زیبایی

کانسیلر چیست؟ چه کاربردهایی دارد و چگونه استفاده می‌شود؟

کانسیلر (Concealer) جزء آن دسته از محصولات آرایشی است که زیاد دست کم گرفته می‌شود اما تاثیر بسیار چشمگیری بر کیفیت و زیبایی آرایش دارد. اکثر افراد کانسیلر را تنها به عنوان محصولی برای پوشاندن تیرگی زیر چشم‌ها می‌شناسند. در حالیکه Concealer کاربردهای بسیار زیادی دارد که انجام هر یک از آنها، تغییر و تحول زیادی در آرایش شما ایجاد می‌کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با موارد استفاده از این محصول آرایشی به طور کامل آشنا شوید.

 

 

کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این محصول آرایشی دقیقا مشابه کرم پودر است با این تفاوت که غلظت بیشتری از آن دارد. همین غلظت بیشتر باعث شده تا قدرت پوشانندگی کانسیلر نیز بیشتر باشد و بتواند نواقصی در صورت را پوشش دهد که کرم پودر نمی‌تواند به خوبی آنها را کاور کند مانند تیرگی زیر چشم، لکه‌های پیری و … .

از Concealer حتی می‌توان برای کانتور صورت نیز استفاده کرد. با انجام این کار چهره شما به طرز باورنکردنی زیبا و بی نقص جلوه می‌کند.

در ادامه مهم‌ترین موارد استفاده از کانسیلر و روش انجام هر کدام را معرفی می‌کنیم. تمامی این ترفندها برای آرایش روزمره و حتی آرایش مناسب مجالس و مهمانی‌ها قابل استفاده هستند.

 

۱) پوشاندن تیرگی زیر چشم

تیرگی زیر چشم از جمله مشکلات رایجی است که جلوه زیبای آرایش را از بین می‌برد. این تیرگی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای شناخت عوامل سیاهی زیر چشم و درمان آن، پیشنهاد می‌شود مقاله علت تیرگی زیر چشم را مطالعه کنید.

یکی از ترفندهای آرایشی برای پوشاندن سیاهی زیر چشم، استفاده از Concealer است. این محصول با کاور کردن حلقه تیره زیر چشم‌ها، چهره را بسیار شاداب و باطراوت جلوه می‌دهد و آثار خستگی و کسلی را از بین می‌برد. در نهایت آرایش معمولی را به یک میکاپ حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

کانسیلر سافت فوکس آموتیا از جمله کانسیلرهایی است که دارای غلظت بالایی از رنگدانه می‌باشد و می‌تواند سیاهی زیر چشم‌ها را به خوبی محو کند. این محصول در رنگ‌های مختلفی موجود است و جلوه‌ای مات و مخملی روی پوست دارد.

 

توجه:

اگر تیرگی زیر چشمان شما شدید است، قبل از کانسیلر از کالر کورکتور نارنجی یا قرمز استفاده کنید و برای کانسیلر نیز رنگی را انتخاب کنید که تناژ نخودی داشته باشد.

در نهایت Concealer را با پودر فیکس کاملا تثبیت کنید تا در خطوط زیر چشم جمع نشود.

 

۲) کانتور کردن

استاده از کانسیلر به عنوان کانتور

Concealer از جمله محصولاتی است که در گریم و کانتور صورت نقش بسیار پر رنگی دارد. تنها کافیست کمی از این محصول را روی نواحی از صورت مانند تیغه بینی، وسط پیشانی و چانه بزنید و دیگر نواحی مانند دو طرف تیغه بینی، زیر استخوان گونه و بالای پیشانی را با کمک کانتور کرمی یا پودری تیره کنید.

با انجام این ترفند ساده یک میکاپ حرفه‌ای و بی نقص خواهید داشت که متفاوت از همیشه است.

 

۳) یکی دیگر از فواید کانسیلر ، پوشاندن جوش های صورت است

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن جوش های صورت

یک ترفند ساده برای پوشاندن جوش‌های قرمز صورت، استفاده از Concealer می‌باشد. در این روش ابتدا باید کمی از کالر کورکتور سبز روی جوش‌های صورت بزنید و سپس این رنگ سبز را با کانسیلر بپوشانید.

در این مورد حتی می‌توانید از کانسیلری استفاده کنید که خاصیت ضد جوش داشته باشد. بدین ترتیب علاوه بر پوشش جوش‌های صورت، به درمان آنها نیز کمک می‌شود.

 

توجه:

برای محو کردن Concealer از اسفنج یا براش مخصوص استفاده کنید. در صورت استفاده از دست‌ها، چربی که در نوک انگشت‌های شما وجود دارد به صورت منتقل شده و باعث تشدید جوش‌هایتان می‌شود.

 

۴) فرم دهی به ابروها

با استفاده از کانسیلر می‌توان یک کادر تمیز و بی نقص برای ابروها ایجاد کرد و جلوه‌ای زیبا به ابروها بخشید. تنها کافیست بعد از شانه زدن و مرتب کردن ابروها، دور تا دور ابرو را با Concealer کادر بندی کنید که برای انجام این کار، کانسیلرهای استیکی بهترین گزینه هستند. به عنوان مثال می‌توانید از کانسیلر استیکی دوسه بدین منظور استفاده کنید.

با این روش ابروهایتان کاملا تمیز و مرتب جلوه می‌کنند و هر گونه خطای آرایشی در اطراف ابروها کاملا پوشانده می‌شود.

 

۵) اصلاح فرم خط چشم

کشیدن خط چشم جفت و بی نقص یکی از سخت‌ترین مراحل آرایش است که اغلب با شکست مواجه می‌شود! کشیدن خط چشم و پاک کردن مداوم گوشه‌های آن درنهایت باعث خراب کاری شده و آرایش چشم را به یک فاجعه بزرگ تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید برای داشتن خط چشم متقارن و تمیز بعد از اتمام کار، انتهای خط چشم را با استفاده از Concealer اصلاح کنید. به عنوان مثال اگر ضخامت خط چشم‌ها همانند یکدیگر نبود، با استفاده از کانسیلر می‌توانید ضخامت هر دو خط چشم را یکسان کنید.

همچنین برای تمیز کردن دنباله خط چشم و پوشش سیاهی‌ها و خراب کاری‌ها نیز Concealer به کارتان می‌آید.

 

۶) فرم دهی به چشم‌ها

کانسیلر را علاوه بر زیر چشم‌، در امتداد گوشه خارجی چشم‌ها کمی رو به بالا بزنید و محو کنید. با انجام این ترفند چشمان شما رو به بالا لیفت می‌شوند و حالت کشیده‌تر و زیباتری پیدا می‌کنند.

این تکنیک برای کسانی که چشمان افتاده‌ای دارند، بسیار عالی عمل کرده و به اصلاح فرم چشم‌ها کمک زیادی می‌کند.

 

۷) کانسیلر یک پرایمر عالی برای پلک‌ها و لب‌ها می‌باشد

دو مورد بسیار مهم از کاربردهای کانسیلر، استفاده از آن روی پشت پلک و لب‌ها است.

با استفاده از Concealer در پشت پلک‌ها، یک سطح صاف و یکدست برای سایه چشم ایجاد می‌شود. این تکنیک علاوه بر آنکه جلوه سایه چشم را چندین برابر می‌کند، بر روی افزایش ماندگاری آن نیز تاثیرگذار است.

کانسیلر روی لب‌ نیز به عنوان پرایمر عمل کرده و با افزایش ماندگاری رژلب و نشان دادن رنگ واقعی آن، جذابیت لب‌هایتان را چندین برابر می‌کند.

کانسیلر رولوشن با تنوع رنگی زیاد و ماندگاری بالا، یکی از پرفروش‌ترین کانسیلرها بوده و برای تمامی موارد گفته شده، قابل استفاده است.

 

۸) حجم دهی به لب‌ها

تکنیک حجم دهی به لب‌ها اگر به درستی انجام نشود، جلوه بسیار غیرطبیعی و زننده‌ای خواهد داشت. برای آنکه بتوانید لب‌هایتان را به صورت کاملا طبیعی حجیم‌تر جلوه دهید، ابتدا کانسیلر را روی خط سفید رنگ دور تا دور لب‌ها بزنید و به آرامی محو کنید.

سپس خط لب را کمی بالاتر از لب‌ها بکشید و در نهایت به سراغ رژلب دلخواهتان بروید.

 

سوالات رایج درباره کانسیلر

 

۱) اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به هدف آرایشی شما دارد. به عنوان مثال اگر بخواهید از Concealer برای پوشش تیرگی زیر چشم‌ها و یا کانتورینگ صورت استفاده کنید، بهتر است ابتدا کرم پودر و سپس کانسیلر بزنید.

اما برای پوشاندن جای جوش یا لک روی صورت، ابتدا از کالر کورکتور، سپس از کانسیلر و در نهایت از کرم پودر استفاده کنید.

 

۲) چگونه کانسیلر بزنیم؟

طرز استفاده از کانسیلر بسیار آسان است و تنها به دو ابزار نیاز دارد: اسفنج آرایشی و یا براش مخصوص کانسیلر.

با استفاده از این دو ابزار به راحتی می‌توانید Concealer را محو کنید بدون آنکه نیازی به استفاده از انگشت‌ها باشد.

اگر هیچ کدام از این ابزارها را ندارید، می‌توانید ست براش ریل تکنیک را تهیه کنید که حاوی یک عدد اسفنج آرایشی و ۴ نوع براش حرفه‌ای است که یکی از آنها مناسب برای محو کردن کانسیلر می‌باشد. این ست شامل کاربردی‌ترین براش‌های آرایشی بوده و یکی از بهترین ابزارها برای داشتن میکاپ حرفه‌ای است.

 

۳) بجای کانسیلر از چی استفاده کنیم؟

این محصول آرایشی هیچ جایگزینی ندارد و اگر خواهان داشتن آرایش حرفه‌ای و بی نقص هستید، توصیه می‌شود حتما کانسیلر را تهیه کنید.

اما افرادی که این محصول را ندارند و تیرگی زیر چشمانشان خفیف است، می‌توانند از سایه سفید یا کرم رنگ به جای کانسیلر استفاده کنند و آن را در زیر چشمانشان بزنند. اما پوشش سیاهی زیر چشم‌ها با این روش بسیار کم خواهد بود.

 

۴) تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

این دو محصول آرایشی کاربردهای کاملا متفاوتی از یکدیگر دارند. برای آشنایی با تفاوت بین این دو محصول، پیشنهاد می‌شود مقاله فرق کانسیلر و پرایمر چیست را مطالعه کنید.

 

و در آخر:

اکنون با مطالعه این مقاله به راحتی می‌توانید از کانسیلر برای داشتن یک میکاپ حرفه‌ای و ایده‌آل استفاده کنید.

سوالات خود درباره کانسیلر و یا دیگر محصولات آرایشی را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه