگفت‌زده می‌کند.

 

۷) روغن ژرانیوم

روغن ژرانیوم بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

ژرانیوم یک رایحه زنانه و بسیار خوش بو دارد و برای کاهش پف زیر چشم بسیار موثر است. این روغن می‌تواند چین و چروک‌ها را کاهش دهد و پوست شما را صاف‌تر و نرم‌تر کند. بنابراین بدون شک روغن ژرانیوم نیز در لیست بهترین روغن گیاهی برای دور چشم قرار می گیرد.

 

۸) روغن بابونه آلمانی؛ بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

روغن بابونه آلمانی از دیگر روغن‌های گیاهی موثر برای رفع چین و چروک و علائم پیری پوست است. این ترکیب حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی بوده و می‌تواند پف زیر چشم‌ها را کاهش دهد. همچنین پوست‌های حساس را تسکین داده و چروک‌های زیر چشم را برطرف می‌سازد.

روغن بابونه آلمانی به عنوان یک روغن گیاهی برای دور چشم بسیار عالی بوده و مصرف آن حتی برای یک بار هم که شده، توصیه می‌گردد.

 

۹) روغن دانه هویج

روغن دانه هویج که به رنگ نارنجی روشن است، نه تنها پوست شما را به رنگ برنزه طلایی در می‌آورد، بلکه خواص دیگری نیز برای پوست به همراه دارد. به عنوان مثال پوست شما را تسکین می‌دهد و باعث نرمی و انعطاف پذیری آن می‌شود.

همچنین سبب جوان سازی پوست شده و دور چشمان شما را به نحو بسیار مطلوبی چرب می‌کند. این چربی مانع از خشکی پوست دور چشم‌ها می شود. همانطور که می‌دانید چین و چروک‌ها روی پوست خشک بسیار سریع تر بروز پیدا می‌کنند.

پس حتما از این روغن گیاهی برای چروک دور چشم استفاده نمایید تا از پیری زودرس ناشی از خشکی پوست در امان بمانید.

 

۱۰) روغن رز؛ بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

این روغن لاکچری ترین رایحه را در کل دنیا دارد و پوست شما را به صورت عمقی تغذیه می‌کند. همچنین قدرت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و رنگ آن را یکنواخت می‌سازد.

 

روش‌های موثر برای پیشگیری از چروک دور چشم:

حتی اگر از بهترین روغن برای چروک دور چشم استفاده کنید، مسلما نمی‌توانید تمامی چروک‌های این ناحیه را از بین ببرید به ویژه چروک‌های عمیق‌تر را.

همیشه می‌گویند که پیشگیری بهتر از درمان است. شما نیز می‌توانید از سنین کم با مراقبت صحیح از ناحیه دور چشم و رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، از بروز چین و چروک‌ها تا حد امکان جلوگیری نمایید.

 

  • استفاده از کرم دور چشم در دهه ۲۰ سالگی

اگر از سن ۲۰ سالگی استفاده از کرم دور چشم را آغاز کنید، مطمئن باشید که در دهه ۴۰ یا ۵۰ سالگی بسیار جوان‌تر از هم سن و سال‌های خود به نظر خواهید رسید.

کرم‌های دور چشمی که برای سنین کم در بازار وجود دارند، با رطوبت رسانی کافی از پیدایش خطوط ظریف در ناحیه دور چشم و تبدیل این خطوط به چروک‌های عمیق جلوگیری می‌کنند. این کرم‌ها همچنین حاوی ترکیبات ضد تیرگی و ضد پف برای رفع سیاهی و پف زیر چشم‌ها هستند.

کرم دور چشم ضد تیرگی درماتیپیک یکی از بهترین کرم‌های دور چشم برای دهه ۲۰ سالگی است. این کرم با دارا بودن ویتامین سی، هم روی کاهش چروک اطراف چشم و هم تیرگی زیر چشم‌ها موثر می‌باشد.

 

  • محافظت در برابر آفتاب

حتی بهترین روغن دور چشم هم نمی‌تواند در برابر اشعه‌های خورشید از پوست حساس دور چشم محافظت کند زیرا این اشعه‌ها مهم‌ترین و اساسی‌ترین علت پیدایش چین و چروک‌ها در پوست هستند.

اشعه‌هایی که از خورشید به سطح زمین می‌رسند با تخریب کلاژن و الاستین (دوتا از مهم‌ترین پروتئین‌های ساختاری در پوست) باعث شل شدن، افتادگی و بروز چروک‌های زودرس در پوست به ویژه پوست نازک و حساس دور چشم‌ها می‌شوند.

بنابراین محافظت از پوست در برابر این اشعه‌ها بسیار حائز اهمیت است و بهترین روش محافظت، استفاده روزانه از ضد آفتاب مخصوص دور چشم می‌باشد.

ضد آفتاب دور چشم سان سیف با دارا بودن SPF 30، از پوست حساس دور چشم در برابر تابش آفتاب محافظت می‌کند. این ضدآفتاب همچنین خاصیت ضد چروک، ضد تیرگی و ضد پف دارد و یک دور چشم چندکاره برای استفاده در طول روز می‌باشد.

در کنار استفاده از ضدآفتاب و بهترین روغن گیاهی برای دور چشم ، حتما عینک آفتابی بزنید و کلاه لبه دار بگذارید.

 

  • با آرایش چشم نخوابید

طبق توصیه متخصصین پوست هیچ آرایشی نباید بیش از ۸ ساعت روی پوست باقی بماند!

بر اساس مصاحبه‌هایی که با افراد مشهور هالیوود انجام داده‌اند، بسیاری از این افراد اظهار داشته‌اند که راز جوانی آنها، شستشوی صورتشان در پایان روز و نخوابیدن با آرایش است!

 

سخن آخر:

روش‌های طبیعی برای مراقبت از پوست و حفظ جوانی آن همیشه پرطرفدار بوده و هستند. اما اگر از پوست حساس و نازک دور چشم به خوبی مراقبت نکنید، از بهترین روغن گیاهی برای دور چشم و یا حتی بهترین و گران‌ترین کرم‌های دور چشم نیز نباید انتظار معجزه داشته باشید.

پس از دوران جوانی مراقبت تخصصی از ناحیه دور چشم را آغاز کنید. از محصولات آرایشی تا حد امکان فاصله بگیرید و در عوض به محصولات مراقبتی مانند کرم دور چشم و ضد آفتاب مخصوص دور چشم روی بیاورید. همچنین:

  • چشمان خود را با خشونت نمالید.
  • در محیط بیرون از خانه حتما عینک آفتابی بزنید.
  • از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید.
  • آب فراوان بنوشید و تغذیه سالم داشته باشید.

امیدوارم اطلاعات این مقاله برای رفع چروک دور چشم به شما کمک کرده باشد.

سوالات و نظرات خود را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

منبع: Ciinmagazine

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی ۱۰ تا از بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

  1. بدون نام گفت:

    سلام وقت تان بخیر .من از خرید فروشگاه تون خیلی راضی هستم چون هم اصل بودن و هم قیمت مناسب با تخفیف دادن .مخصوصا سرم اردنیری ضد جوش واسه پوست حساس من که خیلی وقته دنبالش بودم پیدا کردم توی این فروشگاه نا فقط همین ضد افتاب هم ایزیدین هم که فکر میکردم دیگه توی ایران نیستن همه چیز اینجا موجود است .از فروشگاه خوب تون ممنونم .

نظرات بسته شده است.