پوست

راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط

استفاده روزانه از ضد آفتاب برای پوست مختلط بسیار حیاتی بوده و حتی می‌توان گفت که اهمیت بیشتری نسبت به دیگر انواع پوست دارد. علت این امر آسیب پذیر بودن پوست مختلط و حساسیت‌های خاصی است که باید در مراقبت از آن به خرج داده شود.

شما با مصرف روزانه ضدآفتاب پوست خود را در برابر پیری، لکه‌های تیره، آفتاب سوختگی، التهاب و از همه مهم‌تر سرطان پوست تا حد زیادی ایمن می‌کنید.

بله به همین سادگی!! تنها با مصرف یک محصول در ابتدای روز، جوانی و سلامتی پوست شما حفظ می‌شود و در آینده قطعا بابت این مسئله از خودتان تشکر خواهید کرد؛ زمانی که نسبت به هم سن و سالان خود بسیار جوان‌تر و زیباتر به نظر می‌رسید.

اما از طرفی باید بدانید که علاوه بر لزوم استفاده روزانه از ضدآفتاب، خرید ضد آفتاب مناسب نوع پوست نیز به همان اندازه حائز اهمیت است. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های ضدآفتاب برای پوست مختلط و همچنین بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط آشنا شوید.

راهنمای خرید ضد آفتاب برای پوست مختلط

امروزه به طور قطعی ثابت شده که بین تابش آفتاب و سرطان پوست ارتباط مستقیم وجود دارد. این مسئله به قدری جدی است که نمی‌توان اشعه‌های خورشید را به عنوان یکی از عوامل سرطان زا در نظر گرفت، بلکه این اشعه‌ها مهم‌ترین علت ایجاد سرطان پوست هستند و یکی از مهم‌ترین  فواید ضد آفتاب ، جلوگیری از این سرطان بدخیم می‌باشد.

بنابراین استفاده از ضدآفتاب برای انواع پوست‌ها ضروری بوده و هیچ عذر و بهانه موجهی وجود ندارد.

برای آنکه بتوانید بهترین ضدآفتاب مناسب پوست خود را تهیه کنید، لازم است تا ابتدا نوع پوستتان را تشخیص دهید.

از این رو در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌های پوست مختلط و نحوه تشخیص آن می‌پردازیم.

منظور از پوست مختلط چیست؟

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید پوست شما می‌تواند هم خشک باشد و هم جوش بزند! پوست مختلط دقیقا چنین ویژگی داشته و چربی و خشکی را به طور همزمان با یکدیگر دارد.

پوست مختلط در برخی قسمت‌های صورت (ناحیه تی زون شامل پیشانی، بینی و چانه) حاوی چربی بوده و در دیگر قسمت‌ها (گونه‌ها و فک) احساس خشکی می‌کند.

این نوع پوست در عین حالی که منافذ باز دارد و مستعد جوش است، علائم پوست خشک مانند احساس کشیدگی، خارش، پوسته پوسته شدن و … را نیز معمولا تجربه می‌کند.

دقیقا به همین علت انتخاب ضد آفتاب برای پوست مختلط بسیار سخت و چالش برانگیز است. ضد آفتاب مناسب پوست مختلط باید به گونه‌ای باشد که نه پوست شما را چرب کند و نه خشک زیرا در این صورت باعث تشدید چربی و بروز آکنه در ناحیه تی زون و یا تشدید خشکی در دیگر قسمت‌های صورت می‌شود.

مسلما این اتفاق می‌تواند وضعیت پوست شما را به یک فاجعه بزرگ تبدیل کند.

 

نحوه تشخیص پوست مختلط

نحوه تشخیص پوست مختلط

قبل از انتخاب و خرید ضد آفتاب برای پوست مختلط ، تست زیر را حتما انجام دهید:

۲۰ دقیقه بعد از حمام در حالیکه پوستتان کاملا تمیز است، یک عدد دستمال کاغذی روی ناحیه تی زون یعنی پیشانی، بینی و چانه قرار دهید. سپس دستمال را رو به نور بگیرید.

اگر چربی روی دستمال مشاهده کردید، احتمالا پوست شما از نوع مختلط و یا چرب است. برای تشخیص دقیق تر، مرحله بعدی را نیز انجام دهید.

یک عدد دستمال کاغذی روی گونه‌های خود بگذارید و سپس آن را رو به نور بگیرید. اگر دستمال کاملا خشک بود، پوست شما از نوع مختلط است و به ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط نیاز دارد.

اما اگر دستمال حاوی مقداری چربی بود، پوست شما از نوع چرب بوده و باید به دنبال ضد آفتاب پوست چرب باشید. قبل از خرید این نوع ضد آفتاب توصیه می‌شود حتما مقاله راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار را مطالعه نمایید.

 

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست مختلط

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین

ضد آفتاب فیوژن واتر مناسب پوست مختلط

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین را می‌توان به عنوان بهترین ضد آفتاب بی رنگ برای پوست مختلط معرفی کرد. این ضدآفتاب از قدرت آبرسانی بالایی برخوردار است و از این رو به رفع خشکی در نواحی از صورت مانند گونه‌ها کمک می‌کند.

از طرفی کاملا فاقد چربی و غیرجوش زا است و با نواحی چرب و مستعد جوش صورت نیز سازگاری کامل دارد. این ضدآفتاب بر پایه آب بوده و حتی ذره‌ای حس چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد. در کسری از ثانیه جذب می‌شود و بیشترین میزان محافظت را برای پوست شما فراهم می‌سازد.

ضدآفتاب فیوژن واتر ایزدین دارای SPF50 بوده و می‌تواند تا حدود ۹۸% از اشعه‌های مضر UV را خنثی کند. طیف اثر گسترده‌ای دارد بدین معنا که از پوست در برابر هر دو نوع اشعه UV یعنی UVA و UVB محافظت می‌کند.

این ضد آفتاب برای پوست مختلط حساس نیز قابل استفاده است زیرا به گونه‌ای ساخته شده که احتمال بروز واکنش آلرژیک در پوست‌های حساس را به حداقل می‌رساند.

ضدآفتاب فیوژن واتر دارای تکنولوژی Safe-Eyes بوده و قابل استفاده برای دور چشم می‌باشد. بدین ترتیب دیگر شما نیازی به تهیه ضد آفتاب مخصوص دور چشم ندارید.

ضد آفتاب مینرال رنگی سل اکتیو ژیل بوته

ضد آفتاب ژیل بوته مناسب پوست مختلط

کرم ضد آفتاب ژیل بوته یک ضد آفتاب رنگی مناسب پوست مختلط با SPF 50 و طیف اثر گسترده است که محافظت وسیعی برای پوست به عمل می‌آورد. این ضدآفتاب حاوی عوامل مرطوب کننده، تغذیه کننده و ویتامین‌هایی مانند ویتامین F است که خاصیت ضد التهاب و ترمیم کنندگی برای پوست دارد.

ضدآفتاب‌های ژیل بوته فاقد فیلترهای شیمیایی بوده و از نوع ضدآفتاب‌های مینرال یا فیزیکی هستند. با این وجود بر خلاف دیگر ضدآفتاب‌های فیزیکی هیچ گونه حس سنگینی یا رد سفیدی از خود باقی نمی‌گذارند. جلوه رنگی این ضدآفتاب‌ها روی پوست کاملا طبیعی بوده و از این رو جزء بهترین کرم ضد آفتاب رنگی برای پوست مختلط هستند.

اگر طرفدار استفاده از ضدآفتاب‌های رنگی و فیزیکی هستید، این ضد آفتاب برای پوست مختلط شما گزینه بسیار ایده‌آلی است. توجه داشته باشید که ضدآفتاب در سه مورد حتما باید از نوع فیزیکی باشد:

  • ضد آفتاب مناسب بارداری
  • کرم ضد آفتاب برای پوست‌ حساس
  • ضد آفتاب مخصوص دور چشم

کرم ضد آفتاب ژیل بوته به سبب فیزیکی بودن برای تمامی این موارد قابل استفاده است. این ضد آفتاب‌ها در دو رنگ بژ طبیعی و بژ روشن وجود دارند:

ضدآفتاب فتودرم مکس آکوافلوئید SPF50 بایودرما

ضد آفتاب آکوافلوئید بایودرما با ساختار بسیار سبک و زودجذبی که دارد، یک نمونه‌ بارز از بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط می‌باشد. این محصول فاقد چربی بوده و کاملا بر پایه آب است. به همین علت مناسب برای پوست‌های مختلط و حتی چرب مستعد جوش می‌باشد و به سبب داشتن پودر جاذب از براق شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست مختلط

ضد آفتاب فاقد چربی بیوتی درما

ضد آفتاب فاقد چربی بیوتی درما مناسب پوست مختلط

مهم‌ترین ویژگی‌ ضدآفتاب مناسب پوست مختلط داشتن فرمولاسیون آبرسان و فاقد چربی است تا برای نواحی خشک و چرب صورت قابل استفاده باشد. ضد آفتاب فاقد چربی بیوتی درما نیز دقیقا چنین فرمولاسیونی داشته و از همه نظر یک ضد آفتاب خوب برای پوست مختلط به شمار می‌رود.

ضد آفتاب بیوتی درما دارای اس پی اف ۵۰ بوده و پوست شما را از تمامی آسیب‌های نور خورشید در امان نگه می‌دارد. این ضدآفتاب بسیار سبک و زودجذب است و به راحتی روی پوست پخش می‌شود و پس از جذب، هیچ رد سفیدی از خود باقی نمی‌گذارد.

بافت نرم و سبک این ضدآفتاب به پوست شما به ویژه نواحی خشک آن نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و به تامین رطوبت مورد نیاز پوست کمک می‌کند.

اگر در بین برندهای ایرانی به دنبال بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط هستید، قطعا ضدآفتاب فاقد چربی بیوتی درما یکی گزینه‌های پیش روی شما می‌باشد. این ضد آفتاب ایرانی برای پوست مختلط و چرب قابل استفاده است و کیفیت بسیار بالا و در عین حال قیمت مناسبی دارد.

فلویید ضد آفتاب بی رنگ پوست چرب و مختلط اریکه

این محصول همانطور که از نامش پیداست، نمونه‌ای از بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط و چرب با SPF50 است. این ضد آفتاب دارای فرمولاسیون فرانسوی بوده و مواد اولیه آن از فرانسه تامین می‌شوند.

فلوئید ضد آفتاب پوست چرب و مختلط اریکه کاملا ایده‌آل برای پوست‌های مختلط است زیرا فرمولاسیون بر پایه آب و فاقد چربی دارد. در نتیجه حس چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد. از طرفی حاوی عوامل رطوبت رسان مانند گلیسیرین و عصاره آلوئه ورا است و بعد از جذب، حس رطوبت و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد.

نوع رنگی این محصول یعنی فلوئید ضد آفتاب رنگی پوست چرب و مختلط اریکه برای افرادی مناسب است که به ضد آفتاب‌های رنگی علاقه دارند. این محصول یک رنگ لایت و طبیعی به پوست می‌بخشد و جزء ضدآفتاب‌های رنگی بسیار سبک و مناسب برای استفاده روزانه می‌باشد.

سخن آخر:

پوست مختلط ویژگی‌های پوست خشک و چرب را به طور همزمان با یکدیگر دارد. از این رو انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست مختلط بسیار سخت و چالش برانگیز است. ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط باید با نواحی خشک و چرب صورت سازگار باشد و باعث تشدید خشکی و یا ایجاد آکنه در نواحی چرب صورت نشود.

ضدآفتاب‌های معرفی شده در این مقاله از برندهای ایرانی و خارجی جزء بهترین ضدآفتاب‌های موجود در بازار هستند. شما می‌توانید تمامی این محصولات را از فروشگاه اینترنتی آرسس بیوتی تهیه نمایید و از پوست خود در برابر بزرگترین دشمنش یعنی نور خورشید محافظت کنید.

سوالات و نظرات خود درباره خرید ضد آفتاب برای پوست مختلط را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه