پوست

روش ساخت بهترین کرم دور چشم طبیعی در خانه

بسیاری از مردم طرفدار استفاده از ترکیبات طبیعی برای پوست خود هستند. اگرچه این روش‌های خانگی به اندازه محصولات پوستی موجود در بازار موثر نیستند، اما می‌توانند تا حدودی کیفیت پوست شما را تقویت کنند. پس برای ساخت بهترین کرم دور چشم طبیعی خود در خانه با ما همراه باشید.

آیا شما نیز هر روز صبح که در آیینه به خود نگاه می‌کنید، متوجه تیرگی زیر چشمانتان می‌شوید؟ حتما با خودتان فکر می‌کنید که این حالت ناشی از کمبود خواب است و به استراحت بیشتری نیاز دارید.

اما فراموش نکنید که علاوه بر استراحت کافی، باید از محصولات مراقبتی نیز استفاده کنید. به همین منظور تمامی متخصصین پوست توصیه می‌کنند که از اوایل دهه ۲۰ سالگی برای خرید   کرم دور چشم  مناسب اقدام و هر روز از آن استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید که این کرم را در منزل و با استفاده از ترکیبات طبیعی بسازید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با طرز تهیه کرم دور چشم خانگی آشنا شوید.

 

 

معرفی آسان ترین و بهترین کرم دور چشم طبیعی

قبل از آنکه به سراغ طرز تهیه کرم خانگی دور چشم برویم، ابتدا بهتر است شما را با اهمیت کرم دور چشم آشنا سازیم.

 

اصلا چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

ناحیه زیر چشم نازک ترین پوست را در کل بدن دارد. در نتیجه بیشتر مستعد نشان دادن تیرگی است که از گردش خون زیر آن حاصل می شود. عوامل دیگری نیز در تیرگی زیر چشم‌ها نقش دارند:

  • آلرژی
  • پیگمنتاسیون پوست
  • ژنتیک
  • بیماری
  • داشتن رژیم غذایی ناسالم
  • سبک زندگی نادرست مانند مصرف دارو، الکل و سیگار کشیدن

پف زیر چشم ها نیز می‌تواند ناشی از ژنتیک، آلرژی، تجمع مایع در زیر چشم، کمبود آب و یا نوسانات هورمونی باشد.

از طرفی اولین نشانه های پیری یعنی افتادگی پوست و چین و چروک‌ها در ناحیه دور چشم بروز پیدا می‌کنند. خبر بدتر آنکه این چروک‌ها به مرور زمان عمیق‌ و درمان قطعی آنها به سختی انجام می‌شود یا حتی می‌توان گفت که غیرممکن خواهد بود. برای آنکه به این مرحله نرسید توصیه می‌شود مقاله  درمان چروک دور چشم  را مطالعه کنید تا بتوانید با روش‌های ساده، کم هزینه و در عین حال موثر، چروک دور چشم را درمان و از عمیق‌تر شدن آن جلوگیری کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی بهترین کرم دور چشم طبیعی نیز نمی‌تواند جایگزین کرم‌های دور چشم تجاری شود! با این حال در ادامه تعدادی روش برای ساخت ضد چروک طبیعی دور چشم به شما معرفی می‌کنیم.

 

۱) گل مغربی و روغن نارگیل

ویتامین E یک ترکیب ضد پیری فوق‌العاده است که می‌توانید برای زیر چشمانتان استفاده کنید. این ویتامین دارای خواص ضد چروک بوده و به همین علت در ساخت ضد چروک دور چشم طبیعی کاربرد دارد.

روغن گل مغربی نیز پوست را نرم می‌کند و خطوط ظریف و تیرگی زیر چشم‌ها را از بین می‌برد. همچنین التهاب و تحریکات پوستی را تسکین می‌دهد.

روغن نارگیل به راحتی جذب پوست دور چشم شده و آن را نرم و لطیف می‌سازد.

ترکیب روغن گل مغربی و ویتامین E به همراه روغن نارگیل می‌تواند پوست دور چشمان شما را به خوبی آبرسانی کرده و علائم پیری را کاهش دهد.

طرز تهیه کرم دور چشم خانگی :

  • روغن نارگیل به اندازه نصف فنجان برداشته و به مدت ۱۵ ثانیه در ماکروویو گرم کنید.
  • ۵ عدد کپسول حاوی روغن ویتامین E را سوراخ کنید.
  • هر دو ماده را با یکدیگر ترکیب کرده و یک قاشق غذاخوری روغن گل مغربی به آنها اضافه کنید.
  • همه این ترکیبات را داخل یک ظرف ریخته و در یخچال بگذارید تا زمانی که ببندد و تبدیل به یک ترکیب جامد شود.
  • سپس از داخل یخچال برداشته و در کابینت داروها بگذارید.
  • از این ضد چروک طبیعی دور چشم هر روز صبح بعد از شستن صورت و قبل از آرایش به دور چشمانتان بزنید. همچنین هر شب قبل از خواب این کرم را به دور چشمان خود بمالید.

 

۲) بهترین کرم دور چشم طبیعی حاوی ویتامین E و آلوئه ورا

استفاده از ویتامین E در کرم دور چشم طبیعی

ترکیب ویتامین E و ژل آلوئه ورا خاصیت درمانی زیادی برای پوست دارد. حتی بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله تحقیقات بین المللی زیست پزشکی چاپ شد، برای رفع سوختگی نیز موثر است. 

ژل آلوئه ورا به تنهایی یک آبرسان دور چشم خانگی بسیار عالی می‌باشد. همچنین تسکین دهنده و التیام بخش پوست حساس دور چشم است.

ویتامین E نیز با خواص آنتی اکسیدانی خود از پیری ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

ساخت کرم دور چشم با ویتامین ای و آلوئه ورا:

مقادیر کم و مساوی از ژل آلوئه ورا و روغن ویتامین E را با هم ترکیب کرده و در یک ظرف بریزید.

۳) بهترین کرم دور چشم طبیعی حاوی ویتامین E و گل سرخ (یا روغن جوانه گندم)

روغن‌های گیاهی خواص زیادی برای مقابله با چین و چروک‌ها دارند. از جمله روغن‌های ضد چروک می‌توان به روغن گل سرخ و روغن جوانه گندم اشاره کرد.

در کنار این روغن‌ها، ویتامین E نیز با خواص آنتی اکسیدانی خود از ایجاد چروک‌های بیشتر جلوگیری می‌کند و نرمی و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد.

بنابراین می توان گفت که ترکیب این مواد یک ضد چروک دور چشم طبیعی و بسیار عالی است. اما به عنوان یک راه‌حل ساده‌تر و موثرتر می‌توانید از  کرم ضد چروک دور چشم درماتیپیک  استفاده کنید که حاوی روغن جوانه گندم و دیگر ترکیبات آبرسان و ضد چروک موثر می‌باشد.

طرز تهیه:

برای ساخت کرم دور چشم با ویتامین ای و روغن گل سرخ، مقادیر کم و مساوی از هر دو را با هم ترکیب کرده و در یک ظرف بریزید.

 

۴) بهترین کرم دور چشم طبیعی حاوی آووکادو و بادام

آیا شما پوست خشکی دارید؟ پس این آبرسان دور چشم خانگی را حتما امتحان کنید.

آووکادو و روغن بادام برای پوست بسیار مغذی بوده و به تغذیه آن کمک می‌کنند. در نتیجه پوست شما همانند پوست یک بچه نرم و لطیف می‌شود. آووکادو علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی‌اش، در کاهش خطوط ظریف نیز نقش بسزایی دارد.

روغن بادام نیز سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز پوست است. این روغن پوست شما را پاکسازی کرده و رشد سلول‌های پوستی جدید را تقویت می‌کند. همچنین یک ضد التهاب و آبرسان قوی بوده و می‌تواند خطوط ظریف را کاهش دهد. 

اگر پوست دور چشم خشکی دارید و به دنبال بهترین کرم دور چشم طبیعی هستید، این کرم یکی از گزینه‌های عالی می‌باشد. اما بهتر است از این کرم طبیعی دور چشم در کنار یک دور چشم آبرسان مانند  کرم دور چشم هیدروبوست نوتروژینا  استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

طرز تهیه کرم دور چشم خانگی :

۳ قطعه از آووکادو را داخل مخلوط کن ریخته و سپس ۵ قطره روغن بادام به آن اضافه کنید.

سپس این ترکیب را به دور چشمانتان مالیده و بعد از گذشت ۵ دقیقه بشویید.

 

۵) کرم خانگی کره شی و بابونه

ساخت کرم دور چشم طبیعی با کره شی و بابونه

کره شی سرشار از ترکیبات مغذی بوده و اصلا کومدوژنیک نیست (باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی‌شود). این ترکیب برای ساخت یک کرم طبیعی دور چشم بسیار عالی است به ویژه اگر پوست خشکی دارید و یا در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که وزش باد زیاد است و پوستتان نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارد.

اسانس بابونه یکی از بهترین اسانس‌ها با خاصیت ضد‌التهابی است و می‌تواند قرمزی و تحریک پوستی را در شما تسکین دهد.

 

طرز تهیه این کرم خانگی:

۱ قاشق غذاخوری کره شی را با ۱۰ قطره اسانس خالص بابونه ترکیب کنید.

در صورت گرم کردن این مواد به میزان کم، مخلوط کردن آنها با هم آسان تر می‌شود.

کره شی را داخل یک قابلمه استریل، ضد زنگ و روی شعله کم آب کنید.

سپس آن را داخل یک ظرف دیگر بریزید و صبر کنید تا خنک شود.

 

۶) بهترین کرم دور چشم طبیعی حاوی کره شی و قهوه

کافئین یکی از موثرترین ترکیبات برای کاهش تیرگی زیر چشم می‌باشد. در یک تحقیق روی تاثیر کافئین برای رفع تیرگی زیر چشم، عده ای از افراد جزء گروه کنترل بودند و از یک ترکیب دارونما استفاده کردند و عده‌ای دیگر از کافئین. از مقایسه بین گروه‌ها به این نتیجه رسیدند که استفاده موضعی از کافئین باعث کاهش تیرگی و پف زیر چشم ‌ها می‌شود.

اگر به دنبال بهترین کرم دور چشم طبیعی برای رفع تیرگی و پف چشمان خود هستید، حتما این کرم را امتحان کنید.  کرم دور چشم ضد پف و تیرگی اریکه  نیز یک محصول عالی برای افرادیست که به دنبال روش‌ قطعی‌تر و موثرتر برای از بین بردن تیرگی و پف چشمانشان هستند.

 

طرز تهیه این کرم خانگی:

۱ قاشق غذاخوری کره شی و نصف قاشق غذاخوری قهوه دم کرده و خنک شده را با هم ترکیب کنید.

اگر این ترکیب را به میزان اندک گرم کرده و کره شی را در یک قابلمه استریل، ضد زنگ و روی شعله کم آب کنید، همه مواد آسان‌تر با هم مخلوط می‌شوند.

در نهایت ترکیب حاصل را در یک ظرف دیگر بریزید و صبر کنید تا خنک شود.

۷) کرم طبیعی دور چشم حاوی نعنا و خیار

خیار و نعنا در کنار هم یک ترکیب شگفت‌انگیز طبیعی برای کاهش سیاهی و پف زیر چشم‌ها تشکیل می‌دهند. خیار سرشار از ویتامین K بوده و برای رفع تیرگی زیر چشم بسیار عالی است. همچنین می‌توان از خیار به عنوان یک آبرسان دور چشم خانگی نیز استفاده کرد زیرا قدرت زیادی در رطوبت رسانی به پوست دارد.

از طرفی نعنا با خواص آنتی اکسیدانی خود، پوست حساس دور چشم را تسکین داده و خنک می‌سازد.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که صبح‌ها موقع بیدار شدن از خواب، چشم‌هایتان خواب آلود، خسته و پف کرده‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای یک بار هم که شده، این کرم خانگی دور چشم را امتحان کنید.

ترکیب نعنا و خیار دقیقا همان چیزی است که برای داشتن چشمانی شاداب و یک چهره پرانرژی بدان نیاز دارید.

طرز تهیه:

برگ‌های تازه نعنا را خرد کره و یا از نعنا خشک استفاده کنید. عرق نعنا نیز گزینه مناسبی برای تهیه این کرم دور چشم خانگی است.

نعنا را با عصاره خیار ترکیب نموده و به آن ۳ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۳ قطره روغن بادام اشافه کنید.

ترکیب حاصل را روی ناحیه زیر چشم بزنید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب شستشو دهید.

توجه:

کرم دور چشم را با استفاده از یک گوش پاک کن و یا انگشت حلقه خود در ۲ اینچ بالاتر از مژه‌های بالایی و ۲ اینچ پایین تر از مژه‌های پایینی، به دور چشم خود بمالید.

با ملایمت چند ضربه با انگشتتان بزنید تا کرم جذب شود.

پاسخ به رایج‌ترین سوالات شما درباره استفاده از بهترین کرم دور چشم طبیعی :

 

کرم دور چشم را چندبار در طول روز و در چه مواقعی باید استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین اهداف کرم دور چشم این است که اجازه ندهد پوست دور چشمان شما خشک باقی بماند زیرا خشکی پوست یکی از دلایل پیدایش خطوط ظریف و سپس تبدیل آنها به چروک‌های عمقی است.

بنابراین بعد از هر بار شستشوی صورت (یعنی صبح و شب) و همچنین بعد از حمام باید از کرم طبیعی دور چشم خود استفاده کنید.

 

کرم خانگی دور چشم بهتر است یا کرم‌های دور چشم موجود در بازار؟

مسلما کرم‌های دور چشم موجود در بازار اثربخشی قوی‌تر و فرمولاسیون ایمن‌تری دارند زیرا بر روی تک تک مراحل ساخت این کرم‌ها، نظارت فنی وجود دارد و آزمایشات بسیار زیادی روی آنها انجام می‌شود. غلظت ترکیبات به کار رفته در این کرم‌ها کاملا کنترل شده بوده و احتمال بروز حساسیت و یا مشکلاتی مانند میلیا نیز کمتر می‌باشد.

 

آیا واقعا یک ضد چروک طبیعی دور چشم می‌تواند چین و چروک‌های اطراف چشم را از بین ببرد؟

بهتر است بدانید که حتی بهترین کرم دور چشم طبیعی هم نمی‌تواند ۱۰۰% چین و چروک‌ها را از بین ببرد! به طور کلی کرم های دور چشم طبیعی بیشتر بر روی پیشیگیری از ایجاد چین و چروک‌ها تمرکز دارند تا درمان آنها.

 

سخن آخر:

پوست دور چشم به شدت نازک و حساس بوده و علائم پیری برای اولین بار خود را در این ناحیه نشان می‌دهند. از طرفی نقش پررنگ چشم‌ها در زیبایی و جوانی چهره را نمی‌توان نادیده گرفت. هر یک دانه چروک در اطراف چشم، شما را چندین سال از سن واقعی‌تان پیرتر نشان می‌دهد.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای مراقبت از ناحیه حساس دور چشم و جلوگیری از بروز چین و چروک‌ها، به کارگیری روش‌های طبیعی و خانگی است. از این رو ما در این مقاله چند طرز تهیه کرم دور چشم خانگی را برایتان آورده‌ایم که همگی آنها دستورالعمل بسیار ساده و کم هزینه‌ای دارند.

بسیاری از شما عزیزان می‌پرسید: بهترین کرم دور چشم طبیعی کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ بهترینی وجود ندارد. بهترین کرم برای هر فردی بر اساس به نیاز، نوع پوست و انتظارات او تعریف می‌شود.

فکر می‌کنید برای شما کدام یک از کرم‌های دور چشم معرفی شده در این مقاله، بهترین گزینه است؟

نظرات و تجربیات خود را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

 

منبع: Peacefuldumpling

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “روش ساخت بهترین کرم دور چشم طبیعی در خانه

  1. بدون نام گفت:

    مطالبتون خوبه فقط اونجاشو خراب کردید که کرم دور چشم درماتیپیک رو تبلیغ کردید چون آشغالترین کرم دورچشمیه که دیدم و چروکای منو چند برابر میکرد

    1. Arses Beauty گفت:

      وقت بخیر ممنون که تجربتون به اشتراک گذاشتین. به صورت کلی هیچ کرمی باعث ایجاد چروک نمیشه.احتمالا علت چروک مربوط به مورد دیگه ای بودی

نظرات بسته شده است.